Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Barbara88

Re: Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 10:02

Ik moet vanmiddag ook weer op gesprek...
Succes Chanen!

Roulette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 11:45

Succes vandaag, Barbara en Chanen!
Deze week twee gesprekken gehad. Eerste was eigenlijk een hele middag met gesprekken, een discussie, korte presentatie en meer informatie over het traineeship waar ik op solliciteerde. Zwaar, maar ook erg interessant en blijkbaar waren ze ook tevreden over mij, want ik mag volgende week terug voor de laatste ronde!!! Bij het tweede gesprek had ik het irritante gevoel dat ze negatief verrast waren een vrouw tegenover zich te hebben (unisex voornaam, in mijn CV staat wel heel duidelijk dat ik een vrouw ben), dus dat wordt even afwachten.

Ik heb wel een vraag aan jullie, in april/mei heb ik een flink aantal dagen seizoensgebonden werk gedaan voor een bedrijf. Dik 3 weken geleden had een deel hiervan uitbetaald moeten worden. Ze hebben iets betaald (te laat en pas nadat ik de eerste keer belde om te klagen), maar slechts de helft.
Ik wordt inmiddels helemaal gestoord van ze, want hoe vaak ik ook bel en hoe veel ze ook beloven: geld heb ik nog steeds niet gezien. Iemand enig idee wat ik hieraan kan doen?

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 11:50

Even gezellig bij ze langs gaan op de koffie om je geld op te eisen? :)

Flits__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 12:10

Chanen en Barbara heel veel succes op het gesprek vandaag!

Heb vandaag weer 2 afwijzingen binnen, van de Action en Trekpleister. Soms wordt je er moe van haha. Maargoed dankzij 2 bokkers gisteren ook weer 2 sollicitaties verstuurd :D.

Fortitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 13:48

Hallo iedereen.
Ik wilde hier even een waarschuwing plaatsen. Ik ben spontaan benaderd door M. I. E.C. Marketing, dit schijnt nogal een shady bedrijf te zijn. Kijk bijvoorbeeld maar eens hier of google ze. Ik wil jullie hier dus even voor waarschuwen.

Flits__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 14:05

Oh ja Miec marketing, heb ik vorig jaar een dagje bij meegelopen. Ik moest er om 10 uur zijn, om 11 uur gingen we op pad. Ik was pas in de avond om half 12 thuis! Je kreeg wel alleen 8 uur uitbetaald :'). Geen pauzes etc. Sloeg helemaal nergens op. En daarnaast kreeg ik allemaal sexueel getinte opmerkingen te horen van een medewerker, supervisor zat er bij, maar zat alleen schaapachtig bij te lachen _-:(

Ze wouden me er wel heel graag bij hebben, heb vriendelijk nee gezegd :+

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 15:04

Roulette_ schreef:
Ik heb wel een vraag aan jullie, in april/mei heb ik een flink aantal dagen seizoensgebonden werk gedaan voor een bedrijf. Dik 3 weken geleden had een deel hiervan uitbetaald moeten worden. Ze hebben iets betaald (te laat en pas nadat ik de eerste keer belde om te klagen), maar slechts de helft.
Ik wordt inmiddels helemaal gestoord van ze, want hoe vaak ik ook bel en hoe veel ze ook beloven: geld heb ik nog steeds niet gezien. Iemand enig idee wat ik hieraan kan doen?

Rechtsbijstand erop zetten :)

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 15:31

Ik mag jullie (gelukkig) alweer verlaten.
Ik werk inmiddels als zwemjuf voor zwemles4, in Heinenoord/Rotterdam :D

Barbara88

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 15:51

Gefeliciteerd!

Ik ben weer terug van mijn gesprek. Het waren gelijk twee gesprekken met verschillende mensen. Beiden gaven na de gesprekken aan dat ze het heel fijn vonden en tevreden waren, dus dat geeft de burger moed. Nu even afwachten, hoor pas eind volgende week of de week daarna meer.

Verder werd ik vanmorgen gebeld door mijn oude werkgever. Ze hebben daar waarschijnlijk weer werk voor ongeveer vier maanden voor mij. Ze moest het nog wel intern overleggen dus daar hoor ik volgende week ook meer van. Nu lekker weekend!! :D

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 15:54

Gefeliciteerd! Altijd fijn als mensen dit topic kunnen verlaten. :D

Ik word binnen 5-10 minuten gebeld met het bericht of ik de job al dan niet heb. Om de een of andere reden vind ik het niet spannend. :o Eerder zo van 'ach, we zien wel.'.

Jettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 16:43

Fijn dat het een goed gesprek was Barbara! En ook goed nieuws van je oude werkgever.
Gini, wat was de uitslag van het telefoontje?

