Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Winged

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 11:53

Heel lang gehoopt dat ik hier toch niet weer in terecht zou komen. Een jaar geen werkzoeken is een jaar niet geleefd lijkt het wel.

Anyway. Mijn functie wordt ditmaal opgeheven en wel vanaf 31 maart 2018. Ik zoek een communicatie/redactiefunctie in een straal van 50km rondom Assen. Gaan we weer -O-

SpeechLess

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 11:58

Balen Winged! Hopelijk vind je snel wat leuks.

Al akkoord van pz Marcella?

Lastig 4everhobbes.. Ik zou inderdaad ook bedrijven benaderen voor de reden, wellicht krijg je wel tips. Ook misschien goed om iemand je cv en motivatiebrief te laten nakijken. Dat kan ook de reden zijn dat je niet uitgenodigd wordt natuurlijk.

Ik heb zojuist mijn sollicitatiegesprek gehad. Op zich wel redelijk tevreden en ze waren erg aardig. Ook zeiden ze dat ze maar 1 iemand anders hadden en dat het moeilijk was iemand te vinden voor deze functie, dus misschien maak ik wel kans :):) Donderdag hoor ik iets van ze.

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 14:58

Balen Winged!

Hoe maken jullie een afweging voor kleding? Voor de functie van administratief medewerker.

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 15:20

kimberly1995 schreef:
Balen Winged!

Hoe maken jullie een afweging voor kleding? Voor de functie van administratief medewerker.

Wat voor bedrijf is het?

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 15:59

Nog niks gehoord, maar wel een maandag gebeld en het word nu eind van deze week. Ben heel hard aan het hopen van wel ouders hebben mij een beetje op onkosten gejaagd al had ik de druivenplant ook weg kunnen gooien. :=

SpeechLess

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 19:47

Spannend zeg Marcella, vervelend dat het zo lang duurt voor je zekerheid krijgt.

Ik ben uitgenodigd voor een tweede gesprek *\o/* Ik wil het ook nog vragen bij het bedrijf denk ik, maar wat is jullie ervaring waar zo'n tweede gesprek over gaat? Ik weet niet zo goed wat ik hierbij kan verwachten namelijk.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 21:06

Heb flink de balen nu verschillende keren achter die sollicitatie aan gezeten, maar tot op heden nog geen enkel antwoord gisteren nog gebeld en er zou een terugbel notitie neer gelegd worden. -O-

En bedrijf waar ik nog een bedrag open heb staan word nu geprobeerd incasso te doen via belastingdienst. :')

En tel daarbij dat het met mij ook niet veel beter gaat en longfunctie tot nu toe achteruit gaat. -O-

SpeechLess

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 23:00

Nog steeds niks gehoord?! Jeetje wat vervelend zeg! Ook vervelend van je gezondheid :(:)

Ik ben helaas afgewezen, ze vonden me wel geschikt voor de functie en het bedrijf maar wilden liever toch meer zekerheid over meer uren dan ik kan geven (ivm vermoeidheid). Ik heb nu voorgesteld om wellicht een regeling via het UWV te doen, dus ik ben benieuwd of ze dat wat vinden. Dan hebben zij wat minder nadeel om mij alsnog aan te nemen. Er was namelijk niemand anders gevonden, dus ze wilden de vacature opnieuw uit gaan zetten en mijn gegevens wel bewaren voor als ze toch niemand vinden.

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-17 07:39

Vervelend Marcella! Ik hoop dat je snel wat hoort. Het is je gegund.

Balen Speechless! Hopelijk vinden ze je aanbod wat en kun je snel aan de gang.

Ik heb 2 weken een sollicitatiegesprek. Vorige week hoorde ik dat ik aangenomen was. Helaas was het salaris 400 euro bruto per maand minder dan wat ik nu heb, dus dat ging hem niet worden.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-17 15:45

Kimberly heb je nog laten voorrekenen hoeveel het netto scheelt, bij mij viel dat enorm mee dus heb de baan toen toch genomen.

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-17 20:24

fargo schreef:
Kimberly heb je nog laten voorrekenen hoeveel het netto scheelt, bij mij viel dat enorm mee dus heb de baan toen toch genomen.

Ik heb nu netto 1500, dus gaat hem niet worden.

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 10:03

Hoi allemaal,

Ik weet niet of het mag, maar omdat hier veel werkzoekende zitten die ook paardenliefhebber zijn, is er wellicht iemand die perfect aansluit op onze vacature:

https://www.bokt.nl/markt/ad/458545/acc ... -24-32-uur

Ik werk zelf voor Feral Horse Care en ben elke dag nog blij dat ik mijn hobby met werk heb kunnen combineren :) Wie weet voor iemand hier ook zo'n unieke kans!

Voor vragen kun je me altijd pb'en.

funnypony11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 10:52

madelief88 schreef:
Hoi allemaal,

Ik weet niet of het mag, maar omdat hier veel werkzoekende zitten die ook paardenliefhebber zijn, is er wellicht iemand die perfect aansluit op onze vacature:

https://www.bokt.nl/markt/ad/458545/acc ... -24-32-uur

Ik werk zelf voor Feral Horse Care en ben elke dag nog blij dat ik mijn hobby met werk heb kunnen combineren :) Wie weet voor iemand hier ook zo'n unieke kans!

Voor vragen kun je me altijd pb'en.

