[HK] VWO eindexamen 2010 IV

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Isjtar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 16:51

Ik ben er ook heel blij mee dat ze die oortjes zo naar voren heeft ja! Is voor mij toch wel een teken dat ze het zelf ook leuk vindt :)

Robin, wel een beetje vreemd dan dat jullie tegen zo'n laag team zeg maar moesten spelen. Is voor beide partijen denk ik niet leuk, aangezien jullie er geen bal voor hoeven te doen om te winnen en zij worden keihard in de pan gehakt :P

Dobby91

Re: [HK] VWO eindexamen 2010 IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 16:53

Robin, toen mijn zus jong was en nog voetbalde hebben ze weleens met 36-0 verloren als ik het me goed herinner. :P
Snap ook niet helemaal wat ze in de 1e klasse doen dan, wij stroomden in in de 2e klasse. :)

Peperkroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 16:55

Hahahah dat kán toch niet _O- Dan kan je beter met het hele team op doel gaan staan :+

Antheya

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 17:01

Een vraag voor de gymnasiasten hier: In welk jaar is er eerder een examen over de Pro Caelio geweest?
Ik zou erg graag willen oefenen, maar heb nog geen examen over dit onderwerp op examenblad.nl kunnen vinden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 17:03

Het heeft vrij weinig zin om die examens te oefenen, aangezien ze de tekstvragen toch over andere stukken tekst zullen vragen. Je kunt beter kijken naar de opbouw van zo'n examen; die zullen elk jaar ongeveer hetzelfde zijn.
Het heeft wél zin om proefvertalingen te oefenen van de schrijver waarvan je een vertaling zult moeten maken op het CE.

R_obin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 17:03

Ja het is niet helemaal leuk voor ze.. Maarja ze zijn vorig seizoen 1e of 2e geworden in de 2e klasse en daarom doorgestroomd naar de 1e klasse. Moet je je voorstellen wat voor niveau verschil er tussen de 1e en 2e klasse zit. :=

Leuke foto trouwens! Ik heb altijd bewondering voor mensen die durven te crossen, lijkt me maar eng. :D

Antheya

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 17:08

Nueve schreef:
Het heeft vrij weinig zin om die examens te oefenen, aangezien ze de tekstvragen toch over andere stukken tekst zullen vragen. Je kunt beter kijken naar de opbouw van zo'n examen; die zullen elk jaar ongeveer hetzelfde zijn.
Het heeft wél zin om proefvertalingen te oefenen van de schrijver waarvan je een vertaling zult moeten maken op het CE.

Daar heb je wel gelijk in. In die zin kan ik ook wel vooruit met examens van andere onderwerpen, maar om te weten hoe het zit met mijn kennis tot nu toe, zou ik het fijn vinden om een paar vragen van een examen van de Pro Caelio in te zien.

Isjtar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 17:08

Oh, ik ben er ook al wel een aantal afgedonderd hoor, maar de keren dat het wél goed ging (zoals afgelopen 2 trainingen) geven zo'n kick! :))
Eigenlijk zou ik nu nog even moeten leren, maar ik heb er totaal geen zin in :\

astriidj

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 17:10

Start je ook wedstrijden of blijft het voorlopig alleen bij cross-trainingen?

Joonsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 17:14

24-0 :wow:

Wij hebben hier voor meisjes alleen 3e klasse, je kunt niet promoveren of degraderen.

Leuke foto :D

Ik heb helemaal geen zin om ook maar iets te doen ^)

Isjtar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 17:16

Haha, daar zeg je me wat _O- Ik wil zelf heel graag crossen starten met Isjtar, maar daarvoor moet je beide een winstpunt hebben in het gewone springen. Ik heb zelf al een keer een winstpunt gehaald met een andere pony, maar nog nooit met Isjtar. Op springwedstrijden is de stress ons een beetje te groot en falen we gewoon keihard := Met losrijden gaat het vaak wel goed, maar als we eenmaal de ring in moeten slaat de stress pas echt toe en komen we met veel moeite de eerste hindernis over... Tot nu toe heeft dat alleen maar heel veel frustraties opgeleverd, dus heb ik de hoop opgegeven ooit nog een officiële cross met Isjtar te rijden. We houden het maar lekker bij trainingen en oefencrossen, dan houden we ook de lol er in :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 17:27

Antheya schreef:
Nueve schreef:

Daar heb je wel gelijk in. In die zin kan ik ook wel vooruit met examens van andere onderwerpen, maar om te weten hoe het zit met mijn kennis tot nu toe, zou ik het fijn vinden om een paar vragen van een examen van de Pro Caelio in te zien.

Volgens mij doen ze trouwens nooit twee x een examen over hetzelfde onderwerp.. Aangezien er zoveel werken zijn waar ze uit kunnen kiezen. :) Wel herhalen ze vaak de schrijver, maar dat geeft je dus net zoveel inzicht in de vragen als elk ander examen.

Dus ik vrees voor je dat die er niet zijn.. Maar ik neem aan dat je SE's erover wel op dezelfde manier als een examen zijn opgebouwd?

