Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wieldop

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 18:38

Nele80 schreef:
@ineke2: ik volg nu inderdaad ook een bijscholing voor personeelswerk en loonadministratie, maar als ik voor deze jobs solliciteer dan word ik afgewezen wegens geen ervaring.

Misschien een idee om ook te kijken naar een uitzendbureau? Meestal wordt daar de verloning gedaan en ook administratie. Dat is meestal een mooi opstapje om door te stromen naar een p&o afdeling.

Nele80

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 12:35

Zo weer enkele afwijzingen verder. Ik citeer: wij hebben uw kandidatuur niet weerhouden maar nemen uw profiel wel op in onze databank. Pff ik blijf toch elke keer ontgoocheld.
@Wieldop: ik heb ondertussen 2 sollicitaties gedaan bij verschillende interimkantoren. Afwachten dus.

Donderdagvoormiddag heb ik terug een gesprek. Dit keer voor een functie bij een overheidsdienst.

Dimphyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 16:24

Nele80 succes alvast morgen!

Hier inmiddels 2 gesprekken gepland staan, 6 februari en 12 februari.. ben benieuwd..

Krijg ik net een mailtje dat het bedrijf waar ik weg moest omdat ze me niet genoeg uren konden laten werken en ze me te duur vonden, opzoek is naar iemand voor een voltijd contract :+
Ik heb gewoon weer gesolliciteerd, al weet ik nog niet zeker of ik er wel weer terug zou willen werken. Maar t geld is welkom, het werk is leuk, de manier waarop ik behandeld ben niet. Eerst maar eens zien of ik wat terug krijg.

Ratjetoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 16:08

ik breek even in in het topic, voor de secretariële dames regio Apeldoorn. Wij zijn op zoek naar een management assistente (bouwbedrijf). Meer info via pb!

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 16:09

Hier weer een afwijzing binnen. Gelukkig voelt het als opluchting want ik voelde tijdens het gesprek totaal geen klik. Toch even slikken, maar hey... Komt wel een nieuwe kans :)

Nele80

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 16:15

@Winged: dat heb ik soms ook, maar toch ... een afwijzing is nooit leuk, ookal heb je er zelf geen goed gevoel bij.

Deze voormiddag heb ik eerst een schriftelijke proef en dan een gesprek gehad. Ik heb er wel een goed gevoel over, maar er zijn een 20tal kandidaten en enkel de eerste 2 worden aangenomen. De kans dat ik erbij ben is volgens mij heel klein.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 16:29

Kom even binnenvallen maar mocht iemand nog op zoek zijn naar een klantcontact (telefonisch) baan in Groningen, ze zoeken mensen bij DUO. Heb zelf via Driessen op maandag gesolliciteerd en vandaag op gesprek geweest en direct aangenomen. Ze zoeken nog best veel mensen dus it's worth a shot! Loon best leuk en volledige reiskostenvergoeding als je met het OV gaat.

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 19:13

Zou ik misschien iemand mogen pb'en met een vraag over ziekte/werkgever/werknemer? Ik wil het liever niet openbaar zetten maar ik vroeg mij toch af of dit mag (de situatie waarin ik verkeer)..

Ik zoek trouwens ook nieuw werk na m'n huidige baan, maar ik hoopte dat er in dit topic misschien iemand is die meer weet over wat is toegestaan etc. :)

Nele80

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 09:17

@ isacalixa: ik ben enkel vertrouwd met de Belgische regels, dus als je daarover vragen hebt laat het me dan maar weten.

Vrijdagnamiddag nog een telefoontje gekregen van een interimkantoor om te zeggen dat ik nu toch op gesprek mag gaan naar een eerdere afwijzing. Op zich ben ik er wel blij mee want de vacature is echt een functie waar ik op zoek naar ben en ook de uurregeling is goed. Maar aan de andere kant heb ik door de eerdere afwijzing wel niet veel vertrouwen. Nu ja ik ga me goed proberen voorbereiden en dan zien we wel.

flooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 12:04

Isa, je mag mij wel een pb sturen, wie weet kan ik je helpen.

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 09:44

Nele80 ik zou me ook onzeker voelen. Het voelt toch alsof je tweede keus bent. Gewoon vragen waarom de eerste keuze niet door is gegaan.

Ik mag dinsdag op gesprek. Bij mijn huidige werkgever telkens verlenging van een maand, daar kan ik niet op bouwen.
Ik hoorde van de intercedent dat mijn cv eruit sprong, komen met z'n tweeën en horen diezelfde dag wie het is geworden

Spannend maar ook uitdagend :):)

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 21:43

Succes Kaatje, dus ook weer op zoek? Ik heb deze week gehoord dat ik niet in vaste dienst kom en tot 1 mei mag blijven. Baal als een stekker, heb zo hard gewerkt en net mijn draai echt gevonden. Maar goed dus weer op zoek.

