Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Netam89

Re: Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 17:55

Ik heb helaas ook weer een afwijzing binnen,je zult er bijna moedeloos van worden...

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 09:54

Lijkt me super interssant om bij het RIVM aan de slag te mogen. Succes met je gesprek!

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 10:58

Nou vanaf vandaag behoor ik tot een van de 100.000den mensen zonder baan... :(

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 11:14

Komt wel weer goed purny!

Ik heb weer een paar afwijzingen binnen, maar ook 2 gesprekken en 1 toelatingsproef deze week!
Voor 1 gesprek ben ik zèlf gebeld door 't bedrijf :=

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 11:27

Succes optiwolk! Gister mijn CV aangepast. Moet nog een foto bij en dan kan ik vrijdag een rondje gaan doen in de stad. Hopelijk heeft dat meer effect.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 11:42

En zo word ik ineens benaderd via indeed :D voor wellicht iets wat ik straks met mijn studie kan combineren. Super leuk :D Straks gesprek!

sam_antha

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 11:56

Spannend Joolien, succes!

Klinkt goed Optiwolk, jij ook succes!

Purny, wat vervelend. Waar ben je naar op zoek?

Ik ben stiekem een beetje nerveus voor mijn sollicitatiegesprek morgen. Ze hebben mij zelf benaderd n.a.v. open sollicitatie terwijl ze op zoek zijn naar een manueel therapeut.. en dat ben ik dus niet. Hoor het morgenavond wel :)

Barbara88

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 11:58

Wat balen Purny!

Ik wacht in spanning. Ik zou na het weekend horen of ik ben aangenomen.... Pffff ben echt heel nerveus!

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 12:34

Vanmorgen gesprek gehad en heb er een heel positief gevoel over! Ik hoor vandaag of uiterlijk morgen meer
Fingers crossed!!

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 12:53

Hebben jullie trouwens over het algemeen een originele sollicitatiebrief? Ik heb eens kritisch naar die van mij gekeken en al ben ik meer dan tevreden over het middenstuk, ik merk dat ik bij de eerste en laatste alinea toch snel op safe speel en voor de standaard inhoud ga. Ik wil het dus wat sprankelender maken, maar heb al snel de indruk dat het dan toch too much is.

Chantaliiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 12:56

Ik wil me ook weer melden, helaas heb ik in de tussen tijd nog steeds geen baan gevonden.
Ik heb gister wel een sollicitatie verstuurd voor medewerker in de kantine van een manege, dus ben benieuwd :)

Oeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 13:12

Chanen schreef:
*springt een gat in de lucht*
Het geluk lacht me eindelijk toe, want ik ben uitgenodigd voor een sollicitatiegesprek bij het RIVM! :D Voor een baan waar ik ook nog eens ontzettend enthousiast over ben, want het gaat om een PhD in de toxicologie. Komende week maar even grondig voorbereiden en hopen dat ik een goede indruk achterlaat. :)

Jeej *\o/*

Als dit niets wordt even een tip: de Vidi-beurzen zijn pas bekend gemaakt. Mensen die zo'n beurs krijgen, hebben ineens genoeg geld om een PhD aan te nemen. Grote kans dat zij binnenkort vacatures online gaan zetten maar als dat nog niet is gebeurd, een goed moment om ze een open sollicitatie te sturen. Voor een lijstje moet je even naar de NWO website gaan ('toekenningen 2013'). Misschien staat er iets tussen in je vakgebied ;)

Overigens kun je dit zoekwerk natuurlijk doen voor alle grote beurzen in je vakgebied, wat creatief zoekwerk levert soms interessante opties op.

