Eindexamens 2018/2019

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Lestrange01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 09:33

yvettt02 schreef:
Lestrange01 schreef:
Ben ik de enige die er juist tegen op ziet? Zo'n lange vakantie... mijn enige vriendin gaat letterlijk de hele vakantie weg met haar vriendje, dus ik ben alleen. Ik zie er zo ontzettend tegen op! Dan zit ik al die weken helemaal in mijn eentje in mijn kamer niks te doen. Het liefst zou ik de hele zomer ook naar school gaan :')

Misschien ook omdat ik eigenlijk van plan was om naar Italië te gaan met mijn ex, naarja, die is nu een ex. Daarna zou ik gaan met een vriendin, maar die mocht later toch niet van haar ouders. Dus nu ga ik helemaal niet op "examen vakantie". Heb zelfs zitten denken of ik niet gewoon een random op bokt kon vragen of iemand mee wilde gaan op vakantie met me, maar daar is het nu al veel te laat voor.

Ik ben ook nog helemaal niet klaar voor het hbo, zo eng :=

Haha als je je verveelt mag je altijd hier paarden komen knuffelen. Ik ga deze vakantie ook niet weg waarschijnlijk. Iets met paarden aan huis en precies vandaag een nieuw paard aangekocht te hebben waardoor je je spaarrekening moet aanvullen ipv verder opmaken :Y)

Ligt eraan waar je woont, maar dat lijkt me leuk! (Ik ken het overigens, geld uitgeven aan dieren. Ik ga niet uit en kleding koop ik ook niet, maar al mijn geld gaat op aan mijn huisdieren := )

Trouwens, is het misschien ee idee om als we hier bijvoorbeeld een hele goede samenvatting/uitleg/whatever handig is voor examens hebben voor een vak dat we dit delen? Ik heb bijvoorbeeld heel het boek van "Brazilië" samengevat in een Google drive document in volgens mij maar 7 pagina's (Ja dit heb ik in de avond gedaan vlak voor de toets. Ik vat dingen samen als ik gestresst ben ) en heb ik in havo 4 van bijna elke paragraaf van het m&o boek een samenvatting op papier geschreven (ik vond m&o een heel eng vak. En leerde door het maken van samenvattingen, ik heb dat jaar 2 10'en voor m&o gehaald dus de samenvattingen zijn goed 8-) ). We hebben natuurlijk dingen vanuit school meegekregen, en examenbundels en samengevat boeken, maar mochten jullie wanhopig worden en behoeften hebben aan een van mijn samenvattingen, stuur me een pb'tje!

Ik heb trouwens een zwakke plek voor dingen over klimaat en de ITCZ, het is mijn favoriete aardrijkskunde onderwerp en ik weet dat veel mensen dat wel erg lastig vinden. Heb je daar een vraag over mag je me ook pb'en. Ik word erg enthousiast over lage en hoge drukgebieden :):)
Laatst bijgewerkt door Lestrange01 op 03-04-19 09:36, in het totaal 1 keer bewerkt

FlameHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 09:34

SBravour schreef:
Hey meiden, ik vroeg mij af, is het wiskunde B niveau bij jullie ook zo laag in de klas? Wij hebben nu al heel het jaar een norm verhoging gehad. Zo erg dat deze periode er zelfs een volle punt bij kwam. Ik vraag mij dus af of dat bij andere scholen ook zo is, of dat onze klas gewoon finaal zakt op wiskunde zo direct :D

Valt bij ons wel mee denk ik, heb wisB afgesloten met een 7,6. Denk dat je gewoon moeilijke toetsen hebt want bij mijn docent gaat het jaren goed.

Pindakaa7

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 13:14

Ik heb gewoon geen één onvoldoende gehaald deze SE week!? Zelfs voor scheikunde had ik een voldoend *\o/* .

Ik zie allemaal super goede cijfers voorbij komen hier, mooi!

