Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SpeechLess

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 12:40

Hoe gaat het bij ieders zoektocht naar werk?

Ik ben het bedrijf waar ik mee bezig was ondertussen een beetje zat.. Ik had dus een regeling via het uwv voorgesteld. Hierop kreeg ik via de mail een reactie dat ze er begin de week daarna op terug zou komen, dat zou rond de 30e oktober zijn. Nou, 3x raden; niks gehoord. Ik heb er nog een mail achteraan gestuurd, toen ik die vrijdag nog niks had gehoord. Maar tot nu toe nog steeds niks gehoord -O- Ik twijfel nog of ik er ook nog een belletje aan zou wagen, maar aangezien ik ook al een tweede mail heb verstuurd ben ik bang dat dat wellicht wat too much wordt..
Verder heb ik mijn laatste vak gehaald en ben ik dus afgestudeerd *\o/* En aangezien ik niet zoveel meer verwacht van het vorige bedrijf, ga ik maar weer verder zoeken :j :D

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 12:42

Ik zit van 3 bedrijven op reactie te wachten, hoop er toch zeker deze week wat van te horen.

Wat vervelend van zo'n bedrijf dat ze niks meer laten horen.
Dat vind ik het frustrerende van solliciteren, dat ze gewoon helemaal niks laten horen.
Gefeliciteerd met je afstuderen! Y)(^)

Edit:
Nou dat is ook toeval. :+
Net gebeld dat ik donderdag een dagje mag meelopen. Dat gaat om een administratieve functie. :)

SpeechLess

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 14:06

Bedankt voor de felicitatie :D Ja, echt frustrerend als je niks te horen krijgt..
Wat toevallig dat je nu net een uitnodiging hebt gekregen :)) Fijn dat je daar nu een dagje mag meelopen, hopelijk is het wat voor je!

Narcissa

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 18:47

Gefeliciteerd met je afstuderen!

Hier al een jaar aan het solliciteren zonder resultaat :(

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 18:48

En wat voor baan zoek je dan?

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 12:18

Begin behoorlijk de moed kwijt te raken nadat ik op gesprek ben geweest en een Ja gekregen heb alleen PZ moest nog goedkeuren, maar krijg gewoon niks meer te horen behalve ja we leggen een terugbel notitie neer. Denk je dus zo goed als zeker een baan te hebben heb je nog niks. -O- {:)-:(

SpeechLess

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 13:55

Jeetje, heb je nog steeds niks gehoord?! Echt belachelijk zeg 8)7

Narcissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 16:10

Olympia, ik ben eigenlijk niet zo kieskeurig. Liefst een administratieve functie of klantcontact. De enige harde eis is dat het zittend werk moet zijn omdat ik bij lang staan last krijg van mijn rug. Callcenter al vaak geprobeerd maar daar vallen ze over mijn Vlaams accent.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 16:36

Krijg een vermoeden dat hij te snel is geweest mijn zijn Ja en nu gewoon ermee zit dat ik het eigenlijk Nee moet zijn, maar blijkbaar is dat dan weer heel moeilijk om te zeggen (al stuur je dan maar een mailtje van afgewezen). 8)7

Ben ook niet meer van plan om te bellen en ga er vanuit nu maar dat het toch afgewezen is. :o

SpeechLess

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 18:43

Ik heb eindelijk wat gehoord *\o/* Maar ze zagen de regeling helaas toch niet zitten, omdat ze het eigenlijk op dit moment te druk hadden om iemand in te werken -O- Beetje vaag dat ze dat niet eerder bedacht hadden, maar ik heb in ieder geval duidelijkheid nu :)

Misschien kun je nog proberen een mail te sturen Marcella? Gewoon aan diegene gericht, dan kan de secretaresse oid deze doorsturen naar de juiste persoon mocht je zijn emailadres niet hebben. Wellicht dat dat beter werkt dan een terugbel-notitie. Dan heb je er in ieder geval alles aan gedaan wat je kon. Wellicht ook goed om hier dan gelijk een termijn in te zetten voor wanneer je antwoord wilt, dat geeft voor jezelf ook meer duidelijkheid tot wanneer je op antwoord zult wachten :j

@xLes: jeetje wat vervelend zeg, dat je al zo lang op zoek bent! Weet je waar dit aan ligt? Wordt je wel eens uitgenodigd of dat ook niet? En wel eens naar feedback gevraagd na sollicitaties?

