Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 22:22

kimberly1995 schreef:
Jeetje, je hoeft niet zo aangebrand te reageren hoor.

Pardon hoor Kimberley, je zal het ongetwijfeld goed bedoelen maar je hebt hier (helaas) met zeer doorgewinterde solliciterende mensen te maken.
Een pas op de plaats is soms wel gewenst als je pas net droog achter je oren bent :o

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 22:27

Kriel schreef:
kimberly1995 schreef:

Pardon hoor Kimberley, je zal het ongetwijfeld goed bedoelen maar je hebt hier (helaas) met zeer doorgewinterde solliciterende mensen te maken.
Een pas op de plaats is soms wel gewenst als je pas net droog achter je oren bent :o

Dat jullie meer ervaring hebben, wil niet zeggen dat ik daardoor geen goed advies kan geven. Bovendien: spel mijn naam goed of kopieer mijn gebruikersnaam. Daarnaast wil ik nog even melden dat je niet fijn reageert, om het netjes te verwoorden. Beetje meer respect is prima op zijn plaats, daar ik jullie ook met respect behandel. Ik reageer hier gewoon normaal en volwassen, dus behandel me daar dan ook naar. Hoe je verder tegen mensen van mijn leeftijd doet, maakt mij verder niet uit, maar hoe je met mij omgaat, daar heb ik wel wat aan op te merken.

Kriel

Re: Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 06:16

Vind je je eigen reacties volwassen dan?
Lees voor de gein even je eigen stukje terug als je wilt.....

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 06:45

Ik vond de post van Kimberly helemaal niet zo vreemd. Het is hier ook geen besloten HK topic dus lijkt me dat ze hier gewoon met tips mag reageren. Dat het hier om (helaas) ervaren sollicitanten gaat heeft daar niets mee te maken. Dan lees je daar toch gewoon overheen? Ik vind haar reacties volwassen en netjes overkomen :)

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 06:53

Wat frappant dat jij steeds onder je steen vandaan komt als er 'iets' met Kimberly is Cayenne....
Enniewee.....ontopic maar weer en succes!

michele

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 07:09

Goedemorgen,

Zo vanaf nu echt hard op zoek naar wat anders, eind juli loopt mijn contract af, en na 3 keer gaat het vanwege omstandigheden :+ niet verlengd worden.

Maar als ik eerder iets vind mag ik ook eerder weg, dus dat is netjes.
Nu maar gauw aan de slag met brieven.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 07:17

Kriel schreef:
Wat frappant dat jij steeds onder je steen vandaan komt als er 'iets' met Kimberly is Cayenne....

:') Ik ga daar nieteens op reageren. Ik lees hier al tijden mee en hoef geen verantwoording af te leggen :+
Frappant dat je overal spoken ziet, maar dat moet je natuurlijk zelf weten. Ik denk dat dit meer over jou zegt, maar go ahead ;)

Michele, fijn om te lezen dat je werkgever iig meewerkt.

Mijn vriend is in ieder geval weer lekker aan het solliciteren. Dezelfde dag had hij er al 18 sollicitaties uitgemept *\o/*
Weet iemand hoe het zit met verlengingen van een jaarcontract? De één zegt dat het drie keer mag worden verlengd, de ander twee keer?
En daarna zou je minstens drie maanden uit dienst moeten zijn om opnieuw aangenomen te kunnen worden (in geval van geen contract voor onbepaalde tijd)?

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 07:26

Cayenne schreef:
Kriel schreef:

:') Ik ga daar nieteens op reageren. Ik lees hier al tijden mee en hoef geen verantwoording af te leggen :+
Frappant dat je overal spoken ziet, maar dat moet je natuurlijk zelf weten. Ik denk dat dit meer over jou zegt, maar go ahead ;)

Michele, fijn om te lezen dat je werkgever iig meewerkt.

Mijn vriend is in ieder geval weer lekker aan het solliciteren. Dezelfde dag had hij er al 18 sollicitaties uitgemept *\o/*
Weet iemand hoe het zit met verlengingen van een jaarcontract? De één zegt dat het drie keer mag worden verlengd, de ander twee keer?
En daarna zou je minstens drie maanden uit dienst moeten zijn om opnieuw aangenomen te kunnen worden (in geval van geen contract voor onbepaalde tijd)?

Je mag maximaal 3 contracten krijgen. Ligt aan de lengte binnen het bedrijf hoe lang deze zijn. Kan van een half jaar of jaar zijn, maar het zijn er inderdaad 3 van bepaalde tijd. Daarna moeten ze je een vast contract aanbieden (van onbepaalde tijd) of inderdaad 3 maanden eruit en dan kun je weer 3 contracten krijgen van bepaalde tijd.

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 08:01

Cayenne schreef:

Dat gaat veranderen :)

Per 1 januari 2015 mag de keten van contracten nog slechts 2 jaar zijn en moet er minimaal 6 maanden zitten tussen de de twee ketens. Maximale aantal tijdelijke contracten is nog steeds 3, maar wel met een maximum van 2 jaar.
Afwijking van de ketenbepaling in de cao is mogelijk maar het aantal contracten bedraagt maximaal zes in een periode van vier jaar.
Bron: http://www.clcvecta.nl/over-clc-vecta/n ... t-contract

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 08:11

Dat gaat als ik het mij goed heug al op 1 juli 2014 in.

