Bokt-ondernemers deel 5: Bezigheden, tips en ideeën

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

holly

Re: Bokt-ondernemers deel 5: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-12 20:36

Ik had dat laatst ook met iemand Hilda. Ineens een berichtje aan mij gericht in het engels. Snapte er al helemaal niets van.

Joyce hoe was je weekend?

Kay waar zit je? Al even niks van je gelezen. Hoe is het met je Pit en Pro?

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 11:52

Het is vrij stil hier: mag ik daaruit opmaken dat de meesten druk bezig zijn met de business? ;)

Susanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 12:08

Afstuderen, over een week mijn scriptie inleveren ......
Hoe gaat het met je bedrijf?

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 12:17

Spannend! Wat studeer(de) je?

Gaat aardig :) We hebben steeds meer bezoekers, en de bezoekers blijven ook langer op de website hangen. Het aantal bestellingen is nog steeds laag, maar dat komt vanzelf hopelijk wel. Helaas is de verzending van een vrij grote bestelling vorige week misgegaan (pakket is bij PostNL onvindbaar), dus die bestelling hebben we kosteloos opnieuw verzonden naar de klant. Helaas kost dat ons behoorlijk veel geld, maar dat is ondernemersrisico :)

Susanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 12:22

Hippische bedrijfskunde :)
mooi dat er iig bezoek naar de site komt, de bestellingen komen dan vanzelf wel... Wel balen van die grote bestelling... Kan je zoiets niet verhalen op PostNL?

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 12:30

Nou, ik heb gister dus op de Doberdag gestaan en het viel een klein beetje tegen! Ten eerste doordat mijn tent omwaaide, voordat m'n vriend haringen in de grond had geslagen, waardoor 1 poot gelijk al dubbel geknakt was. Gelukkig kregen we hem weer aardig recht gebogen, dus ik heb de tent wel kunnen gebruiken! Dat was wel nodig ook, want het begin van de dag kwam het echt met bakken uit de lucht zetten... De stoompjes met water liepen echt onder mijn stand door, daar stond ik dan in mijn converse gympies te soppen, haha.

Door het slechte weer kwamen er deelnemers niet opdagen en veel bezoekers bleven weg, dus de opkomst was ongelofelijk laag. Voordeel van het slechte weer was wel dat er regelmatig mensen kwamen schuilen in m'n tent en dat leverde weer leuke gesprekken en verkopen op. Later op de dag brak gelukkig de zon door, dus kon alles mooi drogen, alleen toen bleef iedereen op het veld hangen en heb ik eigenlijk geen klanten meer gehad.

Rond 4 uur ruimde het meisje naast mij haar tafel met spulletjes leeg (iemand die met hobby borduursels stond, dus die had daar niet zoveel werk aan) en de echte professionele kraam begon rond half 5 met opruimen. Ik heb tot 5 uur gewacht, maar alle mensen die van het veld afkwamen wilden snel naar huis na zo'n lange dag en toen ben ik ook op gaan ruimen. Ik heb geloof ik een stuk of 10 klanten gehad en ook wel hele uiteenlopende items verkocht, van halsbanden, tot balletjes, tot drinkflessen, knuffels en braintrainingspellen. Maar mijn "actie items" heb ik dan weer helemaal niet verkocht...

Al met al was het wel een hele leuke dag en heb ik weer wat meer naamsbekendheid gekregen. Vanuit de vereniging vonden ze het ook super en ze zeiden al "volgende keer dat we een evenement hebben weten we je te vinden". Dus wellicht over een tijdje in de herkansing ;)

JolandaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 12:52

Szan schreef:
Het is vrij stil hier: mag ik daaruit opmaken dat de meesten druk bezig zijn met de business? ;)

Ik heb de afgelopen weken hard gewerkt, zodat ik nu even vrij kan nemen om te genieten van http://www.fotoscheepen.nl/Brynja :-)
Vrijdagnacht geboren en ik was erbij.
Ik kan nu heerlijk in de wei gaan zitten met mijn camera en dat levert ook nog leuke foto's op voor in mijn portfolio en archief.
Dus eigenlijk werk en vakantie ineen. :D

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 13:22

Wat heerlijk Jolanda! wat een racemonster! :P
Gefeliciteerd met de leuke spruit!

Joyce, wat jammer van het weer! Wel goed dat je toch verkocht hebt! ook weer goed voor de naamsbekendheid :)

Susanne_, succes met afstuderen! Dat gaat straks een heerlijk gevoel geven als het gewoon helemaal af is!

Szan, leuk te horen dat het al steeds meer gaat lopen! Goed werk heeft tijd nodig hè ;-)

Ik ben ook zoals altijd druk :P Website opgeleverd: www.dekorze.nl
Is nu bijna klaar en ook het einde van de website www.wijlaars.com komt in zicht. alleen nog even de engelse verie. Nog 4 weken en dan heb ik tentames. kijk echt uit naar de periode daarna!

