Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

xRivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 19:01

Booooo schreef:
Wat vind je niet fijn in mijn webwinkel?
Ik ben bezig met de gratis versie en vind hem eigenlijk wel handig werken..
Helaas maar tm 25 producten

Dat het een beetje een 'standaard' layout is. In principe kun je al gauw zien dat ze webshop gemaakt is in Mijnwebwinkel. Absoluut niet erg, maar het heeft niet iets unieks. Je kunt niet achter de 'codering' van de website, dus je bent beperkt tot de mogelijkheden die worden aangeboden. Echter vind ik hun service super en is het gebruik van de omgeving heel eenvoudig en overzichtelijk. Wat ook weer een prettig gevoel geeft om mee te werken.

Daarnaast is €22,99,- per maand toch wel prijzig (in mijn ogen dan hè). Want bij een hosting heb je voor €10,- (incl. btw) per maand je domein incl. ruimte (dat scheelt op jaarbasis wel wat) en kun je met bijv. Wordpress álle kanten op. Echter dus geen service mbt tot de inhoud van de website en is de omgeving ingewikkelder (wat voor mij wel irritaties oplevert :') ). Maar vind de templates in Wordpress veel mooier..

Dus ik ben toch weer aan het twijfelen. Beiden hebben sterke voordelen maar ook wat nadelen. Ik zou voor mijn situatie maar eens goed de voor- en nadelen op een rij moeten zetten.

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 20:50

Ik ben even kwijt om wat voor webwinkel het gaat... Hou er rekening mee dat als je ooit uit wilt breiden je bij Wordpress niet goed zit.
Wordpress is officieel niet ontwikkeld voor webwinkels en is alleen handig als je niet teveel producten verkoopt.
Ik meen ergens gelezen te hebben dat je met +/- 100 producten prima uit de voeten kan met Wordpress.
Daarnaast kunnen de verschillende plugins conflicten met elkaar veroorzaken waardoor de website óf heel traag wordt óf niet meer werkt.

Wij hebben er ook naar zitten kijken, maar met meer dan 15.000 producten ging Wordpress niet.
Ben nu bezig in de wondelijke wereld van Magento. Ietsje ingewikkelder, maar veeeeeeel meer mogelijkheden. Eigenlijk oneindige mogelijkheden.

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 21:48

Booooo schreef:
Jaarcijfers zullen daar niet bij zitten, anders is het wel een hele goedkope boekhouder :D

Jaarcijfers hoeven ze meestal maar te exporteren uit hun programma.
Bij mijn boekhouder betaal ik € 500,- en lever ik alles digitaal aan (heb dan dus al een overzicht van mijn facturen en uitgave gemaakt (via Moneybird waar ik zowel mijn facturen maak als per maand mijn uitgave bijhoudt)). Zij verwerkt het, stuurt het ter controle naar mij toe (zitten de jaarcijfers direct bij) en als alles goed is, dan gaat het naar de BD. Ik wil het echt niet zelf uit gaan zoeken.
Een boekhouder kan veel meer en weet veel beter waar allemaal op gelet moet worden.

rien10

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 22:53

Was het maar zo'n feest, dat jaarcijfers kant en klaar uit een programma rollen

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 08:49

haha inderdaad :')
Dan zou de helft bij ons op kantoor geen werk meer hebben. Ik werk fulltime bij een accountantskantoor als boekhouder, en mij bedrijf doe ik er extra bij.

Het is echt niet even exporteren en klaar :D

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 08:51

xRivaldo schreef:
Booooo schreef:
Wat vind je niet fijn in mijn webwinkel?
Ik ben bezig met de gratis versie en vind hem eigenlijk wel handig werken..
Helaas maar tm 25 producten

Dat het een beetje een 'standaard' layout is. In principe kun je al gauw zien dat ze webshop gemaakt is in Mijnwebwinkel. Absoluut niet erg, maar het heeft niet iets unieks. Je kunt niet achter de 'codering' van de website, dus je bent beperkt tot de mogelijkheden die worden aangeboden. Echter vind ik hun service super en is het gebruik van de omgeving heel eenvoudig en overzichtelijk. Wat ook weer een prettig gevoel geeft om mee te werken.

