Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Booooo

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 16:59

Breda Rien! :D

Ik heb een accu met omvormer die ik van een kennis mag lenen. Morgen even thuis testen hoelang hij het doet.
En toch ingeschreven voor een kraam :D

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 17:58

Rotterdam - Breda = appeltje - eitje :D

Fijn dat je de boel kan lenen.

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 18:01

Ja klopt half uurtje haha! Ik laat het weten mocht tie niet werken :D

Heeft er iemand hier een izettle? Ik ben van plan er een aan te schaffen zodat klanten ook kunnen pinnen. Ziet er heel goed uit, geen contract vaste kosten etc. Je betaald eind van de maand 2,75% over de totale transacties van die maand.

Alleen staat het geld geloof ik niet meteen op mijn bankrekening.
Er staat dit:
Dag van transactie: maandag
Geld staat op je bankrekening: woensdag-donderdag

Eilish

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 19:10

Ik heb een izettle en ben er tevreden over. Heb hem maar twee dagen gebruikt, maar dat komt omdat ik niet zo vaak op evenementen enz sta. De laatste keer had ie wel moeite met de internetverbinding, maar toen was ik in de middle of nowhere in een bos in brabant. Het duurt inderdaad een paar dagen voordat het erop staat, 2 of 3.

Juud87

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 23:12

Ik heb Mijnpin. Is 0,25 per transactie. nadeel is wel dat het op een externe rekening komt te staan en overboeken naar je eigen rekening kost 3,-. Ik weet niet hoeveel transacties je verwacht maar bij mij was dit veel goedkoper dan Payleven/Adyen/Izettle. Ik heb Payleven gehad, toen was ik zo'n 30-45 euro in de maand kwijt met transacties en nu, inclusief overboeken, zo'n 10 euro. Ik heb zo'n 30 transacties per maand met gemiddelde waarde van 50 euro. Met die 2,75% per transactie liep dat aardig snel op.

Maar als jij 5 maanden per jaar op wat beurzen staat en de rest via internet doet dan lijkt mij Payleven etc goedkoper. Hangt ook van de prijs van je lampen af ;)

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 11:32

Ik denk dat izettle dan voor mij inderdaad goedkoper is. Ik verwacht niet super veel pin transacties, maar wel handig om er een te hebben voor de mensen die wel willen pinnen.

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 11:46

Hoi,

Mag ik me heel erg laat ook nog even voorstellen? :)
Samen met mijn zus en mijn ouders hebben wij 3 horecazaken.
2 hotels met restaurant en 1 gewone brasserie, met een derde hotel (met restaurant)
in de aankomst (maar hier zijn nog onderhandelingen over bezig).
Over het algemeen mogen we niet klagen maar ik loop, als jonge ondernemer, toch
tegen een hoop onzekerheden aan.
Lang verhaal kort:
Onze eerste zaak hebben we nu 12,5 jaar en hebben we zelf verbouwd van restaurant met grote feestzaal tot restaurant met hotel (16 kamers). Dit heeft eigenlijk vanaf dag 1 goed gedraaid en gaat nog steeds erg goed.
Onze tweede zaak hebben we 6 jaar geleden overgekocht na renovatie als hotel met restaurant. De dag dat we open gingen werd de doorgangsweg hier opengebroken waardoor er een jaar geen passage was aan het restaurant. Het hotel draait vooral via online marketing, maar een restaurant hier heeft mondelinge reclame nodig die wij dus niet hadden omdat niemand het kende. We proberen vanalles maar zitten nog steeds met de gevolgen hiervan.
De derde zaak hebben we pas sinds vorige zomer en 'huren' we eigenlijk. Het is een brasserietje bij een haven waar het zomerterras de grootste opbrengst moet zijn.

Ik doe samen met mijn zus de tweede en de derde zaak, mijn ouders doen vooral de eerste zaak en algemeen beheer van alledrie. Echter verwacht mijn vader dat ik met nieuwe ideeën kom om de tweede zaak bekender te maken, met name dan het restaurant. Probleem is hier dat ik gewoon echt geen idee meer heb, want niks lijkt te werken. En probleem 2; 90% van de ideeën die ik geef worden afgeschoten zonder verdere uitleg. Dat is zo een beetje mijn vader, het is nooit echt goed genoeg.

Wat ik eigenlijk wil zeggen, waarvoor zouden jullie naar een bepaalde plaats gaan (en ook terug komen)? Onze keuken is erg goed, vind ik zelf maar dit krijgen we ook als reactie van gasten. Het is een gezellig restaurant met aangename muziek. De bediening doe ik zelf, met mijn zusje. De locatie is een tegenvaller, de markt ligt hier 300m verder en daar liggen wij dus niét op. Dat lijkt erg veel verschil te maken hier. We hebben parking en terras.
Wij hebben geprobeerd met acties mensen te lokken, die acties lopen goed omdat je dingen ongeveer gratis weg geeft maar zodra de acties gedaan zijn zie je de mensen niet meer terug, hoewel ze wel tevreden waren over de kwaliteit. Moet je je dan echt helemaal gratis gaan weg geven? Kan toch niet de bedoeling zijn. We zijn niet de goedkoopste maar zéker niet de duurste. 300meter verder op de markt worden prijzen gevraagd die véél hoger liggen. Hoop dat dit genoeg achtergrond informatie is, anders vul ik graag aan.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 12:00

Welkom hier.

