Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Alleen nog ons project cijfer terug krijgen maar daar maak ik mij niet zo druk om. [***] schreef:Ik was sowieso aan het twijfel over de opleiding, maar ik heb vorig jaar in tussenjaar gehad, dus ik moest van mezelf gewoon weer naar school. Het liefst wou ik iets in de dieren, maarja, te weinig baankans. Maar nu weet ik echt niet meer waar ik de motivatie vandaan moet halen, we zijn met een project bezig dat niet lekker loopt, en nieuw vak waar ik niks aan vind(statistiek) en over een paar weken al weer tentamens en deadlines voor projecten. Maar ik heb met mezelf afgesproken dat ik dit schooljaar sowieso ga afmaken en echt mijn best ga doen. Als ik nu afhaak gooi ik al mijn tijd, moeite en geld wat ik er tot nu toe in heb gestoken weg.
Kunnen jullie niet nog switchen naar een studie die jullie wel leuk vinden? Misschien even jullie SLB'er raadplegen?
Zonder enige aanleiding begint ze steeds te zuchten, kreunen, lachen en roddelen als ik aan het woord ben. Laatst moesten wij ons bij een nieuwe docent voorstellen en toen ik aan de beurt was, begon ze weer zo overdreven te zuchten. Er is nooit iets voorgevallen tussen ons, dus ik begrijp niet waar het vandaan komt. Mijn andere klasgenoten hebben haar gedrag ook al opgemerkt; ze doet het heel soms ook bij anderen.
Ik ben vroeger flink gepest geweest (heb daardoor meerdere opleidingen niet afgemaakt) en ben bang dat ik straks weer afhaak door zoiets.
De docent zegt er helaas niets van, maar ik denk dat zij zich van geen kwaad bewust is. Daarnaast denk ik dat menig docent zich best wel geïntimideerd voelt door haar (wat ik best wel een kwalijke zaak vind). De klasgenoten waar ik mee om ga geven haar vaak wel een boze blik, maar ze trekt zich er weinig van aan. Ik hoorde haar vorige week nog zeggen dat ze een andere klasgenoot aan het huilen heeft gemaakt en daar was ze enorm trots op.. Ook schijnt ze tegen dat meisje te hebben gezegd haar leven zuur te maken (omdat dat meisje achter haar rug om zou hebben geroddeld).. serieus, je zou bijna denken dat we ons op de middelbare school begeven!