Daarnaast is €22,99,- per maand toch wel prijzig (in mijn ogen dan hè). Want bij een hosting heb je voor €10,- (incl. btw) per maand je domein incl. ruimte (dat scheelt op jaarbasis wel wat) en kun je met bijv. Wordpress álle kanten op. Echter dus geen service mbt tot de inhoud van de website en is de omgeving ingewikkelder (wat voor mij wel irritaties oplevert :') ). Maar vind de templates in Wordpress veel mooier..

Dus ik ben toch weer aan het twijfelen. Beiden hebben sterke voordelen maar ook wat nadelen. Ik zou voor mijn situatie maar eens goed de voor- en nadelen op een rij moeten zetten.

Ik vind € 23,- p.m. ook duur (zeker voor mij nog als starter).. Ik heb wel een domein gekocht, weet alleen ook nog niet goed waar ik de webshop in ga maken.

Wat HorseTopShop zegt, 1000 artikelen.. Daar kan ik dus heel lang mee voorruit! Misschien moet ik daar ook maar eens naar gaan kijken.

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 15:51

Ooh wat een fijn topic dit! Mag ik me ook melden?
Ik heb al een aantal jaar een eigen bedrijfje(maar dit topic nooit eerder tegengekomen) en ik vind het altijd fijn om tips ed op te doen.
Ik heb een eigen trainings en instructie bedrijfje:
www.holistischtrainer.nl

knetterhard

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 22:21

Wat een leuk topic, ik volg graag ook! Momenteel heb ik een eigen vormgevers bedrijfje en in de toekomst wil ik een eigen kledinglabel beginnen.

Nirvana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 22:42

HorseTopShop schreef:
Ik ben even kwijt om wat voor webwinkel het gaat... Hou er rekening mee dat als je ooit uit wilt breiden je bij Wordpress niet goed zit.
Wordpress is officieel niet ontwikkeld voor webwinkels en is alleen handig als je niet teveel producten verkoopt.
Ik meen ergens gelezen te hebben dat je met +/- 100 producten prima uit de voeten kan met Wordpress.
Daarnaast kunnen de verschillende plugins conflicten met elkaar veroorzaken waardoor de website óf heel traag wordt óf niet meer werkt.

Wij hebben er ook naar zitten kijken, maar met meer dan 15.000 producten ging Wordpress niet.
Ben nu bezig in de wondelijke wereld van Magento. Ietsje ingewikkelder, maar veeeeeeel meer mogelijkheden. Eigenlijk oneindige mogelijkheden.

Hm.... Ik ben mijn webshop aan het opzetten, maar ben bang dat ik ook wel aan de 100 producten ga passeren. Zeker als alles goed loopt. Ik heb gekeken naar Magento, maar dat leek me niet handig als newbie zijnde... Te ingewikkeld :=

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 10:29

xRivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 16:53

Booooo schreef:
xRivaldo schreef:

Ik vind € 23,- p.m. ook duur (zeker voor mij nog als starter).. Ik heb wel een domein gekocht, weet alleen ook nog niet goed waar ik de webshop in ga maken.

Wat HorseTopShop zegt, 1000 artikelen.. Daar kan ik dus heel lang mee voorruit! Misschien moet ik daar ook maar eens naar gaan kijken.

In het begin zal ik ook zeker met een veel kleiner assortiment beginnen. Maar eenmaal de keuze gemaakt en alles volledig hebben uitgewerkt, is even overgaan op een andere hosting wel echt een 'gedoe'. Dus probeer mijn keuze meteen goed te maken. :j Ik zag ook nog Shoptrader; even meenemen in de opties :+

@HorseTopShop, een webwinkel in paardensport artikelen, waarbij ik ook de focus wil leggen op 'custom made'. :)
Laatst bijgewerkt door xRivaldo op 18-04-17 16:56, in het totaal 1 keer bewerkt

xRivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 16:56

knetterhard schreef:
Wat een leuk topic, ik volg graag ook! Momenteel heb ik een eigen vormgevers bedrijfje en in de toekomst wil ik een eigen kledinglabel beginnen.

ijssnuiver schreef:
Ooh wat een fijn topic dit! Mag ik me ook melden?
Ik heb al een aantal jaar een eigen bedrijfje(maar dit topic nooit eerder tegengekomen) en ik vind het altijd fijn om tips ed op te doen.
Ik heb een eigen trainings en instructie bedrijfje:
http://www.holistischtrainer.nl

Leuk! Welkom *\o/*

Nirvana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 21:48

Het promoten van mijn FB pagina komt steeds dichterbij, en goh wat vind ik dat al spannend :') In principe zou ik over een week ook met de webshop kunnen beginnen, ware het niet dat de website dan nog lang niet staat. Nu eerst maar zorgen dat ik wat mensen via Facebook verzamel!

