HBO 2017/2018!!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

saabineex

Re: HBO 2017/2018!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 18:29

Gefeliciteerd Darkness!

Vandaag marketing presentatie gehad over M&M's. 8,4 gehaald. Contact gehad met M&M's en ze hadden zakjes opgestuurd om uit te delen:)

Pikkepor

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 19:21

Lekker saabineex! En gefeliciteerd;)

Welkom Maureen!

Hier vorige week de examens weer doorstaan. Een weekendje rust gehad (Ik wist niet wat ik met mijn vrije tijd moest) en maandag weer begonnen aan het laatste blok van dit jaar alweer :wow:

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 20:40

Gefeliciteerd Saabineex
Leuk dat ze je die zakjes hebben toegestuurd!

En ja inderdaad die 'rust' zal sneller om zijn

saabineex

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 00:00

Dankjewel:)

Hoe gingen de toetsen pikkepor?

Heeft iemand trouwens DE tip tegen zenuwen bij een presentatie? Ik vind het zo leuk om presentatie te maken en om te presenteren, maar ik word heel zenuwachtig. Ik ben goed voorbereid en haal elke keer ook mooie cijfers, maar al die mensen die mij aankijken en die tijdsdruk is irritant.. ik praat snel, als ik mij verslik ga ik nog sneller praten. Voor een mondeling 1 op 1, ben ik niet zenuwachtig. Het is ook zeker niet dat ik bang ben om te falen. Maar zenuwen zijn wel heel irritant.. iemand ervaring mee?

xDarkness

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 20:43

Over mensen heen kijken naar de muur, Sabineex. Dat doe ik altijd. Zo lijkt het alsof je mensen aankijkt, terwijl je dat eigenlijk niet doet. En even een paar keer diep ademen voordat je begint en gewoon tegen de mensen zeggen dat je zenuwachtig bent, dat creeert begrip en rust. En als je te snel praat en je verslikt je, even stoppen, paar keer heel diep adem halen en weer doorgaan. Probeer je ademhaling zoveel mogelijk in je buik te houden, dat is de trick eigenlijk.

xGwenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 21:43

Wat voor mij heel erg helpt, maar weet niet of dit voor anderen ook gaat helpen, is juist niet te veel van m'n presentatie verwachten, als er dan iets kleins mis gaat maakt het ook niet zo'n groot verschil :) nu is dit misschien ook anders doordat ik zelden een volledige presentatie kan geven door paniekaanvallen :')

saabineex

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 15:39

Ik kijk vaak al over mensen heen, dat helpt al wel. Mijn mede presentator is ook zenuwachtig, misschien dat het daardoor erger wordt? Ik verwacht niet veel van een presentatie, maar ik weet wel dat ik makkelijk een 7/7,5 kan halen. Ik vond zelf dat ik niet veel tekst had, ook al zei de docent dat we teksten de volgende keer moeten inkorten om minder gespannen te raken.

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 16:27

@xDarkness You can do it, succes met de laatste loodjes!
@Sabine Lekker bezig, wat een goed cijfer!

Ik vond presenteren vroeger ook heel spannend en toen was ik er heel zenuwachtig voor, nu vind ik het juist ontzettend leuk om te doen, maar mijn mindset richting presenteren is ook veranderd. Eerder probeerde ik kennis over te brengen en mensen iets te leren. Dat legde voor mijn gevoel best wel veel druk op de presentatie, want wat nou als ze niet wilden luisteren, of ze hadden uiteindelijk niets geleerd? Dan was mijn presentatie dus mislukt. Dat zorgde bij mij voor zenuwen. Als ik nu presenteer, dan bereid ik dat niet meer woord-voor-woord voor. Ik vertel over mijn onderwerp, gooi er af en toe een anekdote in, of iets dat we hebben meegemaakt tijdens het project/onderzoek whatever. Daarnaast probeer ik nu vooral mijn enthousiasme richting het onderwerp te laten zien. Dit werkt eigenlijk altijd heel aanstekelijk en de aandacht blijft er door die grapjes tussendoor ook goed bij.

HappyBuddha

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 20:27

Ik stress nu alweer voor de komende tentamens :')
Heb nog 2 volle weken om te leren, en heb alle samenvattingen af. Ik vind het dan alleen altijd zo lastig om te bedenken hoe ik het ga verdelen, in welke volgorde ik het ga doen enzo...

saabineex

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 23:36

SophieFT schreef:
Ik stress nu alweer voor de komende tentamens :')
Heb nog 2 volle weken om te leren, en heb alle samenvattingen af. Ik vind het dan alleen altijd zo lastig om te bedenken hoe ik het ga verdelen, in welke volgorde ik het ga doen enzo...

Hier ook over 2 weken. Moet nog 1 vak samenvatten.

Belangrijkste of meeste stof eerst leren, zou ik doen. Niet te veel hoofdstukken in een keer. Zou ook niet voor 1 vak op een dag leren, op een gegeven moment ben je vak x zat en tijd voor een ander vak. Hoeveel toetsen heb je?

