't Leed dat een baan zoeken, maar niks kunnen vinden heet #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

annastasia

Re: 't Leed dat een baan zoeken, maar niks kunnen vinden heet #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 23:51

Waarom niet?
Op zich lijkt het mij ook wel wat om die kant op te gaan.
Je moet natuurlijk we tegen de mannencultuur kunnen.

blacknorton

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 00:06

ik woon weer bij me ouders en kan daar voorlopig altijd weer terug, pony gaat ook niet eerder weg dan feb. verder heb ik weinig wat me aan deze plek bind dus in dat opzich gaat het goed. of gent/belgie dat wel is moet de tijd toch leren.
ik kijk zeker uit, het is een mooie leerkans, maar het moet wel kloppen. het was wel de bedoeling dat binnen 5 jaar wel echt me eigen plek heb.

tecniek moet denk meer in de praktijk worden opgepakt. me neefje heeft niks afgemaakt, is zeker niet de slimste. maar is nu wel op gepakt door een bouw/lasbedrijf en dat gaat goed.
dus als je die kant op wil zou ik het zeker proberen, met wat handigheid en wil ben je al een heel eind

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 07:52

Oke ik heb gister weer de stoute schoenen aangetrokken en toch weer op een vacature gereageerd voor telefoniste. Dit keer voor reserveringen in de horeca. Dat moet toch wel 1000x beter zijn dan koud-outbound bellen? :')

Even ter info, ik heb toen 1 dag gewerkt en bijna depressief bij mijn vriend weer in de auto gestapt. Maar dit sprak mij echt enorm aan :))

Ik lees hier trouwens wel mee, maar post hier niet actief, voor de mensen die zijn aangenomen: Gefeliciteerd!!

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 09:31

@JoT: Ja als ik achter de kassa aan de slag kan geen probleem, heb dat werk al zes jaar met veel plezier gedaan, dus daar kunnen nog best een paar jaartjes bij! Meestal zijn de ouderen die nog achter de kassa zitten, de mensen die er van vroeger uit al zijn, die ze niet zomaar eruit kunnen werken is mijn ervaring. Máár guess what, ik werd gisteren gelijk teruggebeld of ik op gesprek wilde komen! (Maar ik maak mezelf niet al te blij na die domper van de vorige keer ;) )

@BlackNorton: Als je zo'n kans krijgt inderdaad altijd grijpen! Wie weet bevalt het juist hardstikke goed, en ben je daar straks niet meer weg te slaan!

@LynnDenise: Ja proberen kan altijd toch? Het is niet voor niks met proefperiode voor beide kanten!

Emm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 09:39

Goeiemorgen!

Mag ik me ook melden?

Ik ben afgelopen zomer afgestudeerd. Kon toen een paar weken blijven op mn oude stage en van daaruit heb ik een tijd ingevallen bij het bedrijf waar ik nu werk. Alleen sinds deze week is er niet genoeg werk meer voor me wat resulteerd in dat ik tot eind dit jaar 1 dag kan blijven werken en volgend jaar verder wordt gekeken..

Ik ben dus op zoek naar een nieuwe baan (voor erbij?) maar heb nu een aantal gesprekken gehad maar daar kwam steeds uit: je maakt een erg goede indruk maar we hebben gekozen voor iemand met meer ervaring ...
Opzich niet zo erg, maar de vacatures liggen niet voor het oprapen en ik wil zo graag meer dan 1 dag werken!

Nu zit ik dus met het volgende: ik heb gereageerd op een vacature en mag op gesprek komen. Echter is dit een groepsgesprek, bij interesse van het bedrijf in mij volgt een eventueel arbeidsvoorwaardengesprek. Ik weet niet goed wat ik met deze sollicitatie aanmoet, enerzijds denk ik van gewoon gaan! Aan de andere kant moet ik er wel een uur heen en een uur terug voor reizen en ben ik dan niet eens de enige sollicitant dus ben ik benieuwd hoe ze dan een indruk van mij willen krijgen.
Wat zouden jullie doen?
Laatst bijgewerkt door Emm_ op 22-11-11 09:53, in het totaal 1 keer bewerkt

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 09:44

@Emm: Niet geschoten is altijd mis!! Proberen kan altijd, wie weet valt het heel erg mee en rol je er zo tussendoor. Als je niet gaat weet je zeker dat het niks word ;)

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 09:55

Emm, begrijp ik het nou goed dat alle sollicitanten tegelijk worden geïnterviewd? In dezelfde ruimte? Apart... Kan het me bijna niet voorstellen eigenlijk, hoe kan je zo nou gerichte vragen stellen als werkgever zijnde? Maar ik zou gewoon gaan. Bij elke procedure heb je meer kandidaten, alleen nu zou je dan een wat apart sollicitatiegesprek hebben. Gewoon doen dus, het feit dat je op gesprek mag komen is al mazzel tegenwoordig.