Mijn gesprek ging ook wel oké geloof ik. Er stond max. een kwartier voor, dat leek me al erg kort en dat was het ook := maar de eerste indruk schijnt idd toch het belangrijkste te zijn. Ze stelden wel pittige vragen, ik betwijfel of ik genoeg visie en concrete voorbeelden heb laten zien... maarja, even afwachten. Ik hoor vanmiddag nog of dinsdag of ik door ben naar de volgende ronde.

Chanen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 17:25

Gefeliciteerd!
Ook goed nieuws voor Barbara en Roulette. Fijn dat het gesprek zo goed verliep. Hopelijk word jij ook uitgenodigd voor een tweede gesprek Barbara.

Zelf ben ik niet zo heel tevreden over hoe mijn gesprekken zijn verlopen. Ik kom merken dat het voor mij de eerste keer was, ik stond zo nu en dan toch wel een beetje met mijn mond vol tanden en verder dan "ik denk dat ik nu wel een goed beeld heb" kwam het ook niet wat betreft de indruk van de mensen met wie ik een gesprek heb gehad. Ergens heb ik het idee dat dat niet de meest positieve reactie is. Overigens is er nks gezegd over het aantal sollicitanten en ik heb er ook niet naar durven vragen, dus ik heb nog steeds geen idee hoe mijn kansen liggen. Ik heb trouwens ook geen idee wanneer ik hoor of ik verder ben of niet. Ik was zo murw na al di gesprekken dat ik zelf naar ben vergeten te vrahen, maar ze begonnen er zelf ook niet over. : s

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 17:52

Jettie schreef:
Gini, wat was de uitslag van het telefoontje?

Mijn gesprek ging ook wel oké geloof ik. Er stond max. een kwartier voor, dat leek me al erg kort en dat was het ook := maar de eerste indruk schijnt idd toch het belangrijkste te zijn. Ze stelden wel pittige vragen, ik betwijfel of ik genoeg visie en concrete voorbeelden heb laten zien... maarja, even afwachten. Ik hoor vanmiddag nog of dinsdag of ik door ben naar de volgende ronde.

Toch nog geen zekerheid, er is nog twijfel tussen twee kandidaten (waaronder ik dus) en de eindbeslissing wordt uitgesteld naar maandag.

Een kwartier is inderdaad helemaal niet lang. Weet jij ondertussen al wat meer? :)

Oeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 18:02

Spannend Gini, nog maar 2 kandidaten over dan wil je toch echt gewoon de baan (heb ik een paar keer gehad, dat ik het dan toch net niet was).

Chanen: jammer dat het niet zo lekker ging. Maar misschien viel dat van de andere kant gezien wel mee. Voor een PhD functie solliciteren vrijwel alleen maar starters dus je hebt gelukkig geen concurrentie van doorgewinterde carrièretijgers ;)
Je zou na het weekend misschien een soort van 'ik vind alles wat ik gehoord heb super interessant, wanneer kan ik een uitslag verwachten?' bericht sturen.

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 21:44

Ik heb woensdag een sollicitatiegesprek, jippie.

Hier iedereen succes met afwachten!

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 22:24

Ik heb morgen weer een gesprek!
In de namiddag, kan dus lekker voorbereiden.
Heb wel de geplande wedstrijd mogen afzeggen maar goed, elk voordeel heb z'n nadeel ;)

Jettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-14 09:23

Succes Optiwolk en Kimberley met de gesprekken!

Gini, balen dat ze het hebben uitgesteld. 1 van de 2 zijn is wel heel spannend! Chanen, jammer dat je zelf niet zo tevreden. Het is iig een leerzame ervaring geweest en de andere kandidaten zijn waarschijnlijk ook onervaren.

Mij schoten later ook nog dingen te binnen die ik beter had kunnen zeggen, maarja, leerpunt voor de volgende keer. Ik heb helaas gisteren niks meer gehoord, dat wordt dus wachten tot na het weekend.

karin1985Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-14 22:05

Lang geleden dat ik hier ben geweest. Weet ook niet of er nog mensen zwerven van vorig jaar.
Maar ik wou even melden dat er ook nog leuke werkgevers bestaan.

Nadat ik bij mijn vorige avontuur na 6 weken geheel onverwacht de bons kreeg, heb ik gister te horen gekregen dan mijn nieuwe contract (die in augustus begint, na een eerste jaarcontract) een vaste aanstelling zal zijn en ik kon er ook gelijk een loonverhoging van 12,5% bij optellen.
*\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

Ik hoop van harte dat jullie dit in de nabije toekomst ook mag overkomen!!

