Studiemotivatie topic!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

x_anne23

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 16:11

Goed bezig, Carpediem!
Deetjeeuh, in principe leer je ook van samenvatten, dus dan ben je in elk geval een beetje bekend met de stof :)
Welkom, Holly. Van het studeren van rechten weet ik niks af, dus daar kan ik je niet mee helpen, maar ik geloof zoals Snollygoster al zei dat er hier iemand was die rechten studeert

Ik hoef vandaag gelukkig alleen maar natuurkunde te leren en te oefenen, en scheikunde te maken :)

Anoniem

Re: Studiemotivatie topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 16:12

Anne, hmm.. Ik heb altijd het idee dat ik er heel veel van vergeet haha. Of in ieder geval niet genoeg onthoud. :+

x_anne23

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 16:13

Desiree, oh dat is jammer :( , ik heb altijd het gevoel dat ik er redelijk wat van onthoud

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 16:17

Ja soms wel.. Maar soms ook gewoon niet. Als ik het dan herlees herken ik het altijd wel, maar als ik het dan zo 1,2,3 moet opnoemen lukt het vaak niet zo. :+ Maar vanaf nu ga ik het dan meteen evne erbij 'leren' dus alles herhalen. Hopen dat het zo beter lukt. :P

Jatoby

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 17:48

@Holly, ik ben diegene die rechten studeert! Ik ben ook bekend met het boek, van jaar 1 (vorig jaar). Als je iets wilt weten moet je het gewoon vragen!

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 18:34

Tralalaalaaa... paper wat is dat? O:)
Het is echt erg, ik heb nog echt niks gedaan. Voor morgen moet ik ook nog vragen bedenken bij de presentaties die zijn gegeven. Maandag is de deadline van mijn paper en ontwerp van programmeren (gelukkig al af!). Volgende week vrijdag deadline laatste programmeer practicum. 29 juni laatste tentame en dan vakantie!

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 19:23

Dat herken ik deetjeeuh. Ik denk steeds, ik heb geen idee wat ik zojuist heb gelezen, maar zodra iemand er over praat denk ik oh ja.
Dit is iets waar ik me ook echt druk over kan maken.

Jatoby, oh fijn!
Ben nu op de helft met alleen alles eens doorlezen. Volgende week begin ik dan weer op blz 1 en ga ik met pen en papier/pc aan de slag om elke pagina te gaan strippen. Al zin in, maar dus de vraag wat ik aan moet met hoofdstuk 1. Al die genoemde personen, jaartallen, boeken etc. Allemaal onthouden/weten? Moet ik meer van ze weten dan alleen de zinnen uit het boek en dus op internet over hen gaan lezen? Hoe moet ik dit zien?

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 19:46

Ik zit inmiddels ook weer op m'n studieplek.... Vriendjes is weg rot een uur of 11 dus kan mooi een paar paragrafen in m'n kop stampen...

Jatoby

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 20:02

@Holly, hoofdstuk 1 is echt de basis van de basis. Hierin wordt uitgelegd wat bronnen zin van het recht, het verschil tussen nationaal en internationaal recht en het verschil van materieel en formeel recht? Dit staat in ieder geval in mijn boek (inleiding in het Nederlandse recht, J. Verheugt). Wat ik net noemde is echt de basis, dit moet je gewoon weten. Net zoals de verschillende rechtsgebieden. Als je dit weet, dan weet je een beetje hoe het recht werkt en hoe hier een indeling in is gemaakt.

Ik weet niet precies hoe jouw studie eruit ziet, maar als je met rechten gaat werken is dit cruciaal om te weten!
Ik hoop dat je er wat aan hebt haha.

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 20:17

Van apeldoorns inleiding van het Nederlands recht, heb ik.
Ik volg het boek prima (hfdst 7 privaatrecht nu) maar weet gewoon niet zo goed wat ik met hiervoor genoemde aan moet.

voorbeeld, blz 1... De Romeinse jurist Ulpianus(2) merkte al op..
*2: D.1.1.1 pr. Ulpianus stierf in 228 (Romeinse bloemlezing uit juridische literatuur)

Wat moet ik nu precies van Ulpianus onthouden/weten?
Ik ben hierin altijd heel slecht geweest en weet niet goed wat ik hiermee moet doen.
Snap je wat ik bedoel?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 20:21

Holly, ik heb er natuurlijk niet veel verstand van maar je zou kunnen opschrijven in welke tijd hij leefde en wat hij zoal opmerkte dus. :P

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 20:24

Nou, ik heb vandaag nog aardig wat aan m'n natuur/scheikunde kunnen doen. Denk dat ik nu wel een 5je haal en dat is goed, want dit is 1 van de vakken die ik mag compenseren en sta nu gemiddeld een 7. Ik mag ook nog een 4 halen zonder te herkansen, maar bij een 3 moet hij over. Nouja, maar hopen op een 5. Voor mijn tkb Heb ik ook nog wel wat geoefend, maar dat ken ik wel, alleen is dat mondeling en dan gaan ze zo lekker doorzagen over iets en dan ga ik twijfelen.... dus daar zal ik wel voor zakken, maar dan weet ik voor de volgende keer hoe het in z'n werk gaat en dan gaat het beter! Dan heb ik nog rekenen, maar die hoef ik over 2 jaar pas voldoende te hebben dus mag ik een 1 voor halen, dat moet toch wel lukken ;)
Zodra ij m'n cijfers heb zal ij ze delen

Voor allemaal succes met leren!

