Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

nontie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 09:44

XladyX schreef:
@nontie: Wat naar dat ze je daarop afwijzen.. mag natuurlijk wel maar misschien bloei jij juist op als je eenmaal in die functie of dat team zit toch? Nu hopen dat donderdag gaaf is!

Ik baalde er ook best wel van. Vroeger was ik echt een stille muis maar ben de afgelopen 3 jaar zo 'opengebloeid' dat ik hier toch wel echt een beetje van stil was als je dan zoiets te horen krijgt. Maargoed, kop op en ik zal ze een poepie laten ruiken :Y)

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 14:48

Yes maandag een gesprek *\o/* alleen nu even kijken hoe ik het doe aangezien ik op het moment verrek van de pijn in mijn rug. :=

XladyX

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 17:26

Spannend Marcella! Veel succes alvast!

@Nontie, als je van jezelf al weet hoe je opgebloeid bent kan het alleen nog maar beter worden toch? misschien vind je wel een veel leukere baan straks!

Ik heb een voorstel meegekregen van sollicitatie 1, ze waren nog flexibeler dan ik dacht in tegemoetkomen qua uren en reiskosten en ik denk dat ik maar gewoon teken. Ik denk dat ik het beeld van de andere vacature wat geromantiseerd heb en daarnaast heb ik bij dit bedrijf echt een heel fijn en goed gevoel. Vanaf 1 oktober dan proeftijd! :)

nontie

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 08:53

@XladyX, klopt hoor, hoop dat ik echt een baan vind waarin ik mezelf nog meer kan ontwikkelen (en uiteraard een werkgever die me de kans gunt en dat ook in me ziet). Waar ik vooral tegenaan loop is dat ik in zo'n gesprek altijd heel zenuwachtig wordt en een beetje dichtklap, ik kan dan niet mezelf zijn.

Net als de vraag; Wat zijn je sterke punten / waarom moeten we voor jou kiezen?
Dan zeg ik gewoon heel eerlijk dat ik mezelf absoluut niet kan verkopen, anders had ik wel voor een commerciele baan gekozen. :Y)

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 09:33

Kwam er nu achter dat ik al een keer eerder gesprek heb gehad bij dit bedrijf ging toen heel erg raar en de persoon waarmee ik eerst een gesprek zou hebben had een dubbele afspraak. :?

nontie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 14:52

Heel fijn gesprek gehad vanmorgen en ga volgende week een dagje meedraaien! Ze waren wel enthousiast, hele opluchting, maar zegt nog niks.

Twijfel wel of ik huidige werkgever alvast moet inlichten. Aangezien mijn contract 6 oktober afloopt, maar er dus nog geen vervolg-contract is gemaakt of functioneringsgesprek. Heb het idee dat ze het helemaal niet door heeft...

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 15:30

Eerste week zit erop, al heel veel kunnen doen en stuk(je) ingewerkt. Heel leuk team met leuke, flexibele collega's. We gaan ervoor!!

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-17 18:50

Marcella, hopelijk deze keer een betere uitwerking ;)

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 21:33

Hello, ik ziet hier namens de ' andere' kant en kom even kijken of er hier mensen zijn die (tijdelijk evt) werk zoeken in de omgeving van Zoetermeer :D . Is er een overzichtje met wie wat zoekt?

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 21:38

Vandaag trouwens op 2de gesprek geweest, maar directeur twijfelde of ik wel op mijn plek zou zijn voor winkel beveiliging. Hij zag wel genoeg motivatie in mij om het werk te doen. En op de terug weg in de auto werd ik nog gebeld of ik nog beschikbaar was voor werk en ja gezegd. Daar word ik volgende week verder contact over opgenomen.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 15:16

Hier ook opeens onverwachts activiteit op gesprekkengebied
Maandag om 10 uur in Breda een gesprek.
Ik kwam een vacature tegen die me aansprak (mest bemonsteraar) en aangezien hij al even open stond eerst maar eens gevraagd of ze überhaupt nog mensen zochten, waarschijnlijk niet voor direct , maar ze nodigde me wel uit voor een kennismaking ( bemiddelaar) zodat mocht er iets op de proppen komen we weten wie we aan de telefoon hebben ;)
En wie weet wat er nog meer on de bocht komt

Nu is dit voor mij aan de ene kant best wel een big deal , lig er al even uit, een arbeidsbeperking die geen beperking hoeft te zijn(zeker met passend werk niet )
Aan de andere kant ben ik wel heel nuchter over het gebeuren
Maar goed
Dalijk eerst even mijn cv op poetsen en door mailen en dan gaan we het zien maandag

Als er toevallig mensen met recruiter ervaring zitten zou ik middels pb toch graag eens even iets uitboksen ... feedback van mensen met ervaring in die hoek lijkt me best prettig (Dimple? O:) )

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-17 19:05

Fargo, eerste week er al weer op zitten, fijn dat het zo lekker gaat.

Marcella, ik hoop dat je snel wat vindt en dan met name ook iets wat goed bij je past. Ik weet als geen ander hoe lastig het is een baan te MOETEN hebben voor je inkomen en met minder genoegen te moeten nemen.
Wij hebben nu ook geen vacatures open maar ik hou alles in de gaten.

