Het leed dat een baan zoeken, maar niks kunnen vinden heet 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 11:12

Tulandro schreef:
Iedereen succes! Evdpanne wat wil je precies doen en in welke regio?

Ik zoek werk ergens in de regio tussen Amsterdam en Den Haag, liefst juridisch maar op het moment maakt me dat ook niet meer uit...
Alles is beter dan geen werk...

DiantaM

Re: Het leed dat een baan zoeken, maar niks kunnen vinden heet 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 11:29

Heb je al ergens gesolliciteerd als juridische secretaresse? daar zijn onwijs veel vacatures in.

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 11:36

Tulandro schreef:
Steentje schreef:
Tulandro, veel succes morgen! :)
Wat houdt die assessment in?

Ik ben ook benieuwd of Patpen al iets heeft gehoord?

Ik geloof iq-testen en persoonlijkheidstesten.. bah bah. Alsof je daar behoefte aan hebt tijdens een sollicitatie haha.

ik vind dat juist reuzeinteressant :j

Snipsnap

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 14:48

Hoor deze week of ik op sollicitatie mag komen op een dressuurstal :D Kan daar eventueel intern en paard kan mee, als ik dus word aangenomen moet ik maar eens heel deftig gaan nadenken of ik dan gelijk het huis uit wil.
Weet iemand eigenlijk hoe dat zit als je intern gaat? Hoe dat verder gaat met je loon, neem aan dat je gewoon huur moet betalen voor het huis?

VonDutch

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 14:49

Omgeving Nijmegen, Omgeving Denbosch, Omgeving Oss gezocht: Buitendienstadviseurs / B2B toppers en 1 callcenter medewerker. Interesse? PB!

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 14:52

Ladyenpippi: Gaaf zeg! Ergens intern gaan ligt er net aan wat de werkgever bepaald, kan inderdaad zijn dat je het moet betalen maar kan net zo goed zijn dat het niet hoeft. Volgens mij mogen ze dat gewoon zelf bepalen ;). Maar dat is wel luxe (al ben je wel weer de hele dag op werk... kan ook zo zijn nadelen hebben :P).

Snipsnap

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 14:59

Ja lijkt me ook wel erg gaaf, het heeft zo zijn voor en nadelen. Vind wel een grote nadeel dat je bij het bedrijf woont en dus altijd aanwezig bent.
Iemand die dat eerder heeft gedaan?

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 16:57

Vanmiddag telefoon gehad van het bureau. Volgende week woensdag om 9 uur een kennismakingsgesprek. Zijn kantoor (mijn mogelijk nieuwe werkplek?) was nog een rommeltje maar ik was welkom. Pff, nog een week wachten := :=

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 16:58

Ook spannend! Veel succes alvast!

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 19:11

Spannend!

Vanmorgen een mailtje met een afwijzing.
Snap d'r niets van. Heb erg veel ervaring en papieren gehaald in die richting.
Of zal ik te duur zijn?

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 19:49

annastasia schreef:
Spannend!

Vanmorgen een mailtje met een afwijzing.
Snap d'r niets van. Heb erg veel ervaring en papieren gehaald in die richting.
Of zal ik te duur zijn?

Brutaal bellen?

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 20:16

Ik heb vanmorgen een poging gedaan mijn consulent te bellen. Was helaas niet aanwezig en toen kreeg ik een ander.
Iemand die ik al kende van de soll training en waarvan ik al dacht...mmmm moet ik die wel hebben??.
Ik heb mijn voorstel gedaan omdat ik dolgraag op de post wil blijven maar ik werd al snel van berg geslagen. Volgens haar is dat onmogenlijk als je geen sw of andere indicatie hebt.
Bij het ophangen van de ffoon was ik gewoon boos...boos omdat ik het aan haar heb gevraagd en niet aan de persoon die ik moest hebben. Later werd mijn vermoeden al bevestigd doordat mijn werkleider/coach gelijk al zei dat ik haar niet moest hebben.
Morgen ga ik dus nogmaals een poging wagen en ik ga mijn verrotte rug in de strijd gooien. Het is voor mij altijd een gevecht een geschikte baan te vinden....en laat ik die nu hebben. Geen ruzie meer met je baas omdat je last van je rug hebt....geen touwtrekken om een stoel....geen eeuwige verantwoording afleggen om iets voor elkaar te krijgen omdat je niet lang kan staan of zitten.

Tevens had ik een soll. gesprek binnen het bedrijf zelf. Bleek niet om salarisadm. te gaan maar om personeels adm. .
Tja hoe ging het gesprek...ik heb het niet verknald , heb echt mijn best gedaan. Ze waren onder de indruk van mijn CV, wat ik gedaan heb en waarom sommige dingen niet zolang(tja 3 hernia's gehad he...lange tijd ziektewet). Ze waren ook onder de indruk dat ik mijn vakantie heb opgeofferd om te werken en dat ik op dit moment 12 uur per dag draai.
Maar tcoh...elke keer in dat achterhoofd van mij "ik wil niet weg bij de post" "ik wil niet de hele dag op een stoel achter een PC".

Vrijdag hoor ik meer en morgen ga ik bellen en ik ga een open soll. schijven voor de functie die ik nu heb.
Ben nu moe, koppijn en mijn eetlust is al dagen niks. Goed voor de lijn :D

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 21:17

Ik heb geen idee wat ik nu nog zou moeten doen met de openstaande sollicitaties. Stel dat ik nog ergens wordt uitgenodigd.... ALS die baan waar ik volgende week voor gesprek ga doorgaat, is het naast de deur. Bovendien gebruiken ze als boekhoud software datgene waar ik nu mee bezig ben met de studie. Dus daar ben ik dan enigszins mee bekend.
Tjonge, waarom moet ik nog een week wachten????? Heeft het nut om nog andere vacatures in de gaten te houden?

