Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Booooo

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 14:50

@NoGo: Welkom! Wat voor iets doe je?

Rex: Wij ontvangen (meerdere) lampen juist in grote dozen, dus niet echt handig om zo'n grote doos naar een klant te sturen met 1 lampje erin :+ Hihi

Ik verzend de pakketjes overigens gewoon via Postnl, maak thuis de doos klaar en ga naar het postkantoor betaal ook daar. Stuur de klant een foto van de bon met de barcode zodat ze zelf hun pakket kunnen volgen online, maar ook als bewijs dat het verzonden is.

Parcel International is goedkoper begrijp ik dan.. Bij Postnl is het namelijk tot 10kg € 6,95

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 15:03

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 15:13

PostNL zelf label aanmaken is -uit het hoofd- 6,50. Volgens AVP dus geen btw. Via PI dus 6,05 AVG condities dus wel btw waardoor het de zaak maar 5 euro kost. Je kunt op postNL ook een zakelijke account aanmaken, geen idee of dat met/zonder btw is en wat dan de exacte kosten zijn.

Voor doosjes zou je ook schoenenwinkels oid langs kunnen. Scheelt hun weggooien en voor een doosje bonbonnetjes of Celebrations kweek je aardig wat goodwill.

Voor de mensen die nog maar net een Kamer van Koophandel inschrijving hebben: oefen maar alvast met "nee bedankt, geen interesse".

9 vd 10 keer dat er met afgedekt nummer gebeld wordt is het om je een energie/telefoon/watdanook contract aan te smeren. Ik luister al niet eens meer, zodra ik in de gaten heb dat het telefonische verkoop is "geen interesse" en de hoorn erop. Vorige week wist de andere kant er nog net een "bij welke aanbieder zit u nu" tussen te krijgen. "Daar heeft u niets mee te maken". Gewoon beetje bot, dat verspilt voor beide kanten het minste tijd en energie ;)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 16:24

Ehm was dat niet Renesdozenhandel ofzo HTS? :)

Hier erg tevreden met MyParcel.nl , is gewoon PostNL maar dan een stuk makkelijker, overzichtelijker en goedkoper en nog met meer opties ook, bvb. verzekeren tot een waarde van 50 euro voor 50 cent extra kosten ofzo...en dan verstuur je verzekerd en aangetekend dus nog goedkoper dan wanneer je als particulier 1 los simpel pakje afrekent +:)+

NoGo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 17:16

booooo: ik werk momenteel op een zorgboerderij maar het is de bedoeling dat verder uit te breiden naar dagbesteding/activiteiten en logeerweekenden voor kinderen met mvg.

Overigens vraag ik mij af of jullie bij het starten van jullie bedrijf ook niet knettergek werden van alle verschillende regels en antwoorden en als je dan een keer belt naar bv de belastingdienst je 3 keer een ander antwoord krijgt.
(en vooral hoe hebben jullie dat dan vervolgens aangepakt?)

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 11:26

Nee, NoGo, die ervaring had ik niet. Is ook alweer een tijd geleden. Tegen welke problemen loop je aan? Waar zit je mee?

Aan degenen die met verpakkingen zitten (of zonder zitten beter gezegd :D ) De enkele keer dat ik iets nodig heb bestel ik bij http://www.rajapack.nl/ of haal ik het bij Paardekooper verpakkingen in Rotterdam. http://corporate.paardekooper.nl/stores/

Het voordeel van afhalen vind ik dat je de boel in real life kan zien en dat je geen vertraging hebt. Voor mij gaat het hoofdzakelijk om transparante verzend enveloppen. Maar zij hebben echt onwijs veel, een super groot assortiment. Kan me wel voorstellen dat heel vaak, heel veel dozen kopen een dure optie is. Ik vind jullie oplossing van hergebruik van dozen van collega ondernemers een super oplossing. En goed voor het milieu.

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 12:03

NoGo: Ik werk bij een accountantskantoor. Veel dingen weet ik wel, of ik kan het navragen bij de fiscale afdeling. Ik wil hun alleen niet steeds lastig vallen, en mijn collega's hebben ook niks met mijn prive financiën te maken :D Dus dit topic is wel erg handig!

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 13:26

rien10 schreef:
Ik vind jullie oplossing van hergebruik van dozen van collega ondernemers een super oplossing. En goed voor het milieu.

Ben gewoon een enorme krent :+

Die dozen moeten natuurlijk ook nog dicht. Als je (nog) niet aan tape met eigen opdruk toe bent: de verpakkingstape van de Action plakt beter dan die van de Big Bazar en is goedkoper dan die van de Hema :D

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 13:27

ik heb inderdaad ook tape van de Action :D

Ben gisteren bij de plaatselijke drogist langs geweest, die gaat doosjes voor me bewaren.

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 14:28

Rex_Rolfo schreef:
rien10 schreef:
Ik vind jullie oplossing van hergebruik van dozen van collega ondernemers een super oplossing. En goed voor het milieu.

Ben gewoon een enorme krent :+

Die dozen moeten natuurlijk ook nog dicht. Als je (nog) niet aan tape met eigen opdruk toe bent: de verpakkingstape van de Action plakt beter dan die van de Big Bazar en is goedkoper dan die van de Hema :D

:') een ervaringsdeskundige?

