Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nele80

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 11:38

De sollicitatie is gisteren is niets geworden: we vinden u een goede kandidaat, maar ....

Echt om moedeloos van te worden. Straks heb ik een examen van mijn opleiding in avondschool. Morgen ga ik dan maar terug vacatures zoeken.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 12:31

Ik meld me hier ook even. Ben op zoek naar een nieuwe baan in de communicatie/evenementen/reisbranche. Dus we gaan deze week mijn CV weer even updaten en solliciteren.

Hebben jullie nog tips voor een nieuwe baan zoeken terwijl je nog bij je huidige werkgever werkt?

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 13:19

Nele80 schreef:
De sollicitatie is gisteren is niets geworden: we vinden u een goede kandidaat, maar ....

Dit inderdaad.

Koppie niet laten hangen hoor!

Hier de leeftijd van 29... Merk wel dat dat ook niet ideaal is. Je merkt toch wel wat vooroordelen over vrouwen rond deze leeftijd. Terwijl ik hartstikke vrijgezel ben :+

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 13:56

Nele balen, maar overal kun je lering uit halen.
Dinsdag op gesprek geweest en gisteren zouden ze keuze maken
Aan het einde Vd dag intercedent gebeld, maar kreeg hem niet te pakken
Voicemail ingesproken en wacht nog steeds.......

Wachten duurt lang :+

4EverHobbes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 14:11

BridgetF: en een opleiding o.i.d. gaan doen? En van daaruit gaan zoeken? Ik kan me voorstellen dat je een hoop werkervaring mist als je zolang uit het arbeidsproces bent geweest. Maar leeftijd speelt ook mee (hoe oud ben je?).
Ik werk al mijn hele volwassen leven en kom ook niet aan de bak. Maar ik ben dan ook al stokoud :+

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 14:31

4EverHobbes schreef:
BridgetF: en een opleiding o.i.d. gaan doen? En van daaruit gaan zoeken? Ik kan me voorstellen dat je een hoop werkervaring mist als je zolang uit het arbeidsproces bent geweest. Maar leeftijd speelt ook mee (hoe oud ben je?).
Ik werk al mijn hele volwassen leven en kom ook niet aan de bak. Maar ik ben dan ook al stokoud :+

Ik ben 42 jaar, op zich niet oud, maar voor veel bedrijven denk ik toch "te" oud.
Een opleiding zit ik zeker aan te denken, echter dan wel een leer/werk traject, waarbij een vergoeding wordt uitbetaald. Ik heb daar ook al diverse brieven de deur uit gedaan, maar helaas zonder resultaat. Het is ook best lastig om een leer/werk traject te vinden voor part time werk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 14:37

4EverHobbes schreef:

Mijn zus is 50+ en die heeft, na zo'n 17 jaar huisvrouw, een opleiding gevolgd en ze is nu weer aan het werk, iets met kinderen. Dus het kan wel gelukkig.

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 14:53

4EverHobbes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 14:56

Tja, 42 is voor veel bedrijven / branches inderdaad 'te oud' al zeggen ze dat niet.
Ik volg ook een opleiding, eentje die totaal anders is dan het werk wat ik altijd heb gedaan. Maar het biedt zoveel nieuwe mogelijkheden. Ik wil er als zzp'er mee aan de slag, naast een baan in loondienst in eerste instantie. Maar die laatste moet ik nog wel even erbij krijgen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 15:32

4EverHobbes schreef:
Tja, 42 is voor veel bedrijven / branches inderdaad 'te oud' al zeggen ze dat niet.
Ik volg ook een opleiding, eentje die totaal anders is dan het werk wat ik altijd heb gedaan. Maar het biedt zoveel nieuwe mogelijkheden. Ik wil er als zzp'er mee aan de slag, naast een baan in loondienst in eerste instantie. Maar die laatste moet ik nog wel even erbij krijgen...

Ja, het is lastig inderdaad. Ik ben nu zelf met 48 aangenomen, bij een overheidsinstelling. Misschien is de cultuur daar anders.

Ik merkte trouwens dat ik vaker werd uitgenodigd toen ik een cv en brief-format had gekocht bij Mooi cv, met een professionele foto bij mijn cv. Dat springt er toch wat meer uit denk ik. Maar misschien heb je dat al wel :o.

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 16:51

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 17:39

kaatje77 schreef:
PercyLeen schreef:
Voor de mensen in het Oosten des lands.

