Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 18:21

denise04 schreef:
En weer 3 sollicitaties verstuurd....
Cer, het is soms idd bizar wat voor eisen er gesteld worden... Soms snap ik er ook niks van.... Probeer het meestal wel gewoon als ik qua werkervaring wel helemaal aansluit....

Wat voor cursus ga je doen Rockwitch?

hier op het dorp werd pas een receptioniste/telefoniste gevraagd die ook een paar administratieve en secretariële taken moest doen en ook nog eens 4 talen in woord en geschrift moest beheersen.

Winged

Re: Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 18:25

That must have been wonder woman _O-

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 18:39

Nou ik ga in de kerstvakantie eens knutselen op 2 brieven. Heb iig een gesprek begin januari.

Gwen09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 21:01

Hallo :wave:

Zou ik hier ook mogen meekletsen?

Afgelopen jaar ben ik bezig geweest met mijn scriptie die ik nu afgerond heb. Helaas lukte het niet om deze nog te verdedigen, omdat ik drie dagen later (14 november) bevallen ben van mijn zoontje :D . Nu ga ik 18 januari mijn verdediging doen, maar ik zou wel graag zo snel mogelijk daarna (full-time of part-time) aan de slag willen.

Ik heb HBO Small Business & Retail Management gedaan.
Stage en afstudeertraject bij een KWPN dressuurpaarden fokker in Noord-Brabant.

Liefst zou ik iets willen doen dat een combinatie is van paarden en organisatie/management/financiele taken op HBO-niveau. Ik begrijp wel dat dat lastig te vinden/krijgen is en ben daarom ook blij met alles wat er op mijn pad komt. Maar mochten er mensen zijn die iets tegen komen in Gelderland of Noord-Brabant, dan hoor ik het graag! :)

ChefsSpecial

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 21:13

Winged schreef:
That must have been wonder woman _O-

Of Superman :')

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 10:43

Ik werd net gebeld door Olympia Tilburg, die gaan me onder de aandacht brengen bij een dierenarts in de buurt. Heb daar ook ooit mijn diploma voor gehaald, dus zou wel gaaf zijn.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 15:25

En naturalis wil me ook niet -O-
Dan maar hopen op volgend jaar...

Spannend rockwitch!

Debbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 20:09

Na al een tijdje meelezen meld ik me hier toch ook maar :o

Ik ben voor de zomer afgestudeerd, toen eerst nog eventjes bij mijn oude bijbaantje aan de slag geweest en in september op reis gegaan. Nu ben ik sinds een week of 5/ 6 weer terug in Nederland en druk op zoek naar een leuke baan. Probleem 1 waar ik al tegenaan loop is dat ik zo goed als geen vacatures kan vinden die ook maar enigszins nut hebben om op te reageren. Ben helaas niet zo handig in het repareren van koelinstallaties en ook als zelfstandig werkend kok gaan mensen niet blij van mij worden :')
(Woon in het noorden van Friesland en wil hier perse blijven.. wel bereid een stuk te reizen)

Heb zonet een mail gekregen dat ik voor komende vrijdag ben uitgenodigd voor een 'speeddate' bij een bank. Totaal iets anders dan waar ik voor geleerd heb (heb media en entertainment management gedaan) maar de advertentie waarin ze vroegen naar net afgestudeerde hbo'ers sprak me wel aan. Probleem is alleen dat er nergens een duidelijke functie omschrijving staat, er tijdens het gesprek geen tijd is voor vragen vanuit mijn kant (gesprek duurt maar 5 min) en ik wel een elevator pitch over mezelf moet geven. Hellup!

Iemand ooit een pitch moeten geven over zichzelf tijdens een gesprek? Hoe pak ik dit aan? Vind het vooral lastig omdat ik niet precies weet wat de functie inhoudt..

Steffie2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 00:31

Deze week weer drie afwijzingen binnen gehad. En gesolliciteerd op een vacature voor communicatiemedewerker bij een afvalverwerkingsbedrijf. Kreeg een mailtje terug dat ze een overweldigend aantal reacties hadden gehad en dat je alleen wat hoort als je wordt uitgenodigd :7 , maar goed wie weet 8-) . Van het weekend ga ik solliciteren voor een functie als administratief medewerker bij een bedrijf in smeerbeleg, hopelijk nu meer succes. Hier in de buurt veel technische vacatures en werk in de zorg, maar ben voor beide sectoren niet geschikt vanwege twee linkerhanden ;( .

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 16:27

Hebben jullie allemaal vakantie? Ik werd vandaag gebeld voor een speeddate bij een bank. Loop helemaal te stuiteren. Nu goed voorbereiden......

