Glad/sneeuw, verplicht naar je werk?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Volkoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 23:35

Hier waren de wegen nu wel te rijden overdag. Behalve in de woonwijken, en laat ik daar nu net een stuk doorheen moeten met allerlei slingerbochtjes. Dat is dus nog wel oppassen geblazen.

Ik ben maandag uiteindelijk wel op mijn werk beland, daar mijn laptop gehaald en vermeld dat ik zolang het glad is thuiswerk :Y) Mijn teammanager gaf mij groot gelijk en was allang blij dat ik mijn best had gedaan om er toch te komen. Maandag was het hier in de omgeving echt een ramp om te rijden.

*gaat het weerbericht voor morgen lezen*

ls het vannacht op gaat vriezen dan zijn we weer terug bij af :( alles is nu nat

Berdien

Re: Glad/sneeuw, verplicht naar je werk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 23:37

Ik kan niet wáchten tot die rotsneeuw weg is. Fietspaden worden wel met de dag beter, maar de paden in de stad zijn echt triest.
Daarnaast is onze straat nog steeds onbegaanbaar, zelfs mijn huisgenootje met winterbanden glipte weg.
Paps komt mij en de cavia's morgen voor kerst halen (nee, ze gaan niet op tafel :P ) en hij heeft een dikke diesel met winterbanden. Ben benieuwd hoe hij het gaat doen :))

madeliefw

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 00:22

ik ben net van mijn werk naar huis gereden (omg den haag) en het is al behoorlijk glad!!!

Suusjeher

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 08:29

Glad, ik hoop het niet....... :oo

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 09:06

Hier in de kleine straatjes ook spekkie :D

kazan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 10:37

ìk moe vanmiddag om 13:00uur beginnen,gisteren waren de fietspaden en wegen goed te doen alleen woonwijken zijn idd een ramp je kunt dan beter je schaatsen aan doen dan kom je er makkelijk.

Kitty_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 13:42

Pff ik had vandaag naar Amsterdam gemoeten voor mijn werk om kennis te maken met onze nieuwe opdrachtgever.
Omdat ik bij een groot winkelcentrum woon moest ik mijn auto ivm koopavond noodgedwongen ergens anders parkeren. Je raad het al, ik kwam vanmorgen niet meer weg. Eerst automatten voor de banden gelegd maar werkte niet. Toen een flesje ruitontdooier voor mijn banden leeg gekiept en toen kwam ik gelukkig weg. Uiteindelijk reed ik door een smalle straat met aan beide kanten auto's (eenrichtingsverkeer) en plots reed ik recht op de deur van een geparkeerde BMW af! ik deed m'n ogen dicht en gaf een ruk aan het stuur. Godzijdank niks geraakt. Ik ben weer de bocht omgegaan, auto geparkeerd en afgebeld. Ik stap niet meer in de auto vandaag! Uiteindelijk besloten dat ik dan maar op de fiets naar mijn werk zou gaan, thuis zitten is ook saai. Ik heb er 50 minuten over gedaan met lopen en een zachte fietsband maar ben aangekomen!

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 16:10

Het is nu echt een drama hier....Spekglad geworden door de regen op die dikke sneeuwlaag.
Ik moet vanavond werken in allemaal kleine straatjes waar niet gestrooid is, wuhuuu zie er nu al tegenop...

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-09 16:41

En als het vanacht gaat vriezen kunnen we morgen op de weg schaatsen ;)

Althans het heeft hier de hele nacht geregend, de sneeuw is sjompie, overdag regen en sneeuw afgewisseld en nu alweer een tijd droog.

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 16:46

Hier regent het al de hele dag...Ik ging net te voet al bijna onderuit :=
Ik denk dat ik vanavond pas heeeeeel laat thuis ben. |o

Suusjeher

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 17:05

Vanochtend sneeuwde het hier dikke vlokken, de vlokken hebben inmiddels plaats gemaakt voor dikke regen druppels.
Het giet hier enorm.

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 19:44

Riskeer ik mijn nek buiten om de zorg aan de clienten te kunnen bieden hebben ze niet eens het fatsoen om de zorg af te zeggen omdat ze niet thuis zijn _-:(
Zit ik met een gat van anderhalf uur :( Hopen dat ik later op de avond niet weer voor niks de weg op ga, het is glibberen buiten....