HappyBuddha

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 23:44

Ik heb 3 toetsen!
Nee daar heb je inderdaad gelijk in. Ik maak me direct ook weer veel te druk, maar wanneer ik het overzicht verlies is het ook direct dikke chaos in mijn hoofd

Bommeltje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-18 00:07

Jeetje zeg wat komen hier goede cijfers voorbij echt super :D

Helaas heb ik besloten om te switchen van bos en natuurbeheer naar Cultureel erfgoed. Het enige deel van de studie bos en natuurbeheer wat mij aanspreekt is het deel van de cultuur historie dus dan is dat beter denk ik. Ook lukken de beta vakken gewoon echt niet helaas :(

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 17:09

Hier is het weer tentamenweek *\o/* -O-

Iets wat ik me net afvraag, word er bij jullie ook zo streng beoordeeld op toetsen? Wij hebben nu bijvoorbeeld een toets waarbij je pas van een 1 naar een 1,1 gaat als je 13 van de 54 punten haalt...

xGwenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 17:30

Hier wordt soms heel streng beoordeeld, soms valt het mee.. Maar wij hebben amper toetsen, vooral projecten eigenlijk

KirstenHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 17:53

@Steeph bij ons is het niet zo streng nee, wat belachelijk bij jou!

Over een week zijn de herkansingen en over twee weken de tentamens. Ik hoef niks te herkansen maar ik ga een 6.8 voor databases herkansen, omdat ik erg in de knoei kwam met tijd en een opdracht verkeerd heb geïnterpretreerd. Hoop er dus een 7.5 of hoger voor te halen, want dat is dan toch mooi een extra 8 op mijn -hopelijk dit jaar- propedeuse!

Heb voor de rest twee 'echte' vakken dit blok. Een vak vind ik echt mega saai en moet ik 18 hoofdstukken voor leren. Daar vrees ik zeer voor. Het andere vak begin ik nu aan het eind toch best interessant te vinden dus hoop daar in elk geval een 7 voor te scoren :D

xGwenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 19:06

Hier voorlopig nog geen tentamens, zou wel gesprek hebben met mn slb'er om verschillende redenen, is ze gewoon niet komen opdagen.. Ze was t vergeten

xDarkness

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 19:09

Sterkte! hier dik in de stress, over 10 dagen examens en het is zooooo druk. Sjonge...

Hier zijn alle toetsen hetzelfde opgezet eigenlijk. Met alleen de MC vragen kun je precies een 5,5 halen en met de rest, de andere 5,5 x'D. Dat zijn vaak de open vragen en daar verschilt de strengheid natuurlijk wel eens. We hebben laatst met administrative law de examenboard erbij gehaald omdat letterlijk niemand (van de 400 man) alle punten voor een vraag had gekregen... Het komt dus wel eens voor dat leraren superstreng punten of dat de vraag van geen kant klopt (wat overigens het geval was).
Mocht dat bij jullie het geval zijn, kun je altijd naar de desbetreffende leraar gaan en als dat niet helpt naar de examboard gaan als anderen het met je eens zijn, nee heb je en ja kun je krijgen.

xDarkness

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 19:09

xGwenn schreef:
Hier voorlopig nog geen tentamens, zou wel gesprek hebben met mn slb'er om verschillende redenen, is ze gewoon niet komen opdagen.. Ze was t vergeten

zo das mooi banketstaaf -O-. Daar zou ik echt de balen van schijten.

xDarkness

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 19:14

Dames, ik heb trouwens even jullie advies nodig.

Ik heb helaas deze periode twee herkansingen, bovenop mijn andere vier toetsen. Dat is echt verschrikkelijk druk en ik ben bang dat ik het qua tijd niet ga halen om ze allemaal goed voor te bereiden. Denken jullie dat het verstandig is om één vak van deze periode even te laten gaan zodat ik meer tijd heb om op mijn herkansingen te focusen? Die móét ik namelijk halen. De toetsen van deze periode heb ik gewoon nog een herkansing voor...

Aan de ene kant weet ik het antwoord wel maar het stuit me zo tegen de borst om aan een vak niets te doen... Wat zouden jullie doen?

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 19:22

Ik zit ook in de bieb op de uni te studeren. :=

Pikkepor

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 22:52

Succes allemaal met de tentamens!!

Hier vrijdag de punten weer gehad en allebei mijn toetsen van blok 3 gehaald *\o/* heel blij dus.
Stage en blok 4 ook goed afronden en dan heb ik mijn P in the pocket.

xGwenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 00:11

xDarkness schreef:
xGwenn schreef:

zo das mooi banketstaaf -O-. Daar zou ik echt de balen van schijten.

Ja ik was ook redelijk geïrriteerd, maar heb haar erop aangesproken en een nieuwe afspraak gemaakt in de hoop dat dat wel lukt :+

saabineex

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 12:47

@Steeph Hier wordt gelukkig niet zo streng gerekend bij toetsen, tenminste niet dat ik weet.

@Darkness, ik snap dat je de herkansingen nu MOET halen, maar de toetsen die je nu laat gaan moet je volgende periode ook weer inhalen. Is dat verstandig? Hoeveel weken heb je nog om te leren?

Gister Sales rapport ingeleverd, morgen Nederlands rapport deadline en volgende week begint de toetsweek. 4 toetsen verdeeld over 2 weken, dus wel lekker. Paasweekend ga ik een weekendje weg en wil daarvoor Engels helemaal kennen en MCO deels. Gaan jullie nog iets doen met paasweekend?

Slagroomsoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 13:44

Wij hebben gelukkig een aparte herkansingenweek. Ik heb afgelopen periode ook eentje laten zitten door omstandigheden en daardoor hem later wel gehaald.

Ik heb drie tentamens verdeeld over 3 dagen :')

saabineex

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 15:15

Zijn het moeilijke toetsen Melissa?

Even offtopic; iemand enig idee welk merk rijbroek dit is? Kom er niet op...
Spoiler:
Afbeelding