Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Roulette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 16:08

Iris: Tsja... dan is de volgende vraag welke 'eis' je dan wel aan gaat passen.
Is het niet een idee om je zoekgebied toch te vergroten en dan specifiek te kijken naar welke locaties makkelijk te bereiken zijn met het OV? Dan zit je alleen nog met het probleem dat het OV niet handig is vanuit je dorp, maar dat kan je oplossen door bijv. een paar km te fietsen naar een betere bushalte een dorp verder.

Ik heb trouwens net zelf een afwijzing binnen gekregen. Onderaan de mail staat dat reageren niet mogelijk is en de mail wordt algemeen afgesloten i.p.v. met de naam van de recruiter. Nu zit ik een beetje in dubio, ik wil heel graag meer uitleg + vragen of er misschien nog andere mogelijkheden/vacatures zijn, maar kan dus niet reageren op de mail of de recruiter bellen en weet dus niet zo goed hoe ik de recruiter dan wel zou kunnen benaderen...

Barbara88

Re: Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 16:41

Kun je niet gewoon naar het bedrijf bellen en dan naar de recruiter vragen? Lijkt me vrij normaal hoor dat je geen genoegen neemt met een algemene afwijzing maar meer uitleg wil.

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 18:09

Zoals Barbara aangeeft Roulette :j

Chanen schreef:
Optiwolk schreef:
Net even paar UZB's er op gewezen dat ze mijn CV in hun systeem hebben zitten.
Morgen weer rondje brieven schrijven.

Hoe heb je dat aangepakt? Gewoon achteraan bellen? Ik heb me namelijk ook bij verschilende bureaus ingeschreven, maar ze konden op dat moment weinig voor me betekennen en heb daarna niks meer gehoord. Volgens mij zijn ze me een beetje vergeten. :o

UZB 1 was ik op gesprek geweest in december - dus daar had ik naar gerefereerd in mijn mail.
Het was in het kort "Hey, ik ben in december bij jullie langsgeweest voor functie Y bij bedrijf Z. Ik heb nu deze vacature gezien dat via jullie loopt, kunnen jullie iets voor me doen?"
Ander ging me weken geleden voorstellen bij een bedrijf dus die had ik ff gemaild of ik een update kon krijgen.

Je zou mailtje kunnen doen met of er nog steeds geen functies bij je passen?
En zeker nog eens cv toevoegen :j

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 18:39

Iemand interesse in een vacature voor de functie administratief medewerker in Lisse? Stuur maar pb

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 20:36

Hebben jullie allemaal een stukje persoonlijk profiel op je cv staan? Ik moet het mijne dringen vernieuwen, maar vind het ergens zo duf om er zoiets op te zetten, maar het schijnt wel beter te zijn.

Nu heb ik mijn vrijwilligerswerk tussen de werkervaring staan, maar kan het niet beter als nevenactiviteit worden neergezet?

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 20:50

Ik zet mijn vrijwilligerswerk wel bij werkervaring, maar da's omdat ik daarnaast nog niet veel werkervaring in mijn werkveld heb, buiten dan vrijwillig (volg je nog? :P )

Heb een kort stukje over hobby's, niet meer dan een lijntje..

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 22:24

Vrijwilligerswerk zie ik absoluut als nevenactiviteit :)

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 23:08

Iris, Mountain Network in Dordrecht al geprobeerd?

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 07:27

Die algemene afwijzigen zijn ze goed in tegenwoordig.. Ik snap heus wel dat ze veel sollicitaties krijgen, maar ik vind het wel een beetje een Jantje-Van-Leiden systeem...

Vrijwilligerswerk valt mi ook onder nevenactiviteit, maar het kan wel een goede toevoeging zijn op je cv.