Ik zit hier the hypen van enthousiasme, haha. Oeps. Hoe doen jullie dat? Als het aan mij ligt ga ik de hele nacht door nu, maar de wekker gaat wel weer morgenochtend :+

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 09:53

Nirvana_ schreef:
Het promoten van mijn FB pagina komt steeds dichterbij, en goh wat vind ik dat al spannend :') In principe zou ik over een week ook met de webshop kunnen beginnen, ware het niet dat de website dan nog lang niet staat. Nu eerst maar zorgen dat ik wat mensen via Facebook verzamel!

Ik zit hier the hypen van enthousiasme, haha. Oeps. Hoe doen jullie dat? Als het aan mij ligt ga ik de hele nacht door nu, maar de wekker gaat wel weer morgenochtend :+

Haha ja dat herken ik wel! Ik lig 's avonds in bed ook altijd nog berichten te beantwoorden, en mijn man pakt serieus gewoon mijn telefoon en zegt nu ga je slapen :+

Nirvana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 02:01

Yay, ik ben vandaag begonnen mijn FB pagina onder de aandacht te brengen. Tot nu toe 82 likes, allemaal doelgroep *\o/* Ga het niet via mijn persoonlijke profiel delen, want daar zit mijn doelgroep toch niet. Liever een paar likes minder, maar wel de zekerheid dat ik de juiste mensen bereik :)

xRivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 10:07

Nirvana_ schreef:
Yay, ik ben vandaag begonnen mijn FB pagina onder de aandacht te brengen. Tot nu toe 82 likes, allemaal doelgroep *\o/* Ga het niet via mijn persoonlijke profiel delen, want daar zit mijn doelgroep toch niet. Liever een paar likes minder, maar wel de zekerheid dat ik de juiste mensen bereik :)

Daar heb je ook veel meer aan inderdaad :j

Ik had altijd een hele fanatieke oma die alles ging delen. Ook weer oude acties en evenementen, wat weer voor enorme verwarring zorgde. :') Lief, maar haar Facebookvrienden waren zeker niet de doelgroep. :=

Belsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 10:09

FB zou ik graag meer inzetten voor mijn bedrijf, maar ik zie door het bos de bomen niet meer als ik naar het aanbod kijk van mensen die daarmee bezig zijn. Zelf heb ik daar momenteel niet de tijd voor om me er erg in te verdiepen.

Waar heb je dat geleerd/kennis op gedaan? Ik ben er nog niet echt mee begonnen, dus als je nu zegt dat het gewoon supersimpel is, dan ben ik een héél blije kwispelende belg :D

xRivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 10:26

Belsje schreef:
FB zou ik graag meer inzetten voor mijn bedrijf, maar ik zie door het bos de bomen niet meer als ik naar het aanbod kijk van mensen die daarmee bezig zijn. Zelf heb ik daar momenteel niet de tijd voor om me er erg in te verdiepen.

Waar heb je dat geleerd/kennis op gedaan? Ik ben er nog niet echt mee begonnen, dus als je nu zegt dat het gewoon supersimpel is, dan ben ik een héél blije kwispelende belg :D

Het was vrij eenvoudig om te maken. Als ik iets niet kon vinden of ergens niet uit kwam, zocht ik wel eens op YouTube mijn vraag en zo kwam ik vaak bij een filmpje waarin het voor gedaan werd. :+

YentlShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 16:44

Hi allemaal!

