Examenjaar HAVO 2014/2015

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

EmmaVZ

Re: Examenjaar HAVO 2014/2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 13:18

Oh wauw xD
Geef mij dan maar zo'n vraag van wat doet die ilusiedinges met je hersenen :')

@eclair98/ikbenjenaamnuweervergetenmaarikgeloofdathetbentewas: Londen lijkt me ook wel leuk! Hoelang duurde die autoreis? Ik ben vorig jaar op MBO naar istanbul geweest, dat was echt zo gaaf. Maar gelukkig zijn we wezen vliegen haha xD (al was dat ook al 4 uur lang)

Harpoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 13:30

Wij zijn in de derde naar Parijs geweest. Viel vies erg tegen. De stad stinkt, de mensen zijn onaardig en het is gewoon niet mijn ding.
Iemand ervaring met Berlijn?

_Nynke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 13:37

Ik ben 2 jaar geleden in havo4 naar Engeland geweest :)

Ben ik ook weer eens!

Schattige nijntjes 2 pagina's terug <3

Gisteren afgesproken met 3 oud klasgenoten van vorig jaar, ik mis ze echt ;( Zou echt (figuurlijk) een moord plegen om mijn oude klasgenoten terug te krijgen op school :')

Mijn PWS ging over:
The City of London, a city in a city in a country in a country

voor geschiedenis en Engels ^^

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 13:45

EmmaVZ schreef:
Oh wauw xD

@eclair98/ikbenjenaamnuweervergetenmaarikgeloofdathetbentewas: Londen lijkt me ook wel leuk! Hoelang duurde die autoreis? Ik ben vorig jaar op MBO naar istanbul geweest, dat was echt zo gaaf. Maar gelukkig zijn we wezen vliegen haha xD (al was dat ook al 4 uur lang)

dathebjedanhelemaalgoedgeradenhetisinderdaadbente :') Van half 9 tot 11 uur ofzo, met 12949230492034 files -O-

Bente_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 13:50

hahaha jaja een hele mond vol! maar het komt erop neer dat we gaan kijken hoe mensen zich voordoen op het internet op het gebied van datingsites, online solicitaties ect :). en dan vooral dat mensen zich vaak anders voordoen (catfish)

Slagroomsoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 14:12

Ik ben naar Berlijn geweest! Het was leuker dan ik verwacht had :)

EmmaVZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 14:24

eclair98 schreef:
EmmaVZ schreef:
Oh wauw xD

dathebjedanhelemaalgoedgeradenhetisinderdaadbente :') Van half 9 tot 11 uur ofzo, met 12949230492034 files -O-

Hahah mooi xD
Oh bah, files zijn hatelijk xd

liefsmarleen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-14 14:55

Ik weet nog echt helemaal niks vandie jaar. Ik weet sinds gister dat ik maatschappijleer heb dit jaar en dat komt ook alleen maar omdat mn boeken binnen waren

Faya__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 16:41

Hallo dames!

Ik heb vorig jaar examen gedaan en ben geslaagd. Nu heb ik dus al mijn examenbundels en samengevat over. Heeft iemand interesse om ze over te nemen?
Het gaat om de volgende vakken:
Nederlands (alleen examenbundel)
Engels (alleen examenbundel)
Wiskunde A
Biologie
Scheikunde
Natuurkunde
M&O

evt.
Aardrijkskunde
Geschiedenis
Economie

xWouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 17:26

Bedankt allemaal !
Totaal 4 uur in het zadel gezeten haha ! In het begin had ik wel hulp nodig van Johan (onze staleigenaar) aangezien Cis altijd liever lui als moe is maar op t laatst deed ze t super!

liefsmarleen schreef:
Ik ga ook voor Jack & Jones :j

Leuk, crossen ! Ik wist niet dat je dat ook bij Geerts kon doen. Wel gaaf door die waterbak en over die berg !

Ja ik ook niet ! Richard, de voorzitter van de ponyclub, had het terrein afgehuurd :j

Harpoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 18:11

Faya__ schreef:
Hallo dames!

Ik heb vorig jaar examen gedaan en ben geslaagd. Nu heb ik dus al mijn examenbundels en samengevat over. Heeft iemand interesse om ze over te nemen?
Het gaat om de volgende vakken:
Nederlands (alleen examenbundel)
Engels (alleen examenbundel)
Wiskunde A
Biologie
Scheikunde
Natuurkunde
M&O

evt.
Aardrijkskunde
Geschiedenis
Economie

Gefeliciteerd met het slagen!

Aardrijkskunde zou fijn zijn :)!

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 18:30

Het is alleen jammer dat van veel van die vakken uit het bovenste rijtje nu een nieuwe methode is en dus de examens compleet anders zijn.. (bio, sk, na)

_Nynke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 18:39

Klopt -O-
Anders wilde ik geschiedenis wel maar dat is zooooo erg veranderd ;(

Baalt. :')

Geen huiswerk voor morgen ^^ moet alleen economie nog af maken.
En dan ga ik mn boekje voor engels maar eens lezen ondanks dat ik um vorig jaar ook al heb gelezen. Maar wil een beter cijfer :+

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 18:42

Ik zeker weten biologie, maar burnschot maakt me bang met z'n praat over dat het examen bijna compleet uit teksten zal bestaan, en van der berg met z'n praat dat er weer allemaal oude dingen in terug komen die er afgelopen jaren niet in zaten maar daarvoor wel :(

_Nynke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 18:50

Niet tof -O-
Van den Berg heeft echt zo'n ontploft proefjes kapsel vind ik :') Alsof ie met zn haar in het stopcontact heeft gezeten. :P

Kotterer (die naaaaaam) maakt mij bang met dat het examen voor Nederlands uit veel kleine teksten zal bestaan ipv 2 grote :(

