Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

joyce2

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 21:20

Welkom Amberi!

Dagmar80

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 12:35

Béétje druk geweest de laatste tijd (en ook vandaag nog een enorme Things to do list... ) Maar nog bedankt voor de reacties op mijn vragen over een zakelijke rekening bij Knab.

Wel jammer van die contante betalingen die dus niet afgestort kunnen worden... Ik ontvang juist vaak de hogere bedragen contant van shoots bij evenementen e.d.

Nou zat ik ook te denken aan de mogelijkheden wat betreft een mobiel pinapparaat... Misschien dat mensen hier ook tips over hebben? En huren of kopen???

@ joyce2: Mijn boekhouding doe ik in Excel. Voorheen iedere maand eigenlijk, maar ik loop nu achter... Van de week dus wel even weer een administratieochtendje plannen... *blegh* :D

Die opleiding die je wil gaan volgen is ook echt gericht op je branche, dus deze valt zeker weten onder de zakelijke kosten.

@amberi: Welkom! En succes met je onderneming!

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 12:51

Dagmar80: ik was laatst ergens bij een standje, en die had een mobiel 'pin' apparaat. Ze deed een kabeltje in haar telefoon, en je kon zo pinnen. Was echt ideaal! Je betaalde ook geen abonnementskosten etc. het was heel goedkoop. Laat ik nu net de naam zijn vergeten :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 12:51

Ik heb al een aantal jaar een PIN apparaat van iZettle.
Geen maandelijkse kosten, alleen een percentage over de daadwerkelijke betalingen.

Ik meen dat als je onder de € 1.000,- aan transacties per maand blijft, dat goedkoper is dan een PIN apparaat met abonnement/contract bij een bank.

Payleven heeft dat ook net als iZettle, maar hun apparaatje vond ik veel te traag.

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 12:52

Femke schreef:
Ik heb al een aantal jaar een PIN apparaat van iZettle.
Geen maandelijkse kosten, alleen een percentage over de daadwerkelijke betalingen.

Ik meen dat als je onder de € 1.000,- aan transacties per maand blijft, dat goedkoper is dan een PIN apparaat met abonnement/contract bij een bank.

Payleven heeft dat ook net als iZettle, maar hun apparaatje vond ik veel te traag.

Dit hem volgens mij :j

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 14:09

Ik meen dat er ook een pin gekoppeld kan worden aan een iPad of smartphone. Het fijne weet ik er niet van, maar Google is je vriend ;)

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 14:46

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 14:49

Oh. Lekker snugger van mij dan.... pffffrrr :D

Dapnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 15:18

Ik heb een payleven apparaat, doet het prima. Gebruik hem af en toe en betaal alleen als ik hem gebruik, ideaal!

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 15:36

Ik heb ook izettle, ben heel tevreden!

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 09:56

Ik ben me even aan het oriënteren..
Is het mogelijk als ik spullen importeer uit het buitenland (Turkije), ik de verzendkosten zelf bij het postbedrijf afreken? Bijv. bij TNT.

Wij zijn opstartend, en nog oriënterend. Maar ik heb het idee dat onze toekomstige leverancier niet eerlijk is over de verzendkosten.

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 10:37

Welkom alle nieuwe :)

Volgens mij kan dat wel Booooo. Wij geven in dit geval altijd een ophaalopdracht. Dan weet je zeker dat je niet belazerd wordt.
Bel anders de post even. Zij kunnen je het precies vertellen.

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 13:09

Heb net inderdaad een mailtje gehad van TNT en het is inderdaad mogelijk!

stefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 00:01

Nado schreef:
Ik ben ook begonnen. Alle bonnetjes (89) geplakt met inkoopnummer erbij, alle inkopen ingevuld in de excel en per categorie opgesplitst, zo mijn eigen facturen uitprinten en dan het geweldige klusje van mijn banktransacties voor het hele jaar overtypen in het excelblad van de accountant. Nou ja, ik heb besloten dat dit (2016) het laatste jaar is dat ik bij deze mensen blijf. Hopelijk vind ik een boekhouder die en wat goedkoper is dan 650 p.j. en die ook wat werk uit handen wil nemen. Want het blijft ieder jaar echt zoveel werk dat ik er echt tegenop zie om het hele excelblad in te vullen en de map compleet te maken.

