Verdiepen in paarden/ mezelf ontw via een cursus/opleiding

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

coydog

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 21:11

Hier gaat het gelukkig allemaal goed.
Zelf heb ik een behoorlijke opknapperiode achter de rug ivm b12 gebrek en begin nu eindelijk weer een beetje energie te krijgen.
Voor wie niet weet wat het inhoud en het wil weten: http://stichtingb12tekort.nl/
Maar daardoor heb ik eigenlijk niet veel meer gedaan aan ontwikkeling.
NH dag is wel interessant, zal het hier eens in de groep gooien.
Even nog wat sfeerplaatjes delen ;)
http://lh5.ggpht.com/_wN7Tm64I0Qg/TG7qS ... CF0344.JPG
http://lh6.ggpht.com/_wN7Tm64I0Qg/TG_hN ... CF0158.JPG

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 15:10

Ik heb 5 september wel in de agenda gezet, dus ik denk dat ik wel ga. Als er tenminste meer gaan, ik heb niet zo'n zin om daar in m'n uppie rond te hobbelen.

Misschien dat ik hier in de buurt nog iemand kan strikken om mee te gaan.

En volgens mij was de dag bij stal Mansour gratis, of vergis ik me daar nou in.

coydog

Re: Verdiepen in paarden/ mezelf ontw via een cursus/opleiding

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 15:19

Volgens de site moet je per clinic opgeven en betaal je ook als toeschouwer, al met al kan dat dan een dure dag worden.

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 15:24

Mansour lijkt me wel leuk, alleen zit ik met werk.. even kijken dus

Nimue

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 16:59

Er zijn een aantal gratis demo's, die zijn er doorlopend dus daarmee zou je je dag kunnen vullen. Daarnaast zijn er nog een hoop clinics waar je je los voor kunt inschrijven en dus ook voor betaalt.

Hier is het overzicht, waarbij ook duidelijk te zien is wat gratis is en wat niet: http://www.mansour.nl/content/view/188/111/

Ik heb een vriendin geprobeerd te strikken, en ik ga mijn nieuwe stalgenoot eens polsen want dat is een leuk mens en die ziet het misschien ook wel zitten.

Voorlopig is dit min programma:

10.00-12.00 Visible Horse (Susan Harris)
12:15-13:15 TTouch (Vanda Oosterhuis)
13:15-14:15 Osteopathie (Martin v/d Dungen)
14:15-15:00 Horse Power (Chris Irwin)
15:15-16:15 Bodywork (Imelda de Smet)

Tis wel een eind rijden zeg... de dag erop misschien maar eens vrij vragen, zodat ik op de terugreis evt. ergens kan overnachten en niet 2x dat hele stuk op één dag hoef te rijden.

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 18:28

Klinkt als een heel erg leuk programma Nimue, ben heel erg benieuwd naar je ervaringen.

Nimue

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 09:52

Hmja, ik ben toch maar niet meer gegaan... De vriendin waar ik mee wilde, kon toch niet en het is bijna 2 uur autorijden. Ik zag dat niet zo zitten.

Ik ga denk ik The Visible Horse nu op dvd bestellen, das toch wat makkelijker. ;)

coydog

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 09:55

Hier er helemaal niet meer aan gedacht, mijn dochter ligt in het ziekenhuis
Volgend jaar weer eens kans

Nimue

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 11:49

Ai, dat is vervelend. Niks ernstigs hoop ik? Beterschap voor haar in elk geval!

coydog

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 22:00

Tja, wanneer is iets ernstig, het is niet levensbedreigend maar wel pittig voor een 15 jarige.
Op leven zonder paarden is door Delerium een topic voor haar geopend, staat het hele verloop zo'n beetje in, gelukkig gaat het nu goed maar er komt nog een operatie.

reiziger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 13:06

Beterschap voor je dochter coydog!

Het lijkt alsof ik uiteindelijk de enige ben die naar Arnhem is geweest. Ik vond het weer superleuk. Omdat het vrij kleinschalig is, is de sfeer heel ongedwongen. Je kan heel makkelijk overal een praatje maken.

We hebben eerst 2 demo's bekeken. De eerste was van een meisje van equi-unity (Dacht ik?) Met een erg leuk zwart paard. Zij liet een beetje de basisbeginselen zien van werken met je paard aan de hand, het wijken voor druk, etc. Ook liet ze zien dat je zonder hulpmiddelen, ze had alleen een touwtje om de hals van haar paard, toch leuke dressuuroefeningen kan doen. Ze deed o/a travers, galopchangement. Ik vond haar paard ook heel soepel. Erg leuk, zou zo les van haar willen, helaas komen ze pas als je 6 mensen bij elkaar hebt op stal. Wij staan maar met 5, en niet iedereen heeft hier interesse in, dus dat gaat hem niet worden.

Toen een demo werk aan de lange teugel met 2 Andalusiers (hengsten) en 2 shetlanders. De Shets waren vooral erg schattig, maar deden toch ook goed hun best. Beide Anda's waren mooi, maar de zwarte was waanzinnig, echt spetterend. Die zou zo op Boa mogen :D

Ook een leuke clinic gezien van een Amerikaanse, die een beschilderd paard bij zich had. Aan één kant stond het skelet van het paard beschilderd, aan de andere kant alle spieren. Erg interessant.