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 18:45

Is ook al gestuurd...... :')

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 18:53

Ik heb vanochtend bij een bedrijf meegekeken.
Zag er goed uit, moet nu alleen nog een motivatie brief en mijn cv opsturen omdat het bestuur er ook naar moet kijken.
Dus morgen maar eens voor gaan zitten om mijzelf aan te prijzen voor een administratieve functie terwijl ik geen administratieve achtergrond heb. :+

2 andere bedrijven die mij gemaild hadden nog niks op terug gehoord.
Eentje wou dat ik zo snel mogelijk een dag mee kwam lopen.
Dat is allemaal leuk en aardig, maar ik wil eerst weten om hoeveel uur het zou gaan, en hoe deze verdeeld zijn in de week. :+

SpeechLess

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-17 18:38

Nog wat geworden met die administratie functie Renske_W?

Ik heb vanaf vrijdag werk :D Zeker niet mijn droombaan, maar wel een fijne manier om de hoeveelheid uren (20) uit te testen icm mijn vermoeidheid. Dus ik ben erg benieuwd hoe het gaat bevallen :j Het is tijdelijk, maar aangezien ik dit toch niet voor langere tijd wil doen is dat helemaal prima :)

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-17 18:44

Bedrijf waar ik nog geld van zou krijgen wegens gewerkt blijf in gebreke, maar belastingdienst wil ook niet meewerken aan vordering. Dus nu word het doorgestuurd naar het UWV voor betaling. :=

Gisteren tests gedaan voor functies bij de overheid ben benieuwd ook omdat ik gisteren niet echt helder was. :=

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-17 19:28

Ik heb er nog niks van gehoord, hopelijk na het weekend.

Rampshellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 08:46

Ik ga weer mee kletsen, in juni contract niet verlengd (moest vast worden). Eind oktober bevallen en tot halverwege januari zwangerschapsuitkering.

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 09:14

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 09:41

Jammer dat Schiphol zo ver weg ligt. -O-

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 09:43

Rampshellie schreef:
Ik ga weer mee kletsen, in juni contract niet verlengd (moest vast worden). Eind oktober bevallen en tot halverwege januari zwangerschapsuitkering.
jee wat jammer, geen vast ivm zwangerschap?

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 10:24

Ik had gisteren ook een gesprek.
Ik was de enthousiaste en gemotiveerste van de dag maar ze konden helaas niks voor mij betekenen.

Ik ben ook zwanger.

Rampshellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 11:05

kaatje77 schreef:
Rampshellie schreef:
jee wat jammer, geen vast ivm zwangerschap?

Ze hebben toen ik daar begon al gezegd dat ze geen vast meer geven.. Helaas!

Pien1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 11:07

Voor de werkzoekende omgeving Nijmegen/malden:
Ik weet nog een leuke baan. Je dient wel met kinderen om te kunnen gaan en het is geen fulltime baan maar parttime.
Voor info kan je me eventueel een pb doen.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 12:25

Dreamy schreef:
En we zoeken weer nieuwe medewerkers op Schiphol :) diploma niet nodig, kun je behalen via het bedrijf.
https://www.werkenbij-isec.nl

Site werkt niet. Kom niet voorbij sollicitatie procedure.

Krijg wel netjes melding ga verder met de sollicitatie procedure. Klik je daarop word netjes pagina weer leeg gemaakt, maar verder kom je niet. ;)

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 13:45

Rampshellie schreef:
Ze hebben toen ik daar begon al gezegd dat ze geen vast meer geven.. Helaas!

Jammer

Helaas ben je niet de enige die dit overkomt.....

Lau_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 17:45

Hoi,

zou ik me hier ook mogen melden?
Sinds juli mijn diploma gehaald en op echt van alles gesolliciteerd maar helaas nog geen succes. Het probleem ligt voor namelijk bij het feit dat ik nog geen ervaring heb. Ik kijk bewust naar functies die zeg maar onder aan de ladder liggen maar zelfs dat wil niet. -O-