afstuderen in 2016, wie nog meer ?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

c_esther

Re: afstuderen in 2016, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 16:05

Laura, is er zoveel beschikbaar ? haha
Wat voor plan schrijf jij Laura? ik zit ook in de (online) marketing hoek

Laurahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 16:09

c_esther schreef:
Laura, is er zoveel beschikbaar ? haha
Wat voor plan schrijf jij Laura? ik zit ook in de (online) marketing hoek

Haha blijkbaar :') Hij bedoelde het meer spreekwoordelijk. Maar als ik een méga idee heb wat ook veel kost dan staat hij daar dus wel voor open.

Ik moet een (digitaal) communicatieplan schrijven voor een nieuwe productgroep in een nieuwe branche. Dit betreft dan een B2B branche, namelijk laboratorium- en kleedkamermeubilair.

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 16:44

Hoi allemaal, voordat ik bij lees heb ik eerst een kwestie die ik jullie graag voor leg.
Een hr-consultancy bedrijf heeft veel kennis in huis waar ik wellicht veel mee zou kunnen voor mijn onderzoek, ik heb de stoute schoenen aangetrokken en gevraagd om informatie in de kader van mijn scriptie. Zij hebben aangegeven hier voor open te staan mits ik niets overneem uit hun stukken, ik toestemming bij hun vraag bij twijfel, en ik mijn scriptie naar ze opstuur wanneer deze af is.
De eerste twee eisen vind ik niet meer dan redelijk, echter weet ik niet goed wat ik van de derde eis vind.

Ik werk hard aan mijn scriptie en weet niet of een medewerker van dat bedrijf op deze manier zonder naamsvermelding informatie uit mijn scriptie haalt. Is het dan ontzettend kinderachtig om bij het opsturen naar hun ook de zelfde eisen te stellen?

suus_pepper

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 17:24

Ik zou aangeven dat het prima is, mits zij zich aan dezelfde regels houden. Dus niks kopiëren en bij twijfel bij jou navragen. Lijkt me geen rare eis!

Ik heb een nieuwe bedrijfsbegeleider gekregen. Mijn vorige kreeg een grote spoedopdracht.. Vrijdag hoop ik mijn onderzoeksplan af te maken. Morgen eerst college.

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 17:27

suus_pepper schreef:
Ik zou aangeven dat het prima is, mits zij zich aan dezelfde regels houden. Dus niks kopiëren en bij twijfel bij jou navragen. Lijkt me geen rare eis!

Ik heb een nieuwe bedrijfsbegeleider gekregen. Mijn vorige kreeg een grote spoedopdracht.. Vrijdag hoop ik mijn onderzoeksplan af te maken. Morgen eerst college.

oeh exact 't zelfde geval hier! Vrijdag PVA hopelijk inleveren. Kunnen we in gedachte vrijdagvond proosten als 't allemaal is gelukt! *\o/*

Hopelijk is de nieuwe aardig, vast wel, en misschien wel fijn, nieuw perspectief :))

Thanks voor je antwoord, ik denk ik 't zo breng inderdaad, no big deal :)
Behalve wanneer achteraf nou blijkt dat ik niks bruikbaars uit hun informatie kan halen, dat zou zonde zijn natuurlijk.

suus_pepper

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 17:38

De nieuwe kende ik al, bijzondere man met een sterke mening. Grapjes die niet altijd grappig zijn, maar staat wel voor je klaar als je hem nodig hebt. Hij neemt mijn PVA ook doodserieus, hij wil niet dat ik net als een klasgenoot voor schut sta bij de toetsingscommissie.

SincereQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 17:50

Ik snap echt vrij weinig van jullie onderzoeken, maar zit zelf dan ook in een heel andere richting gelukkig :')

Scriptie is al ingeleverd en alleen morgen nog de presentatie en eindverdediging. Ben best zenuwachtig al, maar kijk er ook wel naar uit!

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 18:02

suus_pepper schreef:
De nieuwe kende ik al, bijzondere man met een sterke mening. Grapjes die niet altijd grappig zijn, maar staat wel voor je klaar als je hem nodig hebt. Hij neemt mijn PVA ook doodserieus, hij wil niet dat ik net als een klasgenoot voor schut sta bij de toetsingscommissie.

Hmm ach ik vind zelf altijd: je komt d'r niet om vriendjes te maken. Goed met iemand samenwerken en op iemand kunnen bouwen is belangrijker dan een persoonlijke klik imo. Dus klinkt best goed!