Ik vind het echt een geweldige functie, zie hem elke dag langs komen! Zou meteen ja zeggen als het kon!
Maar vanuit Breda is het echt te ver. En vriend wil niet verhuizen :( Baal er enorm van

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 15:38

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 16:59

Bovengenoemd bedrijf moet wel bij je passen. Ik heb heel andere ervaring opgedaan en heb er bijna 2 jaar gewerkt. Blij dat ik er niet meer werk zegmaar (pestgedrag collega's, moeten vechten om leuk werk, leidinggevende die aangaf niets voor je te kunnen doen). Maar het is maar net hoe je zelf ook bent of je in de cultuur past (gebeurden bijzondere dingen op bedrijfsuitjes bijv. ). Ken ook zat mensen die er wel naar hun zin werken. :j

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 21:58

Jans schreef:
Bovengenoemd bedrijf moet wel bij je passen. Ik heb heel andere ervaring opgedaan en heb er bijna 2 jaar gewerkt. Blij dat ik er niet meer werk zegmaar (pestgedrag collega's, moeten vechten om leuk werk, leidinggevende die aangaf niets voor je te kunnen doen). Maar het is maar net hoe je zelf ook bent of je in de cultuur past (gebeurden bijzondere dingen op bedrijfsuitjes bijv. ). Ken ook zat mensen die er wel naar hun zin werken. :j

Mijn man werkt daar en zit erg op zn plek. Maar er is wel een bepaalde cultuur waar je van moet houden, dat klopt.
Er worden inderdaad regelmatig feesten georganiseerd. Kan er dan... heftig aan toe gaan. Ik ga ook nooit mee dan, hoeft niet echt van mij.

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 12:52

Ik kan mij hier ook weer melden.
Relatie over dus weer terug naar huis verhuisd, mijn werk moeten opgeven omdat dat nu veel te ver rijden is.
Vervelende is alleen dat ik echt niet weet wat ik wil, naar mijn idee ben ik niet heel lastig, maar schijnbaar toch wel, ben al 2 weken met uitzendbureau's bezig, maar helaas pindakaas nog niks gevonden.
Altijd in de agrarische sector gewerkt, maar heb liever gewoon een baan van maandag t/m vrijdag, en dan zonder ploegendienst, maar dat is vrij lastig. -O-

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 15:09

Renske_W schreef:
Relatie over dus weer terug naar huis verhuisd, mijn werk moeten opgeven omdat dat nu veel te ver rijden is.
Vervelende is alleen dat ik echt niet weet wat ik wil, naar mijn idee ben ik niet heel lastig, maar schijnbaar toch wel, ben al 2 weken met uitzendbureau's bezig, maar helaas pindakaas nog niks gevonden.
Altijd in de agrarische sector gewerkt, maar heb liever gewoon een baan van maandag t/m vrijdag, en dan zonder ploegendienst, maar dat is vrij lastig. -O-

Wat heb je de afgelopen tijd gedaan? En waar heb je ervaring in?

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 15:39

Wat vervelend Renske. Wat zou je zelf het liefste willen?

Ik ben nu een week aan de slag bij mijn nieuwe baan. Ik had dit veel eerder moeten doen :)

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 15:43

Ik heb vooral ervaring in de agrarische sector, koeien, geiten, paarden.
Ik wil het liefst gewoon van maandag t/m vrijdag werken en dat is in die sector wel lastiger.
Op het uitzendbureau vroegen ze ook al wat mijn droombaan is. Geen flauw idee. :')

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 15:49

Het is in veel sectoren lastig om van ma tm vrijdag te werken. Ik werk nu in de gehandicaptenzorg en dat gaat de hele week door. Daar moet ik ook wel ff aan wennen :j

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 16:09

Ik ben ook gewend om iedere dag zo'n beetje te kunnen werken tussen 7 's ochtends en half 9 's avonds. Ik vind het ook niet ideaal.

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 16:21

Gefeliciteerd met je verjaardag Olympia!

Het is idd lastig om gewoon werk van maandag t/m vrijdag te vinden, dat was "vroeger" wel gemakkelijker.
Veel is ook in ploegendienst, maar ik weet dat ik het onregelmatige en de nachtdiensten niet trek.
Ik was ook erg blij met mijn vorige werk, maar dat is dus qua afstand helaas niet meer te doen. -O-

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 16:24

Bedankt! Nachtdiensten draaien wij niet, maar het is indd wel onregelmatig. Gelukkig was ik dat van mn vorige werk wel gewend. Enige waar ik nu aan moet wennen dat als ik niet naar mijn paard hoef en een late dienst heb, dat ik dan tot 14 uur soort van zit te wachten tot ik mag werken :')

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 19:07

Renske_W schreef:
wat vervelend voor je :(:)

Maar op naar een nieuwe toekomst!
Ga eens wat testen doen op internet, geloof dat er bepaalde uitzendbureaus wel wat op hun site hebben staan.
In Twente weet ik nog wel een leuk bedrijf die mensen zoeken op de werkvloer. Technisch onderlegd is wel belangrijk. Leuk salaris en geloof 2 ploegen. Heel goed te doen, geen weekendwerk en goed betaald.

Verder heb ik dezelfde ervaring als jou, 5 jaar voor aboost gewerkt met koeien kippen en varkens. Via via op kantoor belandt. Eerst Receptie en uitgebreid met administratie. Nu werk ik 2 dagen op de receptie en 3 dagen op de financiële afdeling. Ben helemaal gek op cijfers, dus perfect en kan niet stil zitten. Ben continue bezig. Zit helemaal op mijn plek (jammer dat het tijdelijk Is)
Ik bedoel er mee te zeggen. Als je iets anders wilt dan is er vast wel iets. Ga je eerst oriënteren en vanuit daar maak je een net cv en ga met dat cv langs bedrijven en presenteer jezelf!!!