Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kimberly1995

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 16:56

Aldi? Lidl?

Dimphyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 17:00

kimberly1995 schreef:
Aldi? Lidl?

Daar pas ik niet in het profiel.. dus, ben te duur/oud.

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 17:05

Dimphyl schreef:
kimberly1995 schreef:
Aldi? Lidl?

Daar pas ik niet in het profiel.. dus, ben te duur/oud.

Heb je dat echt al geprobeerd? Binnen lopen en je CV afgeven? Het ligt er een beetje aan of ze nog mensen zoeken, maar als ze echt mensen zoeken dan ben je nog niet te oud. Ik heb laatst nog een sollicitatie gedaan (ik ben 22) en was aangenomen, maar door omstandigheden baan niet geaccepteerd.

Dimphyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 17:18

Probleem is denk ik dat hier in de buurt enorm veel middelbare scholieren zijn, die pikken al die baantjes zo weg.
Heb van de Em-te letterlijk te horen gekregen te oud te zijn (inderdaad binnengestapt)
De Lidl is mijn broertje zijn contract niet verlengd omdat hij te oud was, Aldi zit hier niet in de buurt dus ook niet gesolliciteerd.

Veelal hebben de supermarkten hier voor de zomer mensen nodig (=schoolverlaters en vakantie-houders) ivm toeristen, na seizoen is de Spar hier zelfs gesloten en de emte heeft kortere openingstijden.

Begrijp me niet verkeerd, ik solliciteer dus op alles (oa vakantieparken, bungalows, winkels, horeca incl strandtenten..) maar krijg zoveel negatieve reacties dat ik er gewoon zelf al negatief van wordt.. Ik waardeer de hulp wel enorm en zal Em-te/Lidl nog eens vragen.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 17:23

kimberly1995 schreef:
Heb je dat echt al geprobeerd? Binnen lopen en je CV afgeven? Het ligt er een beetje aan of ze nog mensen zoeken, maar als ze echt mensen zoeken dan ben je nog niet te oud. Ik heb laatst nog een sollicitatie gedaan (ik ben 22) en was aangenomen, maar door omstandigheden baan niet geaccepteerd.

Binnen lopen en CV geven doen ze niet meer je word netjes naar de website gestuurd van solliciteer daar maar. :=

Vandaag gesprek gehad zou perfect aansluiten op mijn werkervaring van vorige baan. Gesprek is geregeld via UWV contact persoon.

SpeechLess

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 18:11

@Dimphyl: lastig zeg, lijkt me ook erg vervelend om telkens afgewezen te worden. Zou het misschien wat zijn om bijvoorbeeld een scooter oid aan te schaffen en daarmee je zoekregio wat te vergroten? Wellicht is er iets buiten je huidige regio wel wat te vinden.

@Marcella: leuk dat je een gesprek hebt gehad. Hopelijk wordt dat wat! Van die lui van het andere bedrijf niks meer gehoord zeker?

Ik heb ook weer een sollicitatiegesprek op de planning staan :) En van de andere sollicitatie hoor ik het maandag of ik op gesprek mag komen. Ik hoop heel erg dat de eerste wat wordt, want dat is wel iets wat ik graag zou willen. De tweede lijkt me ook wel aardig, maar nu ik ook met die eerste bezig ben is het lastig om voor deze enthousiast te blijven zeg maar :+

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 18:19

Nee helemaal niks meer gehoord alles is nu ook doorgestuurd naar UWV, maar die willen contract/loonstroken zien die ik nooit gehad heb. Bankafschrift mocht ook maar dat is het probleem juist ze hebben nooit betaald. :') Dus nu maar afwachten wat het UWV gaat doen......ben bang dat ik niks ga krijgen. -O-

Had alleen toen ik vanmiddag mijn sollicitatie broek aan trok zoiets van oeps een beetje veel afgevallen. Hij zat een beetje ruim. :')

Wieldop

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 19:02

Marcella schreef:
Nee helemaal niks meer gehoord alles is nu ook doorgestuurd naar UWV, maar die willen contract/loonstroken zien die ik nooit gehad heb. Bankafschrift mocht ook maar dat is het probleem juist ze hebben nooit betaald. :') Dus nu maar afwachten wat het UWV gaat doen......ben bang dat ik niks ga krijgen. -O-

Had alleen toen ik vanmiddag mijn sollicitatie broek aan trok zoiets van oeps een beetje veel afgevallen. Hij zat een beetje ruim. :')

Sorry dat ik binnen kom vallen, maar heb je geen (mail) correspondentie of een brief waarin vermeld staat je een overeenkomst ontvangt en/of waarin staat dat je verwacht werd om te komen werken. Of bevestiging van spullen / kleding / vog aanvraag /beveiligingspas aanvraag?

BTW dimphyl, mijn schoonzus werkt bij de Lidl en die is 30+, dus die worden nog wel aangenomen. Kun je niet kijken bij bijvoorbeeld een kaasboer of iets dergelijks? Die kiezen liever altijd voor de iets oudere krachten.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 19:07

Nooit wat ontvangen behalve loze beloftes dat hij de papier klaar had liggen en de pas zou ook klaar liggen via whatsapp. :')

Toen ik vroeg om een bewijs van aanvraag pas kreeg een blanco formulier van het SVPB en vanaf dat moment geweigerd om te werken. :+

Dimphyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 19:31

SpeechLess schreef:
@Dimphyl: lastig zeg, lijkt me ook erg vervelend om telkens afgewezen te worden. Zou het misschien wat zijn om bijvoorbeeld een scooter oid aan te schaffen en daarmee je zoekregio wat te vergroten? Wellicht is er iets buiten je huidige regio wel wat te vinden.