Lestrange, ik herken het wel hoor. Ik zie best wel op tegen alles na de exames. Lange vakantie, opleiding enzo.. Ik weet echt nog niet wat ik heel de vakantie moet gaan doen, ik wil gaan werken maar weet nog niet wat voor werk, en verder weet ik het eigenlijk nog niet. En ik zie er ook best wel tegen op om naar het hbo te gaan. Maar denk/hoop dat alles wel goed gaat komen.
En wat toevallig, ik ben ook dol op luchtdrukgebieden, itcz etc. :D regen en wind is best leuk! (Maar niet om in te fietsen :+ )

SBravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 13:42

FlameHorse schreef:
SBravour schreef:
Hey meiden, ik vroeg mij af, is het wiskunde B niveau bij jullie ook zo laag in de klas? Wij hebben nu al heel het jaar een norm verhoging gehad. Zo erg dat deze periode er zelfs een volle punt bij kwam. Ik vraag mij dus af of dat bij andere scholen ook zo is, of dat onze klas gewoon finaal zakt op wiskunde zo direct :D

Valt bij ons wel mee denk ik, heb wisB afgesloten met een 7,6. Denk dat je gewoon moeilijke toetsen hebt want bij mijn docent gaat het jaren goed.

Was echt absurd bij ons, 5 voldoendes in de klas. Ik heb nu ipv een 7,2 een 8,2 :D

En voor scheikunde ook net een 8,2 binnen. Heb echt een goeie toetsweek gedraaid. Alleen nog natuurkunde terug krijgen, maar die kan dus evt herkansen.

Lestrange01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 13:47

Pindakaa7 schreef:
Ik heb gewoon geen één onvoldoende gehaald deze SE week!? Zelfs voor scheikunde had ik een voldoend *\o/* .

Ik zie allemaal super goede cijfers voorbij komen hier, mooi!

Lestrange, ik herken het wel hoor. Ik zie best wel op tegen alles na de exames. Lange vakantie, opleiding enzo.. Ik weet echt nog niet wat ik heel de vakantie moet gaan doen, ik wil gaan werken maar weet nog niet wat voor werk, en verder weet ik het eigenlijk nog niet. En ik zie er ook best wel tegen op om naar het hbo te gaan. Maar denk/hoop dat alles wel goed gaat komen.
En wat toevallig, ik ben ook dol op luchtdrukgebieden, itcz etc. :D regen en wind is best leuk! (Maar niet om in te fietsen :+ )

Ik heb dan wel werk, maar ik word daar niet bepaald gelukkig van dus ik ga daar niet mijn plezier uithalen tijdens de vakantie :+
Het zal vast ook allemaal goed komen, maar toch, de stress vooraf...

Dan ben je echt een van de weinige, de meeste mensen vinden het een rot onderwerp :')

FlameHorse

Re: Eindexamens 2018/2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 16:23

Ik vind klimaat echt appeltje eitje. Sta sowieso zonder wat de doen voor ak een 7,7. Vind het wel interessant maar hoef er verder niks mee. :D

Kairos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 11:27

Ik heb gewoon een 7.5 voor mijn pws *\o/*

deksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 07:29

Kairos schreef:

Netjes!

Itcz en die dingen daarom heen snap ik geen ene zak van. Ben er wel achter gekomen dat we een of ander atlas katern krijgen bij het examen waar precies op staat wanneer de ITCZ zich waar bevindt dus dat hoef ik dan weer niet te leren :+.

FlameHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 08:26

deksel schreef:
Kairos schreef:

Netjes!

Itcz en die dingen daarom heen snap ik geen ene zak van. Ben er wel achter gekomen dat we een of ander atlas katern krijgen bij het examen waar precies op staat wanneer de ITCZ zich waar bevindt dus dat hoef ik dan weer niet te leren :+.

Ah dat scheelt een hoop inderdaad! Wij mogen altijd een atlas bij de toets?

Pollywollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 18:25

Hey even een vraagje. Is de diploma uitreiking belangrijk om bij te zijn? Ik ben namelijk op vakantie, maar eventueel kan ik wel erheen gaan alleen gaat dat niet zo makkelijk. Ik baal er echt van. -O-

Edit: Nog een vraagje, ik heb altijd heel snel stress. En nu natuurlijk ook voor de examens. De SE’s gingen wel redelijk met leren etc. maar het voelt alsof ik geen overzicht meer heb op alle stof(?). Ik weet wel wat ik moet leren, maar ik weet niet zo goed hoe. Normaal leer ik met filmpjes, oefenopdrachten en samenvatten. Het lijkt nu minder te werken. Hopelijk snappen jullie wat ik bedoel en ik vraag me af hoe leren jullie voor de examens?

SBravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 18:31

Het is iets dat je maar één keer in je leven mee zal maken, na 6 jaar hard werken. Dus ja, voor vele zal het belangrijk zijn :)

Athelas

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 18:40

Pollywollie schreef:
Hey even een vraagje. Is de diploma uitreiking belangrijk om bij te zijn? Ik ben namelijk op vakantie, maar eventueel kan ik wel erheen gaan alleen gaat dat niet zo makkelijk. Ik baal er echt van. -O-

Edit: Nog een vraagje, ik heb altijd heel snel stress. En nu natuurlijk ook voor de examens. De SE’s gingen wel redelijk met leren etc. maar het voelt alsof ik geen overzicht meer heb op alle stof(?). Ik weet wel wat ik moet leren, maar ik weet niet zo goed hoe. Normaal leer ik met filmpjes, oefenopdrachten en samenvatten. Het lijkt nu minder te werken. Hopelijk snappen jullie wat ik bedoel en ik vraag me af hoe leren jullie voor de examens?

Dat laatste heb ik ook, idd het gevoel alsof ik geen overicht van de stof heb.
Wat bij mij helpt is om van alle vakken op een rijtje te schrijven wat je moet doen/leren voor het . Dus bv, voor biologie: alle hoofdstukken uit de 5e herhalen, begrippen leren en dan oefen examens maken.

Incroyable

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 19:04

Ik had dit ook met een paar vakken, ik heb hiervoor samenvattingen besteld en die helpen enorm. Daar staat precies in wat je moet weten. Echt een aanrader

Pollywollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 20:32

Incroyable schreef:
Ik had dit ook met een paar vakken, ik heb hiervoor samenvattingen besteld en die helpen enorm. Daar staat precies in wat je moet weten. Echt een aanrader

Deze heb ik inderdaad ook. Maar schrijf je dan de stof op van dat boekje die je niet snapt of maak je mindmaps? Aangezien ik zelf altijd samenvattingen schrijf weet ik het nu niet zo goed.

Lestrange01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 20:48

Herkenbaar. Het is gewoon zooo veel en voor de meeste vakken heb ik het gevoel dat ik al heel veel weet maar tegelijker tijd dat ik nog niet genoeg weet.

Zoals met wiskunde, tijdens de toetsweek had ik een 8.2 en het waren allemaal opgaven van examens van 2015 en 2016. Dan heb ik het gevoel dat ik niet zoveel meer moet doen qua leren, maar aan de andere kant weet ik niet of dat een goed genoeg is..

Anyway, wat positiever! Al mijn toetsweek cijfers waren boven de 7.5 wat betekent dat al mijn gemiddelde boven de 7.5 zijn! Als ik dit ook doe tijdens de examens ga ik mijn doel halen!

Incroyable

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 00:37

Pollywollie schreef:
Incroyable schreef:

Deze heb ik inderdaad ook. Maar schrijf je dan de stof op van dat boekje die je niet snapt of maak je mindmaps? Aangezien ik zelf altijd samenvattingen schrijf weet ik het nu niet zo goed.

Doorlezen, markeren en veel oefenopgaven maken doe ik. Met alleen de theorie leren kom je er niet, oefenexamens zijn net zo belangrijk denk ik. Dan krijg je ook vertrouwen en een beeld van wat je beheerst en wat niet

deksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 09:51

Op examenblad staat bij elk vak een syllabus. Daarin staat precies wat je moet leren en weten en kennen. Als je die gewoon af gaat werken / afstepen wat je wel of niet kent?

Kairos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 10:59

Weet iemand of je pws cijfer naar boven wordt afgerond in magister? Want ik heb afgetekend voor een 7,5 en er staat een 8 in magister :p

Athelas

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 11:21

Kairos schreef:
Weet iemand of je pws cijfer naar boven wordt afgerond in magister? Want ik heb afgetekend voor een 7,5 en er staat een 8 in magister :p

Bij ons wordt het PWS cijfer op gehelen afgerond, dus ik denk het klopt. :j

deksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 11:38

Athelas schreef:
Kairos schreef:

Ja bij mij ook!
Ik heb een 8.4 dus een 8, net geen 9 :+.

Zonet m'n wiskunde herkansing gehad. Zo lang bezig geweest pfoe.

