't leed dat een baan zoeken, maar niks kunnen vinden heet #6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 12:51

Mar_Nimbus schreef:
Ik wil graag om scholen in de zorg maar word overal af gewezen ppff

En er is zo veel vraag naar mensen in de zorg :?. Wat is de reden?

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 12:57

Lotus83 schreef:
Het is alweer een hele tijd geleden dat ik in dit topic ben geweest (deel 5 geloof ik) maar ik meld me ook weer

Ik heb nu net mijn studie doktersassistente afgerond maar of ik geslaagd ben weet ik nog niet, of ik uberhaupt mijn diploma krijg is nog maar de vraag, want ik krijg alleen mijn diploma met het type diploma, maar vanwege mijn vorm van reuma is met 10 vingers blind typen en minimaal 150 aanslagen per minuut niet haalbaar :(

maar goed, toch alweer aan het solliciteren, ik reageer op van alles!
bij de eerste huisarts meteen pech, te weinig ervaring.

gesolliciteerd (voor een baan van 6 weken) bij een dierenpension maar ja, te oud/te duur, er kwam een student dierverzorging, logisch
nu weer gereageerd op een baan bij een huisarts waar ervaring niet verplicht is, heb ik nog niks op gehoord, maar goed, heb pas afgelopen zondag gereageerd.

ook heb ik een sollicitatie lopen bij een landelijk onderzoeksbureau, daar kreeg ik meteen reactie op, mijn sollicitaie is in behandeling. dit gaat om thuiswerk...., afwachten

ik vind het lastig om te solliciteren op een baan as doktersass. aangezien ik pas over een week of 4 weet of ik mijn diploma wel of niet krijg

Van mijn kant is er ook nieuws :j
Mijn type diploma heb ik gehaald, nu is het nog minstens 2 weken afwachten of ik ook voor de rest helemaal geslaagd ben :=

Vanmiddag heb ik een sollicitatie bij een huisarts voor 20 uur per week, dat is te weinig maar beter iets dan niets...
Ik ben wel heel erg gespannen

en; ik heb sowieso een thuiswerkbaan voor een groot landelijk onderzoeksbureau..., dus dat zou ik heel mooi naast een andere baan kunnen doen....

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 12:58

Wat fijn zeg PatPen, super!!

Ik heb vandaag een gesprek gehad bij UWV, omdat ik nu 3 maanden in de WW zit en dan gaan ze kijken hoe het allemaal gaat. Ik heb netjes aan mijn sollicitatieplicht voldaan, alleen ik blijk ten onrechte te zijn beter gemeld. Ze hebben daar na het faillissement van mijn werkgever een beetje op toe zitten sturen (telefonisch), omdat ik niet onder behandeling was voor mn klachten, dus dan zou het allemaal wel meevallen. Ik kan moeilijk nee zeggen (mijn valkuil) en voelde me voor het blok gezet, dus heb er toen maar mee ingestemd om me beter te melden, ondanks dat ik er wel bij had gezegd dat ik er nog niet klaar voor was om weer fulltime aan het werk te gaan. Blijkbaar mag dat dus helemaal niet op die manier en moeten ze eerst face-to-face met je hebben gesproken voor ze je uit de ziektewet mogen halen...

Inmiddels ben ik onder behandeling voor mn burn-out klachten en heeft mijn behandelaar gezegd dat het niet verstandig is als ik in 1 klap weer volledig aan het werk ga. Dit heb ik ook gemeld bij mijn gesprek vanochtend en daar waren ze ongelofelijk begripvol. Ik heb per direct geen sollicitatieplicht meer en zit nu weer in de ziektewet. Alleen wel jammer dat je WW eerst nog 3 maanden doorloopt, voor je een ziekte uitkering krijgt. Want nu zijn er al heel wat maanden WW "verprutst" en heb ik straks maar heel kort de tijd om werk te vinden als ik weer beter ben. Dus als de verzuim coach belt ga ik eens vragen of ik nog wat maanden WW "terug" kan krijgen.

Maar goed, ondanks dat ik geen sollicitatieplicht meer heb, blijf ik alles hier wel volgen! Ik wil toch een beetje in het sollicitatie ritme blijven.

Britt

Re: 't leed dat een baan zoeken, maar niks kunnen vinden heet #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 13:06

Netjes van je coach Patpen!