Zou handig zijn ja, stond op de planning met mn vorige baan.. nu niet haalbaar; geen geld en geen rijbewijs.. succes met je sollicitatie!

Wieldop schreef:
BTW dimphyl, mijn schoonzus werkt bij de Lidl en die is 30+, dus die worden nog wel aangenomen. Kun je niet kijken bij bijvoorbeeld een kaasboer of iets dergelijks? Die kiezen liever altijd voor de iets oudere krachten.

Je schoonzus werkt er misschien al langer dan? Wat mij letterlijk verteld is is dat er van hogerhand gezegd wordt geen mensen van 20 aan te nemen, en wat ik bij een ander bedrijf dan weer verteld heb gekregen is dat ze de 'weekend' hulpen vaste contracten moeten aanbieden, die gaan toch na een aant jaar weer weg ivm afgeronde opleiding, en zijn maar contracten van +/- 16 uur. Hiermee proberen ze dus van de duurdere vaste contracten af te komen.

Hier zie je dus in veel bedrijven (winkels/supermarkten) dat er zegmaar 5 volwassen vaste krachten zijn (teamleiders, filiaalmanagers) en voor de rest alleen studenten of tussen-jaar-jongeren met contracten voor max 2 jaar.. die doorloop vinden ze niet erg, want de vaste medewerkers kunnen de grote problemen opvangen en werken dus doorlopend nieuwe mensen in.
Misschien dat dat echt plaats gebonden is, Maar een enorm oneerlijke en vreemde ontwikkeling.

Marcella wat fijn dat je via UWV goed geholpen wordt, hopen dat daar wat uit komt!
En wat een raar gedoe met je vorige werkgever..

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 20:00

Vervelend dat je het zo ervaren hebt! Is een kledingwinkel eventueel nog een optie voor je?

Dimphyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 20:08

kimberly1995 schreef:
Vervelend dat je het zo ervaren hebt! Is een kledingwinkel eventueel nog een optie voor je?

Zeer zeker! Heb 6.5 jaar retail ervaring waarvan 5.5 jaar fashion retail. Zou het liefst gewoon weer de retail in willen maar ben op het moment even niet kieskeurig :o

Narcissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 12:05

Dimphyl, zelfde regio hier en zelfde problemen :(. Walcheren leeft op studenten. Hier al meer dan een jaar vruchteloos aan het solliciteren. Misschien is schoonmaak een optie? Daar bellen ze mij wel vaak voor maar kan dit lichamelijk niet. Onboard heeft me nog gebeld voor de KPN winkel in Middelburg, daar zou je ook eens kunnen informeren

Dimphyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 12:20

KPN heb ik gesolliciteerd maar (nog) niks terug gehoord.. schoonmaak tot nu toe alleen maar reacties dat ik te weinig ervaring heb -O- _-:(

Maar ik blijf gewoon solliciteren.. moet toch ergens wel een bedrijf zijn wat me wil hebben..

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 12:34

Sinds wanneer moet je ervaring hebben om schoon te maken. :=

Dimphyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 13:59

Dat dus :+ was uiteindelijk zo gefrustreerd dat ik er 1 had terug gemaild dat ze best mn huis mogen komen bekijken om mn ervaring te zien. Pff

Volgende week wel weer een gesprek bij een uitzendbureau, ben benieuwd.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 15:32

Je zou bij schoonmaal sollicitaties bijna foto’s meesturen van glanzende wasbakken en wc potten idd

Narcissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 19:02

Maar dan lopen ze wel te zeuren dat ze geen volk vinden en "de mensen niet willen werken". Zum kotsen.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 19:05

Voor schoonmaken hebben ze het liefst 16 jaar met 10 jaar ervaring en ook nog diverse diploma's. :')

Rampshellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 08:11

Ik heb een jaar in de thuiszorg gepoetst bij bedrijf A. Gesolliciteerd bij bedrijf B wat uiteindelijk de moederorganisatie bleek te zijn van B. Moest ik alsnog 3uur onbetaald!! meedraaien of ik geschikt was.. ik heb vriendelijk bedankt!

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 23:30

He bedoel je het niet anders? Je zegt 2x B, maar volgens mij B en dan A zijn of niet?

Lolacabana

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 16:33

Wij hebben momenteel 3 vacatures openstaan:
- directiesecetaresse (noorden, tussen Groningen & Drachten in)
- accountmanager (Noord Nederland)
- accountmanager (Zuid Nederland)

Als je meer informatie wilt dan mag je mij PB'en :)

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 13:35

Bij MSC Netherlands (adres: Westblaak 216 in Rotterdam) staan er ook diverse vacatures open :)

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 17:15

Ik meld me ook weer.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 18:39

He Purny niet meer werkzaam bij de AH? Wat balen zeg