sollicitatie-topic

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Arjette

Re: sollicitatie-topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 17:41

Succes x_Mliss!! Niet te bang zijn, het is ook zeker niet verkeerd om even na te denken voordat je een antwoord geeft. Dit voorkomt weer dat je maar een beetje gaat zitten ratelen. Zolang je een beetje weet wat voor onderneming het is en wat hun visie en doelstellingen zijn en als je je eigen sterke punten goed voor ogen hebt en wat je voor hen kunt betekenen moet het helemaal goed komen! OK dan!

Ik heb deze week twee solli's Morgen de tweede ronde met de capaciteitentest en woensdag een eerste gesprek. Ik hoop echt dat ik na deze week wat meer zicht heb op een vaste baan!

Soda

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 21:58

Inderdaad, niet bang zijn! Ik neem soms ook wel een slok thee of koffie om mezelf even bedenktijd te geven. Opmerkingen als: "dat is een goede/leuke/interessante vraag" of even herhalen of samenvatten helpen ook. Bedenk ook dat je niet alles hoeft te weten of te kunnen of vlekkeloos te kunnen vertellen. Je mag ook best een beetje menselijk zijn in een sollicitatie! Haha!
Arjette, ook succes!

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 13:30

ik had vanmorgen weer eens een afwijzing voor de verandering Boos!

Hij was van het horeca bedrijf op schiphol.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 13:31

wat voor werk zoek je dan en in welke regio?
heb je eigen vervoer? en ben je bereid om een stukje ervoor te reizen?

elady

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 13:38

Ik ben aangenomen bij een importeur van fitnessapparaten uit Amerika en Engeland, die het ook installeert bij bedrijven, beursen, particuleren (frans bouwer is een klant Haha! ) en fitnesscentra als sales secretaresse voor 40uur. As maandag beginnen, spannend!

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 13:43

gefeliciteerd

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 19:54

@elady gefeliciteerd. Echt toppie. Haha!

@cowgirl, ook mijn mailbox stond weer vol met afwijzingen.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 21:28

Doei!

Van de afstudeerhel naar het sollicitatietopic. Haha!

Vanochtend een gesprek gehad bij een accountbureau. Harstikke leuke man, leuk kantoor, lijkt mij ook leuk werk, maar niet voor mij. Ik ging nog wel mee in de selectieprocedure, maar ik hoop dat ik word afgewezen Bloos Het is toch niet helemaal wat ik zoek, wil toch graag wat meer commercieler of dienstverlenender.

Ik ben nu bezig met een sollibrief voor een traineeship, maar ik kom niet zo goed uit de eerste zin. Heb de functie via uitzendbureau X gekregen, maar vind wat ik nu heb beetje standaard
"Via X locatie Y kreeg ik de vacature onder ogen van een traineeship (..) bij de Z. Graag zou ik voor deze traineeship in aanmerking willen komen."

Verder ook een open sollicitatie gestuurd, die doe ik morgen op de bus.

Ik vind het best spannend allemaal Nagelbijten / Gniffelen

Arzil

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 21:57

Is dat bij een bank met de 3 oranje letters Sammie? Dan zou ik je brief echt laten overlopen van commerciële clichés. Uit ervaring weet ik dat ze daar echt gladde verkopers voor zoeken. Moet je wel willen.

Nog 2 weken en dan kan ik eindelijk beginnen met mijn baan. Ben nu al een maand uitzendwerk aan het doen in de schoonmaak/catering. Het is dat ik weet dat het tijdelijk is, anders had ik het echt niet volgehouden.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 22:31

Ken je iemand die dat ook heeft gedaan bij de 3 grote oranje letters? Haha! Ik heb al een paar opmerkingen gemaakt over commercie en dienstverlening. Eerste opzetje is af, morgen nog een keer naar kijken.

Ik heb ook een tijdje schoonmaakwerkzaamheden gedaan, idd erg saai en geestdodend. Het is elke keer hetzelfde zonder afwisseling.

Arzil

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 22:40

Ik wilde het zelf gaan doen. Clown Toen me eenmaal duidelijk werd, wat het allemaal inhield en wat er bij komt kijken, heb ik vriendelijk bedankt en ben verder gaan zoeken. *LOL*

Ik was zelf ook op zoek naar comerciële functies, maar dat is (voor mij dan toch) echt naar het extreme. Heb nu ook een commerciële functie, maar toch meer op basis van service en niet verkoop. Ja

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 23:51

Ik weet wel dat het best zwaar is qua werk en leren. Voor welke traineeship was dat? Tot hoever ben je gekomen? En wat viel je het meest tegen?

