Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

mysa
correspondent/vertaler

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 21:00

Ja, dat bedoel ik uiteraard. Valt mee trouwens. Maar niet kunnen storten blijft een puntje. Was bij Deutsche ook zo.

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 09:08

Ik ben ook Knab aan het overwegen. Momenteel heb ik Rabo, zowel zakelijk als privé. Ik stort ongeveer 1x in de maand af en dat doe ik tegenwoordig op privé. De kosten zijn iets van 1,50 per storting. Zakelijk afstorten (sealbag) kost me 2,75 per storting + zoveel cent per biljet. Voor mij is storten direct op privé dus sowieso goedkoper. Van daaruit betaal ik ofwel privé rekeningen of ik maak het over naar mn zakelijke rekening. Deze constructie zou met knab volgens mij ook kunnen, alleen zie je dan niet direct de overschrijving denk ik.

Juud87

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 16:26

Hier ook Knab.
De meeste mensen pinnen bij mij, ik heb wel enkele contante betalingen. Meestal gaan die via prive weer op. Eens in de zoveel tijd stort ik via mijn Privérekening. Vanuit daar boek ik het door naar Knab.

Ik vind Knab echt geweldig. Heb nooit een storing gehad op het moment dat ik het wilde gebruiken. Dat was bij ING wel anders. Ik had daar voorheen ook mijn zakelijke rekening, nu alleen nog prive.

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 12:34

Hoi, vraagje voor de ondernemers hier :D (hoop dat dit hier mag)

Ik zoek nog iemand met een leuk bedrijf voor mijn afstudeer opdracht. Ik ben studente grafische vormgeving en ik zoek iemand die een nieuwe huisstijl, website, promotiemateriaal en foto's voor zijn/haar bedrijf nodig heeft.

Screenshot van mijn fb oproepje:

Afbeelding

Als je denkt dat dit iets voor jou is mag je altijd een pb sturen :D
Laatst bijgewerkt door Fearn op 16-02-17 12:44, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 12:39

Geen tips voor een afstudeerplek, wel een aantal tipjes. De laatste 'opdrachtgever' in je tekst is fout, jij bent namelijk geen opdrachtgever maar die zoek je juist. Verder zou ik uit mijn tekst halen dat je flexibiliteit verwacht van een opdrachtgever en dat naar boven laten komen in een gesprek, maar dat is heel persoonlijk.

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 12:40

Oke, dankje voor de tips :D Oei, dat is me even ontgaan . Zal het aanpassen!

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 18:03

Vraagje:
Ik wist dat er ergens een site was waar je de link van een fb winpagina in kon zetten, en dat hij dan automatisch iemand trok die geliked of gedeeld had. Kan hem niet meer vinden. Weet iemand een website?
Beetje lastig om alle namen in te gaan voeren :+

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 20:35

IsaCalixa schreef:
Hoi, vraagje voor de ondernemers hier :D (hoop dat dit hier mag)

Ik zoek nog iemand met een leuk bedrijf voor mijn afstudeer opdracht. Ik ben studente grafische vormgeving en ik zoek iemand die een nieuwe huisstijl, website, promotiemateriaal en foto's voor zijn/haar bedrijf nodig heeft.

Screenshot van mijn fb oproepje:

[ [url=m/vzSYQw.png]Afbeelding[/url] ]

Als je denkt dat dit iets voor jou is mag je altijd een pb sturen :D

Tweede alinea, eerste zin: het woord 'voor' ontbreekt.

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 12:06

Jammer dat het helemaal in Groningen zit IsaCalixa! Anders had ik misschien wel iets voor je kunnen regelen.
Succes met afstuderen! :D

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 20:53

Ik heb inmiddels overigens genoeg reacties binnen gekregen! :D Iedereen bedankt voor het reageren.

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 23:12

En.. Mensen al klaar met de belastingdienst? Wij hebben het zojuist volledig klaar gekregen en ingediend. Bleg wat een werk altijd weer :=

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 23:35

Ik moet nog beginnen. Moet er een stuk of 12 *\%/*

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 23:43

Ik heb het toevallig eergisteren ingediend! Nu privé nog...

