Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
rien10 schreef:Wie koopt hier wel eens verzend enveloppen voor zaken anders dan post. In dit geval boekjes, een per zending.
Nu gebruik ik luchtkussen enveloppen. Heb ik lang geleden gekocht en ik weet de prijs niet meer. Bij Viking gekeken, ik kom hier op
http://www.vikingdirect.nl/a/pb/Mail-Li ... 31&pr=QH3/
E 0,30 per stuk. Iemand een tip voor iets goedkopers? Golfkarton vind ik mooi, een "groene" uitstraling hebben maar is wel veel duurder.
11AFotograaf schreef:rien10 schreef:Wie koopt hier wel eens verzend enveloppen voor zaken anders dan post. In dit geval boekjes, een per zending.
Nu gebruik ik luchtkussen enveloppen. Heb ik lang geleden gekocht en ik weet de prijs niet meer. Bij Viking gekeken, ik kom hier op
http://www.vikingdirect.nl/a/pb/Mail-Li ... 31&pr=QH3/
E 0,30 per stuk. Iemand een tip voor iets goedkopers? Golfkarton vind ik mooi, een "groene" uitstraling hebben maar is wel veel duurder.
Google!
Eerste link op de zoekterm Luchtkussen enveloppen komt uit op enveloppenland voor 16 cent per envelop: https://www.enveloppenland.nl/luchtkuss ... enveloppen
yvonnepuntnl schreef:Vraagje: Is 1 van jullie wel eens gebeld door Trademark office?
ik werd net gebeld dat iemand de webnaam yvonnetermeer.com wil claimen en of ik daar bezwaar tegen heb. Ik heb nl de website yvonnetermeer.nl
Ik heb aangegeven dat ik er geen problemen mee had, en toen was het gesprek ook redelijk snel afgelopen. Maar ben nu eigenlijk benieuwd wat er gebeurd was als ik dat niet had gezegd. Kleine zoekactie op Google levert veel waarschuwingen op. Dus voor jullie, wees gewaarschuwd
Emmaa_ schreef:Als ik er vanuit ga dat ik 2500 euro per maand verdien (30.000 per jaar) kan ik 80% van mijn inkomsten verzekeren. Als ik er dan voor kies dat ik maar 1 maand eigen risico periode heb ben ik daar iets meer dan 50 euro per maand voor kwijt. Dat is klote, maar dan weet ik wel dat ik 2000 euro per maand uitgekeerd krijg als ik tijdelijk arbeidsongeschikt raak. Als je je eigen risico periode verhoogt betaal je minder per maand, maar nadeel is dat je dan wel minstens 3 maanden zonder inkomen zit en daar dus ook zelf een buffer voor opgebouwd moet hebben.
Rex_Rolfo schreef:11AFotograaf schreef:heb je meteen je pensioen en je bent niet afhankelijk van derde partijen die een riant salaris verdienen en daarna zichzelf van jouw geld dikke bonussen uitkeren
Even quote aangepast
Emmaa_ schreef:Oef, sterkte en beterschap!
Ik ben vanaf morgen pas officieel ZZP'er, maar heb me er ondertussen wel in verdiept. Mijn eerste periode sluit ik geen verzekering af, ik ben namelijk student en heb dus door studiefinanciering (lening) voldoende mogelijkheden om mijn levensonderhoud te krijgen. Als ik straks klaar ben met mijn studie wordt het wel andere koek. De kans is klein dat ik ooit een ander dienstverband zal krijgen dan freelance, en dat zal waarschijnlijk ook mijn enige bron van inkomsten zijn. Er zijn wel verzekeringen die je kan afsluiten als freelancer, daar betaal je niet mega veel voor.
Als ik er vanuit ga dat ik 2500 euro per maand verdien (30.000 per jaar) kan ik 80% van mijn inkomsten verzekeren. Als ik er dan voor kies dat ik maar 1 maand eigen risico periode heb ben ik daar iets meer dan 50 euro per maand voor kwijt. Dat is klote, maar dan weet ik wel dat ik 2000 euro per maand uitgekeerd krijg als ik tijdelijk arbeidsongeschikt raak. Als je je eigen risico periode verhoogt betaal je minder per maand, maar nadeel is dat je dan wel minstens 3 maanden zonder inkomen zit en daar dus ook zelf een buffer voor opgebouwd moet hebben.
Ik heb morgen dus de afspraak bij de KVK om me in te schrijven, en wil eigenlijk gelijk daarna een zakelijke rekening aan gaan vragen bij ING. Voor nu gebruik ik de gratis versie van Jortt om mijn boekhouding te regelen, als ik op termijn wat meer inkomsten ga genereren wil ik daar de betaalde versie van maken. Naast het uitzoeken van de praktische zaken (wanneer moet ik straks wat gaan betalen en hoe regel ik dat) heb ik het idee dat ik een aantal dingen keihard over het hoofd aan het zien ben, heeft een van jullie die als freelancer werkt toevallig een idee?