Eigen bedrijf, wie?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

HannahFrouk

Re: Eigen bedrijf, wie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 14:48

De Kamer van Koophandel geeft trouwens soms voorlichtingsavonden hierover (meen ik me te herinneren).

Dus over import/export

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 15:15

Ik denk dat die info al gauw veel uitgebreider is dan de info die ik nodig heb :D Ik wil af en toe op bestelling wat inkopen namelijk.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 18:10

@Jaggie: Ook ik moet heel eerlijk zeggen dat ik het logo een beetje rommelig vind en het lijkt idd op een bouwbedrijf logo (mn pa heeft een bouwbedrijf en die heeft ook zoiets, ook met zo'n lange streep eronder).

Die korte streep bovenaan de K stoort me, die zou ik eerder helemaal doortrekken of weglaten. Ook het paardje valt teveel weg tegen de achtergrond, kan die niet wat grijzer, tegen het zwart aan, maar dan net wat lichter? En ik zou toch nog even naar die lettertypes kijken. K vind het overigens wel mooi strak, denk dat je zeker op de goede weg bent, maar het moet nog ff wat pakkender!

zigranta

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 18:39

Weten jullie trouwens dat als het niet zo goed gaat met je bedrijfje en je doekt het binnen 5 jaar op dat ALLE btw terug betaald moet worden?Iets om over na te denken.

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 18:40

Oh, dat wist ik inderdaad niet :D

Nja, gelukkig kost mijn bedrijf me niets, dus mocht het op de klippen lopen, dan houd ik het gewoon aan tot we die 5 jaar voorbij zijn :')

zigranta

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 18:43

Q XoNo Beter ja,heb je een b.v is je bv gewoon failliet maar heb je een vof komen ze(belastingdienst)het geld prive bij je halen en dan word je dus echt niet blij!

storrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 18:50

Wat een leuk topic! Ik heb het helemaal doorgelezen en al verschillende tips opgeslagen bij mijn bladwijzers. Ook leuk dat er verschillende zelfstandige fotografen in dit topic zitten, ik vind paarden en honden fotograferen enorm leuk om te doen. Ik zou er graag heel goed in worden :D , (nu pruts ik maar wat weg...) dus tips voor leuke cursussen zijn welkom!
Dat 3D fotografie vind ik geweldig, ik zou dat mooi vinden voor onze paarden, zodat mensen er als het ware "omheen" kunnen lopen, ik heb het een keer gezien op een site van een hele chique volbloedstoeterij in Engeland, werden de paarden ook zo gepresenteerd. *D maar ja, wij zijn niet zo chique.... ;) dus misschien past het helemaal niet.

Wat wij doen: Mijn man heeft al 24 jaar een quarterhorse fokkerij, 14 jaar geleden kocht ik mijn eerste QH bij hem en ben "blijven hangen" ;) . Toen zijn we ook met de paarden naar Belgie verhuisd. Voordelen: meer ruimte, minder regeltjes, grond en woningen (toen nog) beter betaalbaar.

Groot nadeel hier is de BTW, die is in Belgie op paarden 21 % (in NL 6%) en al onze inkoop (voer, loonwerk etc) is 6 %. Dus we zitten altijd met een "gat" van 15%.

Voordat ik in de fokkerij belandde was ik ook zelfstandig als freelance DTP'er, en werkte bij verschillende reclameburo's. Dat wereldje mis ik nog wel eens... Is ook totaal iets anders :+
Ik vind het leuk om ervaringen uit te wisselen en daaruit weer wat van elkaar op te steken.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 22:28

Hier zijn we weer een heeeel klein stapje verder!

Vriendin met wie ik eventueel wat zou willen beginnen heeft met haar vader overlegt wat hij van het plan vind om voor onszelf te beginnen. Hij is kritisch en heeft wel kijk op dat soort dingen, dus ik vond het wel spannend wat hij er van zou vinden... Hij vind dat we er zeker serieus mee aan de slag kunnen gaan! Dus nu kunnen we met zn 2en gaan brainstormen en kijken of we een beetje dezelfde ideeen hebben en als dat zo is, gaan we maar eens een planning maken...

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 08:26

Leuk joyce!!! Wat een opluchting zal dat zijn, ik dacht even aan onze pb historie :')

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 08:49

Zigranta heb je daar een bron van?

Storrum jij zit dus ook in het westernvak net als Xono?

Joyce spannend hoor. Heb je al een brainstormdag gepland?

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 09:03

Joyce wat hartstikke leuk! Lijkt me echt gaaf en dat je daar ook echt zo'n enthousiasme-boost van krijgt, als er eindelijk iets op poten komt.