Quarterh0rse

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 14:06

Szan schreef:

Behoorlijk ja :) Net terug van 2 weken Noorwegen dus er liggen momenteel stapels werk te wachten.
Maar goed, mij hoor je niet klagen :Y)

Taffje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 14:28

Weekje op vakantie geweest en druk met mijn studie opdracht.............
Ga morgen even bijlezen.

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 21:05

Szan, vandaag wel even druk geweest. Zoals je misschien eerder hebt gelezen staat het bij mij op een laag pitje. Ik heb wel vandaag een nieuwe actie bedacht. Elke avond is het van 8 tot 9 uur Happy Hour en zijn alle artikelen met 50% afgeprijsd.

Voor de rest druk met andere dingen, helaas ook minder leuke. Morgen heb ik een afspraak bij de dierenarts, m'n allerliefste kattenvriendje wordt dan ingeslapen. Daaropvolgend zeg ik m'n huur op en ga ik per direct bij m'n vriend wonen. Er komt een moeilijke en hectische tijd aan dus. Daarnaast afgelopen weekend m'n verjaardag gevierd en druk geweest met m'n studie.

Quarterh0rse

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 21:16

Sterkte Georgette! Altijd rot dit soort momenten.
Mijn beste kattenvriend viel na 10,5 jaar oud te zijn geworden in zijn slaap van de stoel (door waarschijnlijk een hersenbloeding o.i.d.) en was in 1x weg. Altijd gehoopt dat ze zo aan hun eind kwamen door niet te hoeven lijden maar het blijft vreselijk.

Leedebee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 21:24

Sterkte Georgette! Ik ben ook vorige week mijn kattenvriendje verloren. Na 2 dagen spoorloos dood gevonden, waarschijnlijk een hartstilstand (12 jaar, was al vanaf 8 wk. oud bij me). Maar hoe het ook gebeurd, het blijft #%$# :(:)

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 22:04

Aahw, sterkte Georgette... En alvast veel succes met verhuizen!

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 22:53

Sterkte Georgette, hoop dat je vriend een mooie leeftijd heeft behaald.

Om even in het treurige katten nieuws te blijven, wij hebben vorige week ook onze kat begraven.
pas 7 jaar oud. Heel onverwacht en er was niks aan hem te zien. denk een hardstilstand ofzoiets.
Geen leuke berichten :(

Wel leuk is verhuizen!! veel plezier met samenwonen! Dat is toch een leuke stap :D

holly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-12 13:32

He bah vervelend Georgette. Was hij/zij al op leeftijd of was hij/zij ziek?

Heeft je happy our actie wat mogen opleveren voor je?
Haal je met 50% nog wel ergens wat winst uit?

Samenwonen hoort toch niet bij de vervelende dingen? Of is het om een vervelende reden dat je moet gaan samenwonen?

Joh Joyce, stond jij in die stortbui dan? Regen, hagel en onweer?

Suzanne succes! Ga je het halen denk je?

De hele morgen lekker zon gehad. Hopelijk blijft dat zo.
Al die vakantie gangers hier. Ik ben lekker druk bezig, al heb ik soms het idee dat ik nog geen drol gedaan heb.

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 14:05

Dank voor jullie berichten. M'n kat is nu zo'n 5,5 jaar oud, en zo'n 5 jaar bij mij. Het begon maanden geleden, hij viel wel eens van de trap. Dat werd erger en erger. Afgelopen januari ben ik ermee naar de dierenarts geweest en zij constateerde, in overleg met een neuroloog, direct ataxie. Nooit geweten dat dat bij katten ook kan voorkomen. Daaropvolgend is ie volledig onder narcose geweest voor een uitgebreid bloedonderzoek. Daar is helaas niets uitgekomen. Vervolgens is ie zo'n 5 weken aan de Prednison geweest, maar ook dat mocht niet helpen. Inmiddels is het ziektebeeld niet om aan te zien, het wordt steeds erger. Hij valt regelmatig om, kan niet meer fatsoenlijk op de bank springen, z'n hele evenwicht is eigenlijk weg. Ofterwijl, het is geen katwaardig leven meer, waardoor het doorhakken van de knoop iets makkelijker was.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 14:14

Sterkte morgen Georgette, pluizige vriendjes in laten slapen is nooit leuk....
De anderen uiteraard ook veel sterkte met het vervelende verlies van huisdieren. Ik heb er ook 4 momenteel en ik zou ze niet willen missen.

