Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Chanen schreef:*springt een gat in de lucht*
Het geluk lacht me eindelijk toe, want ik ben uitgenodigd voor een sollicitatiegesprek bij het RIVM!Voor een baan waar ik ook nog eens ontzettend enthousiast over ben, want het gaat om een PhD in de toxicologie. Komende week maar even grondig voorbereiden en hopen dat ik een goede indruk achterlaat.
NoeskaMoos schreef:Chanen schreef:*springt een gat in de lucht*
Het geluk lacht me eindelijk toe, want ik ben uitgenodigd voor een sollicitatiegesprek bij het RIVM!Voor een baan waar ik ook nog eens ontzettend enthousiast over ben, want het gaat om een PhD in de toxicologie. Komende week maar even grondig voorbereiden en hopen dat ik een goede indruk achterlaat.
Jeej![]()
Als dit niets wordt even een tip: de Vidi-beurzen zijn pas bekend gemaakt. Mensen die zo'n beurs krijgen, hebben ineens genoeg geld om een PhD aan te nemen. Grote kans dat zij binnenkort vacatures online gaan zetten maar als dat nog niet is gebeurd, een goed moment om ze een open sollicitatie te sturen. Voor een lijstje moet je even naar de NWO website gaan ('toekenningen 2013'). Misschien staat er iets tussen in je vakgebied![]()
Overigens kun je dit zoekwerk natuurlijk doen voor alle grote beurzen in je vakgebied, wat creatief zoekwerk levert soms interessante opties op.
suuszzzz schreef:Ik kom weer even binnenvallen. Vaak wordt er na een sollicitatiegesprek gevraagd of je zelf nog vragen hebt. Dat vind ik zelf altijd een lastig puntje.. Weet iemand voorbeelden van goede vragen die je kunt stellen na je gesprek? Ik weet dat er in dit topic een keer voorbeelden zijn genoemd, maar deze kan ik helaas niet meer terugvinden.