Fijn dat je je typdiploma gehaald hebt Lotus, veel succes bij je gesprek :D

Ai, dat is zuur Joyce, maar waarom hebben ze je beter gemeld ivm faillissement? En wie, je baas of het UWV? In principe kun je wel met terugwerkende kracht ziek gemeld worden, als er maar bewijs is van bijvoorbeeld een behandelend arts, of een huisarts oid. Maar aangezien je zelf toestemming hebt gegeven is dat wel een puntje.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 13:17

Nog marketing mensen uit Doetinchem of A'dam hier die werk nodig hebben?

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 13:20

Wat goed Lotus! Hoef je niet meer bij andere ROC's te leuren om toch een papiertje te krijgen.
Hebben ze toch rekening gehouden met je beperking of heb je door een wonder net op het juiste moment wel die 150 aanslagen gehaald? Succes met je gesprek! 20 uur is een mooi begin en met die werkervaring dieje daar opdoet kom je vast wel ergens anders weer binnen.

Hebben ze je lekker genaaid Joyce. Ik zou er ook werk van maken en hoop voor je dat je nog iets terug kan krijgen van die WW.

Ik heb via een stalgenootje een (tijdelijke) vacature in Amsterdam in m'n mailbox gekregen. Dat is anderhalf uur file rijden :/ Of twee uuur met het OV :/ Ik betwijfel of ik dat met man, paard en huishouden rond ga krijgen. Het is wel een hele interesante vacature in mijn vak- en interessegebied, maar ik laat me ook weer een beetje afschrikken door de gevraagde kennis op WO niveau. Ben een beetje aan het worstelen met een reactie daarop, vind het altijd lastig wat ik wel en niet kan vertellen bij zo'n tussenpersoon.
Enerzijds wil ik eerlijk zijn en hoop ik dat ik van hun dan weer tips en tricks krijg over hoe ik dat richting de opdrachtgever het beste kan verwoorden, maar van de andere kant wil ik ook niet teveel mijn eigen ruiten ingooien door al te vroeg teveel prijs te geven.
Het zou voor mij sowieso per definitie tijdelijk zijn en blijven. Die reisafstand is gewoon echt te groot en als ik dat op lange termijn blijf doen dan werk ik mezelf over de kop.

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 13:21

Britt: volgens mij kun je niet zo ver terug ziek gemeld worden. Ik heb daar bij een vorige werkgever mee te maken gehad; die was in de veronderstelling dat ik ziek gemeld stond bij het UWV ivm hernia operatie en zou ik dus betaald worden door het UWV waardoor ik geen salaris meer kreeg. Bleek niet te kloppen; vorige leidinggevende was mij vergeten ziek te melden. Alsnog geprobeerd om mij ziek te melden maar dat moet binnen X-werkdagen (2-3-4?) en niet na 3 maanden.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 14:01

Ik was al ziek voor het faillissement en heb dat netjes meerdere keren bij UWV aangegeven. Ze hebben me niet beter gemeld door het faillissement, maar nadat de faillissementsuitkering overging in WW of ziekte uitkering, werd ik gebeld door UWV om door te spreken waarom ik nog ziek was en om te kijken of ik de WW in zou gaan of de ziektewet.

Ik had netjes tegen ze gezegd dat ik overwerkt was geraakt en dat ik heel lang onder hoogspanning had gewerkt, waardoor ik vrij veel klachten had gekregen. Ik kreeg als antwoord dat ik nu toch al een tijd thuis zat, dus dat het misschien wel weer tijd was om aan het werk te gaan. Ik had aangegeven dat ik het graag wou proberen, maar wel rustig op wou bouwen. Ik zat dan al wel een tijd thuis, maar van de periode dat ik thuis zat, tot het faillissement heb ik nog super veel stress gehad en kon ik dus niet herstellen. "Tsja mevrouw, we bieden geen re-integratie. Of u bent beter, of u bent ziek. Het gebeuren met uw werkgever ligt nu allemaal achter u, dus het lijkt me goed om een nieuwe start te gaan maken. Wat zegt uw behandelend arts er dan van?" Tsja, toen moest ik dus vertellen dat ik al een tijd niet naar de huisarts was geweest. Die had gezegd dat ik eerst even rustig aan moest doen en als dat niets op zou lossen, ik dan aan de bel kon trekken voor professionele hulp. Maar dat had ik niet gedaan, omdat ik het type ben dat alles eerst zelf probeert op te lossen en pas hulp gaat zoeken op het moment dat ik er echt niet meer uit kom. Naja, gezien ik dus niet onder behandeling was, leek het de medewerker verstandig als ik gewoon weer zou gaan proberen te werken. Als het niet zou gaan, kon ik me altijd weer ziek melden. Dus daar ben ik toen maar mee akkoord gegaan en dat is achteraf gezien natuurlijk dom geweest. Maar omdat ik me ook niet echt ziek voel en ik ook heel veel goede momenten heb, wilde ik geen aansteller wil zijn en ging ik maar gewoon akkoord.