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 11:29

Dat heb ik ook altijd Jettie: als je de dingen dan achteraf bespreekt dat je dan denkt "dit had ik ook nog kunnen zeggen."
Beetje frustrerend maar goed ja.
gisteren het gesprek was trouwens 4 tegen 1, best wel eng.

Maandag hoor ik meer en als dat positief was, woensdag terug een test :=

En *\%/* voor karin!

Dungen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 10:39

Goedemorgen :D
Ik heb de laatste pagina's door gelezen om er 'in' te komen.

Maar ik heb eigenlijk een vraag aan jullie. Hoe bepalen jullie het bedrag als je een salarisindicatie af moet geven?

Het zit namelijk zo. Ik ben op gesprek uitgenodigd voor een hbo niveau ondersteunende management functie in een nogal specifieke markt(waar ik al ervaring in heb). Maar nu werk ik in mijn huidige functie op mbo niveau (wat duidelijk niet uitdagend genoeg is) op de administratie. Ik heb dus geen idee hoeveel iemand zou verdienen in die functie maar ik moet wel een salaris indicatie door geven := .
(Overigens heb ik een commercieel mbo diploma)

En misschien dat jullie er wat aan hebben. Maar voor mij heeft het super gewerkt ;) heb lef in je brief! Wees niet te voorzichtig!

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 11:16

Wat zou je zelf graag willen verdienen? En misschien dat je eens rond zou kunnen zoeken wat je dan ongeveer zou moeten verdienen?

Ik zelf heb eigenlijk een minimum dat ik moet verdienen om rond te kunnen komen en ik ga dan ook gewoon proberen om rond die koers te vragen. Niet geschoten is altijd mis.

Dungen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 11:31

Ik heb natuurlijk ook een minimum. En ik ben al research aan het doen (waaronder hier dus :P ) maar omdat het best een complexe functie is vind ik het zo lastig.!

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 11:51

Misschien naar een ander bedrijf bellen die die functie ook heeft en vragen wat een mooi salaris is?

Jettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 11:56

Goed nieuws Karin, gefeliciteerd! Dungen, ik heb geen idee wat een redelijk salaris is... Succes met je gesprek in ieder geval!

Ik ben helaas niet door naar de volgende ronde. Wel een begrijpelijke reden. Ze vonden mij meer iemand die bij het primaire zorgproces betrokken wil zijn, een behandelaar. Ik twijfelde zelf ook of ik genoeg een adviseur/management-type ben, maar ik hoopte dat te kunnen ontdekken in het traineeship. Zij zochten blijkbaar mensen die daarin al een duidelijke visie hebben. Jammer, maar geen 'match' dus! Ik zoek gewoon verder :) tips voor leuke WO-(evt. HBO) functies in de zorg, het onderwijs of het onderzoek zijn altijd welkom.

Dobby91

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 15:51

Ik kom ook even binnenvallen met een vraag. Ben dan niet aan het solliciteren voor een baan maar voor een stage, maar ik hoop dat jullie me kunnen helpen. Ik had vandaag mijn eerste sollicitatie gesprek ooit en heb er eigenlijk een heel naar gevoel aan over gehouden. De man met wie ik gesprek had (een zorginstelling) begon vrij gerichte vragen te stellen over mijn priveleven (gezinssituatie, scheiding ouders) waardoor ik eigenlijk zo ondersteboven was dat ik echt de rest van het gesprek heb gestunteld. Nou had ik zelf ook echt het gevoel dat dit niet gepast was, maar hoe kan je nou het beste reageren op zulke vragen?

Ik ben normaal echt wel spontaan en ben in het dagelijks leven ook niet zo snel van mijn wijs gebracht, dus ik ben ook echt een beetje geschrokken van mijn eigen gestuntel. Verder liep ik er erg tegen aan dat ik het eigenlijk heel lastig vind uit te leggen waarom ik het vakgebied zo leuk vind, het is voor mij een gevoel en passie maar hoe leg je dat nou uit.

Het kwam verder ook ter sprake dat ik wat gezondheidsproblemen heb gehad dit jaar, waar ook erg op door werd gegaan.. Als ik het goed heb begrepen van het internet zijn dat ook geen zaken waar zo zo op door mogen vragen, maar hoe kan je er het best dus mee omgaan als zulke dingen gevraagd worden? Ben ook meteen afgewezen, waar ik op zich ook niet eens zo van baal gezien mijn gevoel bij het gesprek. Maar ben nu wel best even gedemotiveerd en gezien ik volgende week weer een gesprek heb hoop ik wat zekerder van mijn zaak te zijn dan.