Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Iloveiswan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 17:51

Lau_ schreef:
Hoi,

zou ik me hier ook mogen melden?
Sinds juli mijn diploma gehaald en op echt van alles gesolliciteerd maar helaas nog geen succes. Het probleem ligt voor namelijk bij het feit dat ik nog geen ervaring heb. Ik kijk bewust naar functies die zeg maar onder aan de ladder liggen maar zelfs dat wil niet. -O-

Weet niet of het iets voor je is? maar bij mij op het werk zoeken wij nog mensen rond den haag en amsterdam.

https://www.leoophetwerk.nl/contact/vacatures.html

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 23:39

Lau_ schreef:
Hoi,

Sinds juli mijn diploma gehaald en op echt van alles gesolliciteerd maar helaas nog geen succes. Het probleem ligt voor namelijk bij het feit dat ik nog geen ervaring heb. Ik kijk bewust naar functies die zeg maar onder aan de ladder liggen maar zelfs dat wil niet. -O-

Wat voor diploma heb je?

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 00:32

Olympia schreef:
Wat vervelend Renske. Wat zou je zelf het liefste willen?

Ik ben nu een week aan de slag bij mijn nieuwe baan. Ik had dit veel eerder moeten doen :)

Komt natuurlijk omdat je de leukste baas ever hebt en dan ook nog via dit topic aan werk bent gekomen :') .

Even weer een oproep: Wij zoeken ook nog leerlingen, dus betaald je opleiding in de gehandicaptenzorg halen bij een bedrijf wat op plek 32 staat van de beste werkgevers in de complete zorgbranche.

Ook zoeken meerdere locaties ook medewerkers op dit moment, ervaring of opleiding niet altijd nodig. Zelfreflectie en inzet wel :) !

Pb voor meer info :)

Olympia

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 00:55

Ja,dat is wel het meest grappige. :')

Ruitje is mn leidinggevende :+ Mn Boktvriendinnen snappen het meteen, maar andere staan soms raar te kijken.

Ik kan het trouwens wel iedereen aanraden. En dat is geen verkooppraatje om op Ruitje haar verhaal in te gaan. Een tijdje terug plaatste zij een soort gelijke oproep hier in het topic. Toevallig heb ik diploma's waarmee ik ook in deze branche aan de slag kan. Maar weinig ervaring. Ik ben nu 3 weken aan het werk en heb het zo naar mijn zin. Heel lieve en fijne collega's waar ik van alles aan kan vragen, die mij feedback willen geven op mijn handelen. En ik heb daardoor helemaal niet het gevoel dat ik zo kort pas bin deze werkgever aan de slag ben,maar al veel langer.

En als je niet zeker weet of het bij je past, ik mocht een avonddienst meelopen als het tijdens het sollicitatiegesprek klikte met Ruitje en we allebei het gevoel hadden dat we een match konden zijn. Zo had ik toch een beter beeld van het werk :) En tijdens die avonddienst ben ik gewoon mezelf geweest. Heb ik vragen gesteld, en toen Ruitje naar huis ging kwam ze al vertellen nav de collega's hun indruk dat ik de baan heb.

Natuurlijk is het spannend een nieuwe baan, mijn vaste contract opgeven voor iets nieuws. Maar ik heb het zoooo naar mijn zin. En dit had ik echt veel eerder moeten doen.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 01:36

Leuk verhaal van wat Bokt kan brengen toch :D . Nog even en ik heb alleen maar bokkers werken joh :D

Lau_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 11:00

Olympia schreef:
Lau_ schreef:
Hoi,

Wat voor diploma heb je?

Ik heb een diploma mbo niveau 4 manager verkoper reizen. ik heb voor mijn gevoel letterlijk alle reisbureaus, hotels en andere toeristische bedrijven gehad.. maar geen succes helaas.

NaryaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 19:50

Heel eerlijk gezegd? Ik zou naar omscholing kijken, of in ieder geval extra skills opdoen, want reisbureaus zijn een aflopende zaak vanwege internet enzo. Ik zou eens kijken naar bijvoorbeeld iets in de digitale marketing oid, want de combinatie reizen en internet is wel heel populair :j

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 09:06

Lau_ schreef:
Ik heb een diploma mbo niveau 4 manager verkoper reizen. ik heb voor mijn gevoel letterlijk alle reisbureaus, hotels en andere toeristische bedrijven gehad.. maar geen succes helaas.

Oei, ik denk dat dat ook heel erg moeilijk gaat worden, net wat wat genoemd door narya, veel mensen zoeken en boeken middels het internet. Misschien dat je kunt gaan kijken voor manager in een andere branch of totaal iets anders.
Best zonde van je tijd en geld aan een studie die weinig kans heeft op een baan. Je moet daar net een kruiwagen voor hebben of heel heel veel geluk dat iemand je een kans wil geven als starter. Ik hoop voor je dat het laatste voor je zal gebeuren, maar denk in ieder geval na over wat anders, mocht dat niet gebeuren.

Kun je niet via oude stage adressen na vraag doen of zij wat weten of dat je eens mee mag met hun naar beurzen om zo in contact te komen met andere reisorganisaties/bureaus. Of zelfstandig naar deze beurzen? Succes

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 09:58

In de toeristische branch is anders nog heel veel werk te vinden. Zeker nu de economie aantrekt. Mensen boeken online maar online touroperators ontstaan natuurlijk ook niet vanuit het niks. Achter de schermen zitten er een hoop mensen bij tui, sunweb en corendon hotels uit te zoeken, klantenservice werk te doen, vluchten te boeken. Dan heb je nog schiphol, een enorme bron van werkgelegenheid met een keur aan banen.

Alleen bij het plaatselijke reisbureau om de hoek zal je waarschijnlijk niet zo snel meer een baan vinden. Gelukkig is dat niet het enige wat je in de toeristische sector kan doen.

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 16:30

Hier schiet het ook nog niet op...
Van de week waarschijnlijk een gesprek maar dat is wel iets waar ik heel erg over twijfel.
Gaat om ondersteuning in de lammeren periode op een bedrijf. Maar is wel 3 kwartier rijden met de auto.
Ze werken schijnbaar in 3 ploegen dus ben erg benieuwd naar de tijden.
Ik wil namelijk wel gewoon tijd hebben voor de paarden en een sociaal leven.
Dus ben benieuwd of ik er met die mensen uit ga komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 17:10

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 16:50

Voor de geintresseerden: ik zoek voor mijn werkgever nog meerdere verpleegkundigen zowel MBO als HBO geschoold. Locatie is nabij Utrecht, dus goed centraal. Wie heeft hier eventueel interesse in?
We staan te springen om goede krachten!

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-17 21:20

Baan in Hoofddorp, 40 uur, salaris tussen 2000 en 2300,- bruto per maand.

Geen opleiding vereist maar wel gezond dosis verstand, inzet en enthousiasme.

Het gaat om een rol binnen een bedrijf wat zaken doet in rollend materiaal (denk supermarkt en alles wat op wielen binnen komt) Deze moeten voorzien worden van een tag, gescand, contact met klanten, bestellen opnemen etc.

Leuk bedrijf, goede secundaire arbeidsvoorwaarden, goed bereikbaar met OV, leuke collega's met fijne werksfeer en veel oog voor personeel.

Wie oh wie kan ik blij maken????

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-17 21:21

En nu een update over mezelf.

Mijn tijdelijk contract loopt af en ik heb ook al een nieuwe baan. Geen 50 km meer reizen maar 20 km vanaf februari!! yeah!! 20 minuutjes vanaf huis, geen file, goed salaris, 24 uur werken onder schooltijden.
Ik ben zo blij!!