Ik verwacht ook niet dat ze nog wat voor me zullen doen qua terug krijgen van maanden WW, het is natuurlijk ook deels mijn eigen fout. Maar ik ga het in elk geval wel aankaarten!

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 15:00

Oh, dan ben je wel aardig genaaid zeg door het UWV := Niet helemaal de juiste aanpak van ze.. Zeker niet bij een BO.

Mar_Nimbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 15:52

Geen idee waarvoor ik er steeds niet door kom baal er wel van

ikke129

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 16:50

@ winged wat is dat voor baan?

Ik zit nu te twijfelen.. zag bij een contact center dat ze mensen zochten, en/of de albert heijn achter de kassa.. heb 3 jaar ervaring daarin..

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 18:46

patpen schreef:
Mar_Nimbus schreef:
Ik wil graag om scholen in de zorg maar word overal af gewezen ppff

En er is zo veel vraag naar mensen in de zorg :?. Wat is de reden?

Maar is geen geld volgens de werkgevers, maar de dure managers krijgen opslag. :+

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 21:02

LotteEnRypke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 21:17

vraag: wat vinden jullie de fijnste jobsite? Ik ben ook op zoek, maar op jobrapido.nl kom ik nogal eens vacatures tegen die in praktijk al vervuld zijn :( en dan heb je al die moeite al gedaan |(

Kan ik in de tussentijd nog iemand helpen met zijn/haar CV en/of sollicitatiebrieven? zie onderschrift.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 22:17

Jobrapido heeft idd oude vacatures. Ik sorteer elke website dan ook op vacatures van de afgelopen 7 dagen meestal. Vandaag heb ik nog een paar interessante gevonden op www.zowerkt.nl

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 23:35

Vergeet vooral geen open sollicitaties te sturen, op die manier creëer je soms je eigen vacatures :)

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 00:20

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 07:56

Die had ik ook gezien, leek me erg leuk, is echter maar voor 1 dag in de week ongeveer en dat is voor mij te weinig.

_Ilona

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 10:00

Dat is een leuke vacature! Maar inderdaad ook voor mij net iets te ver weg... en 1 dag in de week is ook niks..

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 10:10

Nog steeds geen marketing mensen hier? Kan namelijk als tipgever een leuk bedragje krijgen als ik iemand het bedrijf binnen weet te lozen.... is in Doetinchem!

ikke129

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 10:21

ojee := ik ging toch eens kijken bij paardenwerk.nl (heb paardenhouderij gedaan) en zag vacaure bij een manege hier in de buurt! nu dus 3 opties:

contactcenter
kassamedewerker ah
medewerker manege

tja wat is wijsheid vooral in deze tijd?

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 10:46

Winged schreef:
Nog steeds geen marketing mensen hier? Kan namelijk als tipgever een leuk bedragje krijgen als ik iemand het bedrijf binnen weet te lozen.... is in Doetinchem!

Helaas, ik ben niet van de marketing maar mocht er iets financieels voorbijkomen dan houd ik me aanbevolen. Ik gun je graag de aanbrengpremie! ;)

_Ilona

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 11:24

ikke129 schreef:
ojee := ik ging toch eens kijken bij paardenwerk.nl (heb paardenhouderij gedaan) en zag vacaure bij een manege hier in de buurt! nu dus 3 opties:

contactcenter
kassamedewerker ah
medewerker manege

tja wat is wijsheid vooral in deze tijd?

daar neus ik stiekem ook nog wel eens op.. heb ook paardenhouderij gedaan... maar ik zou er niet zo snel meer voor kiezen.

_Ilona

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 11:25

Winged helaas ook ik ben niet van de marketing...

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 11:35

Silvia schreef:
Winged schreef:

Helaas, ik ben niet van de marketing maar mocht er iets financieels voorbijkomen dan houd ik me aanbevolen. Ik gun je graag de aanbrengpremie! ;)

Sales, accountmanager? Staat volgens mij ook nog een functie voor open, zonder premie, maargoed ;)
http://www.werkenbijreedbusiness.nl/vac ... bied=Sales