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 18:54

ECHT? yess, dat is zoo veel makkelijker opzoeken. + ik kan m'n concentratie nooit lang houden bij enorme lappen tekst.
Kotterer is leuk, ze werkte op singelland het eerste jaar en toen hebben wij haar gehad :) Stond toen eind van mn jaar een 8, toen nog op vwo niveau. De jaren erna op havo nooit boven een 7 uit gekomen :') misschien mede door mijn inzetting.
Maar ik weet wel al dat als ik de mededeling krijg dat ik ben gezakt eind van het jaar, dat het eerste vak waar ik aan denk nederlands is.

liefsmarleen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-14 18:55

Voor mij gaat het morgen allemaal beginnen...
Ik heb voor een paar vakken geen boeken, best raar haha

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 18:59

Heb na een week ook nog steeds geen nederlands boeken en mn havo 4 bio boeken moet ik het aankomende tijd nog mee doen

Faya__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 19:01

Hmmm okee! Je zou t ff na kunnen kijken, samengevat gaat vaak langer mee. Examenbundel lastiger dan inderdaad, maar je kunt je programma's ff naast elkaar leggen. Voornaamste verschil is met en zonder GR.
Maar.... je zult toch moeten oefenen met oude examens, in de nieuwe zullen de losse vragen misschien meer toegespitst zijn op de nieuwe examens maar de complete oude examens zijn niet opeens anders.

Wie interesse heeft aub even pb'en.

_Nynke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 19:03

Ik was gezakt op wiskunde maar dat examen was echt poedersuiker poedersuiker poedersuiker. Een uur na de zitting waren er al meer dan 7000 klachten maaar er is niks mee gedaan -.-
Maar verder was het eigenlijk totaal onverwacht dat ik zakte, ook voor de docenten. Mentor kwam bij mij thuis en zei echt ja wat is dit? Het docententeam stond echt versteld.. Mja.

Halfzusje van mijn paard <3
Afbeelding

En haar papa <3 <3 <3
Afbeelding

Kwam ik opeens tegen toen ik op haar vader Googlede haha _O-

Faya__, klopt, oefenen helpt altijd! Maar ik denk toch dat ik voor een nieuwe geschiedenis examenbundel ga, aangezien dat echt te erg veranderd is.. Wordt echt een ramp, ben er al zo slecht in (ondanks dat ik t wel echt leuk vind) :')

CuteApplePie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 19:09

Veel gepraat zeg :+
Ik vind Jack Wills echt een leuke naam, is mijn favoriete merk :Y) Ooit wil ik een paard dat zo heet!
En Bente, laat snel weten of je paardje door de keuring komt!

Ik ben wel van plan om meer mn huiswerk te maken, je leert er opsich wel veel van, ik heb nu serieus nooit mn huiswerk gemaakt :x Wil wel slagen dit jaar dus moet het maar eens gaan leren, haha :')

Ah beter wel veel korte teksten! Vind ik veel fijner, kan ook idd mn concentratie niet lang volhouden

En ja nynke, heel veel mensen waren bij ons op school ook gezakt op wisk.. Wel veel met herkansing, en die bleek een stuk makkelijker te zijn :l Gave beestjes trouwens!

God ik raak nogsteeds door de war met de namen _O-

Heb net Coco gereden, en wilde deze fotos even delen want ze houd echt totaaaal niet van water, en ik heb dr weer door de plas in de bak gekregen! *\o/* En ze loopt altijd te poedersuiker in de buitenbak, maar t ging vandaag wel beter dan normaal, maar binnen blijft 't beter gaan :j
en ja, ik heb paars haar :+

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Emma_Jane

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 19:11

Ik heb een paar examenbundels van school gekregen bij mij boeken!

Ik heb ook nog geen onderwerper voor Pws. Wil graag over de 2de wereld oorlog doen naar mijn partner wil dat niet :(

CuteApplePie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 19:13

Wij doen ons pws over het hebben/opstarten van een kledingwinkel in Harderwijk :+
Super afgezaagd onderwerp, ik wilde t liefste iets met engels doen omdat ik ook wereldklas gedaan heb (2talig mavo en heb 2x anglia examen gedaan op pre intermediate en advanced..) maar de andere 2 wouden niks met engels doen -O-

_Nynke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 19:14

Klopt Deirdre.. Ik heb de herkansing niet gemaakt, had een 2,4 en stond voor wiskunde echt slecht dus veel zin had het niet :')
Dat ik slecht stond voor wiskunde was meer omdat ik er nooit een zak aan heb gedaan.. Vind het wel leuk en kan ik opzich ook wel, als ik mijn best doe.

En thanks, ze lijkt echt op haar vader! Wel wat kleiner en lijkt groffer gebouwd, maar weet niet zeker haha.

Afbeelding
Dat was in april.

En dit was in juni:
Afbeelding

Haha die waterplasfoto :P Leuk paardje! En dat je je haar paars hebt vind ik juist wel tof!
Bij mij op school zit een meisje die heeft bijna alle kleuren van de regenboog al gehad :P Maar ik vind dat wel tof dat je er zo uit durft te springen :j

Emma-Jane, wauw ik mocht willen dat wij die bij onze boeken kregen..

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 19:16

Leuke friesjes Nynke!

Staat je niet raar hoor, paars haar, Ken iemand die heeft echt regenboogrood haar.. staat van geen kant..
Zeer enthousiaste foto ook die tweede je hoofd ook :+ echt een leuk paardje, helemaal mijn type :)

Wiskunde gaat bij mij hopelijk geen probleem worden :D Tenzij ze dit jaar ineens heel veel anders gaan doen dan afgelopen jaren. Ik verwacht stiekem een 8 op mn examen wis maar daar gaan we niet vanuit.