Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 17:10

Goed moment om daarover heen te komen, want alleen door te doen kom je erover heen. Als je bv in een kledingzaak komt te werken, zul je ook regelmatig een ander filiaal om moeten bellen. In de zorg moest je toch ook wel eens een dokter oid bellen?

Het is in je eigen belang nu, want je kan het wel bij 'die lui' neerleggen maar je kan ook naar jezelf kijken :) want de beller is sneller!

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 19:54

Morgen heb ik een sollicitatie gesprek in de zorg, ik ben reuze zenuwachtig en probeer me voor te bereiden zodat ik goed overkom.
even cv printen en mijn diploma,s mee enzo...
Hopelijk verpest ik het niet!

jullie nog tips voor mij?

Chanen

Re: Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 22:39

Ik kan inderdaad ook wel wat tips gebruiken voor mijn sollicitatiegesprek vrijdag. Ik heb de mensen met wie ik een gesprek heb al opgezocht op LinkedIn, het proefschrift van een van hen gedownload en wil dat de komende dagen ook even scannend lezen. Het heeft namelijk hetzelfde onderwerp als waar het PhD-onderzoek in kwestie over gaat. Sowieso wil ik wat algemene dingen, zoals goede en slechte eigenschappen, op papier zetten en een aantal vragen die ik kan stellen. Verder nog goede tips of juist don'ts?
Wat ik mij ook afvroeg... Staat het onzeker als ik tijdens het gesprek vraag hoeveel andere kandidaten er zijn? Want daar heb ik op het moment geen idee van en daar ben ik toch wel benieuwd naar. Of is het not done om daar naar te vagen?

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 22:51

Vaak vertellen ze wel hoeveel andere kandidaten er zijn als ze vertellen hoe de procedure verder gaat. Tenminste, mij is dat altijd wel verteld.

Ik heb er vandaag ook een sollicitatiebrief uitgestuurd. Voor 0,5 fte en lekker dichtbij. Toch wel weer in het onderwijs! Ben erg benieuwd wat ik er van hoor!

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 07:12

Ik had laatst een gesprek voor een PhD functie en toen hebben ze dat inderdaad spontaan verteld. Ik zou er persoonlijk zelf niet naar vragen :)

Hier ook nog twee sollicitaties de deur uit, allebei voor laboratoriumtechnoloog, en nog eentje als begeleider van mariene excursies... Hoop zo dat ik toch bij eentje op gesprek mag! :)

Oeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 08:30

Bij mij is het meestal ook wel verteld Chanen, dus er naar vragen is waarschijnlijk niet nodig.

Is het proefschrift nog recent of is het wat ouder? Zoek indien mogelijk ook wat recentere publicaties op van de groep waar je solliciteert om een goed overzicht te hebben
(als je geen toegang meer hebt via de Uni oid, kun je altijd even de titels PB-en, ik kan ze best opzoeken en doorsturen).

Moet je een presentatie houden of nog niet? Was bij mij vaak als ik verder kwam. Ik heb mijn laatste stage daarvoor gebruikt (was meest relevant én een prachtig verhaal). Even goed voorbereiden dan :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 08:43

Ok ik zit hier dus heel ongemakkelijk op mn werk :') Want ik ben jarig geweest en wilde er eigenlijk niks mee doen op het werk, maar nu is mn hele bureau versierd en krijg ik dus bloemen straks. Het is dan ook gebruikelijk om uit te delen, maar daar heb ik zo geen zin in. Dat doe ik dus ook niet, maar ik voel me daardoor wel een beetje awkward _O-

michele

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 08:59

Pakje koekjes halen joolien?

Tot wanneer blijf je daar werken?

Nog gefeliciteerd trouwens.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 09:01

michele schreef:

Tot 31 juli. Ik ga niet uitdelen, maar ik vind dat wel awkward.

michele

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 09:01

Ja kan mij voorstellen :D

_pauline_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 10:11

Na een hele tijd te hebben meegelezen kom ik mij ook melden. Ik heb helaas vorige week donderdag moeten stoppen met een full time job (Office Manager). Dit omdat ik de hoeveelheid werk helaas niet aankon / eigen kon maken.

Ik ben opzoek naar werk in de omgeving Gouda. Het liefst in Gouda zelf, dit omdat ik geen auto ter beschikking heb (wel mijn rijbewijs) en het bedrijf anders wel goed bereikbaar moet zijn met OV.

De opleiding die ik gedaan heb, stelt helaas niet heel veel voor, Dier en Management Niveau 4. Tussen neus en lippen door kijk ik naar banen in de dieren / paarden. Maar kantoor werk heeft mijn voorkeur wegens lichamelijke klachten.

Dit was het wel zo. :)

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 10:31

Ik ben bijna klaar met mijn studie. Mijn scriptie is ingeleverd en ik moet straks (hopelijk) alleen nog verdedigen. Ik ben dus ook op zoek naar een baan, weet alleen nog niet echt wat ik precies wil...plus, ik ben natuurlijk een afstudeerder dus ze moeten mij die kans willen geven en dat blijkt toch niet zo makkelijk...

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 10:39

Weet iemand hoe lang het duurt voordat je bericht krijgt van het UWV voor de beslissing van de WW?

Jettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 11:14

'Nieuwe' werkzoekenden, veel succes! Joyce, ik hoop dat je een leuk gesprek hebt vandaag.

Chanen, jij ook aan het voorbereiden voor een gesprek vrijdag dus. Ik zou niet zo snel uit mezelf vragen hoe veel andere kandidaten er zijn (hoewel ik er wel nieuwsgierig naar ben :P), maar denk dat de kans redelijk groot is dat ze er uit zichzelf over beginnen. Ik kwam vanochtend dit plaatje tegen via LinkedIn, met de meest gestelde vragen tijdens sollicitatiegesprekken: http://9greg.com/cool-infographic-job-i ... s-answers/ . Niet alle vragen zijn van toepassing natuurlijk, maar het is wel leuk om alvast na te denken over je eigen antwoorden op een aantal vragen!

Chanen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 11:39

NoeskaMoos schreef:
Bij mij is het meestal ook wel verteld Chanen, dus er naar vragen is waarschijnlijk niet nodig.

Is het proefschrift nog recent of is het wat ouder? Zoek indien mogelijk ook wat recentere publicaties op van de groep waar je solliciteert om een goed overzicht te hebben
(als je geen toegang meer hebt via de Uni oid, kun je altijd even de titels PB-en, ik kan ze best opzoeken en doorsturen).

Moet je een presentatie houden of nog niet? Was bij mij vaak als ik verder kwam. Ik heb mijn laatste stage daarvoor gebruikt (was meest relevant én een prachtig verhaal). Even goed voorbereiden dan :D

Het proefschrift is van begin dit jaar, dus recent genoeg lijkt me. Gelukkig hoef ik nog geen presentatie te houden. Ik heb twee gesprekken van een uur, dat is het voor nu. Al vind ik dat al spannend genoeg!

Zojuist mijn best gedaan op een sollicitatiebrief voor een vacature die vanmorgen nog online stond. Klik ik op de sollicitatieknop, is de vacature van de site gehaald. Grmbl... -:(-

Oeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 11:46

Joolien schreef:
michele schreef:

Tot 31 juli. Ik ga niet uitdelen, maar ik vind dat wel awkward.

Op zich is een pak koekjes wel een handig compromis hier: niet te veel moeite, maar dan hoef je je niet zo awkward te voelen dat je niet trakteert :+
Of een zak appels! Onder het mom 'wees gezond vandaag' (heb ik wel eens gedaan met mandarijntjes, was een groot succes)

*edit* Oww van dit jaar is inderdaad recent genoeg Chanen. Alsnog, als je een keer artikelen ofzo nodig hebt; PB maar hoor :) .

Flits__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 14:25

Ik lees hier al een hele tijd mee, aangezien er weleens handige tips tussen staan. Maar het leek me ook wel leuk om gezellig mee te praten. :)

Sinds begin dit jaar alweer werkloos. Solliciteer me suf, maar krijg bijna altijd te horen dat ik te weinig ervaring heb. Op het moment lopen er nog 6 sollicitaties. Maar 5 ervan in een richting waar ik eigenlijk niet op wil, maar aangezien in de richting van Administratief niets is, moet ik toch maar in andere richtingen zoeken.

Ben afgestuurd op het MBO Sociaal Juridisch medewerker. Ben 23 jaar, en zoek in de omgeving van Groningen, Assen etc. Het liefst werk naar de administratieve kant. Maar heb nu ook gesolliciteerd bij de Action, Trekpleister enzo.

Dus hoop dat er iets komt uit de lopende sollicitaties :D.

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 14:29

Jammer joh! Hier in het zuiden zie ik genoeg administratieve vacatures voorbij komen.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 15:03

Jettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 15:33

Flits, ik zal mijn ogen open houden voor vacatures in die hoek (woon in dezelfde regio).

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 16:29

Zo, iedereen doet hier flink z'n best :j

Deze ochtend dat gesprek gehad, ging wel goed.
Ik had op het einde ook naar hun twijfels tot nu toe gevraagd, en die hebben ik mooi weten weerleggen, vind ik wel leuk.
Maar er waren ook ontzettend veel kandidaten en ik was nog maar de tweede op gesprek, dus t wordt nog afwachten.

Wel ook een afwijzing binnen voor een andere, er hadden 120 mensen geschreven voor de functie, en op basis daarvan nodigen ze uit, en daar ben ik dus niet bij.
Vandaag even het hoofd leegmaken en morgen terug rondje brieven schrijven.
Ook eens bellen naar een kennis die al eens gezegd had "misschien kan ik je wel gebruiken in de nabije toekomst" en even laten weten van "joh, k ben er ook nog".

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 16:55

Weer even een fijne herinnering gehad waarom ik hier weg ga 8)7

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 16:59

nog even Joolien ;)

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 17:54

Hou vol Joolien! Je mag de dagen aftellen?

Vandaag een positief gesprekje gehad bij een sollicitatie. Ze ging overleggen met haar manager en ik hoor het als ik een kopie van mijn ID inlever. Ben benieuwd. Stiekem hoop ik gewoon heel erg dat ik aangenomen ben, dan heb ik al in ieder geval wat zekerheid.

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 21:32