Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Laura_

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 20:53

Ik heb 2x een tijdelijke baan gehad en beide keren de kans gehad om te blijven.

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 22:16

Hier ook iedere x dat ik overal kon blijven. Maar alles vanwege reorganisatie toch beëindigd..... Dus fingers crossed en het is nog geen 2018 :+

nontie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 09:03

Dimple schreef:
Fargo, heb 2 leuke vacatures gedeeld voor Office Manager op LinkedIn maar helaas regio Amsterdam volgens mij.

Ik probeer zoveel mogelijk te delen wat ik tegen kom. Een nieuwe baan is belangrijk maar ik weet ook dat een prettige werkplek heel belangrijk is.

Heb er nu 3 dagen opzitten, morgen laatste dag van deze week. Veel dingen te structureren maar de sfeer is goed. Zo'n ander gevoel als bij mijn vorige werkgever. Ben er echt blij mee. *\o/*

Nogmaals, ik heb veel connecties op LinkedIn en deel zoveel mogelijk vacatures die interessant zijn, link gerust met me!!

'
Heb je ook connecties omgeving groningen?

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-17 20:52

Ik heb er daar wel een aantal zitten. Mijn zus woont in Sneek dus die tagt ook wel zaken door. Ze werkt zelf in Heerenveen.

Wat zoek je? Ik zag vandaag nog 2 vacatures voorbij komen.

nontie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-17 21:14

Dimple schreef:
Ik heb er daar wel een aantal zitten. Mijn zus woont in Sneek dus die tagt ook wel zaken door. Ze werkt zelf in Heerenveen.

Wat zoek je? Ik zag vandaag nog 2 vacatures voorbij komen.

Ik zoek zelf iets erbij voor extra uren maar zit wel met vaste dagen max 16 uur. Administratief.
Heb morgenvroeg een gesprek in Veendam, in mijn brief al aangegeven dat ik wel met vaste dagen zit en toch een uitnodiging dus ik stap al met goede moed het gesprek in :D

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 11:22

Gesprek bij opdrachtgever was op zich leuk, wel aangegeven dat ik enigszins verrast was door helpdesk achtige element van de functie. Nu maar afwachten wat zij ervan vonden. En ook vandaag even in de vacatures duiken.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 16:23

Lastig is dat toch, dat je haast vindt dat je een eventuele aanbieding zult moeten aannemen, terwijl ik diep in mijn hart gewoon geen helpdesk meer wil doen, ook niet voor een goed doel eigenlijk. Echt lastig, want je voelt je gewoon haast schuldig als ze zo meteen misschien positief reageren. Het was ook gewoon een goed en leuk gesprek en leuke mensen. Maar dit is voor een jaar via een uitzbureau en daarna bedoeld voor vast.. Ik zit gewoon te dubben.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 18:18

Je kan altijd de baan aannemen en dan verder zoeken? Het zoekt prettiger met baan als zonder. Helemaal met de herfst en daarna feestdagen in aantocht.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 22:49

Ja maar als ik ergens zit wil ik er voor kunnen gaan en solliciteren als je net ergens begonnen bent is ook niet erg handig en praktisch qua vrij nemen en verlof.
En ik hou er niet van om onder valse vlag te varen.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 07:23

Dat is dan een keuze die je moet nemen inderdaad. Ik hou er ook niet van hoor, dat terzijde. Heb altijd voor langere tijd ergens gewerkt, maar het is natuurlijk wel een optie als je niks anders vind binnen nu en korte tijd.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 09:40

Nou, ik mag starten.. Heb overlegd met uitzbur en mijn twijfels aangegeven. Zij gaf aan dat het zo'n relaxte werkgever is met zoveel kansen dat ik het zou moeten proberen. En dat je zaken ook onderling kan verdelen en oppakken en bovendien dat het op uitzendbasis is, dus mocht het toch niet bevallen dan kan ik toch nog stoppen.
En dat er als je eenmaal binnen bent veel kansen liggen.. Spannend dus, wish me LUCK!!

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 18:08

Veel succes! +:)+

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 22:26

Succes Fargo!!!!! Wie weet wat het je gaat brengen :j

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 22:58

Dankjullie wel, ik krijg er almeer zin in dus dat is mooi. Alleen nog even duimen want er is even wat onduidelijkheid over de vergoeding. Die moet per 36 uur zijn en niet per 40 uur ... contactpersoon is er even niet. Dus duim duim duim, inmiddels wil ik best graag starten.. niets veranderlijker dan een mens.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 12:17

Het is allemaal rond, nog een boel gestress en wat spraakverwarring maar het is geregeld. Vandaag contract binnen. Lekker maandag aan de slag. *\o/* *\o/* *\o/*

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 17:34

Super, geniet nog even van je vrije dagen :):)

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-17 15:02

Alsnog gefeliciteerd Fargo! Top geregeld uiteindelijk. Duurt ff maar dan heb je ook wat :D

Ik ben ook lekker bezig, zitten de eerste 2 weken er al weer op. Helaas maar een tijdelijk job en ga ik november uitkijken naar wat anders.

Hoest met de rest van de sollicitaties??

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 15:04

Hier gaat het niet echt super.

