Andere scriptie-schrijvers? (WO)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

vuurneon

Re: Andere scriptie-schrijvers? (WO)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 13:07

Ja solliciteren inderdaad :) het grote vraagstuk; wat wil ik worden :')

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 13:17

Altijd lastig :D

Voor een 7,5 knijp ik echt in mijn handjes.
Ik heb altijd gezegd dat ik met een 5.5 blij ben. En dat is ook wel zo, alhoewel ik nu ik bezig ben het wel goed wil doen, maar alles wat voldoende is, is goed genoeg want dan heb ik mijn papiertje.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 12:00

Wat werken jullie allemaal lang aan je scriptie! Onze deadline was voor de laatste examens in juni. Is het in NL normaal om in de zomervakantie nog aan je scriptie te werken of hebben jullie verlenging gekregen/dienen jullie later in?

Ik heb donderdag een meeting met mijn professor voor mijn masterthesis. Zoveel zin in :D Ik ga schrijven over Harry Potter fan fiction en heb al wat research gedaan en heb nu ongeveer een idee van hoe ik het ga doen. Hopelijk vindt mijn prof het ook allemaal goed en dan kan ik meteen beginnen met lezen/onderzoek doen/enquêtes afnemen!

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 12:04

Bij ons zit er niet echt een strakke deadline op. Het is wel de bedoeling dat je het binnen de tijd af hebt, maar het gros doet er zo'n 2 maanden langer over.

Ook plannen wij onze masters helemaal zelf in. Welke vakken wanneer, wanneer stage, wanneer thesis. Zo zijn er ook mensen die bijvoorbeeld in juni beginnen aan het thesis en gewoon de zomer doorwerken, maar net hoe het uitkomt.

Rhys

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 12:16

Mijn prof is een dikke idioot dat hij de hele zomer studenten blijft begeleiden, dat doen lang niet alle docenten. Maar bij ons gaat het gewoon door ja. Helemaal nu met de langstudeerboete zitten er nog veel studiegenoten van mij zich helemaal dood te werken voor hun scriptie.
Ik doe een ReMa en net als Shiloh heb ik mijn hele programma zelf samengesteld.

Nou is het wel zo dat ik morgenvroeg ga inleveren *\o/* maar zonder sleutel het gebouw niet meer in kom :') omdat het zomer is, dus dan moet je maar zien te regelen dat iemand de deur voor je komt open doen. :')

Heb gister mijn nieuwe versie van de conclusie nog laten checken door mijn begeleider, had vanmorgen reactie en hij is redelijk positief.
Heb nog heel wat kunnen repareren in de laatste weken gelukkig. Moest even de knop omzetten omdat ik eigenlijk het gevoel had dat ik klaar was, en toen moest ik er wéér aan gaan zitten. Maar uiteindelijk sta ik nu zelf ook wel meer achter het eindproduct.
Vandaag de laatste puntjes nog even op de i!

Wat zal het heerlijk zijn als ik morgen heb ingeleverd....maar ergens ook wel jammer, want ik heb dit onderzoek met heel veel plezier gedaan.
Ik word altijd zo weemoedig bij dit soort dingen. :o

Het worden nog wel 2 spannende weken, ik heb 31 juli mijn eindgesprek (met eerste en tweede begeleider) en ben nu al heel erg benieuwd wat ze gaan zeggen en wat het cijfer wordt!

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 12:23

Ik heb niet echt een deadline :+ Ik wil zelf graag nog voor september afstuderen maar ik heb nog geen vast omlijnde afspraken met mijn begeleider. En het loopt nou allemaal een beetje in de soep... Ik heb 3 juli hoofdstuk 2 en de verbeterde versie van hoofdstuk 1 doorgemaild en niks gehoord. Nou heb ik van de week hoofdstuk 3 gestuurd, krijg ik een automatisch antwoord dat hij op vakantie is. Oké ik wist dat hij de 15de op vakantie zou gaan dus geen probleem, maar hij heeft tegen mij 2 weken gezet en in die automatische mail staat dus 3 weken. En ik had het ook wel prettig gevonden om voor zijn vakantie nog even contact te hebben...
Verder gisteren te horen gekregen dat ik niet welkom ben op mijn "eigen" diplomauitreiking omdat ik nu een scriptie schrijf bij een ander departement, terwijl het wel de afronding van mijn studie is waar ik dus de mensen ken, maar daar ben ik dus niet welkom :+

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-12 13:32

Wij moesten 't officieel inleveren op uiterlijk 30 juni, maar er is een tweede inlevermoment begin augustus. Alleen als het dan niet goed is heb je geen herkansing meer, dan ben je gewoon gezakt. Maar daar hoef ik me niet druk om te maken. :D

Splash, wat stom dat je niet mag komen zeg!
Ik ben nu aan het kijken voor colleges die ik volgend jaar wil volgen. Moet m'n scriptie nog één keer doorlezen, bronnen in alfabetische volgorde zetten, en dan ga ik 'm opsturen.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-12 11:37

Hij is af! *\o/* *\o/*

Straks nog één laatste keer doorlezen, dan mailen, en ik ga 'm ergens laten inbinden om als hardcopy op te sturen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 11:45

Yasmine schreef:
Wat werken jullie allemaal lang aan je scriptie! Onze deadline was voor de laatste examens in juni. Is het in NL normaal om in de zomervakantie nog aan je scriptie te werken of hebben jullie verlenging gekregen/dienen jullie later in?

Dat verschilt per instelling denk ik. Ik moest begin juni klaar zijn maar mijn examendatum is officieel 31 juli.

kschulte

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 11:50

Danibanani, van harte gefeliciteerd, wat een opluchting!