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 17:41

Ik heb nu "vakantie". Zit half gaar op de bank, heb momenteel het concentratie vermogen van een dooie mus -O-
Het schrijven van brieven is niet echt een optie. Het lukt me nog niet eens om 2 pagina's van een boek te lezen. Zelfs een boodschappenlijstje maken lijkt al onmogelijk :x
Hopelijk trekt het met een paar dagen weg.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 19:02

Annastasia succes!

Welke uzb's zijn 'aanraders'? (Groningen)
Aangezien opleidingen pas in september weer van start gaan heb ik er toch echt een bijbaan bij nodig(post op zaterdag, en ookal zou ik daar meer kunnen werken dan zou ik nog niet rond kunnen komen :+).

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 20:19

Sterkte Mri!

Hier geen vakantie, behalve 1/2e kerstdag en oud/nieuwjaarsdag. Kon wel vrij vragen, maar ach, werken moet ook gebeuren (thuiszorg). Komt er toch nog wat geld binnen!

@Air: Adecco, MF (horeca), JIJ, Prima Personeel, Unique, Randstad.... Genoeg? :P

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 20:30

Heb geen vakantie, wel een dag vrij plus de kerstdagen..
Donderdag kan ik nog net 3 sollicitatiebrieven schrijven voor m'n moeder hoop ik! Dan heeft die het ook weer geregeld voor december..

Ik vraag me af of er echt goeie uzbs zijn -O-
Je moet er gewoon wat proberen Air :j

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 20:36

Air schreef:
Annastasia succes!

Welke uzb's zijn 'aanraders'? (Groningen)
Aangezien opleidingen pas in september weer van start gaan heb ik er toch echt een bijbaan bij nodig(post op zaterdag, en ookal zou ik daar meer kunnen werken dan zou ik nog niet rond kunnen komen :+).

Tja, goede uzb's.....
Weet niet of die er wel zijn, zie ze soms meer als graaiers (Sorry :o ).
Werk nu ook voor een uzb, maar gaat me veel te vaak mis met m'n salaris plus dat er nogal wat tussenweg getrokken wordt....
En dat terwijl we allemaal hetzelfde werk doen, maar via 2 verschillende uzb bij het bedrijf zitten. Zit toch even mooi 3,50 per uur tussen!!!!

Maar je hebt oa tempo-team, unique, randstad, adecco, start,

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 21:25

Hoewel, ik ben vrijdag op het nippertje benaderd door een uzb die een leuke functie hadden bij een adviesbureau. Dus ik heb zitten googlen en als ik denk dat ik het juiste bureau gevonden heb, en zij kunnen me daar voorstellen, dan zou ik ze wel erg dankbaar zijn :j
(jammergenoeg willen de uzbs nooit zeggen waar ze je gaan voorstellen... :\)

Gwen09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-12 21:58

Doen jullie wel of geen foto bij je C.V.?

Ik weet dat de meningen verschillen, maar ik ben wel eens benieuwd of het daadwerkelijk uitmaakt of je deze erbij doet?

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-12 22:01

Kreeg van uzb bericht dat ze dat nu wel gaan doen

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 00:23

Spannend Cer!

Ik heb wel een foto bij mn CV :). Vind het wel leuk staan, al had ik in het in het begin niet. Volgens mij wordt je niet heel snel afgekeurd om je foto, zou het zelf als werkgever ook wel leuk vinden om een foto te zien van iemand. Tenminste, als het een leuke foto is, anders niet natuurlijk, haha! :P

Gwen09

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 00:32

Oke, nou dan ga ik maar eens op zoek naar een representatieve foto van mezelf! :)

Sandyislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 00:39

Ik meld me ook maar eens in dit topic, ben ook werkzoekende!

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 09:13

Ik heb ook een foto op m'n cv... En de meningen zijn erg verdeelt of t een leuke is.. :')

Hey SandyIL, wat zoek je?

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 18:31

Fijne kerst allemaal!

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 20:30

kom maar op Mri!

Cindyrella

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 22:26

Inderdaad kom maar op Mri!
Ben benieuwd... Ook wel goed om met mijn eigen brieven te vergelijken of wellicht inspiratie op te doen.

Foto bij de cv?! Nog nooit gedaan eigenlijk. Ben wel benieuwd, wat voor soort foto jullie er dan bij doen, pasfoto of?? En waar? Printen in de rechter bovenhoek of t.p.v de personalia? Voorbeeld iemand?

Ojaaaa, fijne dagen gehad? En voor degene die nog bezig zijn, geniet er nog lekker van! :)