Voorts mag er wettelijk gezien drie arbeidsoverkomsten zijn met een looptijd van max 3 jaar totaal. Een tussenpozen van 3 maanden geldt als doorbreking van de ketenregeling. Hiervan mag bij cao worden afgeweken

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 08:12

Kriel schreef:
kimberly1995 schreef:

:') :+

On topic:

Ik dacht dat je sowieso 3 contracten mocht van bepaalde tijd, maar wist niet dat dat max 3 jaar totaal moest zijn??

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 08:17

Oeps, lees verkeerd op de vroege ochtend haha. Geen idee hoe het zit of je 3 keer een contract mag krijgen van bv 3 jaar elk.
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 16-05-14 08:21, in het totaal 2 keer bewerkt

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 08:18

Ja maar ik bedoel, je mag ook niet 3 bepaalde tijdscontracten van bijv anderhalf jaar? ik d8 dat het tot 5 jaar ging..

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 08:22

De ketenregeling van 7:668a is een 3x3x3 regeling: 3 arbeidsoverkomsten, binnen een periode van 3 jaar zonder 3 maanden tussenpozen.

Als arbeidsrechtjurist weet ik echt wel waar ik het over heb. Dus drie contracten van 1,5 jaar is niet mogelijk

En mensen met sollicitaties succes.

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 08:24

Douraque schreef:

Voorts mag er wettelijk gezien drie arbeidsoverkomsten zijn met een looptijd van max 3 jaar totaal. Een tussenpozen van 3 maanden geldt als doorbreking van de ketenregeling. Hiervan mag bij cao worden afgeweken

Kun je dat ergens terug vinden wanneer dit in gaat?

De site van de overheid geeft nu nog de oude informatie: http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen ... tract.html

Het is dus of maximaal 3 contracten, het 4e contract is onbepaalde tijd. Of maximaal 3 jaar, het contract wat je hebt na 36 maanden is onbepaalde tijd.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 08:25

Dus je mag wel 5 tijdelijke contracten van elk 2 jaar krijgen bij dezelfde werkgever omdat je dan niet in de regeling valt?

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 08:26

vuurneon schreef:
Dus je mag wel 5 tijdelijke contracten van elk 2 jaar krijgen bij dezelfde werkgever omdat je dan niet in de regeling valt?

Nee, dat is meer dan 3 contracten :) Bovendien zit je met contract 2 al in de periode na 36 maanden, dus die zou in principe dan vast moeten zijn.

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 08:26

Douraque schreef:
De ketenregeling van 7:668a is een 3x3x3 regeling: 3 arbeidsoverkomsten, binnen een periode van 3 jaar zonder 3 maanden tussenpozen.

Als arbeidsrechtjurist weet ik echt wel waar ik het over heb. Dus drie contracten van 1,5 jaar is niet mogelijk

En mensen met sollicitaties succes.

Dat geloof ik wel hoor... Ik d8 alleen dat het anders in elkaar stak..ik zeg toch niet dat jij ongelijk hebt, alleen dat ik dacht dat het anders was...

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 08:28

Ir1ne schreef:
Ja maar ik bedoel, je mag ook niet 3 bepaalde tijdscontracten van bijv anderhalf jaar? ik d8 dat het tot 5 jaar ging..

Om het lekker ingewikkeld te maken: tot 2012 mochten werkgevers jongeren tot 27 langer laten werken op tijdelijke contracten. Toen kreeg je pas na 4 jaar of na 4 contracten een vast contract :)

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 08:29

Ach so . Vandaar mijn verwarring denk ik..

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 08:31

Het staat gewoon in 668a lid 1 bw

Je mag Max 3 contracten binnen een periode van 3 jaar hebben. Of dat nu een is van 1,5 jaar en daarna 1 jaar en dan 0,5. Zolang het max 3 jaar is. En nee 5 tijdelijke contracten binnen 2 jaar is ook niet mogelijk, want bij je 4e heb je dan een vast contract

Klopt, voor jongeren was er een uitzondering. Voorts kan bij cao afgeweken worden

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 08:36

Douraque schreef:

Waar kan ik dat terugvinden? :)
Ik weet dat het al een tijdje speelt (was vorig jaar al bekend), maar ik kan het zelf niet goed terug vinden wanneer de nieuwe ketenbepaling in gaat.

dynamiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 10:42

michele schreef:
Goedemorgen,

Zo vanaf nu echt hard op zoek naar wat anders, eind juli loopt mijn contract af, en na 3 keer gaat het vanwege omstandigheden :+ niet verlengd worden.

Maar als ik eerder iets vind mag ik ook eerder weg, dus dat is netjes.
Nu maar gauw aan de slag met brieven.

Zwaar kalote Michele -O-

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 10:45

Michele, ik had niet goed gelezen. Je bent opzich best optijd op de hoogte gesteld vind ik, netjes dat je eerder weg mag. Krijg je ook goede referenties mee?

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 12:10

Michele balen dat je contract niet verlengd wordt. Had je dat verwacht? Wel fijn dat je werkgever meedenkt met je! Succes!

Ik heb het de laatste weken ontzettend druk met mijn eigen bedrijf. Dus dat is goed nieuws. Ook gebeld dat ik voor de zomer een vaste rubriek heb gekregen. Verschijnt wekelijks en duurt 8 weken. Dus perfect naast mijn twee vaste dagen op kantoor :j. Maar toch blijf ik solliciteren, want ik wil toch echt eigenlijk een 'vaste' baan.

Binnenkort ook maar eens goed uitzoeken hoe het zit met pensioen, want ik bouw natuurlijk niks op als ondernemer. Ik werk nog wel 40 jaar, dus haast heeft het niet, maar je kan maar vast wat regelen :)