Studentikoos als wij zijn hier, gaan we naar Op Kamers #4 !!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

arans

Re: Studentikoos als wij zijn hier, gaan we naar Op Kamers #4 !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 19:16

Ja ik ga wel altijd naar de lessen. Maar het gaat vooral om opgaves maken. Maar vandaag ga ik goed leren, en dan morgen ochten nog even.

Ik ben trouwens niet de enige. Las net op facebook dat een meisje uit mijn klas ook drie had geslapen, om precies dezelfde tijden ook nog :=

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 19:19

haha das toevallig!
Ik vind het ook altijd lastig om me ertoe te zetten om te leren. Vooral ver vantevoren leren lukt mij niet echt.

Ik heb net ff mn joggingbroek uit de kast getrokken, zit toch lekkerder dan een rijbroek xD
Hij zit een stuk ruimer dan normaal! :oo strakkere benen gekregen :') Bijkomend voordeel van 3 weken vrijwilligerswerk doen _O-

Maar denk dat ik in Arnhem ook nog wel vaker ga wandelen als het ietsjes warmer wordt. Heb toch wel goede conditie, beter dan verwacht zelfs :j
En met dat meelopen met de paarden kun je niet halverwege zeggen van ' ik stop ermee' dus dan moet je gewoon doorlopen :j Dat scheelt ook.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-12 21:06

arans schreef:
hallo,

net 3 uur geslapen. Was zo moe. Daarna 1 uur geleerd, maar ik heb nog 3 vakken die ik moet leren :7 nu een mini beetje SOGen en dan weer veder.
Ik heb ook een dip. ik kan mij er niet toe zetten te lren, en dan aan het einde van de avond ineens wel maar dan schiet ik weer in de stress dat ik veel te weinig tijd heb en de stof veel te moeilijk is....

PRECIES!! Dat heb ik nu dus ook echt heel erg.. Daardoor wordt het ook echt moeilijk om jezelf ertoe te zetten te gaan leren.. Want dan word je ermee geconfronteerd :7

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 21:14

Eigenlijk moet je dan gewoon je boek voor je pakken en beginnen met samenvatten :P als je gaat samenvatten kom je vaak iets meer in de stof, en stop je minder snel dan als je alleen leest :') Heb ik iig vaak.
Met lezen raak je al gauw verveeld en weet je niet meer wat je hebt gelezen als je er echt geen zin in hebt/niet toe kan zetten, met samenvatten ben je echt bezig met de stof.

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 21:19

Inderdaad dat is voor mij ook een rede van samenvatten

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-12 21:20

1234 schreef:
Eigenlijk moet je dan gewoon je boek voor je pakken en beginnen met samenvatten :P als je gaat samenvatten kom je vaak iets meer in de stof, en stop je minder snel dan als je alleen leest :') Heb ik iig vaak.
Met lezen raak je al gauw verveeld en weet je niet meer wat je hebt gelezen als je er echt geen zin in hebt/niet toe kan zetten, met samenvatten ben je echt bezig met de stof.

Jamaar bij wiskunde gaat dat lastig :Y)

Het irritante is dat het boek waar ik uit moet leren nagenoeg GEEN voorbeelden behandelt, terwijl ik dat juist nodig heb om het te snappen.. Grr

Nja ga nu weer lekker programmeren :Y)

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 21:22

haha ik heb ook echt altijd voorbeelden nodig := dan weet ik hoe het moet, anders echt niet O:)
wiskunde is gewoon stom :')

margreet4

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 21:29

Zo ik ben ook weer op mijn kamer beland!

Theewater staat op! Straks lekker in mijn pyama en op tijd naar bed! Er komen 4 vroege diensten aan (7-15.30) waar ik nog niet echt zin in heb....
Zeker niet omdat ik net zag dat mijn kastje (voor de tv) er nog steeds niet is... heb nu geen zin om er achteraan te gaan maar pfff hier word ik zoooo moe van....

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-12 21:49

Mixje meneer de informaticafiguur, hoe komt het dat matlab niet doet wat ik wil -.-

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 23:45

1234 schreef:
haha das toevallig!
Ik vind het ook altijd lastig om me ertoe te zetten om te leren. Vooral ver vantevoren leren lukt mij niet echt.

Ik heb net ff mn joggingbroek uit de kast getrokken, zit toch lekkerder dan een rijbroek xD
Hij zit een stuk ruimer dan normaal! :oo strakkere benen gekregen :') Bijkomend voordeel van 3 weken vrijwilligerswerk doen _O-

Maar denk dat ik in Arnhem ook nog wel vaker ga wandelen als het ietsjes warmer wordt. Heb toch wel goede conditie, beter dan verwacht zelfs :j
En met dat meelopen met de paarden kun je niet halverwege zeggen van ' ik stop ermee' dus dan moet je gewoon doorlopen :j Dat scheelt ook.

