Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Ik maak ruimtelijke werken en heb daar dus ook veel ruimte voor nodig. Zo zijn er meerdere mensen die veel ruimte nodig hebben voor hun beeldend werk. Als ze het examen over twee dagen verdelen is het allemaal geen probleem. Maar dat vinden de docenten dus niet prettig.
Je motto en een lied doorgeven? Oh gosh, die maken er wel werk van zeg!
Adamootje schreef:Helaas heb ik niet genoeg aan een muurtje.Ik maak ruimtelijke werken en heb daar dus ook veel ruimte voor nodig. Zo zijn er meerdere mensen die veel ruimte nodig hebben voor hun beeldend werk. Als ze het examen over twee dagen verdelen is het allemaal geen probleem. Maar dat vinden de docenten dus niet prettig.
![]()
Anna, dat moet toch wel voldoende zijn? Zo te lezen ben je echt bijna klaar!Je motto en een lied doorgeven? Oh gosh, die maken er wel werk van zeg!

Dan ben je wel een avond onder de pannen ja..
Hadden ze dat niet wat eerder kunnen zeggen! Straks kan je helemaal niet naar Thailand ofzo! 

linoleum schreef:Misschien weet iemand dat hier. Als je pas 30 september je diploma ontvangt. Moet je dan ook voor de maand september nog collegegeld betalen?
linoleum schreef:Euhh, 3 weken voor diplomering moeten alle punten behaald zijn. Ze hebben 3 weken om na te kijken. Dus 6 weken voor 8/9 juli. Dus dat gaat niet lukken volgens mij, of ik moet wat van die termijnen fout hebben. Heel apart.

Ik zit ondertussen al op 100 pagina's maar ben nog niet eens op de helft...
Marrit89 schreef:DankjeWelkom Fantabulouss! Spannende weken voor jou dus! Fijn dat je zo op schema ligt.
enneh..op schema...pff nou met het onderzoeksverslag inleveren wel..maar portfolio kost me meer tijd dan ik had gedacht, dus wordt krap 
Kirsha schreef:Dankje! ja wees maar blij dat je niet zo'n uitgebreid portfolio moet maken..Welkom Fantabulouss! En succesFijn dat je verslag inmiddels bijna klaar is! Hier geen last van portfolio's, ik hoef alleen een afstudeerverslag te maken, daar mag ik heel blij mee zijn als ik het zo hoor
Hier gaat het eigenlijk ook vlotjes. Ik had wat vertraging opgelopen en loop nu eigenlijk nog een week achter maar het ziet er niet naar uit dat het problemen op gaat leveren, ik moet over 2,5 week mijn conceptverslag inleveren en het ziet er eigenlijk al goed uit.
wel fijn dat het bij jou vlotjes gaat... amandananana schreef:Dankje!Fantabulous welkom! Ik hoef geen portfolio in te leveren, maar wel scriptiestressjij bent wel vlotjes aan het werk zeg!
maar ben dus alleen vlotjes met onderzoeksverslag..niet met portfolio 
linoleum schreef:Dankje...ik vind het ook verschrikkelijk...Fantabulouss, blij dat ik geen portfolio heb. Moet ook nog een ander portfolio achtig iets inleveren en vind het verschrikkelijk. Veel succes!
voorlopig wel weer genezen van het studeren denk ik .....
lauwie schreef:Wij hebben ook competenties , alleen die moet je dus uitwerken in je porftolio, en bij elke competentie bewijslasten toevoegen en daarbij evaluatieformulieren invullen... verschrikkelijk...@ Fantabulouss Welkom en succes met je portfolio en afstuderen! Wij hebben geen portfolio maar hebben competenties waar we aan moeten werken en daar moeten we bewijzen voor aanleveren. Dit heb ik bijna afgerond moet een verslag schrijven over de afgelopen 4 jaar wat ik geleerd heb.
Saskiaa_ schreef:Nou ik zou maar alvast gaan stressenFantabulouss, ik moet ook nog een portfolio inleveren. Nog geen stress, want dan moet 2 weken nadat het onderzoeksverslag is ingeleverd. Ga ik dan wel naar kijken dus.
ik dacht ook dat doe ik wel ff , maar het kost me zoooo veeeel tijd....
lauwie schreef:Vind soms ook wel dat ze de regels meer gelijk moeten trekken, bij sommige opleidingen zijn ze erg soepel en de ander wordt je afgekickt als je te weinig studiepunten haalt... zorgt wel voor veel onduidelijkheid...Als het rapport niet in 1 keer goedgekeurd wordt zou ik officieel een half jaar vertraging oplopen vind ik heel raar dat elke school hiervoor andere regels heeft.
Kirsha schreef:Wat ik ook wel raar vind is dat sommige opleidingen heel veel stageweken hebben en andere heel weinig.....ik vind dat je echt slecht opgeleid wordt als je weinig stage loopt..je moet je vak toch in de praktijk leren....Behalve dat de regels overal anders zijn valt het mij ook op dat het proces er overal anders uitziet... Allemaal verschillende deadlines en termijnen voor verslagen enzo. Hier op stage zit een meisje dat net is afgestudeerd en zij had acht van de twintig weken voor haar projectvoorstel, terwijl ik er vier weken voor had.
linoleum schreef:Dat ik nog met mn hbo opleiding bezig was , was in het begin van m´n studie de begeleiding heel goed, maar de jaren erna werden er meer studenten aangemeld voor de opleiding en hadden ze steeds minder tijd voor elke student..vond ik echt wel lastig soms...Ik heb ook een keer begeleiding gehad dat iedereen mocht komen (stuk of 40 afstudeerders) en we met z'n 2en zaten. Beste begeleiding die ik tot nu toe heb gehad, heb in 2 uur tijd zoveel kunnen vragen en doen.