Tel daarbij op dat ik zeer waarschijnlijk definitief kan fluiten naar mijn verdienende centen van vorig jaar.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-17 19:34

Oh wat klo_te zeg. ;(

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 15:58

Wat naar Marcella.. Ik duim dat er snel verbetering komt in de situatie.

nontie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 10:33

Vrijdag een heel fijn gesprek gehad, super mensen, voelde al wel een beetje een klik en dat ze positief waren. Gisteren gebeld, ze hebben toch voor iemand anders gekozen die het introverte team wat meer extravert maakt. Ze hadden niet het gevoel dat dat in mij zat..

Van mezelf ben ik ook vrij introvert, tot ik mij op mijn gemak voel, dan kan ik nog wel eens krom uit de hoek komen en te staan voor mijn recht. Vind het heel jammer, had me echt een leuke baan geleken.

Zou gistermiddag nog een gesprek hebben bij ander bedrijf, heb ik helaas af moeten bellen ivm duizelig gevoel en zwarte waas voor mijn ogen. Ze begrepen het en we zouden een nieuwe afspraak maken. Dus donderdagochtend mag ik op gesprek komen. Ben benieuwd. Ken de hele functie niet, via via in contact gekomen en gewoon mijn cv met open brief gestuurd.

XladyX

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 15:05

Mag ik mij hier ook melden? Ik hoop niet voor lang, maar vind het erg fijn om even mee te mogen praten. :j

@nontie: Wat naar dat ze je daarop afwijzen.. mag natuurlijk wel maar misschien bloei jij juist op als je eenmaal in die functie of dat team zit toch? Nu hopen dat donderdag gaaf is!

Over mijn situatie op het moment;
Ik mag volgende week mijn diploma voor het HBO ophalen en ben dan dus officieel afgestudeerd. Ik ben ongeveer 2 maanden geleden al rustig aan begonnen met solliciteren. Bij sollicitatie nummer 2, precies wat ik wou als functie, maar wat verder weg, bleek ik tweede keus te zijn. Netjes een mail gehad dat zij helaas met een ander doorgingen en daarmee afgesloten. Daarna nog een sollicitatie gehad maar zelf afgekapt bij een slecht gevoel bij het bedrijf zelf.

Inmiddels een maand verder na de laatste sollicitatie en eindelijk iets gevonden wat mij heel erg trekt én in de buurt is. Dus meteen mijn cv opgestuurd en motivatiebrief en keihard duimen dat dat iets wordt. De inschrijving sluit de 18e dus even spannend, maar ik heb best goede hoop.
En dan ineens, werd ik gisteren benaderd door sollicitatie nummer 2; Wat mij (vooral toen) een hele gave functie leek, maar wel wat verder weg is. Zij vertelden dat de eerste keus na een week proeftijd al gestopt was en dat zij heel graag met mij verder in gesprek gaan, daar dus nu een afspraak mee gemaakt (meteen voor morgen, zij hebben er enige spoed achter zitten).

Maar nu zit ik in dubio.. vooral om sollicitatie 2 waar ik nu dus op gesprek mag, en de vacature die ik eerder voorbij zag komen. Beide zou ik zeer graag doen, maar ze zijn zelfs niet eens in dezelfde sector.. waar ik nu op gesprek mag, is compleet buiten mijn studie maar altijd een passie geweest, terwijl de tweede niet alleen een passie is (paardenhouderij) maar ook waar ik voor gestudeerd heb, en waarschijnlijk verdient dit veel meer dan de eerste. Meest logisch is om gewoon eerst in zee te gaan met sollicitatie nummer 2 en dan af te wachten of ik überhaupt uitgenodigd wordt op gesprek voor de vacature. Maar stel dat dat zo is, weet ik niet of ik wel kan kiezen, of dat ik de knoop durf door te hakken bij het eerste bedrijf. Ik zou nog in staat zijn uit een schuldgevoel daar te blijven, ondanks dat ik liever het andere zou doen. pff, ik wordt er nogal nerveus van :\

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 19:00

XladyX .... ga eerst maar eens wachten of je voor beide functies in aanmerking komt.
Je moet niet al zeggen nee tegen het één, terwijl je nog niet eens zekerheden hebt voor het ander.
Misschien ben je wel zo'n boffert dat je straks bij beide op gesprek komt en mag gaan kiezen.
Voor als nog, zou ik gewoon afwachten en je pijlen op beide richten. Voor dat je straks misschien helemaal niks hebt.
succes !

daffieduck83

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 21:35

Mag ik mij ook weer melden? Ik heb nog een contract tot eind december en helaas weet mijn werkgever nog niet of ze gaan verlengen. Daarnaast volg ik een deeltijdopleiding tot docent Nederlands. Ik twijfel nu of ik het onderwijs definitief in ga of tot de zomervakantie een andere baan buiten het onderwijs zoek.

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 08:11

@XladyX: normaal gesproken is op 2 paarden wedden niet handig maar bij het solliciteren zou ik het wel doen. Als de functie bij nr 2 je echt leuk lijkt en je hebt er een goed gevoel bij dan zou ik sowieso de sollicitatie procedure verder vervolgen. En wat er dan met die andere sollicitatie gebeurt zie je dan wel weer.
Zelf heb ik ooit meegemaakt dat ik net een baan had geaccepteerd en ik een uitnodiging kreeg voor een 1e gesprek bij een ander bedrijf voor een, in mijn ogen, superleuke functie. Eigenlijk leuker dan de baan die ik had geaccepteerd.
Ik baalde best wel, maar later hoorde ik van iemand dat het andere bedrijf absoluut geen prettige werkgever was en ze ook nog verhuisd zijn, 80 km verderop... :+
Achter maar goed dat ik daar niet ben gaan werken. ;)