Lastige situatie met je vader.
Jammer dat hij geen feedback geeft waarom hij je ideeën niet goed vind.

Ik kom graag terug voor lekker eten. Of iets nu aan de markt ligt of niet. "De markt" zal meer dagjes mensen trekken dan vaste klanten.

Heb je de gemeente al gesproken over compensatie betreffende de opengebroken straat?

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 12:04

Booooo schreef:
Ja klopt half uurtje haha! Ik laat het weten mocht tie niet werken :D

Heeft er iemand hier een izettle? Ik ben van plan er een aan te schaffen zodat klanten ook kunnen pinnen. Ziet er heel goed uit, geen contract vaste kosten etc. Je betaald eind van de maand 2,75% over de totale transacties van die maand.

Alleen staat het geld geloof ik niet meteen op mijn bankrekening.
Er staat dit:
Dag van transactie: maandag
Geld staat op je bankrekening: woensdag-donderdag

Ik gebruik ook izettle, echt heel fijn! Hoe meer transacties, hoe lager het percentage dat je af moet dragen.

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 10:48

Granoek: Wauw 3 zaken :D
Hotels kom ik eigenlijk sowieso nooit terug naar hetzelfde. Omdat ik altijd wel een andere plaats/bestemming wil zien.
Voor het restaurant, ik denk dat het allyoucan eat concept nu heel erg in is. Dus rondes met tapas etc. denk aan La Cubanita / 't Zusje. Dit doe ik zelf ook liever dan ergens iets van de kaart eten.

Ik ga denk ik maar de Izettle bestellen :D

Gisteren de accu getest voor de lampen. Met 6 lampen hield tie het maar 1,5 uur vol -O- Volgens mij was de accu nog niet leeg, maar gewoon te heet.
Dus vanavond even kijken of het weer aan gaat.

De mensen met een webshop.. Waar hebben jullie hosting/domein? Ik kan het zelf wel in elkaar zetten.

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 11:15

Hoeveel Watt zijn je lampen?

Voor hosting kun je met heel veel bedrijven terecht. Wel even goed opletten dat de domeinnaam ook van jou wordt! Er zijn bedrijven die een .nl domeinnaam bij het SIDN op eigen naam registreren en aan hun klant verhuren. Merk je niets van tot je van hoster wilt veranderen.

Niet duur, goed en domeinnaam wordt van klant is b.v. mijndomein.nl.

Als je niet al te veel producten hebt is een gratis/goedkope kant en klare shop zo gek nog niet. Mijnwebwinkel is een voorbeeld, er zijn er meerdere. Je kunt met gratis (b.v. Opencart of Aceshop) of betaalde software zelf een shop bouwen, maar dat is verdomd veel werk en het valt niet mee om ervoor te zorgen dat een shop het op alle platformen (pc, ipad, mobiel, met diverse browsers enz) goed doet.

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 12:58

De lampen zijn 42 watt per stuk.. Kennis vond het raar dat hij er na 1,5 uur al mee gestopt was. Vanavond even kijken of hij nog een keer aan gaat, waarschijnlijk is tie niet leeg maar werd het te warm.

Ik zal eens rond gaan kijken wat jij noemt.

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 13:05

42/12=3,5 ampère. Maal 6 plus wat extra door verlies via de omvormer. Dat is dus véél.

Draai in je demo lampen led peertjes, scheelt een slok op een borrel.

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 19:10

Kennis zegt net dat het ook een hele oude accu is en het waarschijnlijk ook daar aan ligt :+
Rien ik stuur je even een PB :D

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 15:05

@Granoek, ik ga graag en regelmatig uit eten. Zaken waar ik naar terug kom zijn netjes en schoon, enorm klantgerichte bediening die lege glazen snel bij komt vullen en niet steeds door mijn gesprek heen komt om te vragen of ik nog wat wil drinken of bestellen, genoeg smaakvol eten wat er vers uit ziet, geen nepplanten, niet te luide muziek, genoeg ruimte tussen de tafels, een afgesloten kinderspeelhoek, zodat ik geen last heb van andermans kroost, schoon en netjes sanitair met goede verlichting, sfeervol terras met goed zittende loungebanken of stoeltjes, mooie beplanting, dekens en terrasverwarming.
Om maar wat te noemen.
Eigenlijk wil ik mij vooral verwend en gerespecteerd voelen in mijn privacy, terwijl ik geniet van eten en zorgvuldig gekozen inrichting.

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 15:17

Booooo schreef:
Kennis zegt net dat het ook een hele oude accu is en het waarschijnlijk ook daar aan ligt :+
Rien ik stuur je even een PB :D

Als je echt 6 lampen met 42W peertjes eraan had langen heeft ie het met anderhalf uur nog prima uitgehouden. Dat het warm wordt is niet gek, 21 A is gewoon heel veel. En ik weet niet hoeveel verlies de omvormer geeft maar 10-20% lijkt me niet onrealistisch. Trek je 23-25A uit die accu.