Chanen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 15:03

NoeskaMoos schreef:
Chanen schreef:
*springt een gat in de lucht*
Het geluk lacht me eindelijk toe, want ik ben uitgenodigd voor een sollicitatiegesprek bij het RIVM! :D Voor een baan waar ik ook nog eens ontzettend enthousiast over ben, want het gaat om een PhD in de toxicologie. Komende week maar even grondig voorbereiden en hopen dat ik een goede indruk achterlaat. :)

Jeej *\o/*

Als dit niets wordt even een tip: de Vidi-beurzen zijn pas bekend gemaakt. Mensen die zo'n beurs krijgen, hebben ineens genoeg geld om een PhD aan te nemen. Grote kans dat zij binnenkort vacatures online gaan zetten maar als dat nog niet is gebeurd, een goed moment om ze een open sollicitatie te sturen. Voor een lijstje moet je even naar de NWO website gaan ('toekenningen 2013'). Misschien staat er iets tussen in je vakgebied ;)

Overigens kun je dit zoekwerk natuurlijk doen voor alle grote beurzen in je vakgebied, wat creatief zoekwerk levert soms interessante opties op.

Zo liep ik de eerste twee uur na het horen van het goede nieuws inderdaad rond, haha!
Goeie tip trouwens! Zo op het eerste oog staan er inderdaad wel wat interessante onderzoeken voor mij tussen. Overigens voel ik me opeens heel naief dat ik dit soort dingen niet weet. Hoewel er tijdens mijn studie dan ook totaal geen aandacht is besteed aan het eigenlijke zoeken van een baan. Slechte zaak eigenlijk.

Ondanks de afwijzingen toch ook een heleboel positief nieuws, Optiwolk! Goed teken ook dat je voor één van de gesprekken zelfs benaderd bent! Succes. ;)
Jolien ook al benaderd. Goed bezig hoor. Helemaal super dat het goed te combineren is met je studie. Top!

Barbara88

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 15:14

Klaagmodus aan: En wederom afgewezen. Ik ben er echt helemaal klaar mee! Ik word overal afgewezen omdat er mensen zijn die ervaring hebben. Hoe kan ik nou ooit ervaring op doen als je nergens de kans krijgt???

Ik zit er nu echt even doorheen, vijf jaar lang keihard gewerkt om de stude te halen en waarvoor? Om ongeschoold werk te gaan doen??

Klaagmodus uit

Heb nu niks meer lopen. De zoektocht naar een juridische functie in het noorden gaat dus weer verder.

Oeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 15:32

Chanen, ik heb dit ook niet tijdens mijn studie gehad hoor! Toevallig heeft mijn baas net een Vidi gekregen en heeft één van onze masterstudenten daarom al meteen interesse getoond dus vandaar dat de tip me binnenschoot.
De meest bruikbare tips heb ik ook gehad van studiegenoten die een (paar) jaar voor mij klaar waren en een functie gevonden hadden. Of van stagebegeleiders die vaak goede connecties hebben en wel een goed woordje willen doen.

De meeste mede-studenten waren super verbaasd dat ik er vrolijk open sollicitaties uit stuurde naar best wel grote namen in mijn vakgebied. Niet geschoten altijd mis toch? En ik heb er een hoop positieve reacties op gehad (met dingen als "Ik heb nu niets maar je lijkt me super in mijn groep passen. Als er een functie beschikbaar komt, moet je zeker eens langskomen") Uiteindelijk heb ik 'gewoon' via een vacature iets gevonden, maar wie weet was uit één van de open sollicitaties ook nog iets komen rollen anders. Dan moet je er waarschijnlijk wel zelf achteraan want wetenschappers hebben het altijd druk, verwacht niet dat ze je spontaan opbellen ;)

kschulte

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 16:04

Wat doen jullie als jullie geen reactie krijgen op je sollicitatie? (open sollicitaties en vacatures)
Nemen jullie dan nogmaals contact op, en zo ja, na hoeveel tijd doe je dat?

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 17:17

Ik kom ook even in de baalmodus :( Werd net gebeld met een afwijzing nav gesprek van vanmorgen. Ze gaven aan heel enthousiast te zijn en alles was perfect, maar het klikte meer met iemand anders, was hun gevoel. Ik bel er morgen nog achteraan of ik het wat concreter kan krijgen, want hier kan ik weinig mee natuurlijk...