Verder hebben we ook veel rondgelopen bij de kraampjes. We zijn even naar de stand van Epona gelopen, helaas was Imelda er zelf niet. Degene die er wel was, was zeker erg enthousiast, maar voor mij een beetje te vaag en zweverig..

Gepraat met iemand van Natural Balance hoefbekappen en beslaan. Bij het kenniscentrum rondgekeken en info gevraagd over verschillende cursussen. Anatomie en beengebreken lijkt mij erg leuk. Met iemand gesproken die readings doet, helaas raadde ze verkeerd wat het probleembeen van Boa is. Echt, te veel om op te noemen, maar ik ga volgend jaar wel weer, denk ik.

Jade

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 13:16

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 13:44

Dat beschilderde paard was van Susan Harris denk ik. Heb 2 dvd's van haar, ook met beschilderd paard en ruiter. Erg interessant en leuk.

Verder zit ik er aan te denken in september volgend jaar de osteopathie opleiding te doen van de EDO, hoef je geen vooropleiding voor te hebben. Lijkt me erg interessant (en duur, maarja..)

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 14:43

coydog, heftig zeg.. heel veel beterschap voor je dochter, en sterkte voor iedereen eromheen.

Reiziger, klinkt echt heel erg leuk! Jammer dat je op zondag naar HE gaat, anders hadden we kunnen meeten.

Lisch, heeeel lief kijken??

reiziger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 19:13

Ja het was inderdaad Susan Harris van het beschilderde paard. Ze legde het ook super duidelijk uit, erg leuk.
Ik wist niet dat je nog een opleidingsinstituut hebt voor osteopathie behalve ICREO?

Gaat er verder nog iemand naar Horse Event van jullie?

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 20:08

Nimue

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 12:21

Hm, ik even kijken wanneer Horse Event is... vandaag. Ja, dat gaat niet meer lukken. ;)

Reiziger, leuk dat jij nog wel bent gegaan, klinkt echt heel interessant! Volgend jaar ga ik het weer proberen, achteraf had het wel gekund want ik kreeg die middag te horen dat ik maandag vrij had... Als ik dat eerder geweten had, was ik wel gegaan, maar ja, achteraf schijt een koe.

Coydog, veel beterschap voor je dochter. Zo te lezen in het andere topic is ze weer thuis nu? Dat is wel fijn, en ook fijn om te lezen dat jullie van school e.d. veel steun krijgen. Maar het blijft heftig zeg!

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 20:15

Mocht iemand volgende week tijd hebben, ik kreeg net de vraag van Margreet Bouwmeester of ik zin had om mee te doen als student ruiter bij de instructeurs clinic. Liefst 3 dagen, maar 2 mag ook. Je kan meedoen voor 10 euro per dag, dat is een kleine bijdrage voor het eten. Overnachten van ruiter zowel paard is mogelijk uiteraard, meer info via mijn pb. Zelf kan ik helaas niet, maar het is natuurlijk een goedkope manier om goed les te krijgen!

coydog

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 21:32

Welke dagen is dat?

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 22:58

Breghje schreef:
Mocht iemand volgende week tijd hebben, ik kreeg net de vraag van Margreet Bouwmeester of ik zin had om mee te doen als student ruiter bij de instructeurs clinic. Liefst 3 dagen, maar 2 mag ook. Je kan meedoen voor 10 euro per dag, dat is een kleine bijdrage voor het eten. Overnachten van ruiter zowel paard is mogelijk uiteraard, meer info via mijn pb. Zelf kan ik helaas niet, maar het is natuurlijk een goedkope manier om goed les te krijgen!

Volgens mij is het meer hoor, per dag.. Ik kreeg ook een mail waarin stond dat het E60 per dag was (incl. eten) en alleen lessen volgen E50
Het is van 20 tm 23 oktober

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 08:39

soeske schreef:
Breghje schreef:

Volgens mij is het meer hoor, per dag.. Ik kreeg ook een mail waarin stond dat het E60 per dag was (incl. eten) en alleen lessen volgen E50
Het is van 20 tm 23 oktober

Ik mag hier geen privémail plaatsen , en de overnachting voor het paard zal er idd naar alle waarschijnlijkheid niet bijgenoemd zijn omdat dat bij de boer zelf is, maar anders zou je even contact op kunnen nemen met Margreet zelf via Alona.nl?

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 08:40

coydog schreef:
Welke dagen is dat?

Van as woensdag t/m as. zaterdag.

FMH

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 20:10

Ishtar13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 19:15

Je kan meedoen voor 10 euro per dag, dat is een kleine bijdrage voor het eten. Overnachten van ruiter zowel paard is mogelijk uiteraard, meer info via mijn pb. [/quote]

Het is van 20 tm 23 oktober[/quote]

@@@ De prijs van 10 euro per dag was helemaal juist.
Normaal gesproken 60 euro per dag. Hiervoor heb je ongeveer 8 uur les, oefeningen zonder paard voor balans en bewustwording, observeren van lessen en vragen stellen en zelf één uur privéles. Oh ja. hiervoor heb je ook nog lunch, koffie, thee, koekjes en avondeten.
groet
Lyster

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-10 21:21

Je hebt toch geen acht uur les, maar je kunt wel de hele dag les kijken.
Leerzaam is het zeker. :)