1e jaars HBO/universiteit (2012-2013)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 19:47

Ik heb vandaag ook de eerste dag gehad. Vooral veel gewacht... heel veel gewacht... -O- Andere groepen hadden kennismaking met de klas en mentor, behalve mijn klas en een andere klas, dus we hebben 2 uur zitten wchten tot het eerste kennismakingscollege... Heeeeeel leuk als je niemand kent. Gelukkig was ik toevallig bij een meisje gaan zitten die bij mij in de groep zit, dus heb toch wat kunnen kletsen :)
Daarna hadden we een lunch met het hele eerste jaar, en gelukkig was onze mentor? slb-er? zo aardig om onze klas bij elkaar te zetten, dus toch de rest ook gezien. De meeste lijken me wel leuk. Alleen de lessen en de regeltjes daar op school... Dat moet ik nog gaan zien hoe ik dat volhoud :=

Laura, ik heb dus echt elke week een ander rooster... Maar heb dan wel al mijn roosters van het hele eerste blok gekregen.
Laatst bijgewerkt door ontherun op 03-09-12 19:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Laurahh

Re: 1e jaars HBO/universiteit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 19:48

Wat voor een bijzondere regeltjes zijn dat dan? :P

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 19:49

morgen heb ik mijn 1e dag van de 2e week.. :) ben benieuwd of het nu ineens veel moeilijker gaat worden.. Tot nu toe is alles goed bij te houden.. :)

@SerenePeace jeetje wat een grote klas.. :oo

Ik vond de 1e week ook heel vermoeiend. Denk deze week ook nog wel. Gewoon vanwege het ritme.. :=

Ik ben ook wel benieuwd naar die regeltjes.. :P

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 19:51

Laurahh: Zoek het je allemaal maar lekker zelf uit :+ En ondertussen dus wel heeeeel veel eisen van ons, vanaf het begin. We moeten alles verplicht plannen, heel veel aanwezigheidsplicht (wat ik op zich niet erg vind) en kreeg nu echt een beetje middelbare school gevoel erbij :+ Dus hoop gewoon heeel erg dat ik het fout heb en dat het toch wel meevalt :)

RonavhN

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 20:18

Santigo wat raar van dat plannen en de aanwezigheid. dat is toch echt wel je eigen verantwoordelijkheid op het hbo toch.
bij ons word wel de aanwezigheid bijgehouden maar het is niet verplicht om elke les aanwezig te zijn.

en ik zag iemand met 41 mensen in de klas? jeeeetje das toch geen doen om les aan te geven.. (ziet gelijk een klas vol met 41 stuiterende kleuters voor zich, eerste dag op de pabo gehad haha :') )

RM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 20:19

Bij ons is het 100 procent aanwezigheidsplicht, maar ik weet niet hoe streng ze daarin zijn :P

Morgen begint mijn 2de lesweek en morgen en overmorgen hebben we gelijk workshops tot 8 uur. Dan ben ik dus pas om 10 uur thuis en dan de dag erna weer om kwart voor 6 eruit! Lekker vermoeiend maar tot nu toe is het allemaal wel leuk en interessant en hele leuke klas :D

xlisza

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 20:20

41 MENSEN:O das veel, wij hebben volgens de leraren al n grote klas (ong. 25 personen).
Gisteren al weer (digitaal) mn eerste beroepsproduct moeten inleveren. Gaat snel zo, week 2 is pas net begonnen:p
De opleiding bevalt me nog steeds trouwens, al zijn er volgens mij al n stel afgehaakt bij ons op school, of ze komen gewoon niet naar de lessen kan ook nog:p

Klis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 20:23

41 is inderdaad veel zeg! Onze werkgroepen hebben ongeveer 21 mensen, vind ik een prima aantal.

Jodieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 20:27

Ahg Laura, over een paar dagen zal het wel weer rustiger worden xD jij deed toch ook psycho? ga je nog naar het FI-feest?

idapaulien

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 20:59

41 is wel echt heel veel. Ik zal morgen maar eens gaan ben gegantisch verkouden geworden en moet om de seconde niezen.. dat wordt leuk morgen..

Thrive

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 21:02

Dat is inderdaad wel een enorme klas ja... Onze klas heeft ongeveer 20 studenten, dat is wel lekker.

Mijn boeken voor morgen passen niet in mijn tas :')

xlisza

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 21:06

@Tasserd dat probleem heb ik ook vaak, moet elke dag 2 dikke wettenbundels meesjouwen, daarbij nog n boek met ruim 500 pagina's, n agenda, n reader, n competentieboek (200 paginas in n map), etui etc etc nog wat schriften noem maar op. En dat in n Eastpack-tas...

Thrive

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 21:13

Ja, herkenbaar. Ik moet 2 kluwer wetbundels, een boek voor Algemene Rechtswetenschap van 600 pagina's en een boek voor Staatsrecht van 1,000 pagina's meenemen. Plus al de gebruikelijke dingen en mijn laptop. Ik heb ook een eastpak-model tas. Heb de boeken er al overdwars in, maar dat is ook geen oplossing. :')

xlisza

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 21:15

Inderdaad geen doen met al die boeken!
Maar helaas het is niet anders. En dan is er nog n probleem van zware tassen, mn rug breekt net niet doormidden haha.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 21:17

Tassered als een brugpiepper met een tas VÓL boeken. Hahaha!