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 21:18

altijd :j speltip 9: spreid je winkansen :)

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 21:22

Dat is wel waar: nooit op 1 paard wedden ;). Niet dat ik vandaag gekeken heb naar vacatures hoor, maar stel dat ik nog wat leuks zie wat in mijn straatje past. Lastig. Hou het toch maar in de gaten voor de zekerheid.

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 21:31

afbellen kan altijd patpen. tot je iets getekend hebt altijd rond blijven kijken.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 21:34

Precies! Hoe vaak lezen we hier al niet in het topic dat dingen op het laatste moment toch niet doorgaan, ook al lijkt het allemaal al rond te zijn? Gewoon lekker vacatures blijven kijken!

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 21:37

Ik blijf ook gewoon nog rondkijken, tot er inderdaad pas iets concreets is getekend. :j
Ik heb straks weer gereageerd op een vacature, waarin ze iemand zochten voor een uitdagende functie!

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 22:04

Ariebombarie schreef:
altijd :j speltip 9: spreid je winkansen :)

En daarom heb ik nu een donderdag middag een gesprek met een ander bedrijf voor stage. :D

Heb trouwens wel heel eerlijk gelijk erbij gezegd dat ik bezig was met een bedrijf, maar dat die moeilijk deed over stageovereenkomst en al een paar maanden zit te wachten. Via de mail gesprek bevestiging gehad vanmiddag incl. boekwerk dat ik moest invullen. Weet alleen niet meer op welke functie ik gesolliciteerd heb, maar wel dat het via zo'n internet formulier is geweest. Nadeel van dat soort formulieren dat ik daar niks van opsla. :o

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 07:47

Ik begin overzicht kwijt te raken zoveel sollicitaties heb ik lopen :=. Probeer nu alles netjes bij te houden in een schema in mn map waar ik ook alle vacatures en brieven e.d. in bewaar.

Vriendin van mij was zelf al aangenomen, had dr huidige baan opgezegd toen ze vervolgens gebeld werd dat ze niet meer nodig was ivm bezuinigingen.... Hoe zuur is dat! Dan moet je dus op stel en sprong wat anders gaan vinden. En dan heeft ze ook nog net een huis gekocht en een kleine lopen van nog geen jaar... Dr vriend heeft wel een baan maar ja huis is op twee salarissen gekocht. En helaas heb je geen poot om op te staan :n.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 10:42

evdpanne schreef:
Vriendin van mij was zelf al aangenomen, had dr huidige baan opgezegd toen ze vervolgens gebeld werd dat ze niet meer nodig was ivm bezuinigingen.... Hoe zuur is dat! Dan moet je dus op stel en sprong wat anders gaan vinden. En dan heeft ze ook nog net een huis gekocht en een kleine lopen van nog geen jaar... Dr vriend heeft wel een baan maar ja huis is op twee salarissen gekocht. En helaas heb je geen poot om op te staan :n.

Dit heb ik helaas ook meegemaakt. Ik heb net een aanbod gekregen om in de horeca in Amsterdam te gaan werken in het weekend. Weet niet of ik het ga doen, het is wel lekker die extra centen maar ben bang dat ik weer de mist in ga zoals de vorige keer. En bovendien weet ik niet of het wat voor mij is, werktijden zijn van 23.00 tot 04.00. En ik heb al allemaal planningen gemaakt, ook voor school. Help?

blacknorton

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 12:55

zo ben ook weer terug van 2 weken kamp. goede berichten hier gelezen!! gefeliciteerd!!

kan me zelf wel voor me kop slaan, had nog snel gesolliciteerd op een vacature op de ochtend voordat ik vertrok. ben ik gewoon vergeten de brief + CV bij te voegen. kreeg vandaag dus een mailtje dat ze er niet veel mee konden en 110 sollicitaties had. las het op me telefoon vond het al zo raar, maar ff op me computer op gezocht en het klopt. stommm

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 14:59

blacknorton schreef:
zo ben ook weer terug van 2 weken kamp. goede berichten hier gelezen!! gefeliciteerd!!

kan me zelf wel voor me kop slaan, had nog snel gesolliciteerd op een vacature op de ochtend voordat ik vertrok. ben ik gewoon vergeten de brief + CV bij te voegen. kreeg vandaag dus een mailtje dat ze er niet veel mee konden en 110 sollicitaties had. las het op me telefoon vond het al zo raar, maar ff op me computer op gezocht en het klopt. stommm

Gewoon nog een keer versturen eventueel met de mededeling dat er in je pc iets fout zat.
Heb ik ook een keertje gedaan.

Ohhh ik heb weer een afwijzing.....bij de hoeveelste moet ik trakteren?

blacknorton

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 15:02

als ik er eerder achter was gekomen dan had ik dat wel gedaan, maar na 3 weken, na een afwijzing nog het goede sturen vind ik eigenlijk ook niet kunnen. laat in ieder geval zien dat ik niet netjes te werk ben gegaan :S

taart gaat er altijd in ;)

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 15:10

@Cowgirl: Begin er alsjeblieft niet aan, trakteren bij een bepaald aantal afwijzingen, want straks moet ik me nog blut trakteren ;)