God, ik ben echt jaloers :') Ik probeer echt verwoed om die nieuwjaarskilo's eraf te krijgen, maarja, dan komt er weer iemand die je volpropt (vol gaat proppen) met cakejes. (Kuch, Tamara, kuch :+ )
Ik moest laatst een broek in maat L kopen. Echt een dieptepunt in mijn leven, aangezien ik twee weken daarvoor nog een S paste. (Zal ook wel aan het model hebben gelegen, maar toch. Niet fijn.)

Ik vrees echt voor mijn tentamen van morgen. Heb het hele boek, à 736 pagina's samengevat op 4 kantjes. Dat kan niet kloppen. Snap er ook nog steeds geen bal van.

Never_Mind

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 23:47

Succes met je tentamen morgen! :)

Wat die maten betreft, geef ik meestal gewoon mijn lengte de schuld :+
En ik voel het nu ook wel in m'n benen, na dat schaatsen (om op de terugweg bij de Mc te belanden, das dan weer jammer :') )

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 23:54

Nou inderdaad wat een beetje extra sporten niet met je kan doen!. Ik reed altijd wel zo'n 5 keer per week paard, liet de hond regelmatig uit, fietste naar de middelbare school en was buiten/om het huis veel actief. Toen ik op kamers ging wonen, en minder ging bewegen, merkte ik dat toch wel iets (al bleef ik s houden 57 kg) Dat voelde toch niet prettig dus vanaf februari een beetje gaan hardlopen en vanaf september echt fanatieker en bij een hardloopvereniging in Groningen. En ondanks dat er eigenlijk niet veel vanaf kon/kan is er toch 3 kilo vanaf. En ik merk dit inderdaad vooral aan mijn broeken.
Ik wil er eigenlijk ook nog 1x per week bij gaan sporten bij de Aclo in Groningen, maar dat vind ik alleen vaak zo ongezellig :P

In Groningen vind ik het ook veel makkelijker om van lekkere dingen af te blijven, ik koop ze gewoon niet :+ Maar thuisthuis is dat toch lastiger. Daar ligt vaak wel iets van een koekje of snoepje. Je pakt eerder een extra broodje of beschuitje, je schept een keer extra op etc...Maja het is wel allemaal behoorlijk gezond dus kan niet heel veel kwaad

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-12 23:59

Ah joh, zeur niet zo. Ik pas meestal niet in de broeken van de h&m omdat ik mijn dijbeenhammetjes er niet in krijg -.- (En ook omdat ik 1,83 ben en de meeste broeken dus te kort zijn :+ maar toch)

Denk dat ik maar richting huis ga, kopje thee, boekje, en dan lekker slapen :) En morgen weer keihard aan de studie..! :oo
Wil echt mijn projectrooster weten, ze hebben nog steeds niets bekend gemaakt.. Niet aankomende week maar de week erna begint het al 8)7

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-12 00:05

Omg.. Fijn!! Ik zie nu al dat ze AVONDCOLLEGES in hebben gepland.. Nou, bedankt maar nee bedankt! Die kijk ik wel terug.. Ik wil die avond gaan paardrijden.. Keuze is dan toch makkelijk gemaakt :P

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 00:06

Haha ik zou ook wel de laatste zijn die zeurt.
Zo dan ben je lang! Kan me voorstellen dat dat lastig kan zijn..ik ben maar 1.68, dus van lengte vaak geen probleem

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-12 00:09

Hihi jaa O:) Was ook toen ik begon met paardrijden al een probleem, ze hadden niet echt jeugdlessen voor beginners, alleen voor ponylessen en volwassenen O:) Terwijl ik met 12 al een goeie 1.75 had..
Ik ben nog een aantal keer in het ziekenhuis geweest. Ze dachten dat ik een monsterlijke 1.90 zou bereiken, dit werd 'm gelukkig niet :P

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 00:26

xSwanHeart schreef:
1234 schreef:
haha das toevallig!

God, ik ben echt jaloers :') Ik probeer echt verwoed om die nieuwjaarskilo's eraf te krijgen, maarja, dan komt er weer iemand die je volpropt (vol gaat proppen) met cakejes. (Kuch, Tamara, kuch :+ )
Ik moest laatst een broek in maat L kopen. Echt een dieptepunt in mijn leven, aangezien ik twee weken daarvoor nog een S paste. (Zal ook wel aan het model hebben gelegen, maar toch. Niet fijn.)