Ik heb morgen dus hoorcolleges, ik ben benieuwd hoe dat gaat worden...

Ps. Ik heb ondertussen iets uitgeprint. En al een beetje begrippen geleerd. Ik word er nu al mee dood gegooit!

Thrive

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 21:20

Haha ja, zo voelt het wel! En idd, voor mijn al problematische rugje is het niet zo best. Ik twijfel er over om zo'n ding op wieltjes aan te schaffen, terwijl ik altijd als hardste geroepen heb dat ik nooit met zo'n ding gezien zou willen worden. :+

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 21:23

RM_: Wij hebben ook 100% aanwezigheidsplicht. Maar ik hoop echt dat ze neit zo streng gaan zijn als ze vandaag zeiden, dan wordt het weer zo'n handjevasthoudengedoe -O-

Ik moet morgen nog een hele dag met allemaal kennismakings- en inleidingsdingen en dan woensdag de eerste 'echte' colleges.

Tassenprobleem heb ik nog niet, maar dat zal wel komen aangezien ik ook met wettenbundels mag gaan slepen ;)

xlisza

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 21:25

Raar 100% aanwezigheidsplicht op HBO, zou zeggen dat het nu toch echt je eigen verantwoordelijkheid is. Dat is bij ons gelukkig niet zo, je moet wel naar de coachingslessen (als deze doorgaan) en verder is het jou zaak waar je heengaat, al is het ook je eigen schuld als je dingen niet af hebt of optijd hebt ingeleverd:p en dan achteraf niet klagen van ik snap het niet. Al is dat heel erg logisch!

Wat ik wel super fijn vind aan de opleiding is het competentieboek. Hebben jullie dat ook?
Een boek waarin alle taken en opdrachten voor P1 instaan, dus ook n stuk over wat er in week 1 gedaan moet worden, week 2 etc. echt heel fijn, zo kun je ook eens verder werken als het andere al af is!

Thrive

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 21:29

Wij hebben niet zo'n boek, maar krijgen idd wel studiewijzers waar de planning voor de komende weken in staat. Ik vind het ook erg fijn, dan weet je tenminste waar je aan toe bent. :j

Ik zal nu even heel fanatiek de lesstof van vandaag samenvatten. :Y)

xlisza

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 21:37

Oke, dat is ook wel fijn ja iig iets.:)
Weet ook niet of ze alle leerjaren doorgaan met zn competentieboek, denk het wel want het is ook elke les weer nodig. Maar dat zien we dan wel.

Succes met de lesstof samenvatten Tasserd!

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 21:39

Tasserd Pff die boeken ja.. Op de dinsdag en donderdag krijg ik het ook dus echt niet in mijn tas en dan laat ik de laptop al thuis. Gelukkig morgen met de auto dus dan doe ik tussendoor een boekenwissel.. :P Maar vooral die wetbundels zijn echt mega.. :? Wat ik nu wel al doe is de leraares heeft gezegd dat we niet vaak het bassisrecht boek mee hoeven te nemen dus ik vat de lesstof voor de les erop al samen en neem dat dan mee.. :+

Bij mij is niks gezegd over de aanwezigheidsplicht. Ik zit in een klas van +/- 25. Nog net fijn. Bij mij is er ook al 1 iemand afgehaakt die is de duitse opleiding gaan doen en 1 iemand die is alleen de 1e 2 dagen geweest.. :+

xlisza

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 21:40

Sommige hebben het echt snel gezien he zn opleiding, en dat al na n week school:p

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 21:47

ja dat snap ik ook eigenlijk niet. Hoe kan je dan al weten hoe de opleiding echt is. Ik heb wel het idee dat niet iedereen in mijn klas mij serieus neemt vanwege mijn vooropleiding. Ik heb mbo paardenhouderrij gedaan. Soms vind ik sommige een beetje doen alsof ze denken dat ik van de basisschool af kom Haha.

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 21:51

Ja Liesjuhh daar ben ik ook bang voor, ik heb dierenartsassistente gedaan hiervoor.

Wij zitten met 15 man in de klas, op zich wel fijn :)

En die 100% aanwezigheidsplicht snap ik ook niet, evenals ze vandaag zeiden dat ze zo streng overal op zijn. T is toch hbo :?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 22:00

Bij ons hadden ze het ook over 100% aanwezigheidsplicht ja. Dit jaar voor het eerst .... Ik voel al verzet in me opkomen als ze het alleen al uitspreken..
Dat gaat voor mij echt niet werken. Stom gedoe :') ....

Maar verder vond ik mijn eerste werkcollege vandaag echt wel heel leuk :D ! Tenminste, heb wel echt het idee dat ik goed zit, zegmaar :D