Jatoby

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 20:27

Holly, dan denk ik dat we een ander boek hebben haha! Ikzelf heb nog nooit van Ulpianus gehoord haha, dus ik heb geen idee of het belangrijk is. Ik zou zeggen dat je moet weten wat zijn rol is in het recht en/of wat hij heeft betekend. Verder een beetje het idee Waneer hij leefde :)

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 20:40

Denk dat ik het idd maar zo aan ga pakken om vooruit te kunnen. Dank je wel Jatoby!

Hoe verder in het boek, hoe leuker.
25 blz verder weer, even tv kijken en straks nog een stukje.

Wanneer heb je natuur/scheikunde idylle?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 20:45

Ik ken Ulpianus wel, maar hij lijkt me voor je rechten niet ontzettend belangrijk. :P Succes in ieder geval!

Succes Idylle, dat moet je allemaal wel lukken! Vooral die minimaal een 1, gewoon je naam goed schrijven. :+

Ondertussen bijna 2 paragrafen Natuurkunde samengevat. Nog 4 te gaan, maar weet niet of ik ze allemaal doe. Zou wel mooi zijn natuurlijk. :)

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 20:46

Heb ze morgen alle drie. Doe bel dus 1 dag in de week naar school en 4 dagen werken

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 21:16

Ik heb weer een paragraaf samengevat, ben nu met de tweede bezig, maar even korte pauze tussendoor :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 21:18

Pfff, succes Idylle!

En jij ook Spottedponie, goed bezig! Tot hoe laat ga je nog doorwerken?

Ik heb er ondertussen 4 v.d 7 samengevat. :) Eentje vond ik te veel theorie/te lang om nu nog te doen, dus die doe ik van het weekend. Voor nu dus nog twee te gaan. Voelt goed dit!

Morgen werken aan mijn GS presentatie, paardrijden (voor het eerst sinds tijden, spannend!) en mijn planning opnieuw maken. :+

Stoppen jullie trouwens standaard om een bepaald tijdstip, of pas als je echt moe bent/niet meer kan? Of zelfs dan niet? :P

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 21:29

Ik stop altijd als ik geen zin meer heb (is vrij vaak :P ) of als ik moe ben of merk dat ik niks meer opneem omdat ik die dag te veel geleerd heb.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 21:34

Hahha, ja dat zijn ook wel vaak de momenten dat ik ook stop. Al ligt het bij de 'geen zin' er wel aan welke mate ik geen zin heb. :+

Maar ik kwam er net achter dat ik 2 paragraven al had samen gevat (herkende hem al en dacht van hm, die moet ik al kennen) dus dat scheelt me mooi weer tijd. Nu nog even tv kijken en dan slapen. Al met al nog best een goede productieve dag. Morgen planning herschrijven. :D (Wijzigingen in rooster en dus ook in planning vandaag_

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 21:41

Uhm nou, als de ogen perongeluk dichtvallen dan is er weinig keus meer ;-)
Ik doe dit in mijn vrije tijd, maar daar moet ik dan dagelijks wel even naar zoeken.
Dus soms alleen tijd in het kleinste kamertje :P en soms een uurtje of 1, 2. Een heel hoofdstuk hoeft niet, maar van punt naar punt moet wel, anders voelt het niet kloppend (een tik) Dit gaat altijd voor het tijdstip.

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 22:20

Ik stop er nu mee, heb de basis van paragraaf twee erin zitten, het laatste deel was al een voorloper op paragraaf 3 dus die doe ik morgen... Nu nog even rustig niks doen tot vriendje thuiskomt en dan naar bed, om 6 uur weer eruit om te werken en ik heb voldoende slaap nodig...

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 23:30

Alles vanmiddag bijgelezen, maar het is niet veel blijven hangen. Kortom: succes allemaal!

Ik ben aardig ver gekomen vanmiddag. Morgen ben ik vrij dus kan ik lekker de hele dag aan de slag voor m'n toetsweek. Ik heb een druk weekend voor de boeg, dus kan ik morgen vast heel goed voorbereiden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 07:28

Succes vandaag Carpediem! :D

Spottedponie, slaap is inderdaad nodig. :j

Ik ga zo eerst naar school, dan aan een GS presentatie werken en dan paardrijden. Daarna nog even planning aanpassen maar ik ga niet veel aan hw doen. :P

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 07:54

Hier vandaag ook weinig tijd voor studie, werken tot een uur of 5, ff langs mn paard, groenten halen, dus voor ik thuis ben is t 7 uur, eten, en dan komen mn schoonouders even op de koffie... Wil daarna eigenlijk nog wel een paragraaf leren...