een jaar high school.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ladylay

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 06:55

Walt Disney in Florida is A-MA-ZING :D

Leentje, wat is je link na je facebook-account ?
Wil de foto's ook zien :D

Lees net dat je tijdens sprinbreak bij Cocoa Beach geweest bent, leuk is het daar :D
Bij ons was het kneitertje warm.
Daarna na de golf van Mexico, bij miami. Dat was wel heeeel gaaf, veel mooi dan Cocoa Beach :P
En 40 graden, naar 3 uur in de zon te hebben gelegen met olie, men wat was ik bruin geworden in die paar uurtjes :D
Word sowieso al heel snel bruin, lucky me 8-)

topsylover

Re: een jaar high school.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 19:59

Ik ben net terug van het PDS, en het was zo leuk! :D
Eerst zag ik er behoorlijk tegenop omdat ik met zoveel problemen en nare gedachtes zat.. Maar alle mensen waren superaardig en de leiding ook. Heb zoveel lol gehad daar! En natuurlijk heel veel ervaringen gedeeld, verhalen gehoord enz. :)

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 20:23

PFFFF ik heb vorige week een mail gestuurd naar mijn family in new zealand, krijg ik niks terug. :(

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 00:44

wat is dat toch met die gezinnen en niet antwoorden -O-
Hopelijk krijg je snel mail!

Mijn paard is iig verkocht en heeft een super plekje hier 5 minuutjes vandaan en het leuke is, ze komen 2 keer per week bij mij lessen. :) Zijn redelijk beginnende ruiters maar kunnen leuk rijden (man van rond 48/50 ofzo en dochter van 21 ) :j

ladylay

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 07:02

Dat is wel leuk, Melanie !

Dat is idd niet tof dat ze niet reageren, misschien willen ze er tijd voor nemen om correct terug te mailen. Dat zou ik niet zo vreemd vinden, alleen maar goed.

_karin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 08:23

Klinkt heel goed Melanie :J

Ik zit nu in San Francisco, fun stuff :D

ladylay

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 08:27

Nice Karin !!!

_karin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 08:34

Ja echt wel!

Alhoewel ik echt 'anxious' ben om weer naar huis te gaan.

Het afscheid van mijn vrienden hier is al geweest (en echt heel moeilijk is dat... :\ ) en ik heb het gevoel dat ik er echt klaar voor ben om weer naar huis te gaan. Het 'echte' leven staat weer op me te wachten. Heb het studeren nu wel lang genoeg uitgesteld geloof ik. O:)

Wanneer vertrek jij eigenlijk? :))

ladylay

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 08:41

Zie, als alles op z'n tijd is dan is het allemaal goed.
En zo te lezen gaat dat prima ! 8-)
Ik vertrek in Januari :D
En heb er veeetttt veel zin in, ga ook blog bijhouden.
Wou het eerst niet doen, maar zoveel mensen vragen erom dat ik het dus wel ga doen :D

Wat ga je nog allemaal doen ? VOlgende week ga je naar huis toch ?
Ga je nog shoppen, dingen bezien ?

_karin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 08:54

Mensen houden mijn blog echt bij (over het algemeen en voor zover ik dat kan bijhouden), maar ik heb het vooral voor mezelf gedaan. Klinkt lekker egoistisch zo, maar als ik 'later' terugben, wil ik ook echt iets terug kunnen lezen. Denk dat het heel leuk voor mezelf gaat zijn dat ik dit erbij kan halen en kan lezen en herinneringen kan ophalen. Ik waarschuw je wel, heel veel mensen slagen er niet in omdat het tijd kost en alles. Je moet echt voor jezelf uit vinden of je het wel wilt en of het het waard is. :J Wij zouden het hier wel leuk vinden natuurlijk. :j

Morgen ga ik san francisco echt in, de golden gate zien, over fishermans warfe lopen, souvernier winkeltjes in.. :) hopelijk overmorgen richting Berkeley en telegraph avenue weer over en dan daarna richting Sacramento, dat wordt onze laatste echte stop voordat we in de auto terug gaan naar Salt Lake om ons vliegtuig te halen. :)

Ik wou dat ik echt kon shoppen maar met een 20jarige broer en 55jarige vader zit dat er helaas niet echt in. :Y)

ladylay

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 09:03

Ga je naar Sacramento ! Dat is zo'n gave plaats !

