Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 12:18

Douraque schreef:
Het staat gewoon in 668a lid 1 bw

Je mag Max 3 contracten binnen een periode van 3 jaar hebben. Of dat nu een is van 1,5 jaar en daarna 1 jaar en dan 0,5. Zolang het max 3 jaar is. En nee 5 tijdelijke contracten binnen 2 jaar is ook niet mogelijk, want bij je 4e heb je dan een vast contract

Klopt, voor jongeren was er een uitzondering. Voorts kan bij cao afgeweken worden

Mag ik jou dan even een vraag stellen? Gaat dat van maximaal 2 contracten en 2 jaar per juli of januari in? Ik heb nu 3 tijdelijke contracten gehad en ben 19. Deze tijdelijke contracten kunnen dus in geen geval nog verlengd worden?

Fiebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 12:58

:j
Ir1ne schreef:
Als jij dat al aangebrand vindt, moet je me eens zien als ik kwaad ben *\%/*

:')

Overigens heb ik ze er gewoon op staan.

Ze weten het

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 13:01

Je drie contracten kunnen nu niet nog een keer verlengd worden, dan wordt het een vast contract. Tenzij er in de cao van je werkgever een andere regeling staat.

Nieuwe ketenregeling gaat in op 1 juli 2015 als het door de Eerste Kamer komt. Dan is het 3 arbeidsovereenkomst binnen een tijd van 2 jaar met Max 6 maanden er tussen

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 13:03

Douraque schreef:
Je drie contracten kunnen nu niet nog een keer verlengd worden, dan wordt het een vast contract. Tenzij er in de cao van je werkgever een andere regeling staat.

Oke, dankjewel!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 13:21

x_spekkie_x schreef:
Cayenne schreef:
Mijn vriend is in ieder geval weer lekker aan het solliciteren. Dezelfde dag had hij er al 18 sollicitaties uitgemept *\o/*
Weet iemand hoe het zit met verlengingen van een jaarcontract? De één zegt dat het drie keer mag worden verlengd, de ander twee keer?
En daarna zou je minstens drie maanden uit dienst moeten zijn om opnieuw aangenomen te kunnen worden (in geval van geen contract voor onbepaalde tijd)?

Dat gaat veranderen :)

Per 1 januari 2015 mag de keten van contracten nog slechts 2 jaar zijn en moet er minimaal 6 maanden zitten tussen de de twee ketens. Maximale aantal tijdelijke contracten is nog steeds 3, maar wel met een maximum van 2 jaar.
Afwijking van de ketenbepaling in de cao is mogelijk maar het aantal contracten bedraagt maximaal zes in een periode van vier jaar.
Bron: http://www.clcvecta.nl/over-clc-vecta/n ... t-contract

Pfoe, OK. Bedankt voor de uitleg :)
Dus als ik het goed begrijp kan er 2 keer worden verlengd, en dan met een tussentijd van 6 maanden weer opnieuw een jaarcontract getekend worden?
Ik heb een jaarcontract en deze zal -mits alles goed is- in augustus verlengd worden. Het gaat bij ons bedrijf steeds per jaar, dus dan zal het niet meer dan 2 keer verlengen worden idd.

Douraque

Re: Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 13:30

De regeling vanaf 1 juli 2015 is zoals ik hierboven heb uitgelegd. Dus 3 contracten binnen 2 jaar zonder tussenpozen van 6 maanden. Bij een tussenpozen van 6 maanden begint de regeling op nieuw. En op 1/7/2015 geldt er een overgangsregeling

Momenteel mag je 3 contracten binnen 3 jaar zonder tussenpozen van meer dan 3 maanden

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 13:49

Douraque, bedankt! Duidelijk idd :)

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 14:43

Een van mijn referenten vroeg om mijn CV te sturen.. vroeg hem, wat ie er mee wilde... open sollicitatie naar zijn chef sturen ofzo...

Was een open solli met een gedachte erachter maar hij moest t maar niet in zn eentje bekokstoven. Ben nu wel benieuwd wat ie dan werkelijk bekokstooft heeft :P en eigenlijk nog meer of het hem lukt

Maar dat wilde hij nog ff niet zeggen... dus ik zal nog ff geduld moeten hebben..

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 19:34

zucht… ;(
Bedrijf heeft maar liefst 3 uzb's ingeschakeld maar gaat nu zelf ook werven :? :? :?
Ze konden er financieel niet uitkomen met uzb die mij aanbood. (en believe me….salaris was echt verschrikkelijk laag).
Als jullie het nog snappen..

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 19:36

Huh? :/

Klinkt als een smoes...

:(:) :(:) :(:) :(:)

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 19:43

ik heb werkelijk geen idee. Ze is wel heel enthousiast over mijn cv en wil naar zeggen proberen om mij toch ergens aan het werk te krijgen.

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 19:48

Das altijd goed natuurlijk... ik hoop voor je dat dat gebeurd. ik hou mn oogjes nog open voor je!!

