Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Booooo

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 20:38

Plaatselijke drukker was nog veel duurder :+
Ik kan het nog wel even zonder visitekaartjes doen..

Ondertussen al een zakelijke rekening bij Knab geopend en mijn Izettle is binnen :D

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 21:08

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 21:10

Hebben jullie ervaring met deze wachtkamer/bezoekers stoel?
Ik zoek voor een van mijn projecten nieuwe stoelen (of ga de oude laten bekleden, maar de uitstraling is zo oubollig.......). Vind deze wel hip, en niet te duur. https://www.google.nl/search?q=scab+ola ... 80&bih=615

xRivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 10:47

Ik lees hier al een tijdje mee en kom nu toch maar eens tevoorschijn :+

Meteen even een vraag: ik heb morgen een afspraak met een vertegenwoordiger van een potentiële leverancier. Nou is dit mijn eerste gesprek met een vertegenwoordiger en vraag mij af wat ik kan verwachten. :)

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 11:39

Tja. Dat is heel lastig te beantwoorden. Ligt aan het product, het bedrijf en de mens in kwestie. De enige tip die ik je kan meegeven is: neem geen overhaast besluit. Trap niet in deals als "nu tekenen want dan krijg je extra korting". Gewoon alle in formatie in je opnemen en later herkauwen en dan pas een beslissing nemen.

xRivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 12:34

rien10 schreef:
Tja. Dat is heel lastig te beantwoorden. Ligt aan het product, het bedrijf en de mens in kwestie. De enige tip die ik je kan meegeven is: neem geen overhaast besluit. Trap niet in deals als "nu tekenen want dan krijg je extra korting". Gewoon alle in formatie in je opnemen en later herkauwen en dan pas een beslissing nemen.

Om een leverancier in paardensportproducten (hoe kan het ook anders := )

Dat is een goede inderdaad. Niet te snel overstag gaan. Dat zal namelijk niet de eerste keer zijn voor mij. Het gaat dus om leverancier worden van hun producten.

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 13:14

Heel goed. Te snel beslissen heb ik ook leergeld mee betaald. Als het vandaag kan kan het volgende week ook. En als het volgende week niet de moeite waard is dan is het dat vandaag ook niet. Succes!

xRivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 13:38

Rex_Rolfo schreef:
Heel goed. Te snel beslissen heb ik ook leergeld mee betaald. Als het vandaag kan kan het volgende week ook. En als het volgende week niet de moeite waard is dan is het dat vandaag ook niet. Succes!

Dankjewel voor de goede raad. In dit geval ben ik natuurlijk de klant.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 13:40

En laat ze voorstellen altijd via de mail (nogmaals) sturen zodat je het eens rustig door kan lezen en op basis daarvan een besluit kunt nemen.

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 15:07

Waar bestellen jullie plastic tasjes?

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 16:21

xRivaldo schreef:
rien10 schreef:

Dat is een goede inderdaad. Niet te snel overstag gaan. Dat zal namelijk niet de eerste keer zijn voor mij. Het gaat dus om leverancier worden van hun producten.

Geen idee om welk bedrijf het gaat maar sommige hebben een vrij hoge eerste bestelling, hier valt bij de meeste nog over te praten.
Wat ik zelf ook belangrijk vind is of ze vanaf een bepaald bedrag franco leveren. Ik heb er 2 bedrijven tussen zitten die helaas niet franco leveren ook niet als ik ook 5000€ bestel (komt alleen een gigaberg aan verzendkosten bij)

xRivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 16:28

hotchocolat schreef:
xRivaldo schreef:

Geen idee om welk bedrijf het gaat maar sommige hebben een vrij hoge eerste bestelling, hier valt bij de meeste nog over te praten.
Wat ik zelf ook belangrijk vind is of ze vanaf een bepaald bedrag franco leveren. Ik heb er 2 bedrijven tussen zitten die helaas niet franco leveren ook niet als ik ook 5000€ bestel (komt alleen een gigaberg aan verzendkosten bij)

