Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Joolien schreef:Chanen schreef:Helaas alweer een afwijzing binnen, maar voor de verandering eens niet de standaard mededeling dat ze momenteel geen passende vacatures voor mij hebben, maar het advies om de vacaturesite vooral in de gaten te houden. Waarschijnlijk vat ik dat weer te positief op, maar een mens moet hoop houden. Haha!
Ze maken je gewoon dood met een blije mus...
Roulette_ schreef:Sonja, heb ik inderdaad aangegeven. Ik hoop dat ze me de kans gaan geven het te bewijzen.
Fijn he, al die goed bedoelde opmerkingen waar je niet op zit te wachten.
Bij mij zijn vooral mijn ouders daar heel goed in, volgens hen is of ik iets wel of niet wil helemaal niet relevant, zo lang ik maar zsm een baan krijg. Want het is nu al juni, in de zomer ligt alles 2 maanden stil, daarna duurt het ook weken voordat alles weer loopt en dan zit ik al een half jaar thuis... (diploma sinds eind maart)
Barbara, vervelend dat het zo lang duurt, hoewel bedrijven er vaak heel goed in zijn om pas op het laatste moment te bellen.
Optiwolk schreef:Roulette_ schreef:Sonja, heb ik inderdaad aangegeven. Ik hoop dat ze me de kans gaan geven het te bewijzen.
Fijn he, al die goed bedoelde opmerkingen waar je niet op zit te wachten.
Bij mij zijn vooral mijn ouders daar heel goed in, volgens hen is of ik iets wel of niet wil helemaal niet relevant, zo lang ik maar zsm een baan krijg. Want het is nu al juni, in de zomer ligt alles 2 maanden stil, daarna duurt het ook weken voordat alles weer loopt en dan zit ik al een half jaar thuis... (diploma sinds eind maart)
Barbara, vervelend dat het zo lang duurt, hoewel bedrijven er vaak heel goed in zijn om pas op het laatste moment te bellen.
Hier net zo
Er stond recent een artikel in de krant dat als je onder je niveau gaat werken, je daar makkelijk 10 jaar (!) de gevolgen van draagt.
Dus nee paps, ik ga niet achter een kassa gaan zitten. Dat zit ik liever wat thuis.
Chanen schreef:Optiwolk schreef:
Hier net zo
Er stond recent een artikel in de krant dat als je onder je niveau gaat werken, je daar makkelijk 10 jaar (!) de gevolgen van draagt.
Dus nee paps, ik ga niet achter een kassa gaan zitten. Dat zit ik liever wat thuis.
Serieus, tien jaar? Stond er ook bij wat de gevolgen zijn als je onder je niveau werkt? Zijn dat financiële gevolgen of zit het de kans op een betere baan ook echt in de weg? Ik vind het nogal wat.
Citaat:Wie na afstuderen een job aanneemt onder zijn studieniveau, doet er volgens de onderzoekers tot tien jaar over om door te groeien naar een job op niveau - gesteld dat je in tussentijd de competenties die je tijdens je opleiding verwierf, niet afleert.
Optiwolk schreef:Ik snap niet wat ik kan bijleren door pakweg achter een kassa te gaan zitten... of vakkenvuller te worden.
En ze gaan er inderdaad van uit dat je je competenties behoudt. En dan duurt het MAAR tien jaar.
Ik wil niet weten wat het is als je je competenties afleert.
Bovendien, als ik met een hogere opleiding die jobs ga doen, welke jobs moeten mensen zonder (hoger) diploma dan gaan doen?
Ik bekijk het dus nog even. Tenzij ik over 6 maand nog niets heb, zoek ik lekker verder op niveau.