Ik ben heel erg bezig met mijn fotografiebedrijfje op te zetten. Ik heb sowieso al een netwerk waar ik veel mee doe online (instagram, Facebook pagina, twitter, Flickr. ). Ik probeer mijn foto's zo veel mogelijk online te delen. Maar ik wil nu ook een duidelijke website, mail, en dat allemaal bij mijn sociale media's zetten zodat alles mooi in elkaar overloopt en ik makkelijk te vinden ben. Ook wil ik een logo voor elkaar krijgen en kaartjes bestellen, zodat ik dat altijd kan geven aan iemand (heb gemerkt dat ik dit echt mis als ik klussen doe)
Alleen vind ik het nogal lastig om dit georganiseerd voor elkaar te krijgen.. :o

Dus ik ben hier om wat tips en uitleg te vragen, eventueel van andere ondernemers met een bedrijfje die mij hiermee willen helpen. Ik zou hier ontzettend mee geholpen zijn! Mag ook via pb als dat handiger is voor het topic :)

Alvast bedankt!

_Caitlinnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 16:52

Ik meld me hier ook :)
Eind mei een online seminar geplant staan en daarna een cursus ondernemen.
Wil me er toch meer in gaan verdiepen .

had ookal een ander topic geopend.
En de tips gehad hier te gaan kijken..

[STW] Ondernemen, waar begin ik?

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 16:55

Yentle heb je al een logo en kaartjes? Zie dat je uit Breda komt, ik kom uit Oosterhout. Ken iemand die het echt mooi kan, ze heeft ook alles voor mij gedaan. Ze doet een opleiding die richting uit.

YentlShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 16:57

Booooo schreef:
Yentle heb je al een logo en kaartjes? Zie dat je uit Breda komt, ik kom uit Oosterhout. Ken iemand die het echt mooi kan, ze heeft ook alles voor mij gedaan. Ze doet een opleiding die richting uit.

Nope nog niet! Wil het dus eigenlijk zelf gaan maken, omdat ik volgend jaar een opleiding Grafische Vormgeving ga doen. Maar dit is ook heel fijn, daar kan ik voorlopig even mee vooruit. Klinkt goed! Pb me anders even, want het lijkt me wel wat! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 17:13

YentlShots schreef:
Hi allemaal!

Ik ben heel erg bezig met mijn fotografiebedrijfje op te zetten. Ik heb sowieso al een netwerk waar ik veel mee doe online (instagram, Facebook pagina, twitter, Flickr. ). Ik probeer mijn foto's zo veel mogelijk online te delen. Maar ik wil nu ook een duidelijke website, mail, en dat allemaal bij mijn sociale media's zetten zodat alles mooi in elkaar overloopt en ik makkelijk te vinden ben. Ook wil ik een logo voor elkaar krijgen en kaartjes bestellen, zodat ik dat altijd kan geven aan iemand (heb gemerkt dat ik dit echt mis als ik klussen doe)
Alleen vind ik het nogal lastig om dit georganiseerd voor elkaar te krijgen.. :o

Dus ik ben hier om wat tips en uitleg te vragen, eventueel van andere ondernemers met een bedrijfje die mij hiermee willen helpen. Ik zou hier ontzettend mee geholpen zijn! Mag ook via pb als dat handiger is voor het topic :)

Alvast bedankt!

Om dit te realiseren hoef je niet per se ondernemer te zijn, een huisstijl kan je prima zelf ontwikkelen (of laten ontwikkelen) als je geen KVK/BTW-nummer hebt. Belangrijk is om even voor jezelf op een rijtje te zetten hoe veel je verdient met je bedrijfje op dit moment: als dat boven een bepaald bedrag uitkomt is het verstandig en lucratief om eens naar de KVK te gaan. Hou daarbij wel rekening met het feit dat je een administratie bij moet houden en dat je dus ook BTW-aangifte zal moeten gaan doen. Uiteindelijk gaat er in die dingen nog behoorlijk wat werk zitten.

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 20:24

Misschien weten jullie dit, als ondernemers :)
Ik wil graag mijn klanten een bevestigingsmail sturen wbt de afspraak (dag, tijd). Nu werk ik met google agenda (ideaal), alleen als ik een bevestigingsmail stuur, wordt dit gedaan via mijn gmail en niet via mijn officiële adres (info@...) Ik heb al vanalles geprobeerd maar krijg het niet voor elkaar omdat het info@ adres een secundair e-mail adres is die wordt doorgestuurd naar mijn gmail account. Hebben jullie een oplossing?

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 21:42

Je kan vanaf Gmail wel e-mails verzenden via je info@ adres?