Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mando

Re: Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 06:37

Jammer meiden.
Ook ik heb weer werk maar lees wel altijd mee.

Netam89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 07:21

Jammer dames, maar begrijp de keuze

sam_antha

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 13:01

Oei ik wilde hier net mee gaan praten maar als ik zo de laatste 3 pagina's lees dan val ik precies in een verkeerde tijd binnen -O-
Mocht er nog iemand bereid zijn om mij te helpen dan hoor ik het graag (op zoek naar baan als fysiotherapeut) :)
Laatst bijgewerkt door sam_antha op 21-05-14 13:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 13:03

er blijven hier altijd wel mensen die willen helpen hoor :) zoek je in de omgeving van vlaardingen?
hoe lang ben je al op zoek, momenteel ook best lastig werk vinden daar in of niet?

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 13:07

Zelfde hier samantha

sam_antha

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 13:12

Ik heb momenteel 2 banen, maar op mijn ene werk is het steeds rustiger aan het worden. Maximale afstand is 30minuten rijden vanaf Vlaardingen. En beschikbaar ben ik dan op de maandag/woensdag ochtend/donderdag. Verder is het in ons vak momenteel nog niet heel goed inderdaad. Veel mensen denken dat, ondanks dat zij aanvullende verzekerd zijn voor fysiotherapie, zij toch hun eigen risico moeten betalen. En dat kost een hoop patiënten, zonde want het is dus niet zo.
Iets anders zoeken is hierdoor erg lastig en er komt zo weer een grote lading afgestudeerden aan... En mijn ene baas weet niet dat ik eigenlijk ergens anders meer uren wil werken, moet hier dus ook mee uitkijken.

Oeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 13:19

Fysio is inderdaad lastig om te vinden op dit moment sam_antha!
Een vriendinnetje van mij is ook heel lang aan het zoeken geweest omdat haar huidige baan wegbezuinigd wordt. Zij heeft uiteindelijk wel iets gevonden, maar dat duurde een stuk langer dan gewenst. Ook heeft ze er (net als jou) een extra baan naast want fulltime is helemaal moeilijk te vinden.

Ik hoorde van een oud-huisgenootje nog dat ze in Australië een tekort aan fysio's hebben.
Niet helemaal binnen je reisafstand, maar je kunt altijd nog emigreren :+

Bij mij gaan er 2 vacatures open!
Alleen zitten er bar weinig mensen hier die een PhD / postdoc functie in de biomedische sector kunnen doen geloof ik ;)

Roulette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 13:31

Hallo, mag ik hier ook mee komen praten? Ik lees nu een paar pagina's mee, net als Samantha begon ik me bijna druk te maken over slechte timing, maar zo te zien valt dat wel mee.
Sinds eind maart heb ik een master biomedische technologie en nu zoek in een baan die daar bij past. Het liefste op reisafstand van Rotterdam. Onderzoek is echt niet mijn ding, dus de vacatures van NoeskaMoos laat ik aan mij voorbij gaan ;-)
Morgen heb ik een sollicitatiegesprek voor een ontzettend leuke baan, dus ik ben nu hard bezig met voorbereiden daarvan. Iemand nog goede tips? Of goede vragen die ik kan stellen?

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 13:37

Heb je een beetje vacatures in je omgeving, of valt dat tegen?

Ik zou zelf altijd vragen wat ze van mij zouden verwachten. Wat dingetjes over hoe ze daar werken. Gewoon wat interesse en dingen die je graag zou willen weten.

Roulette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 14:19

Ik heb een beetje aparte bachelor/master combinatie, daardoor zijn er niet heel veel vacatures die bij mij passen, maar dus ook niet heel veel werkzoekenden. Omgeving Rotterdam is voor mij trouwens een ruim begrip, gesprek morgen is bijv. in Amsterdam, maar ben ook al op gesprekken geweest in Den Bosch en Hoofddorp.
Dankzij een vriend van een vriendin van mij (heeft voor dit bedrijf gewerkt) heb ik gelukkig al een goed beeld van de werkzaamheden/verwachtingen en dus ook een aantal specifieke vragen hier over. Maar juist door die voorkennis is het wat lastiger om meer algemene vragen te verzinnen.

Samantha, ik hoor inderdaad ook dat een baan als fysiotherapeut lastig te vinden is. Is het niet lastig om twee part-time banen met elkaar te combineren? (ik snap dat je het doet hoor, maar dit lijkt me zwaarder dan 1 fulltime baan met hetzelfde aantal uren).

Barbara88

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 15:54

Die voorkennis kun je ook terzijde schuiven. Als jouw gesprekspartners niet weten dat jij die voorkennis al hebt kun je daarngewoon vragen over stellen. Het is sowieso goed om vragen te stellen. Desnoods kun je aangeven dat je hebt gehoord dat ... en daar dan weer verder op voort borduren.

Ik zou deze week van twee gesprekken het vervolg horen. Tot op heden nog niets gehoord. Wachten duurt lang......!!!

