Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Leoni_

Re: Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 12:16

Vorige week weer drie afwijzingen. Dus deze week maar weer fulltime gaan solliciteren. De meeste buitenstaanders die wel een baan hebben denken zo makkelijk over het weer vinden van een baan. Als ik vertel dat ik nog geen baan heb zeggen ze "oh, nog steeds niet''. Ik word er zo moe van.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 12:19

Hier zeggen ze allemaal; ik verwacht gezien de huidige markt dat je nog wel een tijd aan het zoeken bent :')
Ook heel opbeurend haha

Mijn collega had een gouden tip; start een bedrijf in het verkopen van sloffen en ga langs bejaardentehuizen :D

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 12:20

Erg he Leoni... :\
Ik hoor het hier ook weer "oh joh, jij hebt zo weer een baan!"... euh ja, daarom was ik vorig jaar ook een half jaar werkeloos.. :n

Ja en de opmerking "t is een slechte tijd om te solliciteren" ken ik ook wel... wat doe je eraan??

Ier

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 12:21

SplashIsLief schreef:
Sim succes met je gesprek morgen!
Ruitje, duimen dat je morgen goed nieuws krijgt!
Ier, ik heb geen ervaring met een "photoshop-cv", maar ben eigenlijk wel heel nieuwsgierig naar jouw resultaat!
Annastasia balen dat je het niet geworden bent :(:) En wat stom dat jullie zoveel minder betaald krijgen! Een belletje kan geen kwaad

Ik heb gisteren eens op een rijtje gezet wat ik allemaal heb gedaan naast mijn studie en het begint me zelf eigenlijk te duizelen. Die mensen zullen wel denken dat ik gek ben geworden :') (Korte samenvatting: 2 jaar voorzitter, 2 jaar diverse commissies, 1,5 jaar rechtswinkel, 7 dagen in de week fanatiek paardrijden, NK georganiseerd en mijn studie netjes in 4 jaar afgerond (bachelor + master)).

Pb je zo even! :)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 12:21

Die hoor ik ook wel inderdaad; ze willen je graag hebben! :j
Zou alleen wel fijn zijn al dat wordt gezegd door een bedrijf waar ik bij solliciteer :') en niet door een tante haha

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 12:23

vuurneon schreef:
Die hoor ik ook wel inderdaad; ze willen je graag hebben! :j
Zou alleen wel fijn zijn al dat wordt gezegd door een bedrijf waar ik bij solliciteer :') en niet door een tante haha

Hahaha ja wel lief bedoelt!

En die sloffen, nou, why not :D

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 12:25

Ik denk dat het best een gat in de markt kan zijn, oudjes zijn gek op sloffen haha

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 12:47

Of sloffen met ijzeren noppen voor de sneeuw! Dan vallen ze niet zo snel.

Hmm dan zit wel t ziekenhuis zonder werk..

Sababber

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 12:52

Oké,

Ik ben nu aan het zoeken naar een bijbaan maar ik kom er gewoon niet uit.
Ik leer voor bloemist dus ik heb ook op mijn stage gevraagd, momenteel kan het nog niet omdat ik nog niet helemaal de routine heb binnen het bedrijf. Misschien na mijn blokstage, dat hoop ik tenminste..

Nu kan ik nog proberen een partycentrum te benaderen wat ik een half jaar geleden ook heb benaderd. Ze hebben zojuist iemand aangenomen, dat weet ik. Dus ik weet niet of ze nu nog mensen zoeken. Ik heb ze toen der tijd een nee moeten verkopen toen ze mij terug belde omdat ik toen al een bijbaan had. Dan wordt het veel in de avonden en in het weekend werken. Ik heb wel ervaring in de Horeca, het salaris ligt net boven de 4 euro P.u.

Nu zit hier ook nog een orchideën kwekerij in de buurt. Hier weet ik dan iets minder over. Ik zou hier per potje betaald krijgen waarschijnlijk. Het is wel iets meer richting mijn vakgebied, dat is wel weer een voordeel. Het is productie werk. en ik weet niet of ze mensen zoeken..

Nu heb ik ook ergens gezien dat ze mij Agradi nog studenten zoeken maar dat is wel in den bosch. Hier zit ik dan wel op school maar het zou nog een half uur fietsen zijn er naar toe en het is voor in de namiddag en avond en als het niet anders kan op zaterdag. Helaas komt mijn blokstage er nu aan over 3 weken dus hebben ze dan veel minder aan mij..

