[Info] Van (auto)rijles tot rijbewijs!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: [Centraal] Van (auto)rijles tot rijbewijs!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 19:48

Ik ook , mede daarom dure fouten gemaakt toen zo gefocust op de tijd ipv de vraag . Nu kon ik rustig (zover ik rustig ben op zulke momenten) de vraag lezen en de antwoorden bekijken en denken , heel fijn dat ze de tijd per vraag afgeschaft hebben :) . Gevaarherkenning niet maar dat is het probleem niet , dat is vlug kijken het inschatten en reageren daarop. Even gekeken daar had ik 19 goed op , ruimschoots voldoende

Valerie93

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 21:56

Hoe zit dat dan nu met de theorie? Ben aan het leren voor mijn motor maar heb al 6 jaar mijn auto rijbewijs dus heb geen idee meer hoe het werkt.

Laatste keer dat ik theorie had zaten we dus in een grote zaal maar had al gehoord dat dat dus veranderd is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 22:04

Je zit nog steeds in een zaal , of die groter of kleiner is geen idee. Had dan computer 21 en zat bijna bij de uitgang :)

In jou tijd hoe ging dat dan?

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 22:05

Vroeger had je met de hele zaal hetzelfde examen. Groot scherm en ieder een eigen antwoord kastje.

Nu heb je je eigen pc, niet iedereen heeft hetzelfde examen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 22:10

Klinkt als een logische stap :j , veel minder fraude gevoelig en ieder andere stof .

Moet wel aan dat idee wennen :+ , je mocht zeker ook gewoon al je spullen meenemen?

Valerie93

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 22:18

Ik had idd een grote zaal denk 50 man bij elkaar. Alles op een groot scherm en klein kastje op je tafel waar je je antwoorden op moest geven. Als alles klaar was werd je oer rij opgeroepen en kreeg je te horen geslaagd of gezakt. In mijn geval in 1x geslaagd.

Mochten eigen spullen niet mee nemen maar mijn vader ging altijd mee dus die lette daar dan op.

Dank voor het antwoord hoe het er nu aan toe gaat! Denk dat het wel beter is om een eigen pc te krijgen ipv een groot scherm.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 22:36

Heel gek := , je zou maar als laatste genoemd worden dan heb ik het al niet meer . Nu krijg je het direct te zien :) , Eerst 25 vragen gevaarherkenning en dan 40 vragen verkeersinzicht en verkeersregels is dat ook veranderd ?

ODonoghue

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 22:37

het is nu dat je vantevoren een tafelnummer krijgt, dan mag je een zaaltje in, en langs de muren staan allemaal pc's met touchscreen. Tussen de PC's zitten een soort platen om je af te schermen van de buren tegen fraude. Boven je is een spiegel zodat je wel achter je kan kijken.

Valerie93

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 22:45

Rebecca schreef:
Heel gek := , je zou maar als laatste genoemd worden dan heb ik het al niet meer . Nu krijg je het direct te zien :) , Eerst 25 vragen gevaarherkenning en dan 40 vragen verkeersinzicht en verkeersregels is dat ook veranderd ?

Was toen ook al idd, en geloof 1e deel mocht je 12 fout(dacht ik) en 2e deel maar 6. Had altijd grote moeite met die gevaarherkkening.

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 14:57

Mag ik mij hier ook melden? :D
Autorijbewijs heb ik gelukkig al wat jaartjes (was een drama :+).
Maar wil binnenkort de motorrijlessen weer gaan oppakken :)
Vorig jaar een paar lessen gehad en toen ben ik dus gevallen :')
Helaas door die val rugklachten gekregen en moest ik stoppen..
Inmiddels fysio gehad en bezig om mijn spieren sterker te maken.
Het begint inmiddels echt weer te kriebelen :o
Komt ook wel door het mooie weer denk :D

Love2sk8

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 17:59

Ik heb vanochtend mijn ttt gereden. De vrijstelling is binnen, en ik heb goede tips mee gekregen om te kunnen slagen 26 april! Nog twee lesjes tot het examen, maar ik heb er wel vertrouwen in dat het goed komt. Polly, bedankt voor alle tips!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 19:09

Valerie93 schreef:
[naam] schreef:

Was toen ook al idd, en geloof 1e deel mocht je 12 fout(dacht ik) en 2e deel maar 6. Had altijd grote moeite met die gevaarherkkening.