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 10:25

holly: ja, ik en storrum kennen elkaar wel :D

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 12:36

dat stukje over intracommunitaire leveringen was wel even interessant voor mij. Ben zelf momenteel ook aan het kijken voor goederen uit het buitenland. Wist niet goed hoe ik dat zou moeten doen met de belasting. En nu dus wel.

Echt handig dit topic. :D

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 13:50

zigranta schreef:
Weten jullie trouwens dat als het niet zo goed gaat met je bedrijfje en je doekt het binnen 5 jaar op dat ALLE btw terug betaald moet worden?Iets om over na te denken.

Nee, dat wist ik niet?
Ik weet wel bijvoorbeeld dat als ik NU mijn bedrijf opdoek ik wel moet afrekenen met de belastingdienst, bijvoorbeeld w.b. mijn bedrijfsapparatuur en het deel van mijn pand dat op de balans staat. Misschien is dat hetzelfde ...?

PS (off topic) Storrum wat een vreselijk schattige hondjes staan er in je profiel. Wat voor ras is dat? Een of andere terrier?

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 18:11

@Xono: gelukkig is het momenteel een stuk beter te hachelen op mn werk, dus dat is al heerlijk! Maar iets voor jezelf doen is natuurlijk nog veel leuker! Vooral omdat ik nu wel eens commentaar heb op mijn leidinggevende over hoe ik het zou dan als de zaak van mij was, haha. Dus dan moet ik dat ook maar waar gaan maken ;)

@Holly: We gaan zaterdag of zondag brainstormen, dus ik ben heel erg benieuwd of we dezelfde soort ideeen hebben!

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 20:37

Gaaf Joyce!

Ik ben vandaag in Amsterdam bij Retif geweest. Wat een super winkel, je kunt er echt álles vinden om je winkel mee in te richten. Ik heb er plastic tasjes gekocht, helemaal in m'n bedrijfskleur en nog wat dingen. Ze hebben ook een website www.retif.nl

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 20:45

Ooehw leuk! Word je daar niet ongelofelijk hebberig van?!

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 20:48

Nou, zeker weten! Het was maar goed dat m'n vriend mee was en dat ik niet ontelbaar veel euro's op m'n zakelijke rekening heb staan, want anders....!

storrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 20:53

holly schreef:
Storrum jij zit dus ook in het westernvak net als Xono?

Ja wij zitten beiden in de 'westernscene' ;) .

XoNo schreef:
holly: ja, ik en storrum kennen elkaar wel :D

We hebben ons nog nooit voorgesteld volgens mij :D In Aken dan maar es doen... :+

@ HannahFrouk, dat zijn ruwharige Jack Russells. Superhondjes!! Helaas is de linker op 18 maart j.l. weggelopen en ondanks talloze zoekacties nooit meer iets van vernomen... ;(

Lovepaints

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 21:09

@ Storrum: ik denk dat 3D foto's altijd mooi zijn. (heb geen idee wat het kost).Een mooie fotoshoot in 3D van een verkooppaard slaat misschien wel aan.

@Georgette: ik ben ook eens bij Retif geweest in Breda; idd leuke hebbedingetjes. Paardekooper is ook leuk om in rond te shoppen :j .

Ik ben momenteel druk met een online boekhoudprogramma te leren en alles in te voeren zodat mijn administratie aan het eind van het jaar klopt. Gelukkig weet mijn man veel van dit soort zaken. Soms ben ik echt heel erg blond. :o?

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 21:18

Paardekooper, daar gaan ze van onze winkel idd wel eens shoppen!

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 21:54

Ik heb even snel gegoogled op Paardekooper, klopt het dat dat geen webwinkel is?

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 21:56

het zou goed kunnen hoor! Ik ben er nooit geweest, maar eens in de zoveel tijd komt mn manager even kijken hoe het met de zaak gaat en dan zegt ze wel eens "Ik moet zo nog even langs Paardekoper om prijskaartjes te halen" (of posters, of weet ik het wat).

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 22:15

storrum schreef:
We hebben ons nog nooit voorgesteld volgens mij :D In Aken dan maar es doen... :+

Dat zouden we weleens kunnen doen :D ik ben er de gehele show!

storrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 07:37

Voor de vrouwen hier (volgens mij zijn dat de meesten), kennen jullie dit? Is een goede site, ze organiseren interessante workshops en hebben leerzame mailinglijsten. o.a. voor vrouwelijk ondernemers.

http://www.womenontheweb.nl/