Ik zit af en toe weer een beetje in de rondte te kijken voor functies, en nu kwam ik een directiesecretaresse functie tegen met de volgende eis:
"•Proven experience in national / international polar programmes/organisations or polar infrastructures"
Waarbij ik me dan weer afvraag hoeveel bedrijven er zijn in die branche, en hoe groot de kans is dat je daar een secretaresse vandaan kan halen.. maar dat zal wel aan mij liggen :')

En ik heb ook een stukje persoonlijk op mn CV staan, maar dat is meer steekwoorden. Mn LinkedIn persoonlijke omschrijving is veel uitgebreider. Maar ik heb nog nooit views gehad op mn LI nav een sollicitatie, terwijl het toch HET ding is om te doen tegenwoordig ...

Chanen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 09:04

Anneert schreef:
Hebben jullie allemaal een stukje persoonlijk profiel op je cv staan? Ik moet het mijne dringen vernieuwen, maar vind het ergens zo duf om er zoiets op te zetten, maar het schijnt wel beter te zijn.

Nu heb ik mijn vrijwilligerswerk tussen de werkervaring staan, maar kan het niet beter als nevenactiviteit worden neergezet?

Ik ben in mijn CV een persoonlijk stukje van een regel of 3. Gewoon even kort wat termen die van toepassing zijn op wat ik kan en zoek, niks uitgebreids. En hoewel ik ook maar weinig werkervaring heb, heb ik mijn vrijwilligerswerk wel onder nevenactiviteiten gezet. Het is namelijk niet echt relevant werk voor de kant die ik uit wil.

Roulette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 10:30

Of vrijwilligerswerk bij werkervaring of bij nevenactiviteiten hoort lijkt mij afhangen van het type vrijwilligerswerk. Heeft dit iets te maken met de richting waar je heen wilt, dan zou ik het bij werkervaring zetten, zo niet dan bij nevenactiviteiten.

Persoonlijk profiel heb ik niet op die manier op mijn CV staan en ik denk ook eigenlijk niet dat dit zo hard nodig is. Of beter gezegd: de TU professionals en recruitment bureautjes die tot nu toe mijn CV hebben nagekeken misten het allemaal niet en waren juist erg positief over mijn CV zoals die nu is.

Ik baal echt ontzettend op het moment, vorige week dus dat gesprek gehad met de vreemde vragen. Krijg net een mailtje dat zij het gesprek hebben ervaren als zeer positief, maar dat er een andere kandidaat was die beter bij het bedrijf aansluit en ze dus niet met mij verder gaan... Waarom krijg ik het toch altijd voor elkaar om wel op gesprek te mogen komen, maar vervolgens afgewezen te worden omdat iemand anders beter is...

Barbara88

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 12:54

Ja dat is ontzettend balen. Blijf uitkijken naar het moment dat ze wel met jou verder gaan. Die keer komt echt! Ik hoop dat dat ook voor mij geldt...

Ik ben mijn gesprek voor morgen aan het voorbereiden. Het wordt pittig ik moet een presentatie houden om te laten zien dat ik 'vakbekwaam' ben. Best spannend dus...

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 18:33

Werk echt niet motiverend als je solliciteer en binnen 2 uur al afwijzing binnen heb zou niet passen binnen het gestelde profiel (woon te ver weg). -O- Ga hard hopen dat de kennismakingsbijeenkomst vanavond wat gaat worden. :=

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 22:13

Nja, ik wil een functie als orthopedagoog, of iets in die trant en mijn vrijwilligerswerk bestaat uit paardrijles geven, een keer aan een meisje en ook nog aan twee jongens met een beperking. Past wel redelijk bij werkervaring denk ik

Hoe ging het Marcella?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 22:20

Anneert schreef:
Nja, ik wil een functie als orthopedagoog, of iets in die trant en mijn vrijwilligerswerk bestaat uit paardrijles geven, een keer aan een meisje en ook nog aan twee jongens met een beperking. Past wel redelijk bij werkervaring denk ik

Hoe ging het Marcella?