Daar ben ik een tijdje terug ook achter gekomen ja. En ook dat veel leveranciers niet willen leveren aan ondernemers die alleen een webwinkel hebben. Ik werd maandag gebeld naar aanleiding van een e-mail die ik ze had gestuurd, en de vertegenwoordiger wilde graag een afspraak maken. Het was de vertegenwoordiger wel duidelijk dat ik (nog) geen fysieke winkel ga starten. Dus gaande weg leer ik een hoop en loop ik ook tegen het e.e.a. aan, maar dat is hier al veel besproken zag ik. :+

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 17:12

Nou zeg dat wel, ik betaal bij Barefoot gewoon 30 euro verzend- en handlingskosten per pakket, dat tikt echt enorm aan -O-

xRivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 17:17

Dat is eigenlijk iets waar ik wel aan heb gedacht, maar niet wist dat het zulke hoge bedragen konden zijn.. Zeker een punt om even te bespreken inderdaad :j

Nirvana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 17:57

Hoi allen!

Ik ben bezig mijn eigen webshop op te starten :) ontzettend leuk, maar voor mij ook allemaal nieuw terrein! Zijn er hier mensen die wellicht een paar tips voor me hebben? Wat kan je beter uitbesteden, wat kan ook prima zelf? Hoe gaat het met belasting en administratie? Hoe en waarom ben jij begonnen?

Mag via hier, of pb! Het gaat overigens niet over iets paard-gerelateerd. Hoop dat dat geen probleem is :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 18:01

Voor vragen over belasting en administratie kan ik je echt aanraden om even de Belastingtelefoon te bellen, of een adviesnummer van de KVK. Je moet sowieso een KVK registratie aanvragen als je er inkomsten uit haalt, en de kans is groot dat je gewoon BTW-plichtig bent.

Verder verleen ik diensten en verkoop ik niks dus ik durf er niet zo veel over te zeggen. Ik kan mijn administratie vrij eenvoudig zelf bijhouden met de gratis versie van Jortt maar heb nu ook nog erg weinig inkomsten dus dat scheelt. Hier is alles wel rond, zakelijke bankrekening is er en heb bericht van de Belastingdienst gekregen dat ik inderdaad BTW-plichtig ben en dat ik ook gewoon elk kwartaal moet betalen. Wacht nu alleen nog op mijn wachtwoord en gebruikersnaam voor het inloggen, ben wel benieuwd hoe lang dat nog gaat duren. Het enige waar ik nog even voor moet gaan zitten zijn verzekeringen. Wil in ieder geval rechtsbijstand aanvragen en ik denk ook beroeps- (of bedrijfs-?)aansprakelijkheid, maar kom er niet zo goed uit. Vind het ook wel vrij duur dus wil even goed uitzoeken wat ik echt nodig heb en waar ik dat zo goedkoop mogelijk kan krijgen. Verwacht het eerste jaar niet meer dan 200 euro per maand inkomsten uit mijn onderneming (en dat zou nog veel zijn) dus vind het een beetje zonde om 50 euro per maand aan verzekeringen te betalen.

xRivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 18:07

Nirvana_ schreef:
Hoi allen!

Ik ben bezig mijn eigen webshop op te starten :) ontzettend leuk, maar voor mij ook allemaal nieuw terrein! Zijn er hier mensen die wellicht een paar tips voor me hebben? Wat kan je beter uitbesteden, wat kan ook prima zelf? Hoe gaat het met belasting en administratie? Hoe en waarom ben jij begonnen?

Mag via hier, of pb! Het gaat overigens niet over iets paard-gerelateerd. Hoop dat dat geen probleem is :D

Naja, onderzoek doen kun je natuurlijk ook 'prima zelf' denk ik ;) Verder denk ik dat jij zelf het beste kunt inschatten wat je wel of niet zelf zou kunnen: waar heb je kennis van en wat niet?