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 14:35

Lowara schreef:
ervaringsdeskundige?

:j

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 00:13

Ik heb laatst verschillende soorten tape getest, ook die van duurdere merken. Was m'n vriend bezig met een roller met het dure tape, zegt hij mopperend "voortaan niet meer bij de Action kopen hoor, het plakt niet goed..." Het plakt dus net zo goed als dat van de Action, hahaha. (De dozen die ik momenteel heb doen het niet zo lekker met plak-spul. Ook de etiketten blijven niet goed plakken.)

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 09:16

joyce2 schreef:
Ik heb laatst verschillende soorten tape getest, ook die van duurdere merken.

Nu wel met de uitgebreide resultaten komen hè :)

Slecht plakken heb ik vooral als ik een doos heb die al een tijdje lag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 11:02

Tape kan inderdaad enorm verschillen.
Had laatst een rolletje best dure A-merk tape, en die plakte voor geen meter.
Toen uit de schuur een oude rol van de Action gehaald, die deed het prima :)

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 17:06

Heeft er hier iemand nog een oplossing/idee hiervoor?

Hier in de buurt zijn binnenkort een aantal (drukbezochte) jaarmarkten. Ik weet zeker dat ik met mijn Turkse/Oosterse lampen uniek ben hier in de buurt op een jaarmarkt. Normaal gesproken ga ik als bezoeker en nog nooit bij een kraampje gezien :+

Ik heb email contact met de (grootste) van de vele jaarmarkten hier in de buurt. De kraamhuur voor een dag is € 65,-.
Nu zou het alleen heel handig zijn dat ik stroom heb, als ik lampen verkoop. Ook om aan de mensen te laten zien dat ze werken, en aan ziet het er natuurlijk veel leuker uit! Nu heeft de organisatie hier niks voor, en kon je proberen te regelen met de bewoners of je stroom van hun kunt gebruiken :+ Nogal een aparte manier als je het mij vraagt maar goed..

Is er iets van draagbare stroom wat ik van te voren op kan laden of iets dergelijks, en waar ik dan op die dag zelf niet ergens een kabel bij mensen naar binnen moet gaan trekken?

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 17:23

Lampen werken op 220 Volt neem ik aan? Je kunt denken aan een auto-accu met een omvormer naar 220V. Ik weet zo niet hoe lang 1 lampje zou kunnen branden op 1 accu lading. Ligt uiteraard aan accu en vooral wattage van het lampje.

Bij een jaarmarkt niet in een gebouw maar op straat is een verlengsnoer meenemen en hopen dat je mag inpluggen tegen vergoeding + wat lekkers zo gek nog niet.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 21:34

En anders zou je kunnen doen wat Rex_Rolfo zegt (accu om lampje te laten branden), zodat klanten kunnen testen of de lamp werkt.

Verder zou je dan misschien kunnen werken met LED lampjes op batterijen, die je in de lampen hangt, zodat het er gezellig uit ziet voor de bezoekers?

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 10:53

Rex_Rolfo: ohhh hihi ik vond het echt een raar idee.. Even bij die mensen aan de deur, Hallo mag ik uw stroom gebruiken :')

Het is inderdaad sowieso dat ik aan mensen kan laten zien dat de lamp die ze kopen werkt. Dus om te testen.
Maar het zou ook wel leuk zijn als ik er een aantal aan kan doen.

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 11:40

Dinsdag staat de afspraak bij de KVK en word dus alles echt officieel :))

Vandaag contact gehad met TNT, over transport prijzen vanuit Turkije.. Dat is echt de grootste kostenpost :\

Twijfel nog wel heel erg over de markt.. Op de dag zelf krijg je dus pas je plek aangewezen, en kan ik heel misschien stroom krijgen. Echter heb ik dit echt wel nodig, maar zonder garantie daarop weet ik dus niet of ik het wel ga doen. Lampen werken inderdaad op 220Volt, lijkt me ingewikkeld met accu omzetten etc :')

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 11:48

Ik zou echt gewoon een oplossing met batterij zoeken, misschien dat je wel vaker ergens staat en dan wil je toch niet afhankelijk zijn van andermans stroom en daarom moeten bedelen :P

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 11:56

Haha ja dat bedelen zie ik ook niet zo zitten..

Ik ben alleen niet zo technisch :+ Een auto accu ombouwen met een omvormer? Wat voor auto accu dan? Of denk ik nu te moeilijk

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 12:43

Wat ik eerder al zei, kijk naar verlichting op batterijen! Ik heb ook allemaal LED lampen in en rond onze camper en die branden echt uren voordat ik de batterijen moet vervangen.

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 14:07

Elke auto (of iets kleiner motorfiets) accu van de laatste 40 jaar is 12 volt. Omvormer 12 v gelijkstroom -> 220 v wisselstroom kun je gewoon kopen. Ook handig om bv en laptop op te laden via de sigarettenaansteker van de auto.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 14:37

Ik zeg even zoeken op Conrad.nl , daar staat vast het 1 en ander :)

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 15:33

Woon je in de buurt van Rotterdam? Ik heb hier een loeizware (als in capaciteit) caravan accu staan. Ik gebruik m niet.