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 11:40

Van mij mag die zooi nu wel weg gaan :( Ik had er zondagmorgen echt spijt van dat ik naar m'n werk was gegaan. (thuiszorg 30 km verderop). er lag al een aardig laagje sneeuw en het was glad. ben met 10 km/uur de rontonde op gegaan en hoefde niet eens te sturen. gelukkig was de weg verder leeg en ligt er nog een busbaan naast. de belijning was niet te zien dus ben maar op de gok ergens in het midden gaan rijden. zo van, mocht ik gaan glijden dan heb ik i.i.g. nog een behoorlijk stuk te overbruggen tot aan de greppel. ;) de snelweg was ook een grote ramp. 1 baan was enigzins iets begaanbaar. heb er 30km/uur gereden. Ik heb bijna 1.5 uur gedaan over een stukje van normaal 25 min. In m'n werkplaats was het helemaal hopeloos. het begon op een gegeven moment weer te sneeuwen en het was 1 grote glijpartij. op een gegeven moment zie ik ook alleen de sneeuw die recht op me af komt. dus gevaarlijk. ik heb m'n auto bij collega gezet en ben verder gaan fietsen. dit ging aardig. toen ik klaar was begon het weer heel hard te sneeuwen en hebben we besloten om maar even te wachten en later om maar helemaal niet weg te gaan. ik zou denk ik niet heel huids thuis komen. dus maar bij collega blijven slapen. maandag hetzelfde gedonder. weer sneeuw. en daarnaast nog ziek dus kon geen kant op.
ik had eigenlijk gisterenochtend moeten werken maar was nu "blij" dat ik ziek was.
we hebben nu ook een slecht weer protocol gekregen van het werk. dit houd in dat als we het zelf niet verantwoord vinden om te komen (zoals zondag), dan moet ik de dienstdoende coordinator bellen. die gaat dan kijken of er bepaalde clienten zijn die afgebeld kunnen worden. er zijn er een paar bij die in uiterste noodzaak het zelf wel kunnen of evt. familie in de buurt hebben. voor de mensen die echt hulp nodig hebben, wordt gekeken of er collega's in de buurt wonen die er even lopend naar toe kunnen. zo hebben ze nu ook een paar avonddiensten bij ons opgelost. iedereen neemt even 2-3 clienten die bij hun in de buurt wonen.

magriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 12:13

Gisteravond was he bij mijn ouders in de straat erg slecht. De byuren van hun zten al vast in de pap en wij konden er zelf ook maar net doorkomen. Daare is nog geen veeg of strooi auto geweest

dirtchick

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 20:39

Van het weekend moet ik weer werken van 7 tot half 4, ik zal het wel ontzettend druk krijgen met uitvallende cv ketels, mensen die in de kou zitten. Ik hoop dat het een beetje te doen is naar mn werk rijden.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-10 21:01

Ik moest zelf woensdagavond om 7 uur op mn andere werk zijn, nadat ik om 5 uur vrij was van een andere baan.
Normaal ben ik dan met 20minuutjes thuis, woensdag heb ik er door de nieuwe sneeuw en de hierdoor ontstane mega-spits bijna 2 uur over gedaan!
Ik heb mn werk gebeld om half 6 dat ik het echt niet zou gaan redden, ze zeiden bel maar als je thuis bent.
Was om tien voor 7 thuis _O-
Aangezien het ook in de winkel rustig was kon ik thuisblijven zei mn baas, gelukkig maar want dan hoefde ik niet overhaast te eten&omkleden en weer achteraan te sluiten in de file :)

Heb echt medelijden met de arme file-rijders rond Amsterdam van deze week, zolang in de auto is geen pretje :(:)

BabbieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 21:07

De collega van mijn man heeft er deze week een keer 7 uur(!) over gedaan om van zijn werk (Alphen a/d Rijn) naar huis (Amsterdam) te komen.

Daar wordt je niet vrolijk van....

Nu maar hopen dat het maandag niet weer feest is...ik hoor net Piet Paulusma over het 'sneeuwstormachtige' weekend.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 21:10

Hier kan je de schaatsen al onderbinden op de tussenwegen, jeetje wat is dat glad zeg.

We zouden morgen naar Duitsland toe, grote kans dat niet doorgaan helaas.

dirtchick

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 06:18

Nou meiden wish me luck :) Ik ga zo beginnen, ben benieuwd hoeveel cv ketels het vandaag gaan begeven.

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 09:56

@dirtchick: je zal wel heel populair zijn als CV monteur?

Bijna net zo populair als de wegenwacht!

dirtchick

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 15:36

amondi schreef:
@dirtchick: je zal wel heel populair zijn als CV monteur?

Bijna net zo populair als de wegenwacht!

haha ik werk niet als CV monteur maar op de meldkamer voor storingen.

dipstaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 18:20

ik zou tot 2200 moeten werken vanavond maar heb me afgemeld
ik ben zo bang met dit weer om auto te rijden en dan zit ik me heel de tijd heel erg druk te maken
baas begreep het niet zo }>

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-10 18:36

Maar is het bij jullie nu al zo slecht dan, dipstaartje?

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 18:37

moet morgenvroeg om 9 uur werken en ben echt benieuwd hoe ik er ga komen :)

Florale

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 18:39

Op dit moment ga ik lopend naar de clienten toe(thuiszorg)
Erg glibberen en glijen.Gelukkig hebben de meeste er begrip voor dat ik wat later kan zijn en niet overal even lang kan zijn.