Ik zie net dat ik 'de kader' zei, my eyes are bleeding :')

suus_pepper

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 18:45

Haha daar had ik overheen gelezen, ik studeer geen Nederlands :Y)

Nee inderdaad, ben er niet om vriendjes te maken. Hij begeleid nog een anders meisje. Zij doet een meeloopstage. Daar kan ik wel goed mee opschieten!

Mawrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 10:43

Bedankt allemaal!
Ja ik vind het zeker spannend, Scandinavië. Ik wil graag iets met Wildlife physiology of health gaan doen.
Heb nu onder andere contacten met verschillende universiteiten, kijken of zij een interessant onderzoek hebben lopen waar ik aan mee kan werken. Anders zal ik toch zelf iets moeten gaan opzetten, en dat is zeker lastig in mijn sector.

Had overigens gisteren na een beetje scrollen op instagram een bioloog gevonden die rond de poolcirkel in Scandinavie werkt. Zijn contactgegevens stonden in zijn profiel, dus heb gewoon een berichtje gestuurd of hij wellicht een tip heeft voor mn thesis :D

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 10:01

Hopen dat die iets weet voor je mawrr!

Hier gister mn eerste opzet voor de huidige/gewenste rol van een bepaalde functionaris ingeleverd bij begeleider, om te kijken of ik een beetje op de goede weg zat. Ze was er echt super enthousiast over en vond het erg interessant omdat ik echt op een hele andere manier/invalshoek naar had gekeken, dan wat zij normaal doen :) Leuk om te horen :j

Laurahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 11:06

Goed bezig dus Dide! :D

@Mawrr, dat klinkt als een spannend avontuur. Klinkt wel super interessant, succes met iets regelen!

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 13:14

Wat gaan jullie hard zeg! Fijn datje begeleider enthousiast is Dide! Heb je tich het idee dat je wat nuttigs aan het doen bent voor hun.

Ik ben me nog door de contracten aan het heen wurmen en als het meezit volgende week beginnen met interviews.. al lees ik dat er hier wel al veel mensen dat hebben afgerond.

Heb nu eenbeetje helder welke kant ik op wil met de opbouw van mn advies enzo. Hopen dat dat de goede kant is. Begeleider van stage was er in ieder geval alkoord mee. Aan school heb ik het nog niet uitgelegd.

Conclusie hier gaat het met zn ups en downs. De stress of ik het voor eind april ga redden begint wel wat toe te slaan? Maar heb niet het idee dat ik vergeleken met mn klasgenootje achter op schema lig..

Leenliefje jij bent ook bezig met een beleid te schrijven toch. Zou ik je daarover een pb kunnen sturen?

Laurahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 13:21

@Laura, met mij moet je niet vergelijken hoor.
Onderzoeken is bij mij niet de hoofdopdracht, dus vandaar dat ik daar maar drie weken mee bezig ben.
Ik moet straks nog een communicatieplan schrijven, video's maken, etc. Dus mijn tijdschema is heel anders :D

callychanel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 12:01

Oké, ik heb mijn feedback terug, maar heel vrolijk word ik daar toch niet van.
De opmerkingen inhoudelijk naast de tekst kan ik prima iets mee.
Daarentegen de algehele feedback toch wat minder.
Het resultaat levert te weinig op volgens mijn docenten. Een besparing van 2000 euro is niet voldoende. Ze vinden de tijd en investering die wordt gedaan door het onderzoek dus niet voldoende opleveren..
Ik heb nu 2 opties. Of mijn onderzoek ontkrachten en aangeven dat binnen de marges van het bedrijf blijven niet voldoende resultaat biedt om er daadwerkelijk mee aan de gang te gaan.
Of zorgen dat ik mijn onderzoek meer body geef en kan aantonen dat er meer voordelen zijn naast wat opgeschreven is. En deze zijn er ook wel, maar 100% zeker zijn deze niet. Ik vind het dan ook moeilijk om dat op papier te zetten.
Pfff lastig en ik heb maar tot dinsdag om alles aan te passen.

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 12:03

callychanel schreef:
Oké, ik heb mijn feedback terug, maar heel vrolijk word ik daar toch niet van.
De opmerkingen inhoudelijk naast de tekst kan ik prima iets mee.
Daarentegen de algehele feedback toch wat minder.
Het resultaat levert te weinig op volgens mijn docenten. Een besparing van 2000 euro is niet voldoende. Ze vinden de tijd en investering die wordt gedaan door het onderzoek dus niet voldoende opleveren..
Ik heb nu 2 opties. Of mijn onderzoek ontkrachten en aangeven dat binnen de marges van het bedrijf blijven niet voldoende resultaat biedt om er daadwerkelijk mee aan de gang te gaan.
Of zorgen dat ik mijn onderzoek meer body geef en kan aantonen dat er meer voordelen zijn naast wat opgeschreven is. En deze zijn er ook wel, maar 100% zeker zijn deze niet. Ik vind het dan ook moeilijk om dat op papier te zetten.
Pfff lastig en ik heb maar tot dinsdag om alles aan te passen.