Nee, dat klopt hoor !
Maar zoals je zelf al zei, voor jezelf bijhouden. Kan je daarna mooi inbinden met alle reacties erbij etc.
Ik zie wel hoe het verloopt !

Tuurlijk wel shoppen, toen ik in US was met mijn vader zijn we zelfs 2 volle dagen wezen shoppen !
Hij vond de winkels zo mooi, vooral die van Ralph Lauren, aangezien ik daar gek op bent.
De winkels waren nog 10 x mooier dan hier in de PC hoofdstraat.
Had ik mooi geluk mee, dat mijn vader dat dus wel wou doen, haha :D
Want geloof, ik had bizar veel ingekocht, ze waren daar heeeeel blij met mij :P
Veel plezier nog !

Fleur_Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 10:48

Lijkt me een leuke reis die je nou aan het maken bent Karin! :D
Ik denk ook niet dat ik mijn vader en (stief)broer zo ver zou krijgen om de hele dag te shoppen, maar een paar winkels moest nog wel lukken :P

Fijn Melanie dat hij verkocht is, en zeker dat hij zo dichtbij staat! :)

Lienek: jammer dat jou familie niet reageert, hopen dat ze het snel toch doen!

JENNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 16:12

De broer van mijn vriend heeft ergens een fotoboek gemaakt, met tekst, en wel de tekst van zijn blog die hij ook trouw heeft bijgehouden toen hij in Amerika zat.

Hij heeft nu dus gewoon een boek met een hardcover met zijn foto erop, en in dat boek zitten pagina's met tekst en foto's. Echt heel mooi! Zou dat iedereen aanraden hier om te doen en niet alleen je verhaal op internet te houden. Laat er een mooi boek van maken. Deze tijd vergeet je echt nóóit weer.

Fleur_Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 16:18

JENNx schreef:
De broer van mijn vriend heeft ergens een fotoboek gemaakt, met tekst, en wel de tekst van zijn blog die hij ook trouw heeft bijgehouden toen hij in Amerika zat.

Hij heeft nu dus gewoon een boek met een hardcover met zijn foto erop, en in dat boek zitten pagina's met tekst en foto's. Echt heel mooi! Zou dat iedereen aanraden hier om te doen en niet alleen je verhaal op internet te houden. Laat er een mooi boek van maken. Deze tijd vergeet je echt nóóit weer.

Is ook mijn plan :j dat is toch wel dé drijfveer achter een blog bij houden (denk ik), zodat je het later nog terug kan lezen :)

Chrissy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 16:37

MelanieB schreef:
wat is dat toch met die gezinnen en niet antwoorden -O-
Hopelijk krijg je snel mail!

Mijn paard is iig verkocht en heeft een super plekje hier 5 minuutjes vandaan en het leuke is, ze komen 2 keer per week bij mij lessen. :) Zijn redelijk beginnende ruiters maar kunnen leuk rijden (man van rond 48/50 ofzo en dochter van 21 ) :j

Ooh das fijn zeg! :)

Vervelend dat je familie niet reageert trouwens Lienek!

Chrissy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 16:39

Ik begon een paar dagen geleden weer tegen mijn moeder over Higschool. En wat haar betreft mag ik gewoon, ze denkt dat het heel erg goed voor me is.
Maar mijn vader moest geloof ik toch wel even slikken toen ik de mogelijke prijs noemde :))

_karin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 03:57

Ik ben idd ook van plan een boek ervan te maken. :)

De prijs is idd niet niks. :=

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 07:02

Ja, maar als je de prijs vergelijkt met studeren in Nederland... dan valt dat heus mee! :)

In Nederland was ik namelijk gemiddeld 800 euro per maand kwijt aan studeren+op mezelf wonen (200 euro school+boeken; 300 euro huur; 100 euro zorgverzekering; 200 euro boodschappen) en dan doe je nog niet eens gekke dingen.

Als je dit bij elkaar op telt naar een jaar is dit 9600 euro.
En dat is dan mooi te vergelijken met een jaar schoolgeld+wonen in Amerika (6000 euro ongeveer) plus zakgeld :)

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 07:32

Alleen betalen je ouders niet altijd die volle 800 euro ;) er bestaat namelijk ook zoiets als studiefinanciering! (Maar goed dan ben je nog steeds best veel kwijt). Zal nog maar eens zeggen dat als je met Rotary weg gaat je bij lange na niet zo veel kwijt bent en dat is echt een super uitwisselingsorganisatie!