Stille meelezer meldt zich :-). Nado, kun je niet je banktransacties downloaden (in csv-formaat) en dan deze in Excel invoegen (via Gegevens, Externe gegevens ophalen) en in het blad voor de boekhouder zetten? Ik doe dat voor mezelf ook zo. Bij de meeste banken kan dat. Ter info voor het topic: ik ben trouwens enkel voor de OB ondernemer, niet voor IB (maar was dat voorheen wel).

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 12:59

Net afspraak gemaakt bij de KVK om in te schrijven! :):)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 14:07

Gefeliciteerd alvast!

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 16:09

Dank je!

Ik lees in andere topics berichten van mensen die niet ingeschreven staan bij de KVK, omdat ze te weinig omzet maken en het daarom niet hoeft.

Nu ga ik dit bedrijfje starten naast mijn fulltime job dus in principe als bijverdiensten (om mee te beginnen), maar misschien hoeft dit dus helemaal niet...

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 16:21

@Nado: cvs is the way to go. Goede tip van stefje. Tekst naar kolommen, beetje lay-out aanpassen en je bent er.

@Booooo, je kunt het de KvK vragen maar die zijn niet objectief. Wat handig is hangt ook af van de verwachte omzet, marge en de tijd die je denkt ermee kwijt te zijn.

Nado

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 17:30

@stefje en rex_rolfo, dank voor de tip. Voor volgend jaar ga ik dit zeker proberen (afgelopen maandag ingeleverd
*\o/* ). Zal zeker schelen om de bedragen nog maar 1x te moeten overtypen om ze in de juiste categorie te plaatsen :)

@Booo, gefeliciteerd alvast! Ik vond het wel zinnig, het kost eenmalig 35 euro en je kunt in de toekomst kosteloos veranderingen aanbrengen als je wel meer er mee gaat doen. Mijn ervaring is dat opdrachtgevers je toch serieuzer nemen en ik heb er nu een die een uittreksel als voorwaarde had om werkzaamheden voor te verrichten.

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 18:30

Het kost nu 50€.. Zal voor de zekerheid morgen de belastingdienst nog bellen. Maar verwacht wel dat het moet. Ik verkoop Turkse lampen trouwens :D
Ook voor in de toekomst als ik bijv. Op een jaarmarkt wil staan heb ik een kvk nummer nodig.

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 12:25

Waar kopen jullie verzenddozen in?

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 13:50

pmarena had een goed adres. Ik had hem opgeslagen, maar ben hem kwijt door een crash.
Ik "werk" op dit moment samen met Decokay en Formido. Zij bewaren goede en nette dozen voor me die prima nog een keer te gebruiken zijn. Scheelt zo enorm in de kosten.
Echt hele kleine doosjes koop ik in bij de link van pmarena, maar die ben ik nu dus even kwijt.

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 14:21

Ohh dat is een goede! Ben nu ook wel benieuwd maar dat adres haha!
Dozen zijn idd duur en vooral ook het verzenden ervan :+
Ik schraap er nu een aantal weg bij de plaatselijke Jumbo :')

NoGo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 14:33

Hallo,

mag ik mij hier ook melden?
Ik heb mij ingeschreven bij de KvK en ben momenteel flink aan het bij-meelezen in jullie topic.
ben pas op blz 186 :o

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 14:44

Booooo schreef:
Dozen zijn idd duur en vooral ook het verzenden ervan :+
Ik schraap er nu een aantal weg bij de plaatselijke Jumbo :')

Meeste dingen hier kunnen gewoon weg in de verpakking waar ze in komen. Alleen de wat kleinere artikelen komen vaak met meer in een doos. Dus inderdaad, elke keer bij de supermarkt pik ik een paar dozen mee. Ik heb interesse in de kleinere, de meeste klanten willen juist een grotere zodat alle boodschappen erin kunnen. Dus ik hoef me niet schuldig te voelen vind ik O:)

Verzendlabels maar ik via Parcel International. Zelf naar postkantoor brengen (hier toevallig de supermarkt, hé weer een doosje :D ) is dan 5 euro per pakket. Ophalen kan ook, dan is DPD het goedkoopste met een euro of 7 (alles ex btw).

DHLparcel of Kiala kan ook. DHLparcel is ophalen op servicepunt of thuis bezorgen, Kiala alleen ophalen. Soms best handig voor mensen die zelden thuis zijn.

@NoGo: welkom