Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

WinSel

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 21:19

Dimple dank je Voor je hulp :)
Je onderschrift valt op hoor !

En huilen op tv om een baan werkt echt haha. Kijk naar dubbeltje op zn kant, ze vinden áltijd werk...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 21:28

Winsel, ik heb voor sollicitatiegesprekken vooral goed ingelezen over het bedrijf en gezocht wat andere bedrijven onder die functie vonden vallen. Verder veel opgezocht over het vakgebied en ervaringen mensen die al werkzaam in zijn

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 21:34

Op hun site kom ik niet echt verder. Staat niet heel veel info op waar ik echt iets mee kan... Andere bedrijven kan ik idd wel gaan zoeken :)

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-15 21:41

Ik ben wanhopig.........maar zo?? :wave:

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 21:44

Wat is voor jullie dan het gevolg van het niet krijgen van een baan, dat jullie er verdrietig om worden (ik snap dat het niet goed is voor je ego, hoor ;) ). Want na de WW is er nog altijd de bijstand, toch? Hebben jullie dan een huis dat in dat geval niet meer betaald kan worden, zodat je uit je huis moet enzo? :)

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 21:48

Die bijstandsuitkering komt pas als je je huis, auto, spaargeld en paard hebt opgegeten (figuurlijk uiteraard). Totdat je vermogen onder een bepaalde grens komt krijg je helemaal niets...

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 21:49

Dimple schreef:
Ik ben wanhopig.........maar zo?? :wave:

Nee dan doe het maar niet haha
gewoon solliciteren, er moet een baan voor je zijn :))

Hier mensen ervaring als commercieel medewerker ?

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-15 21:52

Duidelijker dan Gomir kan ik het niet uitleggen......... _/-\o_

Daarom vind ik een opmerking als 'blijf er niet in hangen' ook wat kort door de bocht. Er hangt gewoon veel van af. En hier zijn we nog redelijk oppervlakkig maar er zit bij mij ook meer achter dan dat je het lijkt. (klinkt super vaag, I know :') maar dat is te persoonlijk om hier op internet te gooien)

Toen ik jong was en alleen woonde was het een heel ander verhaal dan nu.

Wel pittig dat er er naar vraagt Sheran! +:)+

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 21:53

Hier geen ww en geen bijstand. Eén salaris en dat gaat net, maar is wel krap. Een baan voor mij zou voor een normaler leven zorgen. ;) En dan kunnen we onze hobby 'beter' uitoefenen met een beetje geluk. Nu is het hobby, dan kunnen we serieuzer aan de slag.

Maar verdrietig word ik niet van een afwijzing. Een paar minuten balen en doorgaan,maar goed ik ben een student die net gaat beginnen.

blingpiggy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 22:52

Gefeliciteerd Knert!! :D Succes in je nieuwe baan!

Succes met voorbereiden Winsel! Kan je misschien wat info over het bedrijf en de functienaam vinden via Linkedin? Door middel van mensen die er al werken? Beetje profielen begluren dus.

MyWishMax schreef:
Ik mag voor een 2e gesprek!

Alleen hadden ze mijn voicemail ingesproken (ik vier verjaardag dus ff snel tussendoor). Maandag ochtend dus even bellen!

Gefeliciteerd met je verjaardag en je tweede gesprek! :)

Dubbeltje op zijn kant... kansloos programma. Ze pakken vaak de mensen die boven hun stand leefden, het zijn nooit de ''echt schrijnende gevallen'' die op tv komen. En ze stappen ALTIJD het uitzendburo uit met een baan onder de arm. Alsof het echt zo simpel is....!

Sheran schreef:
Wat is voor jullie dan het gevolg van het niet krijgen van een baan, dat jullie er verdrietig om worden (ik snap dat het niet goed is voor je ego, hoor ;) ). Want na de WW is er nog altijd de bijstand, toch? Hebben jullie dan een huis dat in dat geval niet meer betaald kan worden, zodat je uit je huis moet enzo? :)

Gomir heeft het al mooi uitgelegd, die bijstand krijg je dus niet zomaar. Daarnaast ben ik bang voor een gat op mijn CV, wat werkgevers nog verder afschrikt.... En het is gewoon poedersuiker. Al mijn vrienden hebben een (vaste) baan. Dan voel ik me toch een beetje de ''werkloze loser''.

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 22:56

Dankje voor je tip `! Dat ga ik gelijk even doen :D

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 23:04

Betreft alleen op vacatures reageren die echt passend zijn en niet overal open sollicitaties naartoe sturen.... Niet iedereen is in de luxe posititie om daadwerkelijk vacatures te kunnen selecteren.
Ik reageer zo ongeveer op elke parttime vacature die langs komt (zijn er niet veel) waarvan ik denk dat ik het kan. Ook al heb ik er geen ervaring mee, ook al is het niet mijn droombaan.... Ik heb niet zoveel te willen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 23:04

Hier teleurstelling ook meer mentaal nu nog dat zonder baan kom te zitten, 2 hbo-studies gedaan en door omstandigheden eerst tijdelijk werkzaam geweest in de paarden, daar erg moeizaam uitgekomen en nu in een winkel waar dus weg moet. Vind zo jammer niet op niveau aan her werk kan komen, voel me dus mislukt daarin.