Balen!

Lichtpuntje is wel dat er waarschijnlijk aan het eind van het jaar weer een vacature is en dat ze me dan heel graag weer willen benaderen..

Oeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 17:49

Balen Corelli. Er achteraan bellen is altijd goed, zeker als er een kans is dat er nog een vacature verschijnt ;)
Jammer dat dat pas eind van het jaar is, waarschijnlijk wil je wel eerder beginnen.

Kschulte: ik bel gewoon. Ervaring leert me dat mailen vaak alsnog geen reactie oplevert, als je belt moet de persoon aan de lijn wel reageren. Op die manier heb ik zelfs een keer te horen gekregen dat ze er "nu aan bezig waren, je hoort het vanmiddag" Precies nú aan bezig? Uhu 8-)

Roulette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 17:51

Barbara, wat ontzettend vervelend om weer afgewezen te worden, helemaal op werkervaring. Ik snap dat bedrijven graag iemand met ervaring hebben, maar hoe doe je inderdaad dan nog ervaring op!

Corelli, ook ontzettend balen voor jou! Dat vind ik zelf het ergste: leuk gesprek, goede feedback en dan toch geen baan omdat ze voor iemand anders kiezen. Hoewel het natuurlijk wel positief is dat ze dus wel enthousiast over je zijn. Ben het eens met NoeskaMoos, bellen valt op een positieve manier op en blijft hangen.

kschulte, als ik geen reactie zou krijgen op een sollicitatie zou ik het bedrijf in kwestie gewoon even opbellen. Termijn hangt af van welke stap in de procedure we zijn, simpel een ontvangstbevestiging zou niet lang hoeven duren.

Nou, ik heb morgen en overmorgen weer een gesprek. Beide keren een recruitment bureau dat mij belde met een concrete vacature. Hele verschillende, maar beide erg leuke functies, dus ik ben benieuwd!

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 10:41

Yes!!! Ik mag op intake voor een vacature bij een uitzendbureau!

Barbara88

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 11:02

Ik ben benaderd door een detacheringsbureau. Hopelijk in ieder geval deze zomer een baantje...

skvetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 13:10

Ik heb net mijn BBL opleiding maatschappelijke zorg niveau afgerond. Helaas kan ik niet op mijn huidige werkplek blijven en ook niet in het flexteam waar ik nu nog zin zit.... Maar vanaf 1 september tot en met eind december heb ik in ieder geval een zwangerschapswaarneming op de zorgboerderij waar ik al heb gewerkt! Nu nog juli en augustus zien te overbruggen.... Wel al wat sollicitaties weg gedaan voor flexwerk en dergelijke.

NN44

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 19:32

Ik kom weer even binnenvallen. Vaak wordt er na een sollicitatiegesprek gevraagd of je zelf nog vragen hebt. Dat vind ik zelf altijd een lastig puntje.. Weet iemand voorbeelden van goede vragen die je kunt stellen na je gesprek? Ik weet dat er in dit topic een keer voorbeelden zijn genoemd, maar deze kan ik helaas niet meer terugvinden.

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 19:45

suuszzzz schreef:
Ik kom weer even binnenvallen. Vaak wordt er na een sollicitatiegesprek gevraagd of je zelf nog vragen hebt. Dat vind ik zelf altijd een lastig puntje.. Weet iemand voorbeelden van goede vragen die je kunt stellen na je gesprek? Ik weet dat er in dit topic een keer voorbeelden zijn genoemd, maar deze kan ik helaas niet meer terugvinden.

Was denk ik op een vraag van mij, even tussen mijn berichten zoeken.
Wss op de laatste of voorlaatste pagina :P

NN44

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 20:59

Dat zou inderdaad goed kunnen Optiwolk! Maar ik heb je berichten doorgespit en kom het helaas niet tegen..