@Granoek: eten dat koud is als het op tafel komt b.v. door te lang wachten in de keuken en/of niet verwarmde borden is echt killing. Als er dan ook nog fouten gemaakt worden in de bediening of het eten is fantasieloos oid krijg zo'n restaurant van mij echt geen tweede kans meer. Zelfs als de rest uitstekend is.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 15:40

Bij Gordon Ramsey werkt het altijd prima om simpele maar lekkere gerechten op de kaart te zetten met veel lokale ingrediënten :D

En nu we een kleintje hebben zou ik zeggen: een restaurant dat zo is ingericht dat het ook leuk is om je kind mee te nemen, dat je daar niet constant mee bezig hoeft te zijn maar bvb. een tafeltje kan reserveren met een leuk, afgesloten speelhoekje ernaast waar ze zich heerlijk kunnen vermaken met bvb. een houten keukentje en wat speeltjes en spelletjes zonder anderen tot last te zijn.

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 20:53

Kom net deze tegen. DO-DE-LIJK :(

recensie

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 21:38

Rex_Rolfo schreef:
Kom net deze tegen. DO-DE-LIJK :(

recensie

Maar ook wel begrijpelijk imo. Als je jezelf neerzet als de beste BBQ-tent van Brabant dan moet je dat wel waarmaken, en dan zouden juist dingen als vlees serveren op de juiste temperatuur zodat het vet niet weer gaat stollen echt kinderspel moeten zijn. Vind een ribeye voor 30 euro zonder bijgerechten ook wel echt enorm karig. Zijn heel veel goede steakhouses in NL, neem daar dan een voorbeeld aan als je het zo graag ook wilt doen.

Dyphusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 22:52

Lante schreef:
@Granoek, ik ga graag en regelmatig uit eten. Zaken waar ik naar terug kom zijn netjes en schoon, enorm klantgerichte bediening die lege glazen snel bij komt vullen en niet steeds door mijn gesprek heen komt om te vragen of ik nog wat wil drinken of bestellen, genoeg smaakvol eten wat er vers uit ziet, geen nepplanten, niet te luide muziek, genoeg ruimte tussen de tafels, een afgesloten kinderspeelhoek, zodat ik geen last heb van andermans kroost, schoon en netjes sanitair met goede verlichting, sfeervol terras met goed zittende loungebanken of stoeltjes, mooie beplanting, dekens en terrasverwarming.
Om maar wat te noemen.
Eigenlijk wil ik mij vooral verwend en gerespecteerd voelen in mijn privacy, terwijl ik geniet van eten en zorgvuldig gekozen inrichting.

Dit gaat niet echt samen toch? :D

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 23:22

Ja, man; niks irritanter (vind ik) dan in een goed gesprek verwikkeld zijn en dat er dan om de 10 minuten iemand naast je staat om te vragen of het smaakt, of alles nog naar wens is, bla bla. Als ik wat wil bestellen, dan wenk ik wel even vriendelijk en dan even lekker vlot bijvullen. Staat er indd wat paradoxaal.

Dyphusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 23:25

Maar spreek je jezelf dan niet een beetje tegen in je eerste bericht? :+ Want daar zeg je dat je je lege glas zo snel mogelijk bijgevuld wil hebben, maar nu zeg je dat je zelf wel wenkt als je wat hebben wil. Of zie je het liever zo: binnenkomst, drinken opnemen, drinken brengen en eten opnemen, eventueel tussendoor als glas leeg is vragen of je wat wil drinken, eten brengen en vragen of je nu wat wil drinken, 1x vragen of alles naar wens is en mocht tussendoor je glas nog een keer/voor het eerst leeg zijn vragen of je nog wat drinken wil. Of is dat al te opdringerig? :P

Maar dit gaat wel erg offtopic, sorry haha!

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 23:41

Eenmaal aan het eten wenk ik wel even als ik iemand nodig heb. Als ik niet in gesprek ben mogen ze best even langs komen, maar soms voelen ze dat echt niet aan. Daar gaat het om.

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 10:18

Vraagje: Is 1 van jullie wel eens gebeld door Trademark office?
ik werd net gebeld dat iemand de webnaam yvonnetermeer.com wil claimen en of ik daar bezwaar tegen heb. Ik heb nl de website yvonnetermeer.nl
Ik heb aangegeven dat ik er geen problemen mee had, en toen was het gesprek ook redelijk snel afgelopen. Maar ben nu eigenlijk benieuwd wat er gebeurd was als ik dat niet had gezegd. Kleine zoekactie op Google levert veel waarschuwingen op. Dus voor jullie, wees gewaarschuwd :D

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 10:32

Als ie nog vrij is zou ik hem trouwens wel claimen. En dan uiteraard niet via zo'n dubieus kantoortje maar b.v. via de hoster waar je ook je .nl hebt lopen. Voor die paar euro per jaar...

Er zijn tegenwoordig zoveel extenties dat het niet te doen is alles te claimen, maar .com, .eu en eventueel (vanwege de NL taal) .be zou ik doen.