Mwm, gefeliciteerd met je verjaardag en uitnodiging 2de gesprek!

Die programma's kijk ik verder nooit, dus geen idee hoe die gaan

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 09:07

Maar gaan jullie nou ook kijken in een andere richting van je huidige/laatste functie?
Mijn moeder zit ook al heel lang zonder werk. Zou laatst een gesprek krijgen voor de thuiszorg. Belt ze op is die mevrouw die erover ging niet meer werkzaam daar en de persoon die het overnam had niet van die situatie gehoord.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 09:36

Ja hoor, ik sta voor heel veel open :j

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 09:43

Dimple schreef:
Renske, lief van je om dat hier aan te bieden!

Ach, als ik zo iemand aan een baan kan helpen!
En vind het ook wel vervelend voor mijn baas.
Ik ga echt met veel plezier naar mijn werk, het is geen zwaar werk, mesten gebeurd bijvoorbeeld 1x per week, en ook machinaal.

Vind het best jammer om daar te stoppen, maar mijn nieuwe baan past veel beter in het (toekomst) plaatje.
En het scheelt me bijna 100 km op een dag qua afstand. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 09:46

Ik wil juist iets anders als mijn huidige werk, dat was al 'tussenoplossing'.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-15 09:48

Purny, hier ook.
Maar dat is meteen dan ook mijn probleem waarom ik er niet tussen kom.

Wat ik terughoor is dat ik een senior CV heeft (veel management ervaring) maar door dat gat kom ik daar dus niet meer op terecht omdat ze iemand zoeken met 'recente werkervaring'.
Dus solliciteer ik op lager, wat me ook geen ruk uitmaakt! Maar daar wordt ik dus niet op aan genomen want te 'zwaar'.

Dus ja.........ik pak alles aan, maar wel binnen bepaalde marges. Wat binnen dit gezin niet haalbaar is, is werken via uzb en dan de ene week wel, andere niet, dan weer wel en dan weer niet. Dat is slecht in te regelen.

Haike, ik snap je gevoel helemaal. Je hebt ws ook teveel vaste lasten om binnen een bedrijf een 'stage oid' te kunnen accepteren om toch ervaring in je vakgebied op te doen? Welke richting is je HBO opleiding?

Nog meer mensen die hun onderschrift aanvullen? ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 11:12

Dimple schreef:
Haike, ik snap je gevoel helemaal. Je hebt ws ook teveel vaste lasten om binnen een bedrijf een 'stage oid' te kunnen accepteren om toch ervaring in je vakgebied op te doen? Welke richting is je HBO opleiding?

Ik heb dierhouderij gedaan en daarna aangevuld met mijn onderwijsbevoegdheid.
In mijn huidige werk verdien ik behoorlijk slecht en werk maar 24 uur, dus moet ik dit al extra aanvullen door het trainen van paarden en geven van lessen. Ook zijn mn uren nu niet echt handig voor het lopen van stage, maar wil dit dus straks wel proberen in te passen, dat bv 1 dag per week stage loop. Gelukkig vriend wel normaal inkomen en ik nu ook gewend niet veel over te houden dus hoop dit wel gaat lukken. Natuurlijk ook pas gisteren te horen gekregen dat ik weg moet, dus dit weekend even alles op een rijtje zetten.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 11:26

Vervelend Haike...
Bedankt voor de felicitaties!

Is er iemand die even mee wil helpen met brainstormen? Voor 2e gesprek dinsdag. ;)

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-15 11:49

Help me even.............wat voor een bedrijf en functie?? :o

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 12:44

Sheran schreef:

Ik ontvang helemaal niets. Dus leen nu elke maand geld & mag in m'n handjes knijpen dat m'n ouders bijspringen, anders kon ik geen boodschappen doen.

Tammii

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 12:47

Excent tandtechniek heeft meerdere vacatures openstaan, ze staan op de website.. (ook receptie/expeditie en leerling gips in Nieuwegein)

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 13:38

haike schreef:
Hier teleurstelling ook meer mentaal nu nog dat zonder baan kom te zitten, 2 hbo-studies gedaan en door omstandigheden eerst tijdelijk werkzaam geweest in de paarden, daar erg moeizaam uitgekomen en nu in een winkel waar dus weg moet. Vind zo jammer niet op niveau aan her werk kan komen, voel me dus mislukt daarin.

Dit laatste heb ik dus precies ook.. universitaire studie gedaan, publicatie gehad maar geen werk kunnen vinden.. ik heb eventueel straks een mogelijkheid om iets totaal anders te gaan doen (zelfstandig) maar daar ligt mijn passie niet en zorgt ervoor dat ik nog meer het gevoel heb dat ik faal.
Nu willen mijn vriend en ik eigenlijk zsm een huis kopen (wel niet het eerste het beste huis), maar hij heeft een eigen bedrijfje en ik ww, dus dat schiet niet echt op. Huren nu, maar zitten niet echt helemaal op ons plek (particuliere huur, komen niet in aanmerking voor sociale huurwoning).

Maar... wij zouden nog wel goed rond kunnen komen denk ik, als ik geen ww meer zou ontvangen, dus echt klagen mag dan weer niet

@Dimple, ik ga mn onderschrift ook vullen, bokt is toch ook soort netwerk :D

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 13:57

Niemand komt aan het werk onder zijn niveau. Heel vaag.