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 10:21

Evelli schreef:
wat voor werk zoek je dan en in welke regio?
heb je eigen vervoer? en ben je bereid om een stukje ervoor te reizen?

Ik solliciteer op alles wat me leuk lijkt. Ik kom uit de glastuinbouw maar heb daar rugproblemen door gekregen en kan/mag dat werk dus niet meer doen.
Ik kan nog maar beperkt lopen, zitten en staan. Tillen mag ik tot 10 kilo maar op dit moment is zelfs 2kilo al teveel.

Zoek dus een baan met afwisseling.
Ik heb solli's gedaan bij de KLM, reisburo's , school, horeca bedrijf,zwembad, op de bus/taxi(alhoewel dit voor mij toch niet zo geschikt is.
het leuke is dat ik alleen een opleiding dierhouderij heb gedaan en op dit moment geen cursus kan betalen omdat ik maar moet rondkomen van een uitkering.

Ik heb eigen vervoer en zoek in de omgeving Heerhugowaard (NH), ben wel bereid er wat voor te reizen (amsterdam ofzo)

Mensen met ideeen kom maar op want ik ben uitblust.

ik wil geen callcenter of productie werk doen

Arjette

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 10:58

En ik zit weeeeer in een solli-dip! Vandaag afwijzing gekregen van het intercedente baantje, ze twijfelden aan mijn motivatie en ik was volgens hen niet commercieel genoeg.... Inmiddels zit ik erg te twijfelen waar ik dan in hemelsnaam wel goed in ben!

Vanmiddag nog een sollicitatie, maar ik zie het niet echt optimistisch meer in, aangezien dit ook om een ontzettend commerciele baan gaat..... Scheve mond

elady, gefeliciteerd!

Sammie, als je een uitdagende, niet standaard openingszin gebruikt is dat meestal wel een mooie binnenkomer Knipoog

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 11:09

Jemig Arjette.

Echt balen.

ER IS EEN WONDER GEBEURD!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Had een half uur geleden gereageerd op een receptioniste baan en raad eens: mag vanmiddag al komen voor een gesprek. Vork
Hihihihihi.
CV iets aangepast en via de vacaturebank gereageerd.
Dus. schrijf je op zoveel mogelijk sites in.
Misschien is het niks, maar ik ga mij vanmiddag van mijn beste kant laten zien.
Het is een baan voor 24 uur per week, misschien te combineren met thuiszorg oid. Vork
Jippie.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 11:15

Wauw, gefeliciteerd!

@arjette: voor intercedent moet je ook mega commercieel zijn. Dat is het punt wat mijn zus toch wel begint tegen te staan, het gaat er niet altijd om om mensen aan het werk te helpen, het gaat toch ook echt om de centen. En als de klant het uitzendbureau te duur vindt, dan is het jammer dan voor de goede uitzendkracht, maar die zit dan zonder werk. Daar moet je wel tegen kunnen...

Indomitable

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 11:16

Ik weet precies wat jullie doormaken. Ik heb ook in zo'n demotiverende molen gezeten en ik zag het ook helemaal niet meer zitten om weer op gesprek te gaan bij jan en alleman en vervolgens fijn afgewezen te worden. Na mijn laatste teleurstelling had ik zoiets van het gaat nooit meer lukken. Op zondag avond kwam ik per toeval een vacature tegen die heel dicht in de buurt van mijn woonplaats was. Ik dacht och het zal toch wel niets worden.

Een solliciatiebrief in elkaar geplakt van verschillende andere brieven die ik de deur uit had gedaan en gemaild. Volgende dag al om 8 uur 's ochtends een uitnodiging, dinsdag ben ik (jawel in spijkerbroek en sportschoenen omdat hij zo graag wilde dat ik snel op gesprek kwam) op gesprek gegaan, niet voorbereid met het idee het wordt toch niets. 1,5 uur laten stond ik buiten, salaris onderhandeling al gehad en kennis gemaakt met mijn nieuwe collega's. Per 1 maart ben ik in dienst van het nieuwe bedrijf.

Dus meiden ook al krijg je 50 afwijzigingen het komt altijd goed!