Chrissy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 09:35

miccamaaike schreef:
Alleen betalen je ouders niet altijd die volle 800 euro ;) er bestaat namelijk ook zoiets als studiefinanciering! (Maar goed dan ben je nog steeds best veel kwijt). Zal nog maar eens zeggen dat als je met Rotary weg gaat je bij lange na niet zo veel kwijt bent en dat is echt een super uitwisselingsorganisatie!

Wat is dan de reden dat het daar zoveel goedkoper is als ik vragen mag? :)

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 10:31

Het is geen commerciele organisatie, alles gebeurt met vrijwilligers! Dus geen duizenden euro's... vraag me altijd af waar die uberhaupt blijven!

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 10:42

De rotary website geeft dit overzicht:

Wat kost het
Er moet gerekend worden op ca € 5000, bestaande uit de volgende geschatte posten (2005):

Te voldoen aan Rotary Nederland

Aanmelding selectie
€ 60.-

Deelname Oriëntatieweekend
€ 70.-

Inschrijving deelname (incl. € 40.- lidmaatschap ROTEX voor 2 jaar)
€ 570,-

Blazer
€ 80.-

Overige kosten

Verzekering (*)
€ 500,-

Reiskosten (afhankelijk van de bestemming)
€ 400 tot 1000

Zakgeld (**)
€ 1100,-

Rondreis in het gastland (***)
€ 1300,-

(*) Verzekering wordt meestal in Nederland via Rotary Nederland bij ELVIA ondergebracht. In sommige districten in het buitenland wordt alleen de eigen verzekering van dat land geaccepteerd!

(**) De scholieren ontvangen van de gastclub zakgeld; het equivalent van ca.€ 80 per maand. Het hier genoemde bedrag is een schatting van het aanvullende bedrag.

(***) Meestal zijn er in het uitwisselingsjaar een of meer reizen georganiseerd door het ontvangend District. De deelname hieraan is vrijwillig. De kosten hiervan zijn verschillend.

De rondreis is vrijwillig. Mijn district had alleen een kleine rondreis, die betaald werd door mijn rotaryclub. Verder kreeg ik 100 dollar per maand zakgeld van de rotaryclub. :)

Fleur_Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 13:44

miccamaaike schreef:
Het is geen commerciele organisatie, alles gebeurt met vrijwilligers! Dus geen duizenden euro's... vraag me altijd af waar die uberhaupt blijven!

STS had daar op hun site wat meer info over:
STS is een not-for-profit organisatie. De programmaprijzen dekken de kosten om het het STS High School programma in Nederland en het buitenland te kunnen verwezenlijken. Een globale verdeling van de kosten om te laten zien waar je voor betaalt:

* 24% van de kosten maken we in Nederland, en gaan naar screening en selecteren van scholieren, scholieren en familie orientaties, verwerken van applications en visa's, kantoor en staf, ondersteuning van scholieren en ouders, promotie van het programma op scholen en daarbuiten.
* 32% van de programma kosten komen voor vervoer (binnenlandse en intercontinentale vluchten, overig binnenlands transport, ticket handelingen, luchthaven begeleiding)
* 41% van de programma kosten worden in het gastland gemaakt voor werven van veldstaf, training, werven van gastgezinnen, screenen en selecteren van gastgezinnen, orientatie-bijeenkomsten, verwerken van gastgezin aanmeldingen, organiseren school plaatsingen, kantoor en staf ondersteuning
* 3% van de programma kosten zijn administratieve en finianciele kosten voor kantoor en staf zowel als afschrijving van middelen

Chrissy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 13:48

Dan blijft het dus apart dat het zoveel verschilt, aangezien maar 3% naar de mensen gaat die eraan meewerken. Of lees ik nou niet goed?

Fleur_Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 13:50

Chrissy_ schreef:
Dan blijft het dus apart dat het zoveel verschilt, aangezien maar 3% naar de mensen gaat die eraan meewerken. Of lees ik nou niet goed?

Nee, bij die 24% gaat het naar kantoor&staf, verwerken van applications en visa (mensen werk), screenen en selecteren scholieren (ook mensenwerk)
Bij de 41% gaat het naar veldstaf, training etc en dat is ook allemaal mensenwerk (wat dus betaald moet worden).