Nele80

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 23:14

@fargo: dat is inderdaad niet leuk . Ik vind het altijd een beetje dubbel naar werkmotivatie toe als je weet dat je niet mag blijven. Aan de ene kant wil ik me wel blijven inzetten maar aan de andere kant vind ik dat toch moeilijk.

Ik ben deze namiddag, ja op een zondag , opgebeld door een medewerkster van een gemeentedienst waar ze dringend op zoek zijn naar iemand. Ik heb gezegd dat ik interesse heb. Ze zullen me deze week terugbellen.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 22:16

Spannend Nele80!

Hier weer een afwijzing binnen. Ik ben momenteel in de cirkel 'eeuwige tweede keus' terechtgekomen. Vandaag wederom op gesprek... En dan iemand waar net meer een klik mee is waar de keuze op valt. Echt zo balen want het was een functie die mij echt leuk leek. Ik heb nog tot 31 maart de tijd, maar begin nu toch wel wat nerveus te worden. -O-

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 23:30

fargo schreef:
Succes Kaatje, dus ook weer op zoek? Ik heb deze week gehoord dat ik niet in vaste dienst kom en tot 1 mei mag blijven. Baal als een stekker, heb zo hard gewerkt en net mijn draai echt gevonden. Maar goed dus weer op zoek.

Dank je. Vandaag gesprek met intercedent ging goed. Nu morgen voor het eggie .

Balen is dat als je geen vastigheid krijgt, vooral als je alles hebt gegeven.

Heb er zelf wel van geleerd dat ik niet meer zo gek ben voor een ander, je krijgt er toch niks voor terug......
zie het als een goede leerschool. Ga alvast je cv op monsterboard zetten en meerdere sites, daar hebben ze mij ook vanaf geplukt en bij toeval kende ik de organisatie na ons eerste gesprek. Kreeg dame in kwestie geregeld aan de balie :') zo grappig kan het lopen.

4EverHobbes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 15:00

Winged schreef:
Spannend Nele80!

Hier weer een afwijzing binnen. Ik ben momenteel in de cirkel 'eeuwige tweede keus' terechtgekomen. Vandaag wederom op gesprek... En dan iemand waar net meer een klik mee is waar de keuze op valt. Echt zo balen want het was een functie die mij echt leuk leek. Ik heb nog tot 31 maart de tijd, maar begin nu toch wel wat nerveus te worden. -O-

Hier een lotgenoot.... De eeuwige tweede. Het is ontzettend balen, elke keer te horen te krijgen dat ze 'echt onder de indruk waren van je cv en je persoonlijkheid, maar....'

Ik ben al een poosje bezig. Krijg positieve commentaren op mijn motivatiebrieven en cv, om vervolgens toch te worden afgewezen. En ik weet dat het bij veel functies gaat om mijn leeftijd; maar dat mogen ze niet zeggen.

De meest onnozele afwijzing kreeg ik van de politie. Ik was daar op gesprek geweest voor een meldkamerfunctie. Leuk gesprek gehad, voelde positief. Ik werd vervolgens bijna een week later dan beloofd gebeld door iemand waar ik niet mee gesproken had en die overduidelijk geen idee had waar het over ging. Dus toen ik vroeg of hij kon aangeven op welke punten ik dan was afgewezen, want he, daar leer ik van, kreeg ik een hoop gestamel en gerommel te horen. Uiteindelijk "euh, je paste niet helemaal in het team denk ik."
Nou laat maar dan. Dat was niet bepaald professioneel.

Het feit dat de klik met een ander nét iets beter was, wordt na een paar keer echt demotiverend... het geeft het gevoel dat er iets mis is met me.

Maar ja. Positief blijven en er voor gaan!

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 15:06

Ah, ik ben dus niet de enige. Geeft toch ergens een beetje hoop. En ik weet ook dat het niet persoonlijk is.. En dat ik niet met iedereen vriendjes kan zijn. Het komt wel goed. Mijn huidige collega's reageren super sympathiek gelukkig.

Arlette1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 15:07

Mag ik mij hier ook melden?

Ik zit helaas sinds drie weken ook thuis, hiervoor bijna een jaar op een stal gewerkt.
Ik heb manager recreatiedieren en paraveterinair gestudeerd, beide omdat ik het leuke opleidingen vond en niet gekeken naar eventuele baankansen. tussendoor ook voor het uitzendbureau enzo gewerkt, pak alles wel aan maar wil nu wel eens een echte opleiding/baan waar ik verder in kom.

Nu serieus aan het nadenken over wat ik nu ECHT wil en waar ook een toekomst in zit.
Ben ook bereid om weer een opleiding te gaan doen, maar zou niet weten wat :o

Hebben jullie misschien tips waar te beginnen?