Vind ik alsnog een nevenactiviteit (net als bestuurswerk bv) en juist heel bewust; nevenactiviteiten zijn namelijk ook erg belangrijk en daar moet je juist dit soort vrijwilligerswerk plaatsen.

http://www.intermediair.nl/carriere/cv- ... n-op-je-cv

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 23:40

Het is een uitzendbureau alleen dan voor beveiligingswerk en nog helemaal in opstart fase. Ze willen wel graag beveiligingspas aanvragen voor me, maar moet eerst nieuwe id hebben. En ik moet er eerst even goed over nadenken, want de pas kost 86 euro die je eerst zelf met betalen en per gewerkte opdracht krijg je 5 euro netto terug (aanvraag duurt 2-8 weken). En moet zelf werkkleding aanschaffen gelukkig wel simpel zwart/wit (1 broek zwart en wit blouse heb ik, maar dan nog de rest).

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 17:04

En ja hoor weer een storing op werk.nl gaat weer geweldig. |o

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 17:45

Ik heb maandag een gesprek, yes!

Barbara88

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 18:23

En weer een afwijzing binnen. Nu nog een laatste hoop. Na het weekend erop of eronder.

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 19:11

Jullie nog maar heel kort geleden gejoint, maar ik heb volgende week donderdag een gesprek! Bij een zwembad, voor de functie Allround Zweminstructeur! Echt precies de kant die ik op wil! Ben helemaal happy! (Al wil alleen gesprek nog niks zeggen natuurlijk!)

Barbara88

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 19:18

Nee idd, maar het is in ieder geval een begin en dat is positief!

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 19:23

Sollicitatie heb ik ook nog maar gisteren gestuurd, dus ook heel snel gereagerd vanuit het bedrijf! Ze waren blij met mijn sollicitatie en mijn snelle reactie over mijn beschikbaarheid etc.

Roulette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 19:31

Oh, dat is balen Barbara. Wat heb/hoor je na het weekend? Ik hoop zo voor je dat dat hem wél wordt!
Iris en Corelli, succes met jullie gesprekken!

Mijn gesprek van vandaag ging eigenlijk wel prima, kreeg ook erg positief commentaar. Maar zoals dat altijd lijkt te zijn... ik pas niet in hun type.
Gelukkig in de tussentijd ook goed nieuws: ben uitgenodigd om intelligentie/persoonlijkheid testjes in te vullen voor een van mijn sollicitaties (dus nog geen uitnodiging voor gesprek, maar wel een ronde verder dan brief/CV) én ik werd gisteren gebeld door een recruitment bureau dat mijn CV online had gevonden en mij uit wilde nodigen voor een gesprek volgende week (over een erg leuke functie).

sam_antha

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 09:38

Iris en Corelli succes :)

Ik werd gisteren tijdens mijn werk gebeld, neem normaal nooit op maar met al die sollicitaties die ik verstuurd heb ik het toch wel gedaan. En ... ik heb dinsdag een sollicitatiegesprek :D Hopen dat het wat wordt. Mijn jaargesprek bij de baas waar ik weinig uren werk (lees 5-10uur maar wel drie dagen van huis)
was wel heel positief en ze gaan ook veel reclame maken om meer patiënten te krijgen. Mocht ik echter natuurlijk bij dat sollicitatiegesprek 16uur aangeboden krijgen dan weet ik het wel :D En aanstaande maandag ga ik langs bij een oud stageadres die voor de zomer een waarneemster zoeken en daarna voor zwangerschapswaarneming. Even persoonlijk mijn sollicitatiebrief inleveren ;)

Chanen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 14:14

*springt een gat in de lucht*
Het geluk lacht me eindelijk toe, want ik ben uitgenodigd voor een sollicitatiegesprek bij het RIVM! :D Voor een baan waar ik ook nog eens ontzettend enthousiast over ben, want het gaat om een PhD in de toxicologie. Komende week maar even grondig voorbereiden en hopen dat ik een goede indruk achterlaat. :)