Ik doe mijn best hier bij te lezen maar het komt er niet altijd van. :D{

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 21:23

Klinkt als een super baan. +:)+

Morgen gezellig naar het UWV soort van workshop. :')

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 21:27

Hier hadden ze voor mij vanmiddag een 2e gesprek gepland, maar had maar even aangegeven dat ik dat met dit weer niet zo zag zitten.
Dus nu vrijdag een 2e gesprek.
Woensdag ergens een dagje meelopen en donderdag ook nog een gesprek.
Helaas wel allemaal banen die verder weg zijn. Maar zal toch iets moeten. :))

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 02:49

Kom het topic ook eens even binnenwandelen!

Wel een baan, maar wil toch graag verder kijken. Vastigheid, dat heb ik hier helaas niet voor de toekomst, en betere betaalbare baan is altijd welkom.

Helaas alleen diploma voor Niveau 2 in de Detailhandel.
Zit er over na te denken om opnieuw een opleiding te doen.

Maar wat? Ben ook niet de jongste (28) meer, en dus de vraag krijg ik nog studiefinanciering?

funnypony11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 09:52

@Stamper
Als je op mbo een hoger niveau gaat doen (dus vervolgopleiding) krijg je volgens mij nog wel studiefinanciering.
Op HBO en Universitair niveau helemaal niet meer.
Geloof dat het zo zat hoor :o kan het ook fout hebben.

Ik kom ook al meer dan een jaar niet aan een baan... Cum laude afgestudeerd aan de uni en overal afgewezen op te weinig ervaring... Zit er aan te denken iets totaal anders te gaan doen.

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 10:21

Kayleigh327 schreef:
@Stamper
Als je op mbo een hoger niveau gaat doen (dus vervolgopleiding) krijg je volgens mij nog wel studiefinanciering.

Ik kom ook al meer dan een jaar niet aan een baan... Cum laude afgestudeerd aan de uni en overal afgewezen op te weinig ervaring... Zit er aan te denken iets totaal anders te gaan doen.

Dat is herkenbaar.
Heb van de week in een van mijn brieven gezet dat ik helaas nog geen ervaring op heb kunnen bouwen omdat iedereen voor mensen met ervaring kiest en ik zo dus heen ervaring op kan doen. (Niet helemaal in deze woorden maar kwam er wel op neer)
Tot mijn grote verbazing mag ik nu op gesprek komen!
Altijd maar afwijzingen gehad, en nu mag ik iig al op gesprek komen.
Of dat aan die zin heeft gelegen geen idee, maar ik ben blij. :))

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 10:42

Anders kijken of je een werkervarings plek kan vinden.

Heb aan mijn bezoek van gisteren aan het UWV een cadeautje overgehouden.

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 16:30

funnypony11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 12:20

Renske_W schreef:
Kayleigh327 schreef:
@Stamper

Dat is herkenbaar.
Heb van de week in een van mijn brieven gezet dat ik helaas nog geen ervaring op heb kunnen bouwen omdat iedereen voor mensen met ervaring kiest en ik zo dus heen ervaring op kan doen. (Niet helemaal in deze woorden maar kwam er wel op neer)
Tot mijn grote verbazing mag ik nu op gesprek komen!
Altijd maar afwijzingen gehad, en nu mag ik iig al op gesprek komen.
Of dat aan die zin heeft gelegen geen idee, maar ik ben blij. :))

Wat voor opleiding heb je gedaan als ik vragen mag? :D
wie weet heeft dat zinnetje wel echt geholpen haha

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 12:44

Paraveterinair :+
Morgen gesprek, ben benieuwd, zou voor mij echt de ideale baan zijn.

funnypony11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 13:07

Renske_W schreef:
Paraveterinair :+
Morgen gesprek, ben benieuwd, zou voor mij echt de ideale baan zijn.

Oh wat leuk! Klinkt heel interessant! Ik ga duimen voor je!!

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 11:42

Hier ook nog steeds zoekende... Inmiddels aardig gefrustreerd door bedrijven. Stuur je een brief, nooit een reactie. Recruiters: ze spreken je aan, je geeft een reactie... Vervolgens hoor je er nooit meer van. Stuur je hen een bericht, ook geen reactie.

Onbeschoft gedrag.