Adamootje schreef:Goed bezig! nog ff doorzetten!Gisteren heb ik een gesprek gehad met mijn scriptiebegeleider en ik heb te horen gekregen dat alles goed gaat. We hebben samen naar het eindproduct gekeken en daar heeft zij mij nog tips voor gegeven. Ik kan dus aan de slag met de laatste dingen. Over twee weken moet mijn scriptie zo goed als af zijn, want dan moet ik het presenteren op het symposium en 4 juni is alweer de inleverdatum.
Het afstuderen komt nu wel heel dichtbij voor ons!![]()

Marsu schreef:Hoe lang zou je dan nog doormoeten?Gister dus het assessment en nu werd er opeens wel moeilijk over gedaan. Ze zagen ook dat ik zo lang zo ver nog niet was, maar de kans bestaat dat ik toch door moet. De uitspraak van de examencommissie nu maar afwachten.
amandananana schreef:Nog 5 dagen te gaan! hoe sta je er nu voor?Ik ben ook weer back on track, typ me echt rot. Door de operatie heb ik wat interviews niet kunnen doen dus die ga k deze week inhalen. De opzet voor mn scriptie staat en ik hoop dat ik de deadline van 25 mei ga halen, het loopt namelijk nog steeds niet met de enquêtes..

Saskiaa_ schreef:haha zo herkenbaarIk ben vandaag wel flink opgeschoten.Voel eindelijk de druk, dus kan nu flink doorwerken. Vind het wel heel spannend wat ze er van vinden hoor...
ik kan ook altijd pas goed doorwerken als ik de druk voel..ben zo'n lekkere uitsteller ...
Adamootje schreef:That's the spiritAllemaal heel veel succes de komende weken. We can do this!![]()
![]()
Adamootje schreef:dat werkt vast niet bevorderlijk voor je concentratie...Natalie, ik voel met je mee. Er staat hier een enorme boom voor mijn appartement waar ik echt knetterallergisch voor ben. Ik ben al weken aan het snotteren.
Heb wel al in gedachten wat, dus verwacht daar niet zoveel stress van.
lauwie schreef:Ik weet dat mijn vriend tot oktober collegegeld moest betalen omdat hij in oktober zijn opdrachten had afgerond zijn diploma kreeg hij in februari of kon hij bij de bali ophalen. Het gaat er dus om wanneer jij klaar bent met de studie niet wanneer je je diplom ontvangt. Bij ons is de diploma uitreiking pas ib september als je in juni klaar bent met school.
.
Voor mijn gevoel ga ik me deadline van 8 juni makkelijk halen, feedback van hoofdstukken 1-4 gehad die ik moet verwerken en moet alleen hoofdstuk 5 schrijven en even als concept opsturen zodat ik daar nog feedback op kan krijgen voor ik het inlever. LadyDaily schreef:Momenteel ben ik ook bezig met de laatste loodjes voor de opleiding verzorgende IG.
Heb de proeven van bekwaamheid gehaald (op 1 gesprek na) en mijn scriptie is volledig afgerond met presentatie en al.
Nu moet ik nog een POP maken en aan de hand daarvan heb ik 1 juni een gesprek over mijn verdere leer/loop baan.
Alleen nu heb ik geen idee hoe je een POP maakt. Nooit gehad in de opleiding.
Iemand enig idee? Of misschien een voorbeeld voor mij?
Heb je hier wat aan?