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 10:01

Idd gewoon gaan! Heb ook eens een uur heen en uur terug moeten reizen, maar heb dat er echt wel voor over.
Heb jij al ooit ergens gesolliciteerd waar je de enige was die op gesprek kwam? Ik houd altijd rekening net dat er meerder zijn, van 1 gesprek deze week is me zelfs verteld dat er 14 anderen zijn. Maar eigenlijk verwacht ik van die van morgen dat ik de enige ben...

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 10:03

JoT schreef:
Emm, begrijp ik het nou goed dat alle sollicitanten tegelijk worden geïnterviewd? In dezelfde ruimte? Apart... Kan het me bijna niet voorstellen eigenlijk, hoe kan je zo nou gerichte vragen stellen als werkgever zijnde? Maar ik zou gewoon gaan. Bij elke procedure heb je meer kandidaten, alleen nu zou je dan een wat apart sollicitatiegesprek hebben. Gewoon doen dus, het feit dat je op gesprek mag komen is al mazzel tegenwoordig.

Opzich zien ze dan wel snel het karakter van de sollicitanten. Ze zien snel wie de "leiders" zijn en wie de "volgers" zijn. Of je voor je zlf opkomt en jezelf laat zien. Wat is de plaats van een bepaald persoon in een groep, wie is het meeste aan het woord (die valt vaak al af, want die geeft anderen geen ruimte om zichzelf te presenteren). Hoe assertief iemand is is ook goed te zien in zo'n gesprek.

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 10:23

Emm_ schreef:
Goeiemorgen!

Nu zit ik dus met het volgende: ik heb gereageerd op een vacature en mag op gesprek komen. Echter is dit een groepsgesprek, bij interesse van het bedrijf in mij volgt een eventueel arbeidsvoorwaardengesprek. Ik weet niet goed wat ik met deze sollicitatie aanmoet, enerzijds denk ik van gewoon gaan! Aan de andere kant moet ik er wel een uur heen en een uur terug voor reizen en ben ik dan niet eens de enige sollicitant dus ben ik benieuwd hoe ze dan een indruk van mij willen krijgen.
Wat zouden jullie doen?

He hallo, is het toevallig een callcenter?
Ik heb namelijk een maand terug ook een sollicitatiegesprek gehad bij een callcenter, met 5 andere kandidaten. We kregen allemaal ons momentje om te vertellen wie je bent en wat je doet enz. Daarna kon je nog 50 min gaan luisteren naar de rest.
Dit was voor hun tijdbesparing en ze konden zo zien hoe goed jij kan luisteren en jezelf kan promoten als er andere onbekende mensen bijzitten.
Ik vond het niet spannend, kreeg eigenlijk wel een kick, want ik had me goed voorbereid en anderen minder. Van de 6 zijn er uiteindelijk 4 aangenomen, 1 heeft het volgehouden.
Ik ben dan ook benieuwd naar je functie bij het bedrijf :j

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 10:27

De enige sollicitant ben je inderdaad bijna zelden.. als je de baan wilt, moet je ervoor gaan :j

Ik mag straks naar een sollicitatie, ben wel heel benieuwd. Lijkt mij een gave baan :)

JoT; er staat nog een vacature bij MM, ben geneigd daar ook op te reageren maar dan met een ander bedrag achter "laatst verdiende loon" 8-)

Gisteren ook nog snel een sollicitatie eruit gedaan, naar een bedrijf waarvan ik er maar niet achter kan komen wat ze doen.. Wordt handig bij een eventueel gesprek: "wat vind je van ons bedrijf?" .. " Euh.. " :P

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 10:34

Ik ga ook even kijken Cer :D En bedrijven waar je weinig over weet, dat solliciteert niet echt lekker inderdaad.