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 06:50

Nieuwe week nieuwe kansen :) we hebben er mooi weer bij :D

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 09:11

Ik zou met dit weer iets minder haast maken :D

Barbara88

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 09:19

Ik verwacht deze week twee telefoontjes en instructies voor mijn gesprek van volgende week. Verder begin ik straks maar es even met paardrijden en morgen lekker met vriendinnen naar een meertje....

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 09:47

Heh bah, heb een afwijzing binnen die ruikt naar "geen ervaring".

Ze zochten voor een tijdelijke, halftijdse (19u) communicatiefunctie iemand met oa
- Kennis van Nederlands, Frans, Engels (check)
- Kennis van de gangbare office-programma's (check)
- Een diploma journalistiek/ communicatie of gelijkwaardig (check)
- Kennis van Indesign en Photoshop was een pluspunt (twee keer check, op vorige job magazine samen gestoken in Indesign)
- minimum twee jaar ervaring (niet check).

In de mail staat dat ik niet voldoen aan de functievereisten maar dat lijkt me sterk.

Nuja, straks even met de auto naar de keuring en dan nieuwe vacatures zoeken.

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 10:03

Optiwolk :(:) :(:)

Barbara ik ben heel benieuwd! veel plezier met paardrijden :)

Merileth

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 10:37

Bah, Optiwolk, dat lijkt inderdaad op 'geen ervaring'. Zulke afwijzingen vind ik altijd dubbel zuur als je wel aan alle andere vereisten voldoet. Ik heb, tussen mijn driekwart jaar universiteit en voordat ik op HBO begon, bij een uitzendbureau ook een keer heel gefrustreerd de uitspraak gedaan hoe ik in hemelsnaam ervaring op kan doen als ik nergens terecht kan wegens gebrek aan ervaring. Zeker nu is dat een groot issue.

Barbara ook succes met het gesprek binnenkort!

Wat betreft mijn eigen bedrijfje heb ik goed nieuws: Mijn eerste klant gaan we van twee middagen in de week naar drie, zijn moeder heeft namelijk het idee dat hij efficiënter aan zijn schoolwerk is als ik er bij ben (ik loop hem ook aardig te drillen daarin). Tarief is natuurlijk nog niet de hoofdprijs, maar in ieder geval meer dan via uzb. Met net afgestudeerd kan ik nog niet heel hoog gaan zitten. Tevens ziet het er naar uit dat er op korte termijn een tweede klant bij komt, weliswaar voor 1 uur in de week, maar toch. Zij zouden dan bij mij thuis komen. Dat betekent dat ik straks al 7 uur per week direct met de klant bezig ben, huiswerkbegeleiding/bijles. Mocht er hierna nog een klant bij komen, dan ga ik al wat stijgen in mijn tarief, ik heb een streefbedrag waar ik volgend jaar naar opgebouwd wil zijn qua tarief, voor nieuwe klanten dan. Bestaande klanten wil ik rustiger mee gaan opbouwen. Eind deze maand mijn eerste factuur sturen/mee nemen.

Zoals het nu gaat, ben ik binnenkort niet meer beschikbaar voor het uitzendbureau, omdat ik 3 à 4 dagen al voor mezelf bezig ben, en ik met werkzaamheden via uzb alleen maar mijn eigen bedrijf in de weg ga zitten. Afgelopen week ben ik al gebeld voor een middag waarop ik aangegeven had niet beschikbaar te zijn (want moest naar klant). De dagen dat uzb af en toe wat voor me heeft, zijn momenteel ook de dagen dat ik voornamelijk met de klant ingepland heb. Het jammere is alleen dat het werk is wat in de zomer stil komt te liggen, maar via UWV heb ik nu weer een sollicitatie lopen voor een opdracht voor een jaar, waar ook op zzp basis een mogelijkheid voor is. Dit zou vanaf 1 september zijn, maar is dus nog even afwachten of het wat wordt.

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 10:54

Klinkt goed!!!

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 12:02

Klinkt goed Merileth!

Hoppa en van ander bedrijf ook afwijzing binnen.
Deze snap ik wel beter en is ook beter uitgelegd.
Ik paste redelijk bij het profiel en ik ben ook daarop afgerekend.
"Na grondige analyse van alle ingediende dossiers zijn er kandidaten wiens profiel nauwer aansluit bij de gevraagde kwalificaties. Niettemin zijn wij ervan overtuigd dat u een zeer waardevolle kandidaat bent en wensen wij u veel succes in uw verdere zoektocht naar een interessante uitdaging."

't Blijft zuur hoor maar goed. Wie niet waagt ...

Barbara88

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 13:56

Wat jammer Optiwolk!

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 16:37

Super jammer Optiwolk!
Van mijn kant geen vacatures, opties en adviezen meer.
Veel plezier en succes allemaal!

:evaw:

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 17:15

Ga je er vandoor Kriel?????

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 18:28

Ik ga ook in de meeleesmodus.

Succes iedereen!!
:evaw: :wave: