Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kaatje77

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 13:06

Bedankt voor de succes wensen. Gesprek ging uitermate goed. Ze gaat me voorstellen en hoop deze week op gesprek te kunnen. Liever gisteren dan vandaag :):)

Net ook terugkoppeling van vorige week ontvangen
Sprong er bovenuit maar ze misten iets aan mij....wat wisten ze niet. Recruiter gaat ze voorstel geven om mij een maand op proef te laten draaien.

Afwachten dus :D

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 14:15

Spannend zeg!!

Waar hebben jullie allemaal vacatures geplaatst en zijn jullie aangesloten bij een uitzendbureau of iets dergelijks? En welke zijn dan aanraders?

farahtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 14:29

Bedankt voor het geluk wensen

Gesprek ging mooi. Erg leuk bedrijf en was zelf ook erg verast en enthousiast. Nu afwachten

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 14:45

Josien_ schreef:
Spannend zeg!!

Waar hebben jullie allemaal vacatures geplaatst en zijn jullie aangesloten bij een uitzendbureau of iets dergelijks? En welke zijn dan aanraders?

Monsterboard en nationale vacaturebank word ik door benaderd. Verder profiel op LinkedIn en verder uitzendbureaus.

Maar ook bedrijven binnenstappen met je cv

Netwerken is heel belangrijk en vooral wees jezelf.

Nu door de sneeuw vanochtend mijn hakken voor blingbling uggs omgeruild. Voor een uzb voldoende maar als ik op gesprek ga degelijk en vooral niet over de top voor de functie

farahtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 17:19

Gelukt! Woensdag beginnen

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 17:23

kaatje77 schreef:
Josien_ schreef:
Spannend zeg!!

Monsterboard en nationale vacaturebank word ik door benaderd. Verder profiel op LinkedIn en verder uitzendbureaus.

Maar ook bedrijven binnenstappen met je cv

Netwerken is heel belangrijk en vooral wees jezelf.

Bedankt. Was even benieuwd :) .
Moet nog even gaan kijken bij welke uitzendbureaus ik me aanmeld.

Gefeliciteerd Farah!!

Nele80

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 19:34

@ Farah: gefeliciteerd.

Vandaag moest ik op gesprek bij mijn begeleider. Omdat ik vorig jaar ook werkloos ben geweest moet ik nu verplicht begeleiding volgen. Op zich heb ik daar geen probleem mee moest het een meerwaarde zijn wat in mijn geval nu niet echt het geval is. Nu heb ik als opdracht mee gekregen om de volgorde van mijn CV te veranderen. Dit kan inderdaad misschien beter zijn, maar ik heb mijn CV al 2 maanden geleden naar haar doorgemaild, ze kon mij dat toch ook gewoon per mail zeggen.
Ook weer 1 afwijzing gekregen, maar dat was wel te verwachten. Ook 1 uitnodiging voor een gesprek.

Mijn CV staat gepubliceerd op de site van de VDAB (België). Verder controleer ik regelmatig de nieuwe vacatures. Eén interimkantoor is actief op zoek en stelt mij regelmatig voor aan bedrijven. bij een 5tal andere zit ik gewoon in hun databank, maar daar hoor ik nooit iets van.

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 22:40

Farah gefeliciteerd!!!!

Hier morgenvroeg op gesprek bij het bedrijf. Ben de hele dag al aan het stuiteren en om vijf uur vanmiddag door uzb gebeld of ik op gesprek kon komen. Heb er 18 jaar geleden in de buitendienst gewerkt en na winterstop wouden ze me heeeeel graag terug, maar werkte toen ergens anders wat ik niet op wou geven.

Nele80

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 21:10

Mijn gesprek ging goed vandaag. Ik heb de indruk dat ze precies wilden dat ik onmiddellijk ging beginnen. Ik was in eerste instantie ook enthousiast, maar nu ik terug thuis ben weet ik het niet zo goed.
Het is een tijdelijke functie op een gemeentebestuur, op de dienst waar ze onder andere de bouwvergunningen goed- of afkeuren. Doordat ik jurist ben denken ze dat ik me snel zal kunnen inwerken.
Het is een tijdelijke functie omdat ze echte aanwervingen altijd op basis van een examen moeten doen. Mijn probleem is dat ik slechte ervaringen heb met examens bij gemeentebesturen. Er zijn altijd heel veel kandidaten, en ik ben nu eenmaal nooit de beste van de groep.

Dat wil natuurlijk niet zeggen dat ik die tijdelijke functie niet ga doen, maar weegt dat wel op tegen al die stress die dat met zich zal meebrengen. Ik ga er nog even over slapen denk ik. En misschien loop ik wel te hard van stapel en laten ze me morgen weten dat ze me toch niet willen.

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 21:15

Nele balen zo'n dubbel gevoel :(:)

Hier goed gesprek gehad. vroegen me het hemd van het lijf over al mijn ervaringen en levensloop :+
Nu afwachten......hoop dat ik snel bericht krijg :D

Bij huidige werkgever zat ik net in de auto en toen kreeg ik al bericht dat ik het was geworden :')

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 16:46

Kleding is binnen en kan volgende week al ingewerkt worden ben alleen nog niet klaar met huisje.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 23:22

Fijn de goede gesprekken Nele en Kaatje, wel balen van het dubbele gevoel maar snap het wel.

Dat is snel Marcella!!

Hier morgen een eerste gesprek met een uitzendbureau, komende week nog een paar andere kennismakingsgesprekken gepland. Gaat ineens hard met de telefoontjes.

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 08:43

Succes Josien.

Gister door UZB gebeld en bedrijf vond mij een goede kandidaat. Ze laten mij aan het eind Vd week meer weten. Afwachten dus :):)
Gisteren wel weer 2 sollicitaties gedaan, ga niet op een baan wachten.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 10:02

Succes.

Zit alleen hoe ik dat moet doen met huis en gebroken diensten straks was al 7 dagen in de week bezig met klussen en sinds vandaag 3 weken bezig. :=

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 16:40

Lang getwijfeld, maar ik ga ook op zoek. Heb het opzich wel naar me zin bij mijn huidige wg maar ik ben niet gelukkig.. Heb alleen totaaal geen zin in opnieuw solliciteren, gesprekken voeren, nieuwe werkplek en mensen, opnieuw worden ingewerkt maar ja dit hou ik ook niet langer vol. Weet ook niet wat ik qua werk eigenlijk wel zou willen. Meer mensen met dit (luxe) probleem? En eventueel iemand tips?

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 17:18

Ik weet een hele leuke functie voor 3 dagen in de week! Ruimgenomen tussen Utrecht en Amsterdam in :)! Klein beetje werkervaring is welkom maar hoeft niet persee! Kantoorbaan in een heel open en vriendelijk bedrijf!

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 14:45

Maandag voor tweede gesprek :):)

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 09:21

Succes vandaag Kaatje!

Nele, moeilijk.. Maar herkenbaar mbt de twijfel. Hier een aanbod voor een functie. Leuk, klein team. Maar de materie is zo lastig en ze hebben een groot eisenpakket, maar ik moet het allemaal zelf opzetten. En daar heb ik in mijn ogen te weinig ervaring mee. Ik denk dat ik het bedrijf te kort ga doen als ik de functie aanneem, eigenlijk vind ik mijzelf totaal niet geschikt voor de functie. Maargoed, het is wel een aanbod en werk... Hoewel ik nog 6 weken de tijd heb... -O-

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 10:41

Dank je Winged :D

Jij ook al in een lastig pakket lees ik. Als je dat aangeeft, wat zeggen hun daar van? Zeker omdat de keus op jou is gevallen, tenminste zo lees ik het :o

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 11:10

Hun reactie was 'we willen je graag een bod doen, juist omdat je minder in de materie zit.'

ik heb het idee dat ik mijn keuze echt al heb gemaakt, en dat is dat ik het niet ga doen :+ Weet alleen niet of ik mijzelf hiermee in de vingers ga snijden.

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 11:18

Gevoel volgen is wel het beste. Komt vanzelf wel iets passends voorbij waarvan je denk dit is het!

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 11:20

Dat is ook zeker zo, momenteel nog 3 brieven uitstaan, vanmiddag nog 1 telefoontje plegen... En ik moet nog 2 brieven schrijven. Misschien weet ik zelfs nog wel een leuke kandidaat voor ze...

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 12:57

Lastig winged, maar je gevoel volgen is altijd goed.
Hier vanavond een gesprek en volgende week weer twee dus dat gaat in ieder geval goed :) .

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 13:08

Kom net terug van tweede gesprek. Ging goed. Hier wil ik oud worden. Ze gaven aan nog een tweede kandidaat te hebben, dus afwachten.

Ik heb iig een goede indruk achter gelaten.

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 14:00

Aangenomen *\o/*

Volgende week dinsdag beginnen. Nu oude werk opbellen *D