Maar om je wat op weg te helpen met de belasting en administratie, het handboek ondernemen 2016: https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/themaoverstijgend/brochures_en_publicaties/handboek_ondernemen
Hier staat alles in wat je zou moeten weten wat betreft de belastingdienst en waar je administratie aan moet voldoen.

Ik zou vooral voor jezelf even een concreet plan opstellen; wat wil je, hoe wil je dat doen, is dat mogelijk, welke stappen moet je daarvoor ondernemen, wat heb je nodig om te kunnen starten, is er vraag naar, etc. Stap voor stap blijven denken :j

Ohja, en zeker de 'Bokt-ondernemers' delen doorlezen :+

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 18:17

Nirvana_: Welkom! :D
Wat ga je verkopen in de webshop?
Wat je gaat uitbesteden etc. ligt denk ik een beetje aan je zelf. Ik doe alles zelf, werk zelf ook bij een accountantskantoor, dus hele ingewikkelde vragen kan ik gelukkig hier altijd wel vragen.
Bij de Belastingtelefoon weten ze ook niet altijd waar ze het over hebben :+

Nirvana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 18:20

Thank voor de antwoorden! Ga het meenemen :D

Ik ben al druk bezig ermee, en volg ook een minor Ondernemen & Innovatie op dit moment. Kan school en dit dus mooi combineren op het moment :) Ik ben alleen de enige van mijn klas die ook echt van plan is om op een redelijk korte termijn echt te beginnen, dus mis soms wat praktische informatie.

Ben nu vooral aan het rekenen. Inkoopprijzen, verzendkosten, belasting, verpakking,.... En heb zoveel ideeen :') Wat ook super leuk is, is dat ik 220 enquete respondenten had, die allemaal perfect binnen mijn doelgroep passen :D En dat binnen een dag!

xRivaldo schreef:
Ohja, en zeker de 'Bokt-ondernemers' delen doorlezen :+

:') Dan weet ik zeker dat ik de komende 3 jaar niet begin :+ Zoveel tekst!

Booooo schreef:
Wat ga je verkopen in de webshop?

Koreaanse popmuziek :P Er is nog geen Nederlandse webshop op dit gebied, dus iedere fan/koper koopt op dit moment vanaf Zuid-Korea in. Vaak duurder dan nodig is!

xRivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 18:24

_O-

Wat ik dan altijd doe is in de Google zoekbar wat trefwoorden intypen en bokt erachter zetten. Zo zocht ik laatst op: zakelijke rekening ondernemers bokt en kwam ik meteen op de goede pagina in deze ondernemers reeks. :)

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 18:27

Nirvana_: Dat hoor je ook niet vaak! :D
Ik ben zelf ook pas een kleine maand bezig met KVK etc. Moet nog de belastingaangifte over het 1e kwartaal doen deze maand.
Heb inmiddels al wel een zakelijke rekening bij KNAB.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 18:30

Ik ben voor ING gegaan omdat ik daar prive ook bij zit, en omdat het starterspakket daar het eerste jaar gratis is. Wilde eigenlijk graag overstappen naar ASN maar die hebben toch nog wel heel erg veel tekortkomingen in hun diensten t.o.v ING (makkelijke, overzichtelijke app met veel functies etc) dus ben toch maar even bij het vertrouwde gebleven voor nu.

Nirvana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 18:37

Ahh kijk, dat is best een handige tip Rivaldo :D

Dat is ook zo ja.... Zakelijke rekening. Wat zijn dingen waar je op moet letten bij het kiezen van een bank? Enige wat ik kan bedenken is dat een koppeling met iDeal en PayPal vereist is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 18:40

Ik zou vooral even goed kijken naar de maandelijkse kosten (kunnen best hoog oplopen) en inderdaad de koppelingen die ze aanbieden en tegen welke prijs. Zakelijke rekeningen zijn een stuk duurder dan persoonlijke rekeningen (vooral voor studenten) jammer genoeg :))

Nirvana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 18:55

Shoot :=
maar ik zag ook al een paar aanbiedingen langskomen van het eerste jaar gratis. Heb je iig een beetje kans om op te bouwen :+