Mri, je hebt wel gelijk, zo had ik het nog niet bekeken.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 10:39

Ze hebben best een uitgebreide website, maar ik snap er geen hout van :P Lijkt me overigens ook niet zo leuk, als je bij een bedrijf werkt met zo'n ingewikkeld, niet-tastbaar 'product'.

Oh, voor mensen in de regio Zoetermeer: ze zoeken retentiemedewerkers loterijen..
Lijkt mij de meest verschrikkelijke baan die er is, maar somebody's gotta do it.. (mensen die bellen om hun loterij op te zeggen, zo bepraten dat ze dat niet doen) 8-)

Emm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 10:40

Ik verwacht ook niet dat ik de enige sollicitant ben. Heb helaas al te vaak gehoord: we vonden je sollicitatie erg sterk maar hebben toch gekozen voor iemand met meer ervaring.

Maar het bedrijf waar ik bij gesolliciteerd heb gaat nieuwe vestigingen opzetten en ik zou dan dus in een nieuwe vestiging komen te werken. Geen idee hoe of wat verder maar dat wordt dus uitgelegd in dat algemene gesprek. Ik denk dat ik gewoon even bel over het hoe en wat en dan beslis. Ik twijfel gewoon heel erg, wil wel graag de kans pakken maar heb anderzijds de twijfels over de reisafstand en de invulling van het gesprek. Bah.. Wat eeen miep ben ik toch!

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 10:42

Cer, ik heb de vacature gezien. Geen P&O deel erbij deze keer. Ik ga gewoon solliciteren, kan het mij wat schelen ook.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 10:43

na al mijn missers probeer ik gewonnen overal iets positiefs van te draaien :')
voor mijn mbo opleiding moesten we ook zo'n groepsgesprek doen voor de toelating. het staat in mijn geheugen gegrift :=
ik ben niet geschikt voor zo'n gesprek :n ik moest ook aan het woord laten en niet ik zelf constant aan het woord zijn :+
maar dan moet ik ook wel zeggen dat ik bij in een hele grote groep domme ganzen zat die alleen ja en nee zeiden.
was 15 toen herinner het nog als de dag van gister :')

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 10:47

Maar de vestiging is dan wel bij jou in de buurt?

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 11:10

Die gesprekken had ik ook.
Vind het wel interessant wat het arbeidsverleden van de anderen is, en waarom ze daar zitten.
Maar eigenlijk vind ik het ook zonde van m'n tijd.

Inderdaad actief meedoen, maar ook niet te veel.
Zo ben ik er afgelopen keer doorheen gerold.
En door gegaan naar de 2e ronde.
Daar nog een gesprek gehad met 2 personen en weer een rollenspel.

Nu moet ik zeggen dat er een man bijzat, dat precies het type is wat op blond valt. Of het mee heeft gespeeld weet ik niet....
Maar goed, hij vroeg dus ook wat dingen over thuis en hoe ik dat allemaal voor me zag etc etc.
We hebben toen gewoon een heel leuk gesprek gehad, heel open.
En dat terwijl de rest van de groep het heel erg tegen vond vallen. En heel andere vragen had gehad.

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 11:17

Heb ik een sollicitatie gestuurd naar een functie waar geen uren bij staan (dus dan ga ik er van uit dat het een fulltime functie betreft). Krijg ik een bevestiging dat ik heb gesolliciteerd op een functie van 13 tot 32 uur -O-

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 11:20

Ja kon jij ook niet weten, had het er maar bij moeten staan toch?

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 11:36

Nou idd. Vind wel dat er erg veel vacatures zijn die niet duidelijk zijn.
Daarnaast vind ik ook dat ze er een sluitingsdatum bij moeten zetten.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 12:06

Ik krijg een mail dat ik binnenkort uitgenodigd wordt voor een informatiebijkomst. Wat houdt dat in? En dat het contact eerst 3 maanden digitaal gaat en dan een werkcoach. Hoe gaat dan na 3 maanden?

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 12:14

Oh ja en moet ik nu al verplicht sollicitaties invullen of pas vanaf de week dat je werkloos wordt?

xoxsannexox

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 15:59

Ik heb om 4 uur een gesprek! Ben weer zo nerveus.

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 16:03

Succes! Spannend!

Ik ben nu alweer gebeld voor een gesprek.. flexwerk, en een oriënterend gesprek dat wel, maar heb afgesproken dat als die sollicitaties niks worden, dat ik dan op gesprek ga..
Gaat wel ineens in sneltreinvaart zeg..