Het leed dat een baan zoeken, maar niks kan vinden heet!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Retlaw

Re: Het leed dat een baan zoeken, maar niks kan vinden heet!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 16:33

wie weet goede sites voor onderwijs vacatures??

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 16:37

nicci88

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 16:39

ik meld me ook hier!
ik ben vanaf morgen officieel werkeloos.

ik heb 3 jaar bij een tuincentrum gewerkt als kassiere.
Omdat ik in september weer naar school ga, hebben ze mij geen vast contract aangeboden...
Nu moet ik dus iets hebben tot September.

Woensdag heb ik bij 2 uitzendbureau's een gesprek, dus ik hoop dat er dan meer uitkomt.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 16:42

Dan kun je makkelijk seizoenswerk doen, daar zoeken ze nu heel veel mensen voor. Bijvb bij centerparks ofzo?

Yunomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 16:45

Ik kan geen bijbaan vinden helaas.

nicci88

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 16:46

het moet alleen ook haalbaar zijn met mijn gewrichten.
daarom wil ik ook een baan voor 24 uur ongeveer.

maar bij 1 uitzendbureau hadden ze misschien al een baan voor mij.
klantenservice van oxxio :D
Lijkt me best een fijne baan voor een half jaartje

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 17:17

Zulen er geen 15 zijn maar denk dat ik wel tot de 8tot10 brieven/mails per week weg doe.
Allemaal afwijzingen krijg ik terug meer niet.
Wordt er gek van.

Ben ook van alles aan het uitzoeken en wil ook voor mezelf beginnen, schiet hoop ik iets meer op.

Retlaw

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 17:23

pff, en wat kan je nog meer met een diploma als onderwijsassistent?
doe nu callcenter, maar wil weer verder kijken...

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 17:30

Ik wordt iedere keer afgewezen omdat ik opleidingen heb gedaan in de dierensector, en nee daar is ook niks in te vinden, dus je krijgt overal wel weer een afwijzing dat je profiel niet past bij het geen wat er gezocht word of dat er geen vacature vrij is natuurlijk.

Retlaw

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 17:45

ben 23 en zou nog een opleiding kunnen doen, maar zin in heb ik niet, ben wel uitgestudeerd :S

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 17:50

Werken en leren ook geen optie?
1 naar school 4 dagen werken?

Retlaw

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 17:56

nou nee, ben nu wel op t punt beland dat ik wat wil gaan verdienen en vooruit kijken ipv studieschuld opbouwen ...

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 17:58

Vaak is het zo dat als je BBL gaat doen het bedrijf je een opleiding kan/il aanbieden dus met een beetje geluk heb je werk en een opldeiding wat je baas betaald ;)

www.stagemarkt.nl staan er een hoop op en je kunt het per plaatsnaam aangeven

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 17:59

Op het moment is het voor mij geen optie, ik volg nu namelijk nog een opleiding, dus 2 opleidingen is niks voor mij.

En moet ook nog werk hebben wat ik straks wel kan combineren.

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 18:10

nicci88 schreef:
het moet alleen ook haalbaar zijn met mijn gewrichten.
daarom wil ik ook een baan voor 24 uur ongeveer.

maar bij 1 uitzendbureau hadden ze misschien al een baan voor mij.
klantenservice van oxxio :D
Lijkt me best een fijne baan voor een half jaartje

Ik heb op de klantenservices van eneco gewerkt en het enigste wat ik je kan zeggen
I wish you good luck!
en dat na 14 maanden, wat een gezeik van die mensen zeg.....
maar voor een half jaartje is het misschien nog wel uit te houden

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 18:11

hyawatta schreef:
Ik wordt iedere keer afgewezen omdat ik opleidingen heb gedaan in de dierensector, en nee daar is ook niks in te vinden, dus je krijgt overal wel weer een afwijzing dat je profiel niet past bij het geen wat er gezocht word of dat er geen vacature vrij is natuurlijk.

heb ik ook gehad
ga nu werken op een klein incasso bureau

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 18:14

Heb 1,5 jaar in een tuincentrum gewerkt aan de kassa, dus vooral op winkel aan het solliciteren maar wijst allemaal op niks uit, maar ja er komt vst een keer iets op mijn pad.

Heb nu dus een uitkering en die heb ik maar tot 11 mei grrrr.
Hoop voor die tijd toch echt iets te hebben.

Ik ga alleen niet opkantoor werken, heb ik 1,5 jaar gedaan en dood ongelukkig.
Als je me chagarijnig wilt hebben zet me maar op kantoor haha.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 11:55

Ik heb sinds dec. 2x een gesprek gehad. Bij Transavia en bij Tui.

Op dit moment ben ik een beetje ongemotiveerd om heel eerlijk te zijn :o . Als ik iets zie krijg ik gewoon geen goede motivatie op papier, daarnaast zijn het ook banen waarvan ik denk "wil ik dit wel, pas ik wel hier, is het niet weer een vluchtroute zoals die vorige keren en zit ik weer op een plek waar ik niet wil zijn?"

Ik gooi me nu vooral op mijn opleiding en doe braaf elke dag een flink stuk huiswerk ik wil alles in 1x halen. Mijn CV sluit ook nergens op aan, wat ik heb gedaan(agrarische sector) kan ik niet meer en als ik iets zie krijg ik dus idd te horen dat cv /ervaring niet aansluit. Daarnaast heb ik het hier in NH ook wel een beetje gehad.