Goh apart, je docenten zijn toch niet je opdrachtgever? Wie zijn zij om te beslissen dan 2000 euro te weinig is? Kan je ook uitrekenen van het op de lange termijn zal betekenen? Of wat het kost?

callychanel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 13:24

Nee dat zijn ze niet. Is voor een extern bedrijf. Die juist heel blij zijn met het onderzoek.
Er zijn ook zeker nog andere besparingen, ook op langer termijn. Maar om dit uit te kunnen rekenen moeten er aannames gedaan worden, en ik heb altijd begrepen dat dit niet zomaar mag.
Of je moet het heel goed kunnen onderbouwen. Dus in overleg met de opdrachtgever ga ik dit nu maar proberen. Hij zij al, moet ik bellen of mailen om ze uit te leggen dat het in praktijk anders werkt:).

xlisza

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 15:47

Ook balen van je feedback Callychanel. Vind ik altijd lastig zoiets dat docenten altijd anders naar het onderzoek en de uitkomst kijken dan voor degene voor wie het daadwerkelijk is.. Hopelijk kun je het nog zo veranderen, dat het uiteindelijk toch goedgekeurd wordt en voor beide partijen een bruikbaar onderzoek is.

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 15:48

callychanel schreef:
Nee dat zijn ze niet. Is voor een extern bedrijf. Die juist heel blij zijn met het onderzoek.
Er zijn ook zeker nog andere besparingen, ook op langer termijn. Maar om dit uit te kunnen rekenen moeten er aannames gedaan worden, en ik heb altijd begrepen dat dit niet zomaar mag.
Of je moet het heel goed kunnen onderbouwen. Dus in overleg met de opdrachtgever ga ik dit nu maar proberen. Hij zij al, moet ik bellen of mailen om ze uit te leggen dat het in praktijk anders werkt:).

ja als je het goed onderbouwt. je ontkomt er niet aan om aannames te doen geloof ik, ik heb 't zelfs in m'n keuze voor de literatuur al moeten doen. Niks geen feedback op gehad dus zal gewoon prima zijn. Zoals je al zei, als je het goed kan verantwoorden is 't prima.

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 14:10

Oh balen cally! Hopelijk gaan ze inderdaad wel akkoord met goed onderbouwde aannames. Zou zonde zijn als je je onderzoek moet stoppen... En inderdaad wel raar, de opdrachtgever bepaalt toch of een onderzoek voldoende resultaat voor hen oplevert?

Hier de docent op bezoek gehad van de week bij het bedrijf voor kennismaking met opdrachtgever. Kreeg uur voor het gesprek een mail met dat ze toch nog feedback had op een stuk wat ze al een paar keer goed had gekeurd ;( Maar wat was er nou (past wel in lijn van het eerste verloop van het contact), ze had in de bijlage een plan van aanpak van een random andere student meegestuurd :')
Had ze niet in de gaten gehad. Ze zou begin van de week meteen de goede feedback sturen, maar dat is tot op heden weer niet gebeurd. Gister weer erachter aan gemaild, maar niks -O-

Mijn begeleider van ene bedrijf (heb 2 opdrachtgevers) is hier (bij andere opdrachtgever) toevallig deze week en vandaag voor het laatst, dus zouden toch wel graag vandaag de boel tekenen en klaar hebben... :?

Rohol

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 12:00

Fijn, toch een topic over het afstuderen in 2016! Ik hoop aanstaande donderdag mijn scriptie in te leveren. Op dit moment zit ik er vooral tegenaan te hikken, inspiratie is op! :+

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 20:51

Vingers cross, vandaag onderzoeksplan definitief ingeleverd.
Heb het ondertussen 5x veranderd en hoop dat het nu goed gekeurd wordt, ook door de 2e lezer

xlisza

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 20:56

Spannend Channy nu hopen dat ze het snel goedkeuren!

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 20:57

xlisza schreef:
Spannend Channy nu hopen dat ze het snel goedkeuren!

Ja, en dan volledig richten op het echte onderzoek.
Het bedrijf loopt behoorlijk in mijn nek te hijgen, dat ik moet starten anders ga ik het niet redden

xlisza

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 21:00

Kon je niet al eerder wat onderzoek verrichten dan? Zou inderdaad fijn zijn als je met je onderzoek kunt beginnen! Dat is ook veel leuker dan aan zn onderzoeksplan werken. :+