Dobby91

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 17:32

Crossen lijkt mij zo gaaf he. :)

Antheya

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 17:39

Isjtar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 17:39

KimE

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 17:44

Mij lijkt SGW ook zo leuk! Reed eerst een arabiertje die daar uitermate geschikt voor was. Pfieuw, dat beestje vlóóg over alle hindernissen.
Nu met de fries laat ik het maar bij dressuur :+ springen doet ie alleen als ie het niet mag :')

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 19:04

Zo gave foto's zeg! Crossen is zo leuk! (maar ik vind het vaak toch wel een beetje eng en het is niet echt hier in de buurt, dus doe het niet tot nauwelijks)

Wow 24-0 das wel erg goed!

Fiona, hoe is het met je pony? Wij hebben meteen de dierenarts erbij gehad. Ze kreeg spuiten geloof ik en ze mocht absoluut niet meer in het gras en weinig hooi + krachtvoer. Verder moesten we in de paddock (waar ze wel in mocht) een modderbadje maken en haar daar lekker in laten staan. Geeft veel verkoeling voor ze. Let wel op dat ze niet te lang in het zand staan en dan zand gaan eten. Die van ons kreeg er toen een zandkoliek bovenop na een 2 weken in het zand staan

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 19:07

R_obin schreef:
He bah wat sneu!! -O- Hoe gaat het nu? Heeft ze erg veel pijn? :(:)

Weet ik niet, hij staat op behoorlijke pijnstilling.
2 zakjes per dag van een medicijn wat eigenlijk niet echt gegeven mag worden, hij mag hierna nooit meer naar de slacht. (was ik niet van plan, laat ene paard liever inslapen als het echt moet)

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 19:09

Isjtar schreef:
Ja idd, lekker voor je doelsaldo ja! :DEn je ego natuurlijk

En hier alvast 1 hele gave foto van vandaag *D
http://i292.photobucket.com/albums/mm21 ... G_9702.jpg

Leuke foto! Dat had ik dus ook al gepland staan voor april en mei en juli en evt. juni, maar helaas elke keer moeten afzeggen door zijn slechte conditie, en nu komt het er voorlopig helemaal niet meer van.
Als het goedkomt (en daar gaan we gewoon vanuit!) kost het minimaal een jaar...

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 19:17

Miriam91 schreef:
Ik heb de Bespiegeling en daaruit moeten we hoofdstuk 5 en 6: renaissance en barok. 6 is barok in de 17e eeuw

Oohjaa! Wij moeten hoofdstuk 4 tm 7 en 11 tm het einde van de bespiegeling.
Ik dacht dat je hoofdstuk 8 ofzo bedoelde :P

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 20:03

xFioon schreef:
Isjtar schreef:
Ja idd, lekker voor je doelsaldo ja! :DEn je ego natuurlijk

En hier alvast 1 hele gave foto van vandaag *D
http://i292.photobucket.com/albums/mm21 ... G_9702.jpg

Leuke foto! Dat had ik dus ook al gepland staan voor april en mei en juli en evt. juni, maar helaas elke keer moeten afzeggen door zijn slechte conditie, en nu komt het er voorlopig helemaal niet meer van.
Als het goedkomt (en daar gaan we gewoon vanuit!) kost het minimaal een jaar...

zo joh een jaar! bij ons duurde het (ook dankzij de koliek) ongeveer 3,5 maand.
Wij hadden inderdaad ook van die poederzakjes en ze kreeg pijnstilling

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 20:04

Ja volgens de dierenarts moet het na 6 weken verbeterd zijn, dan kunnen ze foto's maken om de positie van het hoefbeen te zien, maar dan ben je er nog niet hoor :n Al dacht hij van wel... Da zegt dat je na 6 weken kunt zeggen of je het paard moet inslapen of dat je weer kunt rijden, maar met geduld komt veel goed zie:

Citaat:
Heb geduld! Bedenk dat het met goede verzorging maanden gaat duren voor je paard weer de oude is. Er is geen medicijn of wondermiddel dat dit kan versnellen. (Heb is misschien vervelend om te horen, maar we zien bij de slachthoeven die we ten behoeve van de cursus Natuurlijk Bekappen van de slager krijgen bijzonder vaak hoeven die bijna genezen waren van hoefbevangenheid, maar waarbij de eigenaar kennelijk het geduld was verloren. Wanneer je je nu al realiseert dat dit lang gaat duren heb je waarschijnlijk meer geduld.)

Dobby91

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 20:08

Zucht ik word zo moe van 14/15jarige pisventjes van mijn school die proberen sigaretten te halen hier (ben aant werk). En dan heel schijnheilig zeggen dat ie 16 is geworden en nog verbaasd zijn als ie het niet meekrijgt en al scheldend de zaak uitlopen: zucht. :z

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 20:15

Ja het is ook helemaal afhankelijk van de ernst natuurlijk en hoe snel het geneest. Dat verschilt gewoon heel erg

_Jitske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 20:35

Haha altijd leuk die gezichten Margit :P

Hopen dat je pony snel weer opknapt met de medicijnen erbij Fiona!

Zag topic van Renske's crosstraining voorbij komen :) Ziet er goed uit!
Blijft leuk, crossfoto's kijken, al krijg ik dan zelf altijd weer crosskriebels. Maar wij hebben donderdag met springles bij Rob al redelijk wat crosshindernisjes meegenomen, binnenkort mag Velvet wel weer een keer mee echt cross lessen bij Rob :j Afgelopen weekend met dr L-SGW debuut in Castenray liep ze zo foutloos rond *\o/*