Chanen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 16:49

NoeskaMoos schreef:
Bij mij gaan er 2 vacatures open!
Alleen zitten er bar weinig mensen hier die een PhD / postdoc functie in de biomedische sector kunnen doen geloof ik ;)

Ik heb weliswaar geen biologie gestudeerd, maar wel medisch farmaceutische wetenschappen. Wellicht voldoende overlap om een gooi te doen? Ik ben wel op zoek naar een PhD functie. Om wat voor onderzoek gaat het precies?

Oeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 22:01

Ik zal een Pb sturen Chanen :)
Vacature staat nog niet online, maar ik hoorde mijn baas vandaag zeggen dat ze die tekst nog moest schrijven dus kan niet lang duren.

Roulette_ dat je een unieke combinatie aan opleiding hebt, kan ook in je voordeel werken. Er zijn minder vacatures maar als je iets vindt, pas je er misschien veel beter bij dan heel veel andere kandidaten.
Succes morgen! Wees enthousiast, iets waar ik altijd hoge punten heb gescoord op gesprekken ;)

sam_antha

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 09:53

NoeskaMoos schreef:
Ik hoorde van een oud-huisgenootje nog dat ze in Australië een tekort aan fysio's hebben.
Niet helemaal binnen je reisafstand, maar je kunt altijd nog emigreren :+

Hihi dat is wel een klein beetje heel ver uit de buurt ja ;)

Roulette_ schreef:
Samantha, ik hoor inderdaad ook dat een baan als fysiotherapeut lastig te vinden is. Is het niet lastig om twee part-time banen met elkaar te combineren? (ik snap dat je het doet hoor, maar dit lijkt me zwaarder dan 1 fulltime baan met hetzelfde aantal uren).

Er valt gewoon geen fulltime baan te vinden -O- Zou het liefst 4/5 dagen bij één baas werken. Levert ook het meeste geld op. Komt vast wel in de toekomst :D

Wat doen jullie trouwens als jullie geen reactie op sollicitaties krijgen? Bellen jullie dan na 2 weken bijvoorbeeld op om te vragen of ze het ontvangen hebben?

Roulette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 10:18

Bedankt voor de tips! Barbara, dat is inderdaad ook mijn plan, juist omdat het zo goed is om veel vragen te stellen. En een aantal dingen hoor ik sowieso graag nog een keer, beetje checken of mijn beeld klopt.
NoeskaMoos, enthousiasme is ook een van mijn sterke punten, dus die ga ik zeker inzetten!

Samantha, ik zou het bedrijf inderdaad even bellen. Meestal krijg je vrij snel een bevestiging, dus als je die na een week (of 2) nog niet hebt mag je daar best even achteraan gaan.

On that note, ik begon me gisteren zorgen te maken dat ik nog geen reactie had op een sollicitatie van een week of 2 geleden (wel binnen een dag bevestiging van ontvangst), bellen ze me net! Om me uit te nodigen voor een gesprek nog wel :D
Ik helemaal blij, bedrijf in kwestie heb ik twee keer kort gesproken, mijn achtergrond is echt een lastig punt voor hen. In zoverre lastig dat zelfs de recruiter niet met zekerheid kon zeggen of ze er wel of niet iets mee kunnen. Als ik solliciteerde zou ik ook afhankelijk daarvan wel of niet uitgenodigd worden voor gesprek... :D :D :D

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 10:48

Dat is leuk Roulette!

Ja ik geef ze een dag of 7 om te reageren. Daarna bel ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 12:01

Jammer dat er mensen vertrokken zijn hier... vond het altijd wel interessant om te volgen.
Op mijn werk val ik van de ene verbazing in de ander :')

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 12:07

nog steeds joh?
maar je houd het er toch a.l weer even uit inmiddels toch?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 12:23

Sonja_vR schreef:
nog steeds joh?
maar je houd het er toch a.l weer even uit inmiddels toch?

Ja nog even doorbijten :P

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 12:29

:(:) september wilde je weer terug naar school toch?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 12:38

Jouw onderschrift _O- hahahahaha.
Ik heb je gepbt ;)

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 12:44

:D

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 13:09

Dat onderschrift, geweldig. :')

Chanen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 15:43

Helaas alweer een afwijzing binnen, maar voor de verandering eens niet de standaard mededeling dat ze momenteel geen passende vacatures voor mij hebben, maar het advies om de vacaturesite vooral in de gaten te houden. Waarschijnlijk vat ik dat weer te positief op, maar een mens moet hoop houden. Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 15:55

Chanen schreef:
Helaas alweer een afwijzing binnen, maar voor de verandering eens niet de standaard mededeling dat ze momenteel geen passende vacatures voor mij hebben, maar het advies om de vacaturesite vooral in de gaten te houden. Waarschijnlijk vat ik dat weer te positief op, maar een mens moet hoop houden. Haha!

Ze maken je gewoon dood met een blije mus...