Moet zeggen dat ik ook nu weer veel in contact kom met bureaus en ze nu al zeggen 'als je weg bent hier dan help ik je graag met een baan'. De angst die ik voorheen had wordt wel kleiner naarmate ik weer meer vertrouwen krijg in mezelf en het werk wat ik doe.

Sonja, je hebt PB ;)

Ruitje, wat heb je voor iets aan te bieden. Ken wel paar mensen uit de regio die ik op jouw vacatures kan attenderen. Heb je toevallig LinkedIn?

Nogmaals, ik blijf het herhalen, heb je LinkedIn, voeg me toe want ik zie best veel leuke vacatures.

SpeechLess

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 21:06

Ik wil me hier ook melden. Als alles goed loopt, ben ik begin november klaar met mijn studie. Ik heb momenteel op 2 vacatures gereageerd. De ene stuurde vandaag een bericht dat ze voor woensdag iets zouden laten weten :):) Bij deze vacature stond dat je voor 31 augustus moest reageren, maar hij stond dus nog wel op hun site vorige week. Maar het leek me echt een leuke functie, die ook goed lijkt te passen bij me. Dus ik had gebeld en ze zeiden dat ik nog wel kon reageren :D Ik ben al helemaal zenuwachtig, want ik heb nog niet eerder gesolliciteerd dus ik vind het allemaal maar wat spannend := :+

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 21:13

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 21:16

Vandaag proef gedraaid. En morgen nog een gesprek wordt een lading pijnstillers erin gooien ben ik bang.

nontie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 10:15

Aangenomen bij een nieuw bedrijf *\o/*

Huidige contract opgezegd, ze begreep het wel en kwam me zelfs zo tegemoet dat ik deze en volgende week nog snipperuren opneem en dan einde contract, overgebleven snipperuren dan nog uitbetaald krijg. Zodat ik de week erna gelijk kan beginnen bij mijn nieuwe baan :D

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 10:43

Willen jullie met me meedenken? Ik heb een havo en vwo diploma en ik studeer op dit moment Natuurgeneeskunde. Op dit moment ben ik werkzaam in een winkel en bij mijn vorige werk ook. Ik werk hier nu 3 jaar. Er zijn het afgelopen 1.5 jaar zoveel dingen gebeurd, waardoor ik denk: wil ik dit allemaal nog wel? Eventueel meer info per pb. Ik heb heel sterk het gevoel dat ik meer vaste uren wil, waar ik dat nu totaal niet heb en pas 1.5 week van te voren mijn rooster heb. Paard staat daardoor op een heel laag pitje, waar ik onwijs van baal en soms komt school en prive afspraken ook behoorlijk in de knel.

Maar wat wil ik dan wel? Ik ben aan het solliciteren op administratief/receptie, maar vaak wordt er toch wel een opleiding gevraagd en die heb ik natuurlijk niet. Plus dat het inkomen hoog genoeg moet zijn om vaste lasten te kunnen betalen en te sparen voor een uitzet (ik ben 22).

Dankjewel alvast. Ik voel me op dit moment behoorlijk vast en door de vermoeidheid zie ik op dit moment de opties niet meer.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 11:14

Hier nog even afwachten en geduld heb en hopelijk binnenkort contract tekenen.

SpeechLess

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 11:26

Oh spannend Marcella, je weet dus nog niet zeker of je het werk krijgt of dat wel?

Gefeliciteerd nontie! Wat fijn dat je huidige werkgever het zo fijn oppakte :)

@kimberly: kun je niet bij je huidige werkgever wat meer vaste uren krijgen dan? Qua in de knel komen en geen tijd voor paard enzo, is het dan niet gewoon zo dat je te veel werkt dan dat het 1,5 week van tevoren het pas weten het probleem is?
Maar als jij je sowieso niet meer fijn voelt bij je huidige werk, zou ik inderdaad gewoon op zoek naar ander werk. Er komt vast wel iets voorbij dat wat voor je is :j

Ik heb vanochtend een uitnodiging voor een gesprek voor volgende week bij 1 van mijn 2 sollicitaties gekregen :):) Dat was degene die eigenlijk al met de sollicitatierondes begonnen waren, dus blijkbaar vinden ze me interessant genoeg :D Ik ben nog niet eerder op sollicitatiegesprek geweest, dus ik ben ongeveer nu al zenuwachtig :')
Van mijn 2e sollicitatie kreeg ik een mail met vragen terug, dus dat was in ieder geval ook niet gelijk een afwijzing :) Wel apart dat ze in deze mail ook vroegen of ik al vaak was afgewezen. Ook als is het bij mij niet van toepassing (aangezien het mijn eerste sollicitaties zijn) maar ik vind dat eigenlijk iets wat ze niks aangaat. Nu is dat bedrijf ook erg klein, dus waarschijnlijk (of blijkbaar ;) ) ook iets minder professioneel daarin.