Arjette

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 11:39

wauw indomitable, dat is wel heel snel!! Gefeliciteerd!

Wendy, misschien dat ik dan idd te weinig commercieel ingesteld was volgens hen, ik was er meer van overtuigd dat mijn werk bestond uit het aan het werk zetten van studenten en het werven van bedrijven en studenten.... Waarschijnlijk zal ik daar ook wel te veel de nadruk opgelegd hebben. Gelukkig was het absoluut niet mijn droombaan, dus daar treur ik niet zo om, maar het feit dat je wèèr een afwijzing krijgt schiet af en toe toch wel in het verkeerde gat... Knipoog

kaatje77, succes! OK dan!

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 11:39

Heel herkenbaar hoor, dat had ik op een gegeven moment ook Haha!

Arzil

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 11:50

Sammie, ik zat zelfs nog niet in de procedure. Heb eerst een commerciële test gedaan en zou de volgende dag een praktijktest komen doen (moest in mijn pakje op het uitzendbureau verschijnen), maar toen ik me ging inlezen in de functie wist ik echt dat ik dat absoluut NIET wou.

Maar er zijn er genoeg die dat geweldig vinden hoor. Ja

En inderdaad, niet gaan dippen. Hoe moeilijk het ook lijkt, altijd gemotiveerd blijven, volgens mij kunnen ze op een gegeven moment toch aan je 'aflezen' dat dit je zoveelste sollicitatie is en je helemaal sufgelüld bent. Lachen

Goldenflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 11:52

Hallo bokkers,

Ik ben ook op zoek naar een baan en dat wordt mijn eerste baan. Ik vroeg me af of jullie me kan helpen met iets? Bloos

Ik weet niet zo goed hoe ik het beste terug kan mailen naar het bedrijf. Dat is voor een functie assistent-boekhouder. Zoals je hieronder al ziet, willen ze dat ik contact opneemt via telefoon, maar dat kan ik niet! Ik ben namelijk slechthorend en dat weten zij nog niet (dat wil ik bewaren voor het gesprek). Dus kunnen jullie me een voorbeeld geven hoe ik het beste kan schrijven in een mail voor een afspraak???

Geachte mevrouw...........,

Naar aanleiding van uw e-mail willen wij u toch graag uitnodigen voor een gesprek. Over het uitgroeien tot een fulltime baan, kunnen wij op voorhand geen uitspraken doen; voor ons hangt dit uiteraard af van uw functioneren en uw voor uzelf dient u zich natuurlijk prettig te voelen op uw werkplek en met de werkzaamheden. Graag verzoeken wij u kontakt met ons op te nemen om een afspraak te plannen (024 - ..............).

Met vriendelijke groet,

...................

Indomitable

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 15:22

@ Goldenflower ik zou toch proberen om te bellen wellicht dat je vooraf (ook al is dat moeilijk telefonisch) aan te geven dat je slechthorend bent of misschien dat je iemand anders voor je kunt laten bellen en dat je er zelf naast gaat zitten.

Anders zou ik de mail vriendelijk en open beantwoorden met daarin ook de reden waarom telefonisch contact moeilijk is, maar dat dat in je werk geen probleem op zal leven met daarin een aantal data waarop je kunt komen.

Wel een lastige situatie, succes hoor!

Li_lee_yang

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 15:34

joehoe, ik zit nu in het laatste periode van mij opleiding. ik maak nu een portfolio op school en we moeten morgen ook zelf geschreven brieven meenemen, en nu net stonden julllie op de home pagina..
ik ga vanavond eens het topic doornemen

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 19:29

Nou even eenupdate.
Ik heb een geweldig goed eindruk achter gelaten.,
Moet mijn cv nog even iets aanpassen en morgen gaat het uitzendbureau mij voordragen.
Spannend.
Lijkt me echt een superbaan voor mij. Haha!

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 21:13

En ik mij zorgen maken om 3 sollicitaties tegelijk Huilen van het lachen
Zie ik hier al een berg met mensen die al x zijn afgewezen.

Inmiddels gesolliciteerd voor traineeship. Gelijk vanmiddag gebeld, maar ik bel morgen wel even terug.
Verder afwijzing bij het kantoor, waar ik gisteren ben geweest. Vind ik niet erg, man was positief over mij, maar had 2 andere die meer ervaring in het werk hadden. Dus ja...
Dus momenteel het traineeship en m'n open sollicitatie die lopen..