Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
_pauline_ schreef:Oh dat is minder fijn dan. En om nou ook weer te gaan bellen met de vraag wat hij heeft gezegd is ook weer zo wat.
Ik zit in een dilemma, en ik gok dat het niet opgaat.
29-05 is mijn contract telefonisch stop gezet.
06-06 heb ik pas daadwerkelijk getekend dat vanuit beide partijen is besloten het contract te beëindigen. (Ik zat nog in mijn proef periode)
Nu hoor ik van heel veel mensen dat ik gewoon een uitkering aan kan vragen. Maar een aantal mensen zegt dat ik daar geen recht op heb. De reden is volgens hun dat ik 21 ben en nog op papier bij mijn ouders woon.
Nu heb ik geprobeerd om uit te zoeken hoe dit zit, maar ik denk dat ik gewoon compleet verkeerd zoek. Wat ik wel heb gevonden is dat je tot 1 dag na het 'ontslagen' zijn een uitkering kan aanvragen.
Klopt het dan idd dat ik hier geen recht op heb? Excuses als ik met mijn neus totaal verkeerd heb gekeken.
purny schreef:_pauline_ schreef:Oh dat is minder fijn dan. En om nou ook weer te gaan bellen met de vraag wat hij heeft gezegd is ook weer zo wat.
Ik zit in een dilemma, en ik gok dat het niet opgaat.
29-05 is mijn contract telefonisch stop gezet.
06-06 heb ik pas daadwerkelijk getekend dat vanuit beide partijen is besloten het contract te beëindigen. (Ik zat nog in mijn proef periode)
Nu hoor ik van heel veel mensen dat ik gewoon een uitkering aan kan vragen. Maar een aantal mensen zegt dat ik daar geen recht op heb. De reden is volgens hun dat ik 21 ben en nog op papier bij mijn ouders woon.
Nu heb ik geprobeerd om uit te zoeken hoe dit zit, maar ik denk dat ik gewoon compleet verkeerd zoek. Wat ik wel heb gevonden is dat je tot 1 dag na het 'ontslagen' zijn een uitkering kan aanvragen.
Hoezo heb je getekend? En hoelang heb je totaal gewerkt zonder tussenpozes?
Klopt het dan idd dat ik hier geen recht op heb? Excuses als ik met mijn neus totaal verkeerd heb gekeken.
_pauline_ schreef:Morgen ben ik ook van plan om contact te zoeken met het UWV, misschien dat ik vanavond met de laptop wat makkelijker zoeken kan.
Maar wie weet zijn er hier mensen in het topic die er wat meer over weten.