Kairos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 12:05

deksel schreef:
Athelas schreef:

Ja bij mij ook!
Ik heb een 8.4 dus een 8, net geen 9 :+.

Zonet m'n wiskunde herkansing gehad. Zo lang bezig geweest pfoe.

Dat is echt zo gierig :') Ik had dan als docent een 8,5 gegeven denk ik :j

Ik heb morgen mijn natuurkunde herkansing. Waarom ik niet heb geleerd in deze tussenuren? idk :') :')

AylaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 20:24

hoi ik ben dus nieuw hier op dit forum, maar ik kwam even melden dat ik ook examens heb binnenkort. ik doe HAVO en heb N&G gekozen met frans en Ak (slechtste keuze ooit!) maar goed het komt er dus op neer dat ik er niet heel geweldig voor sta, ik heb best wat onvoldoendes en heb veel stress en doe echt mijn uiterste best...maar tegerlijk voelt het uiteindelijk dan alsof het niet genoeg is, want je zou toch denken dat als je zoooo lang leert misschien weleens een keer een voldoende haalt. maar nee, zo werkt dat niet bij mij....altijd slecht, altijd teleurstelling, om depressief van te worden. ik struggle dan ook HEEL VAAK met blackouts, en als je denkt dat het niet erger kan....jaja geloof het of niet maar ik ben zelfs gaan janken bij mijn mondeling want mevrouwtje was zodra ze zag dat de docenten begonnen te schrijven in paniek geraakt en had een blackout. ik weet dat ik nu klink alsof ik overdrijf, maar ben er echt klaar mee! en mijn school, daarom stress ik nog meer. ik wil gewoon mijn examens doen en weggaan. that's it! dus ja, ik wilde even mijn hart komen luchten want wordt er gewoon bijna boos van dat altijd alles maar weer mislukt… er zullen vast mensen zijn die dit herkennen.

Pollywollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 20:35

AylaB schreef:
hoi ik ben dus nieuw hier op dit forum, maar ik kwam even melden dat ik ook examens heb binnenkort. ik doe HAVO en heb N&G gekozen met frans en Ak (slechtste keuze ooit!) maar goed het komt er dus op neer dat ik er niet heel geweldig voor sta, ik heb best wat onvoldoendes en heb veel stress en doe echt mijn uiterste best...maar tegerlijk voelt het uiteindelijk dan alsof het niet genoeg is, want je zou toch denken dat als je zoooo lang leert misschien weleens een keer een voldoende haalt. maar nee, zo werkt dat niet bij mij....altijd slecht, altijd teleurstelling, om depressief van te worden. ik struggle dan ook HEEL VAAK met blackouts, en als je denkt dat het niet erger kan....jaja geloof het of niet maar ik ben zelfs gaan janken bij mijn mondeling want mevrouwtje was zodra ze zag dat de docenten begonnen te schrijven in paniek geraakt en had een blackout. ik weet dat ik nu klink alsof ik overdrijf, maar ben er echt klaar mee! en mijn school, daarom stress ik nog meer. ik wil gewoon mijn examens doen en weggaan. that's it! dus ja, ik wilde even mijn hart komen luchten want wordt er gewoon bijna boos van dat altijd alles maar weer mislukt… er zullen vast mensen zijn die dit herkennen.

Heel herkenbaar. Ik word ook echt een emotioneel wrak bij te veel stress en de druk eromheen. Gelukkig kan ik het uitstellen tot ik thuis ben :+

Wat betreft het leren. Je zegt dat je heel lang leert en nog steeds onvoldoendes haalt. Misschien kan je een andere leer methode zoeken. Te lang leren achter elkaar is ook niet goed, je kan beter kleine pauzes om het uur nemen.

FlameHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 21:04

AylaB schreef:

Zou je niet verschillende leermethodes kunnen combineren? Bv. samenvattingen maken, filmpjes kijken en daar aantekeningen van maken, flashcards, opdrachten maken etc. Bij mij helpt dat vooral heel goed omdat ik zo veel beter informatie kan opnemen en deze kan verwerken aan de hand van de syllabus.

SBravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 21:06

En als het niet lukt misschien een verse start bij een avondschool/volwassenonderwijs proberen? Even heel wat anders na 6 jaar dezelfde school, methodes en leraren.