Voor FrieslandCampina in Borculo ben ik op zoek naar een Administratief medewerker QA (ter vervanging van zwangerschapsverlof) https://startpeople.nl/vacature/adminis ... r-(v636906)

En voor dezelfde locatie ben ik ook op zoek naar een QC vrijgave medewerker voor langere tijd:
https://startpeople.nl/vacature/qc-vrij ... r-(v589658)

Thanks. Linkjes zijn alweer inactief....

Wat raar! De vacatures zijn nog steeds vacant. Ik denk een bug op onze website want ik kan ze helemaal niet meer terug vinden nu -O-

Nele80

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 09:32

Zo mijn examen is gisteren redelijk gelukt.

Vandaag terug op vacaturejacht. Ik vind het nog altijd jammer van de vorige afwijzing, maar ik heb al weer een beetje nieuwe moed. Volgende week is het hier vakantie, dus veel leuke dingen doen met de kids.
Over leeftijd en mogelijkheden: ik merk ook wel dat sommige bedrijven liever schoolverlaters hebben en ze dan verder op te leiden. Wat ik persoonlijk tegenkom is dat er onbegrip is over het feit dat ik 3 jonge kinderen heb en toch wil gaan werken.
Ook het gegeven dat ik een job zoek 'onder het niveau van mijn diploma' zorgt voor veel onbegrip. Ik zoek nog altijd een positieve manier om te verwoorden dat ik geen juridisch werk meer wil doen zonder de indruk te wekken dat ik enkel gemakkelijk werk wil doen of niet meer gemotiveerd ben om te werken. Maar ik zoek echt een (deeltijdse) administratieve job waarvan ik minder zorgen heb dan mijn voltijdse juridische job, zodat ik de nodige aandacht kan geven aan mijn kinderen (waarvan de oudste een beperking heeft). Jammer genoeg kan ik dat zo niet zeggen in een gesprek.

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 09:56

Waarom zou je dat niet kunnen zeggen? Is toch juist een kracht voor jezelf te kunnen gaan staan?

Jackyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 10:23

Nele80

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 13:24

@Kimberly1995: dat dacht ik in het begin ook, maar ik krijg echt slechte feedback. Als ik zeg dat ik ook thuis wil zijn om voor mijn kind te zorgen krijg ik vaak als vraag of ik wel wil werken. Ja, ik wil werken, maar hij moet nu eenmaal veel therapie volgen en kan daar niet met de bus naartoe.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 20:02

Ben gebeld door start People en heb gereageerd, ben voorgedragen. Nu afwachten. Gaat om baan bij een ministerie. Ben heel benieuwd. Super blij dat er al belletjes komen weer. Heb cv weer strak bijgewerkt en overal geplaatst.

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 23:25

PercyLeen bedankt voor de link. Dankzij jou maandag op gesprek waar ik in 2000 ook heb gewerkt en ze mij in 2001 heel graag terug wouden hebben....nu geheel andere functie. Op kantoor ipv tussen het groen, maar hopelijk weten ze nog wie ik ben :D
Dinsdag krijg ik meer te horen over mijn sollicitatie van afgelopen dinsdag. Effe lekker druk dus

farahtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 21:19

Ik mag morgen bij een bedrijf op gesprek. Ben best wel zenuwachtig. Zou zo mooi zijn als dit lukt

Nele80

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 22:54

Veel succes morgen. Ik mag dinsdag nog eens op gesprek .

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 23:19

Succes beiden!
Hier morgenvroeg ook op gesprek :D

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 23:24

Succes allemaal!!
Duim voor jullie :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 23:41

Succes allemaal!

4EverHobbes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 11:31

Dinsdag heb ik een telefonisch kennismakingsgesprek. Voor een leuke baan dus ik ben erg benieuwd hoe dat gaat. Iemand tips of advies?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 12:18

Dat heb ik recent 2x met uitzendbureaus gehad. Ging boven verwachting goed, ik ben nl eigenlijk niet zo'n beller.

Was een soort kort sollicitatiegesprek beide keren. De beruchte 'vertel eens iets over jezelf', waarom vind je deze baan leuk, waarom denk je geschikt te zijn, hoe beschrijven je vrienden of collega's jou, wat zijn je ontwikkelpunten, je hobbies enz, enz.

Een gesprek was vrij vroeg en ik had er wel voor gezorgd dat ik gedouched en aangekleed was, gewoon voor mezelf. In mijn pyama of oude joggingbroek voel ik me toch anders :O.

Succes!

Oh, en zorgen dat je zelf wat vragen paraat hebt om te stellen.