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 23:43

Ik heb het vanmiddag geprobeerd in te vullen maar loop helemaal vast :') (1e keer) dus maar braaf wachten op de boekhouder

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 23:53

Oja, nog een vraagje:

Ik ben begin dit jaar officieel begonnen als instructrice (dit was ik al, maar altijd hobbymatig) en als paardencoach. Voor het coachen met paarden heb ik diverse workshops gevolgd en nu wil ik graag een echt diploma halen, zodat ik straks naast gediplomeerd instructrice, ook gediplomeerd paardencoach ben. Is dit dan zakelijk aftrekbaar, of valt het onder privé?

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 00:46

Is zakelijk aftrekbaar mits passend bij activiteiten waarmee je geregistreerd bent bij kvk volgens mij.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 09:04

Ja. Dat zijn zakelijke kosten.

Nado

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 09:48

Ik ben ook begonnen. Alle bonnetjes (89) geplakt met inkoopnummer erbij, alle inkopen ingevuld in de excel en per categorie opgesplitst, zo mijn eigen facturen uitprinten en dan het geweldige klusje van mijn banktransacties voor het hele jaar overtypen in het excelblad van de accountant. Nou ja, ik heb besloten dat dit (2016) het laatste jaar is dat ik bij deze mensen blijf. Hopelijk vind ik een boekhouder die en wat goedkoper is dan 650 p.j. en die ook wat werk uit handen wil nemen. Want het blijft ieder jaar echt zoveel werk dat ik er echt tegenop zie om het hele excelblad in te vullen en de map compleet te maken.

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 10:54

Is zakelijk. Maakt niet uit of het erbij past of niet.
IKzelf ben altijd aan het leren, diploma's aan het halen. Alles gaat zakelijk. De meeste dingen hebben niet eens wat met mijn branche te maken :o

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 11:07

HTS, dan valt het officieel niet onder zakelijk, zou daar wel mee oppassen.

Ik had dit voorbeeld gevonden en daarom begon ik te twijfelen of ik de kosten wel zakelijk op mag voeren:

De Belastingdienst geeft als voorbeeld een zelfstandige timmerman. Als hij een cursus machinaal houtbewerken volgt, is dit het op peil houden of verbeteren van zijn vakkennis en daarmee is deze cursus een zakelijke aftrekpost.

De timmerman wordt door zijn klanten echter ook wel eens gevraagd om de elektra te repareren. Hij ziet een kans om meer omzet te draaien en besluit hierop een mbo-cursus elektrotechniek te volgen. Ondanks dat dit tot een toekomstige zakelijke uitbreiding van zijn werkzaamheden gaat leiden (de ZZP'er oriënteert zich breder) beschouwt de Belastingdienst deze studie niet als zakelijke kosten. Het is nieuwe kennis, die niet per sé noodzakelijk is om de onderneming in de huidige vorm te laten drijven.

Goed om te weten: de timmerman in kwestie kan deze opleidingskosten voor elektrotechnicus overigens wél privé aftrekken - net zoals ieder ander die een studie of cursus in zijn vrije tijd volgt.

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 11:19

Hmmmm, vreemd. Wij hebben het toen nagevraagd en het kon allemaal zonder problemen.

Belsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 11:24

Opleidingen vallen (alvast in .be) altijd onder zakelijk, ik gok omdat ze dat erop gooien dat je altijd kan uitbreiden, mogelijkheden verkennen etc ....

Nu volg ik zelf alleen "relevante" opleidingen, dus ik heb het nog niet getest. Maar dat is wat mijn boekhouder me daarover vertelde. Volgende week dinsdag een afspraak met een andere, die werkt voor 1/3e van de prijs volgens mijn "bron". Benieuwd wat die gaat zetten! Is op jaarbasis toch weer een besparing :D.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 11:44

Gewoon doen. Achteraf kan je laten zien dat het voor je bedrijf geweest is

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 20:04

Ik ga het inderdaad gewoon doen!

amberi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 18:46

Hallo allemaal,

Leuk topic, erg veel nuttige informatie! Ik wil me graag voorstellen binnen dit topic, omdat ik sinds kort ook ondernemer ben. :)

Ik ben een ontwerp studio gestart als grafisch vormgever, Ontwerp Studio Frips. Ik help andere ondernemers graag bij het ontwerpen van een fris logo en huisstijl, passend bij de kernwaarden van hun onderneming. Huisstijlen met karakter dus! Ook kun je bij mij terecht voor het ontwerp en realisatie van je website.

Mocht je zo iemand nodig hebben, neem dan zeker eens contact met me op! Het lijkt me erg leuk om samen te werken met andere bokkers. www.studiofrips.nl