In de eerste week van april doe ik examen voor telefoniste, en halverwege april examen voor rekenen en typen(daarna krijg ik nog excel en wil ik nog boekhouden doen + cursus duits). ik ga er 200% voor omdat te halen want dan zie ik het namelijk iets zonniger in.
Brief voor de reintegratie is nu een week geleden op de bus gegaan, maar uit eerdere ervaringen weet ik dat ze niet zo vlot zijn.

:(:)

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 11:59

Dat is wel balen Cowgirl, maar wel goed dat je een opleiding/cursus doet zodat je jezelf weer in de markt zet!

Ik heb vandaag weer een gesprek gehad en het word weer 2 weken duimendraaien voor ik bericht krijg dat ik op een 2de gesprek mag... Nouja heb net dus weer 2 brieven verstuurd...

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 12:02

Jeetje miena, waar vind je al die vacatures?
Rotterdam is natuurlijk wel iets groter als Heerhugowaard/Alkmaar.

Heb jij al eens overwogen om eens te gaan praten met een reintegratieburo.? Niet dat dat heilig is want ik vind het een beetje voelen alsof ik het zelf niet kan, maar wie weet kunnen ze je net even voorop zetten bij een bedrijf.

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 12:03

Cowgirl, ook ik kom uit de agrarische sector, maar ben nu aan het werk op kantoor, ben het hele bedrijf aan het reorganiseren, veel planningen omgooien en ervoor zorgen dat alles geautomatiseerd wordt en blijft. :Y)

Ik dacht ook dat ik nooit meer aan het werk kwam, maar blijf toch solliciteren :Y)

Zelfs nu in mijn tweede week doe ik al meer dat er wordt verwacht, ze zijn al erg blij met mij en ik met hun.

Van de laatste 3 was ik de enige die "geen papieren" heeft voor de administratieve taken, maar toch hebben ze voor mij gekozen.

Echt, dit wil ik aan iedereen doorgeven:
Als je solliciteert, ga dan wel voor een baan die je ook graag wil en zou kunnen uitvoeren.
Ik solliciteerde me eerder blauw, stuurde dagelijks wel minimaal 10 brieven weg al dan niet via de mail, maar altijd weer: u cv past niet bij ons profiel of een andere reden, maar het kwam er altijd op neer dat ze mij niet moesten hebben.

Ik heb wel positieve ervaring met bijvoorbeeld uitzendbureaus en die de andere kant van je willen zien, je kunt je dan presenteren en aan de hand daarvan kunnen ze een passende baan voor je vinden. :Y)

Ook als je in gesprek gaat en jij wilt die baan graag, dan verschijnen er vanzelf die "tinkels" in je gezicht en dat telt vaak nog meer dan dat je wel over de juiste papieren beschikt ;)

Houd moed allemaal :))

rainbow8

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 12:24

Ik heb inmiddels een krantenwijk genomen. Het is 's morgen wel vroeg opstaan, maar het is beter dan niets. Het is maar een kleine wijk tussen de 25 en 30 kranten. Nu neem is gelijk de honden mee hebben die ook hun beweging gehad. Ik wil graag een BBL opleiding doen en heb hiervoor al verschillende brieven geschreven. Voor de rest van de brieven krijg ik of afwijzingen of ik hoor helemaal niets meer. Een aantal BBL bedrijven houden mijn brief en CV voor een half jaar vast. Dus daar is nog hoop.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 12:26

Hier nog iemand uit de dierensector, paarden HBO, en vaak te horen gekregen dat te hoog ben opgeleid. Na flink doorzoeken echter een zeer leuke baan gevonden, dus geef de moed niet op!

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 12:52

Ik meld me ook weer eens.
Hier nog steeds niets.

Vorige week wel een gesprek gehad bij het uwv, en ik word aangemeld bij een reïntegratie bureau.
er is ook een duidelijk doel gesteld wat werk betreft, en dat houd in dat ik niet elke baan hoef aan te pakken.
daarnaast is het met behoud van uitkering, mocht het niet lukken loopt mijn (ziektewet) uitkering geen gevaar.
ze waren zo positief over me, ik heb geen sollicitatie plicht, maar solliciteer dus wel en daar waren ze erg over te spreken.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 13:39

Cowgirl schreef:
Jeetje miena, waar vind je al die vacatures?
Rotterdam is natuurlijk wel iets groter als Heerhugowaard/Alkmaar.

Heb jij al eens overwogen om eens te gaan praten met een reintegratieburo.? Niet dat dat heilig is want ik vind het een beetje voelen alsof ik het zelf niet kan, maar wie weet kunnen ze je net even voorop zetten bij een bedrijf.

De vacatures vind ik in de kranten, op internet, op teletext etc... Maar ik stuur ook veel open sollicitaties naar bedrijven waar ik erg graag aan de slag zou willen.

Ik heb nu een baan hoor, dus reintegratie dat hoeft niet, maar ook dat heb ik al ervaren en ik word daar niet vrolik van...

Kaatje ik solliciteer mij suf, maar wel op banen die bij mij passen :) Goed er zitten er tussen waarbij misschien een aanvullende cursus voor zou moeten doen, maar daar ben ik niet de beroertste voor. Sterker nog dat wil ik ook graag, hoe meer ik weet en leer, hoe beter :)