Nele80

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 14:57

Deze voormiddag terug een sollicitatiegesprek gehad. Ze waren vriendelijk, maar ik betwijfel echt of ik de job zal krijgen. Maandag zullen ze een beslissing nemen. Ik heb echt mijn best gedaan om mij zo goed mogelijk voor te stellen. Het blijft toch zo vermoeiend: eerst je oppeppen voor het gesprek, dan afwachten, en dan meestal de teleurstelling.
Gisteren terug per mail een afwijzing ontvangen. We zoeken geen mensen met uw profiel, ik ben zelfs niet op gesprek mogen gaan.
@Arlette: je kan altijd eens kijken welke opleiding in je buurt worden gegeven om inspiratie op te doen. Je kan ook eens kijken welke vacatures er in je buurt zijn om te kijken wat er gevraagd wordt, want je bent niets met een opleiding in een branche waar je geen werk in vindt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 15:37

Arlette1991 schreef:
Nu serieus aan het nadenken over wat ik nu ECHT wil en waar ook een toekomst in zit.
Ben ook bereid om weer een opleiding te gaan doen, maar zou niet weten wat :o

Hebben jullie misschien tips waar te beginnen?

Het UWV heeft informatie over welke beroepen kansrijk zijn en welke niet, misschien kun je daar wat inspiratie opdoen?
https://www.werk.nl/werk_nl/arbeidsmarktinformatie/sector-beroep/kansrijke-beroepen/kansberoepen

En verder voor iedereen die nog zoekt: wanhoop niet! Ik heb echt vreselijk sollicitatiegesprekken gehad, maar had vorige week eindelijk een heel leuke, en ben aangenomen. Dus er is hoop voor iedereen :P

Ik heb van de FNV een sollicitatieworkshop gevolgd waar ik toch wel veel aan gehad heb. Ondanks dat ik het eigenlijk allemaal wel wist. Ze bieden veel workshops, ook voor niet leden, gratis. Wel voorwaarde dat je maar max 6 mnd werkloos bent, of het gaat worden binnenkort. Maar als je ze belt is meer mogelijk volgens mij.
https://www.fnv.nl/themas/ontslag/fnv-werken-aan-werk/
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 07-02-18 15:59, in het totaal 1 keer bewerkt

4EverHobbes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 15:53

Oh dat is een mooie tip Marie_Anne. Ik ga eens kijken!

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 19:01

Ik sluit me ook maar eens aan in dit topic.
Ik zit al ruim 13 jaar thuis. Toen ons eerste kind geboren werd, ben ik thuis gebleven.
Een geweldige tijd gehad en echt genoten de opvoeding van onze kinderen.

Nu wil ik graag weer aan het werk, maar ook ik kom er niet (meer) tussen.
Ik stuur bijna dagelijks wel een mooie motivatie brief de deur uit en als ik geluk hebben nemen de bedrijven de moeite me nog een afwijzing te sturen, maar veelal hoor ik helemaal niks meer.

Mijn best goede werkervaring uit het verleden is totaal niet recent, dus niet wat ze zoeken, kortom ik sluit niet aan met het profiel. (ook al solliciteer ik op functie's die minder uitgebreid zijn, als wat ik destijds heb gedaan)

Ik denk dat mijn leeftijd ook een grote rol voor afwijzing is. Jammer, want het grote voordeel is wel, dat vaak als je wat ouder bent, je ook zekerder en verantwoordelijker bent en je baas niet opgescheept komt te zitten met zwangere werknemers. (sorry, bedoel het niet gemeen,, voor hen die die fase nu bewandelen)

Al om al krijg ik er wel de balen van, want ik krijg geen uitkering en leven al jaren van één loon. Maar de kosten worden steeds hoger en wat meer te besteden zou erg fijn zijn.

Iloveiswan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 19:48

Welke regio zoek je? Bij mijn werk zoeken we veel mensen. En moeders zijn juist perfect :p als je maar koken leuk vind en klantvriendelijk bent ;)

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 21:54

Iloveiswan schreef:
Welke regio zoek je? Bij mijn werk zoeken we veel mensen. En moeders zijn juist perfect :p als je maar koken leuk vind en klantvriendelijk bent ;)

Betuwe

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 11:20

Onder het mom, niet geschoten is altijd mis..

Ik ben op zoek naar een schoonmaakmedewerk(st)er voor ons kantoorpand in Den Bosch. Superleuk, jong bedrijf met hoofdzakelijk meiden. We zoeken een fulltimer (38 uur), we blijven maar groeien en er komen steeds meer bureaus en ruimtes bij :D Binnen de functie valt het schoonhouden en opruimen van de ruimtes, huiselijk maken van onze kantine en showroom, gasten ontvangen met koffie, en de boodschappen en voorraden beheren.
Het liefst iemand met ervaring hierin, omdat we best veel externe klanten over de vloer krijgen moet alles er gewoon tiptop uitzien.
Link naar de vacature: https://www.my-jewellery.com/vacatures