Wie moet ik nou als eerst benaderen?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 13:11

Sababber; gezien je opleiding zou de orchideekwekerij goed staan op je cv; daar zou ik mee beginnen.

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 14:47

De bom is gebarsten hier. Allemaal in opstand en van alle kanten worden we geprobeerd ons er bij neer te leggen....

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 14:58

Tja, samen sta je sterk, aan de andere kant... voor jou 10 anderen op t moment... succes!

Weet iemand hier iets van ontslag vergoedingen? Er is nog 0 over gesproken, maar hoe bepaal ik of ik van mening ben dat ik er wel of geen recht op heb?

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 15:28

Ligt aan de situatie, dienstjaren, contract etc volgens mij?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 15:49

stef schreef:
Tja, samen sta je sterk, aan de andere kant... voor jou 10 anderen op t moment... succes!

Weet iemand hier iets van ontslag vergoedingen? Er is nog 0 over gesproken, maar hoe bepaal ik of ik van mening ben dat ik er wel of geen recht op heb?

Moet je eens googlen. Ligt aan je leeftijd, aantal dienstjaren en bijzondere omstandigheden. Verder kan je onderhandelen. Als je er niet samen uitkomt en de werkgever moet ontslagvergunning aanvragen, duurt dit sowieso een aantal maanden die jij dus doorbetaald moet krijgen. Dus ze willen vaak graag onderhandelen om tot een overeenstemming te komen.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 15:51

Stef; je kan altijd gratis bellen met rechtswinkels erover :)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 15:56

Ik ben al spontaan (mwah) lid geworden van jurofoon, en die hebben mijn verweer ook al geregeld...
Ontslag vergunning is in aanvraag. maar t uwv is niet zo snel, dus tja ;)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 15:58

UWV is alleen snel als zij iets van jou willen hebben :')

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 15:59

stef schreef:
Ik ben al spontaan (mwah) lid geworden van jurofoon, en die hebben mijn verweer ook al geregeld...
Ontslag vergunning is in aanvraag. maar t uwv is niet zo snel, dus tja ;)

Oh als er al ontslag via UWV is aangevraagd, krijg je geen ontslagvergoeding meer via de werkgever.
Alle maanden dat het langer duurt bij het UWV krijg je al doorbetaald dus al met al krijg je sowieso een paar maanden salaris mee.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 16:01

Ontslag wordt toch altijd bij het UWV aangevraagd?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 16:02

Volgens mij wel, is bij mij ook gebeurd toen.

Man0n89

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 16:06

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 16:06

stef schreef:
Ontslag wordt toch altijd bij het UWV aangevraagd?

Nee hoor, je kan ook met wederzijds goedvinden uit elkaar gaan. Dan kan je gaan onderhandelen over de ontslagvergoeding. Vaak hebben ze dit liever dan via het UWV, is veel rompslomp en zoals ik al aangaf duurt dat ook maanden die gewoon doorbetaald moeten worden.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 16:08

OEH net gebeld voor een orienterend gesprek bij een leuk bedrijf.. :):) Volgende week hoor ik of ik uitgenodigd wordt voor een gesprek..

Als je werkgever een steekhoudende reden heeft voor ontslag, kan het zo geregeld zijn. Krijg je niks extras mee ook... Dus dat is een beetje de vraag..

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 16:12

De reden is bedrijfseconomisch, maar t UWV is het geloof ik niet helemaal eens met de cijfers die aangeleverd zijn. Het doel was eerst per 1 oktober ( + maand opzegtermijn = 1 nov) maar dat is al niet gelukt, dus tot 1 dec zit ik sowieso veilig

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 16:17

stef schreef:
De reden is bedrijfseconomisch, maar t UWV is het geloof ik niet helemaal eens met de cijfers die aangeleverd zijn. Het doel was eerst per 1 oktober ( + maand opzegtermijn = 1 nov) maar dat is al niet gelukt, dus tot 1 dec zit ik sowieso veilig

Hier ook bedrijfseconomisch maar ik ga eerst proberen om de tafel te zitten. Als we er niet uitkomen mogen ze ontslag aanvragen bij het UWV. Dan zitten er toch ook nog maanden aan vast.