Grappig je mag nog steeds maximaal 12 fout hebben bij de gevaarherkenning en 5 fout maximaal voor verkeersinzicht en verkeersregels :)

Welkom Lieszje! , hopelijk gaat het je fysiek lukken

Goed zo Love2sk8 ! , nog even 2 lessen knallen en dan gewoon slagen !

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 19:12

Dankje :D
Hoop het ook, ben benieuwd :o

Fijn dat je vrijstelling binnen is Love2sk8!
Komt vast goed met je examen :D

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 19:47

Rebecca schreef:
Grappig je mag nog steeds maximaal 12 fout hebben bij de gevaarherkenning

Die gevaarherkenning vragen slaan dan ook nergens op, daarom mag je er zoveel fout

Valerie93

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 20:59

Polly schreef:
Rebecca schreef:
Grappig je mag nog steeds maximaal 12 fout hebben bij de gevaarherkenning

Die gevaarherkenning vragen slaan dan ook nergens op, daarom mag je er zoveel fout

Klopt, Ik had daar ook altijd de meeste fouten mee. Begreep er nooit wat van. In auto tijdens rijden handel je soms heel anders dan wat je daar moest aangeven.

Heb je trouwens ook zo'n gedeelte voor motor of dat niet?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 21:15

In praktijk laat je vaker het gas los dan dat je op de rem zal moeten trappen .. Maargoed..

Ik ben op een examendatum aan het wachten, ben benieuwd hoe vlot het wordt!

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 21:42

Nee voor de motor is dat niet.

In de praktijk is gas géven ook weleens een oplossing ipv alleen maar langzamer gaan

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 09:17

Blijkbaar was er in de groep van de theorie 1 gezakt op de gevaarherkenning maar had wel 37 goed op de rest , zo zonde :=

Les ging niet soepel , ik zat steeds naar mijn pook te kijken en deed alles te laat en presteerde het om vergeten terug te schakelen naar de 2 en in zijn 3 door de bocht te gaan :+ . En opletten ben ik niet voor gemaakt , zat steeds teveel links op de weg etc . Niemand heeft nooit gezged moeilijk autorijden echt is ... :')

Nu 2 mei pas weer rijden ,hij is toe aan vakantie :)).

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 09:20

2 mei "pas" ik zou het eerder "al" noemen gezien de wachttijden.
Blijf je wel regelmatig lessen, wat je zo verteld heb je dat nog ff nodig, ook voor je eigen zelfvertrouwen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 09:25

Wachttijden vallen hier opzich mee volgens mij , maar hij doet wel alles alleen ..

Normaal elke week maar het viel even zo , misschien dat ik 2 uur per week rijden wil (2 dagen per week ) . Zodat alles wat meer routine word etc, dat zou ik dan kunnen aankaarten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 09:56

Ik merk ook dat 2 dagen in de week rijden een stuk fijner voor mij werkt, nu doen we voorlopig nog 1x in de week tot ik een examendatum heb en dan knallen we er 2 of eventueel 3x in de week een rijlesje in :)

nienke555

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 11:04

Polly schreef:
2 mei "pas" ik zou het eerder "al" noemen gezien de wachttijden.
Blijf je wel regelmatig lessen, wat je zo verteld heb je dat nog ff nodig, ook voor je eigen zelfvertrouwen.

2 mei 'al'? Ik dacht dat iedereen normaal gesproken gewoon 1 les per week had? Of heb je bij sommige rijscholen pas na een maand weer een les?

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 11:35

Oooh ik las het verkeerd, ik dacht dat ze 2 mei examen ging doen, sorry mijn fout!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 11:36

Goedemorgen :') , instructeur was ook niet wakker en stond een blok verderop vanmorgen geparkeerd

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 12:37

Rebecca schreef:
Goedemorgen :') , instructeur was ook niet wakker en stond een blok verderop vanmorgen geparkeerd

Dat had de mijne ook weleens, ik werd altijd opgehaald bij het station. Stond ik braaf aan de kant van het station die hij had gezegd, stond ie zelf aan de andere kant. :+