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 11:38

SpeechLess schreef:
Oh spannend Marcella, je weet dus nog niet zeker of je het werk krijgt of dat wel?

Gefeliciteerd nontie! Wat fijn dat je huidige werkgever het zo fijn oppakte :)

@kimberly: kun je niet bij je huidige werkgever wat meer vaste uren krijgen dan? Qua in de knel komen en geen tijd voor paard enzo, is het dan niet gewoon zo dat je te veel werkt dan dat het 1,5 week van tevoren het pas weten het probleem is?
Maar als jij je sowieso niet meer fijn voelt bij je huidige werk, zou ik inderdaad gewoon op zoek naar ander werk. Er komt vast wel iets voorbij dat wat voor je is :j

Ik heb vanochtend een uitnodiging voor een gesprek voor volgende week bij 1 van mijn 2 sollicitaties gekregen :):) Dat was degene die eigenlijk al met de sollicitatierondes begonnen waren, dus blijkbaar vinden ze me interessant genoeg :D Ik ben nog niet eerder op sollicitatiegesprek geweest, dus ik ben ongeveer nu al zenuwachtig :')
Van mijn 2e sollicitatie kreeg ik een mail met vragen terug, dus dat was in ieder geval ook niet gelijk een afwijzing :) Wel apart dat ze in deze mail ook vroegen of ik al vaak was afgewezen. Ook als is het bij mij niet van toepassing (aangezien het mijn eerste sollicitaties zijn) maar ik vind dat eigenlijk iets wat ze niks aangaat. Nu is dat bedrijf ook erg klein, dus waarschijnlijk (of blijkbaar ;) ) ook iets minder professioneel daarin.

Ze willen geen 28/30 uur geven, 24 is de max. En vaste werkuren is ook geen optie, zeggen ze. Nee, als ik bijvoorbeeld tot kwart over 6 of tot kwart over 8 moet werken ben ik pas om 7 of 9 uur thuis. Dan ben ik vaak de ochtend vrij, maar verzorg ik mijn paard en ik moet weer op tijd weg en dan heb ik bijvoorbeeld nog geen huiswerk gemaakt. Als ik huiswerk maak, kan ik niet naar mn paard. Als ik de ochtend werk, moet ik heel vroeg mn bed uit (en heb ik vaak tot laat gewerkt door leidinggevende functie) en kak ik 's middags in door de vermoeidheid. Dan red ik het meestal net om nog wat huiswerk te maken en mn paard zn stal te mesten. Dan heb ik het niet over rijden. Als ik om 10 uur begin heb ik daarvoor geen tijd voor huiswerk of paard, want ik moet om iets over 9 weg en dan heb ik die slaap van te voren weer nodig. Is op dit moment ook nog dat ik naar een filiaal dichterbij geplaatst zou worden, maar dat ze daar nog niet echt mee op schieten..

Inderdaad vreemd om te vragen of je al vaak afgewezen bent.. hopelijk worden de sollicitaties wat!

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 13:26

Alleen PZ moet ook nog akkoord geven.

4EverHobbes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 14:53

Hoi werkzoekenden, al ben ik op dit moment niet werkeloos.. ik ben wel werkzoekend én redelijk wanhopig. Ik lees mee als jullie dat goed vinden en hoop af en toe wat frustraties te mogen delen.

In het kort: 45 jaar, heel veel ervaring, universitaire studie gehaald ooit in een grijs verleden. Momenteel werkzaam in een ziekmakende situatie (akelige, non-sociale omgangsvormen, zeer conservatieve leidinggevende die vindt dat je moet doen wat hij zegt, geen overleg, ik zit de hele dag in mijn uppie en ik word hier doodongelukkig). Dus. Druk op zoek, enige eis is dat ik niet minder ga verdienen dan nu en dat ik mijn opleiding kan afmaken.
Mijn wens is meer flexibiliteit, dus thuiswerkmogelijkheden, en fijne collega's/leidinggevende die normaal doen.

Ik solliciteer me echt suf maar word steeds afgewezen, ook op functies waar ik gewoon 100% voor in aanmerking kom. Ik vermoed sterk dat ik gewoonweg te oud ben.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 15:12

Wat doe je voor werk dan en in welke omgeving?

4EverHobbes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 15:34

Kop van NH. Ik werk momenteel als office manager, heb veel ervaring in dit werk maar ook ondersteunende functies als management assistent, sales supportive en als leidinggevende in het toerisme, administratief/secretarieel en communicatie medewerker, pr- en marketing....
Dus best breed :D

Details liever via pb...

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 18:31

4EverHobbes schreef:
Kop van NH. Ik werk momenteel als office manager, heb veel ervaring in dit werk maar ook ondersteunende functies als management assistent, sales supportive en als leidinggevende in het toerisme, administratief/secretarieel en communicatie medewerker, pr- en marketing....
Dus best breed :D

Details liever via pb...

Misschien feedback vragen van een sollicitatie? Wellicht krijg je inhoudelijke tips waar je wat mee kan en als het een banketstaaf is, dan weet je dat het bijvoorbeeld je leeftijd was. ;)