Ik ben bezig met mijn master Biomolecular Science aan de VU. Ik moet ook alleen nog mijn literatuurscriptie, hier staat maar 6 weken voor, maar ik ben er al langer dan een jaar mee bezig. Ik raak zo ontzettend gefrustreerd van dat rotding. Wat werkt voor jullie om gemotiveerd te blijven??

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-12 12:07

Ik mocht van mezelf een polarisatiefilter kopen als ik klaar was, haha. En die wil ik heel graag voor mijn komende vakantie. Werkte prima :D

Yellowfish

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 10:39

Super Dani! fijn gevoel hè? :D

Ik mocht toen mijn scripti af was van mezelf de torenhoge hakken van Steve Madden kopen waar ik al een eeuwigheid verliefd op was :D

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-12 10:47

Haha, ik moet vooral erg wennen aan het idee, en ben bang dat er een of andere héle stomme fout in staat, of dat ik iets in de opmaak verkeerd heb gedaan oid. Maar goed, het zal wel meevallen allemaal. :j

Rhys

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 14:27

Ik heb ook ingeleverd!

Niet zo netjes en precies als Dani - ik had grote problemen met het samenvoegen van mijn bestand en het maken van een pdf. Daardoor geen tijd meer gehad om alles door te lezen (ik heb doorgewerkt tot 7 uur s ochtends...)

Diezelfde dag nog had ik een sollicitatie, en ik heb er wel een goed gevoel bij. Is mooi, dan hoef ik me na de welverdiende vakantie niet te vervelen!

Het is echt een raar idee dat het nu klaar is, maar ook wel een grote opluchting.
Ben heel benieuwd naar mijn beoordeling.

Floortje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 06:57

Mijn deadline is pas in september, maar mijn master duurt anderhalf jaar ipv een jaar of 2 jaar..

Ben nog steeds hard bezig, heb nu alleen blaasontsteking -O-

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 09:00

Pff, eigenlijk kwam ik overal om in de literatuur, maar nu ben ik in mijn rotste hoofdstuk aan beland en is het vinden van (nederlandse) literatuur echt knudde. BLuuh

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-12 09:23

Ahh, stom is dat..maar troost je, ik heb hetzelfde gehad, me 3 dagen suf gezocht, en toen ineens vond ik een paar hele goede bronnen.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 09:49

geen literatuur kunnen vinden is echt kak... :( ... Heel veel succes SplashIsLief.

Ik heb mezelf vandaag naar de uni gesleept om echt de laatste dingen aan mijn thesis te doen. Ik hoop hem vandaag af te krijgen, maar ik denk dat dat te hoog gegrepen is. Zo niet dan wordt het morgen. Donderdag MOET die ingeleverd!

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 11:21

Yeeeh, rotste hoofdstuk af. Nou komt het leukste hoofdstuk! *\o/*

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 11:25

Heb je vlot gedaan :P

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 11:37

Ja het grootste gedeelte was al gedaan, en ik moet eerlijk toegeven dat ik het niet zo gedetailleerd heb gedaan als ik het had kunnen doen. (Ik heb veel buitenlandse vormen overgeslagen omdat ze vergelijkbaar zijn met de nederlandse opties, dus opzich was dat ook overbodig)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 12:01

Yasmine schreef:

Mijn begeleider zegt; je bent het hele jaar door student; van september tot september dus vandaar dat het op de RuG vrij gebruikelijk is om in de vakantie in te leveren, want het is geen echt vakantie haha
Al ben je vooral afhankelijk van wanneer je wilt afstuderen (diplomering 31 aug betekend op mijn faculteit dat je voor 1 augustus alles rond moet hebben incl cijfer en aanvraag bul) en natuurlijk de vakantie van de begeleider haha :P

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 17:38

KLAAAAAAAAAAAAAAAAAAR!

Morgenvroeg alleen nog even de hardcopy inleveren.

Normaal print het secretariaat altijd de theses uit, maar diegene die is nu op vakantie :( . Mijn begeleider is tot een dag voor het eindgesprek ook op vakantie, dus die nu een hardcopy geven, heeft toch geen zin. Dus ik print dan morgen in zwart wit wel even 1 versie uit voor de andere persoon die moet beoordelen, en als het secretariaat dan terug is dan vraag ik wel hoe dan verder.

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 21:58

Hee ik heb dit topic nog nooit gezien eigenlijk. Ik hoop dat ik me ook mag aansluiten hier en wellicht wat nieuwe 'zin' van jullie over kan nemen.
Ik had gehoopt nu eindelijk klaar te zijn met mijn studie sociologie aan de uva, maar helaas door een enorme writers block en een periode van slechte gezondheid heb ik toch besloten om het komende semester er nog bij te pakken. Ik hoef enkel mijn masterthesis nog te doen.
Ik weet precies wat ik ermee wil en heb 2 vooraanstaande correctors weten te strikken, dus uiteindelijk komt het met mijn scriptie vast ook nog wel een keer goed. Ik hoop deze vakantie eerst te kunnen verhuizen en in een betere omgeving (ben mijn flutzolderappartementje meer dan zat en heb eindelijk echt uitzicht op een betere woning via de woningbouw) met nieuwe inspiratie echt lekker aan de gang te kunnen.
ik heb wel al een deel van mijn voorwerk gedaan, maar van echt constructief schrijven is nog niet veel terecht gekomen.
dit allemaal in tegenstelling tot mijn bachelorthesis, waar ik zonder problemen doorheen ging in megatempo en er nog een 9 voor binnenhaalde ook...

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 22:13

Gefeliciteerd Shiloh!

Wat balen dat je een extra semester hebt, maar komt vast goed!