Als het goed is komt vandaag mn bestelling van bedrijfskleding binnen en kan ik nog vandaag of morgen de borduurkleuren gaan uitzoeken. Beetje jammer dat het dan nu net bloedheet weer is want een bikini heb ik niet besteld.... :)

Per 01 juni houd mijn kantoorbaan op en zal ik als een speer wat nieuws moeten zoeken of tijdelijk in de WW moeten komen. Niet leuk maar ik ben er momenteel zo enorm klaar mee met huidige werk. Heb al 5 verlengingen gehad en nog een keer verlengen zie ik echt niet zitten. Kost me veel teveel negatieve enrgie. Ik heb wel wat visjes uitgegooid maar het is een moelijke tijd qua werk zoeken. In eigen bedrijf zit nu ook even niet zoveel beweging dat ik daar tijdelijk mee redt. Maar ach, kan altijd nog gaan vakken vullen.... :)

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 15:04

Je hebt al 5 keer contractverlenging gehad bedoel je? Ik dacht dat je bij de derde contractverlenging al recht hebt op een vast contract, maar misschien geldt dat niet in iedere branche dan.

Iedereen sterkte met de overleden huisdieren.. Heb er zelf geen, en het enige voordeel is dat je nooit afscheid hoeft te nemen ;)

LHO

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 16:41

Volgens mij maakt de branche geen hol uit. Als je 5 keer een verlenging hebt gehad, heb je juridisch gewoon een vast contract.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 17:23

nee, dat is met de crisis veranderd, ik ben via een UZB aan het werk, eerst 1,5 jaar op uitzendbasis en nu detachering fase B en in die fase mag je binnen 2 jaar 8 contracten aangeboden krijgen, ik zit nu in mn 2e jaar (dus in totaal bijna aan 3 jaar) en zit in die fase aan 2e contract. Gaat dus niet op helaas.

Maar boeit me verder ook niet zo, ik wil hier gewoon weg, de sfeer is niet leuk meer sinds we verhuisd zijn en opgenomen worden in het moederbedrijf. Mij te groot log en lomp en niks kan meer en alles moet in 6 voud worden aangevraagd en duurt dan minimaal 3 weken en dat is niet fijn als je korte lijntjes gewend bent en dingen in 5 minuten geregeld konden zijn....

irritantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 08:17

jeetje iedereen sterkte met verlies van hun huisdier.

hier is ook spannende tijden, kijken voor huis.. wat inhoud dat bedrijfjes wat beter kunen dan(lees meer ruimte enzo) maargoed eerst maar eens duimen:)

verder best druk, en een zieke kat dus tja:) is je tijd zo weer om.

holly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-12 11:25

Szan hoe gaat het met drink design?

Georgette heeft je actie succes?

Joyce het is spannend. Leverd het meedoen al nieuwe klanten op?

Cissy wat vervelend. Ben je nog nergens op gesprek uitgenodigd geweest? Blijf je trouwens via uzb, of eventueel ook rechtstreeks?

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 11:48

@Holly: Niet voor zover ik weet... Ik heb er geen nieuwe volgers op Twitter bij en ook geen nieuwe Likes op Facebook. Met de bestellingen gaat het ook niet harder, dus ik heb niet echt het idee dat het qua klanten al iets oplevert. Er zat maandag en dinsdag wel en grote piek in de bezoekersaantallen en ik heb ongelofelijk veel bezoekers die naar mijn site klikken via de website van HippeShops (de site die de wedstrijd organiseert), dus het doet wel wat.

Als ik kijk naar mijn Referral Traffic lijst van afgelopen maand, staat HippeShops staat bovenaan met 142 mensen die door hebben geklikt naar mijn site en om even een voorbeeld te geven wat voor verschil dat is met de rest, op plek nummer 2 staat de website van Doggies met 32 "klikkers".

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 18:22

Inderdaad, de rest van jullie ook veel sterkte met het verlies van jullie huisdieren!

Roxy is dinsdagmiddag om 5 uur heel rustig en vredig ingeslapen bij mij op schoot. Het was heel emotioneel, maar omdat het zo rustig ging, kreeg ik ook meteen een bepaalde rust over me heen. Ik hoef me niet meer schuldig te voelen door hem in leven te houden. Ik heb besloten hem daar achter te laten, hij wordt waarschijnlijk overgebracht naar Utrecht. Met mijn toestemming gaan ze hem openmaken, om eventueel te kunnen achterhalen wat nu precies de boosdoener was (hoogstwaarschijnlijk een hersentumor).

Holly, de reden dat ik woonde waar ik woonde, was voor m'n kat. Daar kon ie lekker naar buiten, en aangezien m'n vriend een appartement heeft waar ie niet naar buiten zou kunnen en m'n vriend allergisch is, ben ik dus daar blijven wonen. Tuurlijk is het nu fijn dat we kunnen samenwonen, maar de reden waarom dat nu eindelijk kan is niet zo leuk.

De actie rondom het Happy Hour heeft tot nu toe welgeteld 1 bestelling opgeleverd. Maarja, beter 1 dan geen. En dat ik er dan geen tot weining winst op maak neem ik maar even voor lief, er moet gewoon geld binnenkomen. Ik hoop dat het vanavond en morgenavond nog iets op gaat leveren, al denk ik dat iedereen lekker aan de BBQ in de tuin zit...