Ik vrees echt voor mijn tentamen van morgen. Heb het hele boek, à 736 pagina's samengevat op 4 kantjes. Dat kan niet kloppen. Snap er ook nog steeds geen bal van.

Haha, maar van mijn cakejes wordt je niet dik! Ik maak trouwens niet eens een cake voor morgen! Ik ga heel gezond een bananenbrood maken. (oké, wel in een cakevorm maar toch :P ) Succes met je tentamen!

Ik ben ook weer op me eigen kamer beland en ga denk nog even de ppts doorkijken. De rest van club heeft aardig wat wijntjes op en als je zelf dan nuchter bent worden ze op een gegeven moment toch aardig irritant. Erbij komend dat ze allemaal erg graag uitwillen en ik morgen tentamen heb, dus ik totaal in een andere flow/mood ben. Nog even doorzetten, morgen om 17 uur tentamen dus morgen ook nog tijd om te leren en daarna met Marjolein (xSwanHeart) stappen in Groningen. :D

_AB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 01:35

Hoi meiden! Ik lees morgenochtend/ over n uurtje of 8 ff bij. Nu slapen na n heel geslaagd avondje met vriendinnen. Daarna nog lekker 2 uurtjes met de buurman gechilld. Muziekje, kletsen, glaasje van t 1 of andere likeurtje erbij. Zijn altijd fijne chill momentjes met hem samen :)

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 07:51

xSwanHeart schreef:
1234 schreef:
haha das toevallig!

Hahah maar ik loop/wandel nu 5 uur op een dag ofzow he (5 dagen in de week) xD In stevig tempo, want we moeten de paarden bijhouden :')
Nja gister heb ik wat minder gelopen, maar toch xD En ik eet niet meer dan normaal (wel genoeg natuurlijk), dus k zou het raar vinden als er niets vanaf zou gaan :+
Ik heb altijd broekmaat 30/30 of 30/32 xD Maar altijd zijn ze of te lang (moet dan de broekspijp omslaan) of te smal (heb echt stevige bovenbenen, die nu dus ietsjes meer in vorm zijn gekomen)

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-12 11:22

Zo wat zijn we stil :P

Ik ben lekker op tijd wakker :D Straks even pannen afwassen (had ik gister geen zin in, alles wordt er zo vet van o.o ) en dan weer richting UB :Y) Statistiek en kansrekening! Als ik dat geneeskunde dingetje wil gaan doen moet ik natuurlijk wel nog even het eea halen O:)

Ik ben trouwens echt onzeker over het idee om bestuursjaar te gaan doen.. Zucht :') Op dit moment is het vooral zo dat iedereen wil dat ik bestuur wil ga doen maar ik weet niet of ik wel capabel ben. Een vriend van mij die net zo'n chaoot is als ik trok het ook niet, en hij is er halverwege uit gestapt, dat wil ik niet meemaken :n Heb gezien wat het met zijn vriendengroep heeft gedaan.. Je laat toch je bestuur en daarmee je vereniging zitten..

wwr

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 11:25

Allemaal succes met jullie tentamens!
Voor mij zijn deze week de herkasingen, maar die heb ik niet.
Volgende week begint de tentamenweek, dus ik ga zo maar eens even een hoofdstuk marketing leren.

_AB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 11:30

Als ze je allemaal vragen voor een bestuursjaar zal dat niet zonder reden zijn lijkt me :) Dus als je t leuk lijkt, er gewoon voor gaan! :)

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 11:30

Bah, ik ben echt benauwd voor dit tentamen. Ik moet een 4 halen, anders mag ik niet herkansen, maar ben bang dat dat er niet in zit...
Iedereen succes met de tentamens en het leren! +:)+

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 11:32

Ik heb mijn herkansing van vrijdag gehaald! Ben van een 4 naar een 7 gegaan! Nice! :D Dat is tenminste 1 van de 3 tentamens gehaald. Als het goed is wordt vandaag ook de cijfers van Theorie II ingeleverd maar ben bang dat ik die niet gehaald heb. Nu nog even tot 16 uur studeren en dan om 17 uur me laatste tentamen. Maar ben al blij dat ik mijn herkansing gehaald heb. :D

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-12 11:33

_AB_ schreef:
Als ze je allemaal vragen voor een bestuursjaar zal dat niet zonder reden zijn lijkt me :) Dus als je t leuk lijkt, er gewoon voor gaan! :)

Ja dat er misschien niemand in ons jaar zit die méér capabel is wil niet zeggen dat ik goed ben :P
Het is niet alsof ik al proef heb gedraaid. :P En het bestuur '12'13 gaat vooral de zooi opruimen die het bestuur van dit jaar heeft opgestapeld.. :n